Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Yirina píše:
737 píše:
Eidi píše:
Netušim, jestli je za tim něco víc, ale tipoval bych, že je za tim poptávka + to, že A319 je o nějakejch pár tun lehčí oproti B738, takže se ti to promítne do traťovejech, přibližovacích a letišních poplatků. Může to bejt daný i tim, že AMS je fakt drahý letiště (jenom hypotéza, data nemám a ani jsem nehledal).


No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky


Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.


Přitom KL sám občas posílá na některé rotace do Prahy mašinu Transavie :)


Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Eidi »

Yirina píše:
737 píše:
Eidi píše:
Netušim, jestli je za tim něco víc, ale tipoval bych, že je za tim poptávka + to, že A319 je o nějakejch pár tun lehčí oproti B738, takže se ti to promítne do traťovejech, přibližovacích a letišních poplatků. Může to bejt daný i tim, že AMS je fakt drahý letiště (jenom hypotéza, data nemám a ani jsem nehledal).


No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky


Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.


To mi asi dává největší smysl.

Starosta
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 20. 11. 2008, 17:13
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Starosta »

Yirina píše:
737 píše:
Eidi píše:
Netušim, jestli je za tim něco víc, ale tipoval bych, že je za tim poptávka + to, že A319 je o nějakejch pár tun lehčí oproti B738, takže se ti to promítne do traťovejech, přibližovacích a letišních poplatků. Může to bejt daný i tim, že AMS je fakt drahý letiště (jenom hypotéza, data nemám a ani jsem nehledal).


No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky


Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.


To jsem také slyšel. No jsem zvědav, jak to bude až pošlou zbytek 319 k EW. Jestli se to vyřeší tím jedním FA z ČSA a samolepkou vedle dveří...

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

Starosta píše:
Yirina píše:
737 píše:
No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky


Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.


To jsem také slyšel. No jsem zvědav, jak to bude až pošlou zbytek 319 k EW. Jestli se to vyřeší tím jedním FA z ČSA a samolepkou vedle dveří...


Ma prece byt nekolik 737 "kmenovych" u CSA, nebo to uz neplati?

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od clovicek »

Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od beardie »

To si mal využiť ešte okolo 2014

polisss
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 26. 03. 2008, 18:27
Pohlaví: muž
Bydliště: vychodní čechy
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od polisss »

jsem zvedav, jak se jim to podari naplnit... oproti 319 je tam tak 40 mist navic, ne?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

737 píše:
Yirina píše:
737 píše:
No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky


Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.


Přitom KL sám občas posílá na některé rotace do Prahy mašinu Transavie :)


Treba jim Transavia staci a TVS ne. Nicmene uz ten puvodni Jirincin prispevek je z sekce "jedna pani povidala", takze i nasledujici jsou cire spekulace :-)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


no ja bych zacal pracovat na likvidaci, ten risk je dost velkej. Nezrusej to v nejblizsich mesicich, ale vylitat skoro milion mil pri poplatcich CSA nebude uplne jednoduchy :-)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

flyingblue píše:
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


no ja bych zacal pracovat na likvidaci, ten risk je dost velkej. Nezrusej to v nejblizsich mesicich, ale vylitat skoro milion mil pri poplatcich CSA nebude uplne jednoduchy :-)

Lama dotaz: pokud poletím s KE na award letenku OK, budou taxy atd.vyssi, než kolík ukazuje Matrix u letenky KE za cash?

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

Globik píše:
flyingblue píše:
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


no ja bych zacal pracovat na likvidaci, ten risk je dost velkej. Nezrusej to v nejblizsich mesicich, ale vylitat skoro milion mil pri poplatcich CSA nebude uplne jednoduchy :-)

Lama dotaz: pokud poletím s KE na award letenku OK, budou taxy atd.vyssi, než kolík ukazuje Matrix u letenky KE za cash?


Mozna ano, mozna ne. Vetsinou se lisi. Resp. budou minimalne tak vysoky, jako povine taxy, tedy zhusta Matrix bez YQ a YR, ale vetsinou vyssi. Zas casto nizsi nez kompletni taxy na Matrixu... ale nekdy taky ne.

proste je to alchymie.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

Fabo píše:
Globik píše:
flyingblue píše:
no ja bych zacal pracovat na likvidaci, ten risk je dost velkej. Nezrusej to v nejblizsich mesicich, ale vylitat skoro milion mil pri poplatcich CSA nebude uplne jednoduchy :-)

Lama dotaz: pokud poletím s KE na award letenku OK, budou taxy atd.vyssi, než kolík ukazuje Matrix u letenky KE za cash?


Mozna ano, mozna ne. Vetsinou se lisi. Resp. budou minimalne tak vysoky, jako povine taxy, tedy zhusta Matrix bez YQ a YR, ale vetsinou vyssi. Zas casto nizsi nez kompletni taxy na Matrixu... ale nekdy taky ne.

proste je to alchymie.

Hmmm, Matrix ukazuje na OW letenkce PRG-ICN-HNL veškeré taxy a poplatky (kromě základního tarifu) cca 6000 Kč. To je docela málo.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Globik píše:
Fabo píše:
Globik píše:Lama dotaz: pokud poletím s KE na award letenku OK, budou taxy atd.vyssi, než kolík ukazuje Matrix u letenky KE za cash?


Mozna ano, mozna ne. Vetsinou se lisi. Resp. budou minimalne tak vysoky, jako povine taxy, tedy zhusta Matrix bez YQ a YR, ale vetsinou vyssi. Zas casto nizsi nez kompletni taxy na Matrixu... ale nekdy taky ne.

proste je to alchymie.

Hmmm, Matrix ukazuje na OW letenkce PRG-ICN-HNL veškeré taxy a poplatky (kromě základního tarifu) cca 6000 Kč. To je docela málo.


Doporucuju zavolat na kontaktni centrum CSA a zeptat se, jak jsou na tom s terminy a taxami.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Eidi »

clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


S těma plánama se hejbe celkem podle nálady, mi přijde. Původně to měly bejt 3-4 mašiny TVS pod AOC ČSA. Teďka jedna B738 k ČSA, přičemž začátkem roku 2019 odejdou 3 A319 zpět k lessorovi (MEL, MEK, PET), REQ už u EW lítá a k nim pak ještě od ledna maj lítat NEM, NEN, NEO a NEP. To znamená, že ČSA by mělo mít jenom 1x B738 celkem? Jak moc spolehlivý info o 1x B738 k ČSA to je? Díky. :)

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 262
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JiS_Progressus »

Eidi píše:
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


S těma plánama se hejbe celkem podle nálady, mi přijde. Původně to měly bejt 3-4 mašiny TVS pod AOC ČSA. Teďka jedna B738 k ČSA, přičemž začátkem roku 2019 odejdou 3 A319 zpět k lessorovi (MEL, MEK, PET), REQ už u EW lítá a k nim pak ještě od ledna maj lítat NEM, NEN, NEO a NEP. To znamená, že ČSA by mělo mít jenom 1x B738 celkem? Jak moc spolehlivý info o 1x B738 k ČSA to je? Díky. :)


NEP a NEN stojí zaparkované na konci RWY22, tak je asi skutečně v nejbližší době na výkonech ČSA nelze očekávat. Neslušela by některému z nich stříbrná barva, AČR už delší dobu naznačuje, že by ještě jednomu Airbusu zábavu našla ... ?

Ohledně bulíků se v kuloárech stále hovoří o 3 kusech, ale dokud to nebude v rejstříku nebo vyfocené na Planes.cz, asi to bude vždy spekulace, všichni víme, jak rychlé se v tomto holdingu věci mění.


Odpovědět