Starosta píše:Tak to vypada, ze Joon konci.
http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.php
Neměl Joon od příštího jara nahradit Air France na lince PRG-CDG?
Starosta píše:Tak to vypada, ze Joon konci.
http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.php
bureaucrat píše:Starosta píše:Tak to vypada, ze Joon konci.
http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.php
Neměl Joon od příštího jara nahradit Air France na lince PRG-CDG?
bureaucrat píše:Starosta píše:Tak to vypada, ze Joon konci.
http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.php
Neměl Joon od příštího jara nahradit Air France na lince PRG-CDG?
Starosta píše:bureaucrat píše:Starosta píše:Tak to vypada, ze Joon konci.
http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.php
Neměl Joon od příštího jara nahradit Air France na lince PRG-CDG?
jojo .. tenhle projekt jsem od začátku úplně nechápal. Jestli jsem to dobře pochopil, tak ani ta nákladová složka nebyla oproti brandu Air France o tolik nižší, aby to dávalo celkově smysl.
Orus-x píše:Tyto virtuální značky kanibalizující vlastní produkt nikdy nefungovaly a vždycky došlo k jejich rychlejšímu nebo pomalejšímu zrušení..
Snowflake - SAS
Click4Sky - ČSA
Up - ElAl
Joon - Air France
Tak nějak výjimkou je Smart Wings/Travel Service, tam to ale vzalo opačný vývoj
Robert píše:Orus-x píše:Tyto virtuální značky kanibalizující vlastní produkt nikdy nefungovaly a vždycky došlo k jejich rychlejšímu nebo pomalejšímu zrušení..
Snowflake - SAS
Click4Sky - ČSA
Up - ElAl
Joon - Air France
Tak nějak výjimkou je Smart Wings/Travel Service, tam to ale vzalo opačný vývoj
JOON ale není jen značka, ale samostatná letecká společnost, takže bych to spíš přirovnal k Lufthanse - Eurowings.
Orus-x píše:Robert píše:Orus-x píše:Tyto virtuální značky kanibalizující vlastní produkt nikdy nefungovaly a vždycky došlo k jejich rychlejšímu nebo pomalejšímu zrušení..
Snowflake - SAS
Click4Sky - ČSA
Up - ElAl
Joon - Air France
Tak nějak výjimkou je Smart Wings/Travel Service, tam to ale vzalo opačný vývoj
JOON ale není jen značka, ale samostatná letecká společnost, takže bych to spíš přirovnal k Lufthanse - Eurowings.
Ano, to je sice formálně pravda, ale lety stejně létají pod kódem AF..Možná to byl plán do budoucna, létat vše pod vlastním kódem, k čemuž tedy ale už nedojde..
Orus-x píše:Tyto virtuální značky kanibalizující vlastní produkt nikdy nefungovaly a vždycky došlo k jejich rychlejšímu nebo pomalejšímu zrušení..
Snowflake - SAS
Click4Sky - ČSA
Up - ElAl
Joon - Air France
Tak nějak výjimkou je Smart Wings/Travel Service, tam to ale vzalo opačný vývoj
Fabo píše:No, on je to spis takovy hybrid blizsi k tomu Eurowings - Lufthansa (na vnitronem. linkach mimo FRA a MUC) a hlavne Tyrolean - Austrian, Swiss Global - Swiss zmena zamestnanecne baze, kolektivni smlouvy.
Mam za to, ze existence samostatne znacky mela dva duvody,
1. Moznost vyzkouset reakce klientely na degradaci produktu (a jestli nezacali po zavedeni Joonu houfne prechazet vysoce platici pax ke KLM nebo konkurenci treba ze *A, tak verte, ze se BoB na palubach AF brzo dockame)
2. Udelat trochu slozitejsi situaci pro odbory AF (lip se argumentuje, ze zamestnanci Joonu maji mit jine smlouvy, kdyz je to jina znacka a jiny produkt; kdyby odbory AF pozadovaly pro posadky Joonu letajici na letech AF pod znackou AF a se servisem AF stejne podminky jako pro posadky AF, melo by to podstatne vetsi podporu verejnosti)
Muj nazor je, ze ten druhy bod celkem nevysel (AFAIK treba v Joonu letaji piloti AF na smlouvy AF), a ten prvni uz zpracuji z toho, co maji.
Orus-x píše:Fabo píše:No, on je to spis takovy hybrid blizsi k tomu Eurowings - Lufthansa (na vnitronem. linkach mimo FRA a MUC) a hlavne Tyrolean - Austrian, Swiss Global - Swiss zmena zamestnanecne baze, kolektivni smlouvy.
Mam za to, ze existence samostatne znacky mela dva duvody,
1. Moznost vyzkouset reakce klientely na degradaci produktu (a jestli nezacali po zavedeni Joonu houfne prechazet vysoce platici pax ke KLM nebo konkurenci treba ze *A, tak verte, ze se BoB na palubach AF brzo dockame)
2. Udelat trochu slozitejsi situaci pro odbory AF (lip se argumentuje, ze zamestnanci Joonu maji mit jine smlouvy, kdyz je to jina znacka a jiny produkt; kdyby odbory AF pozadovaly pro posadky Joonu letajici na letech AF pod znackou AF a se servisem AF stejne podminky jako pro posadky AF, melo by to podstatne vetsi podporu verejnosti)
Muj nazor je, ze ten druhy bod celkem nevysel (AFAIK treba v Joonu letaji piloti AF na smlouvy AF), a ten prvni uz zpracuji z toho, co maji.
Souhlas, samozřejmě, že hlavním důvodem byla vidina úspory osobních nákladů převodem zaměstnanců na smlouvy na novou aerolinku. Pokud to takhle chtěli udělat, mohli to vyrobit jako svého času AUSTRIAN s Tyroleanem, nebo formou Swiss/Swiss Global. Tzn. navenek stejně jedna firma a cestující to ani nepoznal. Nemuseli kvůli tomu vymýšlet novou aerolinku a všechny ty kecy okolo.
Situace s Eurowings a Lufthansou se může zdát podobná, mám ale dojem, že ten projekt měla přeci jen Lufthansa více dotažený. Tzn. striktní rozdělení trhu s mateřským podnikem - LH FRA a MUC, EW to ostatní. Navíc to umožnilo na menších letištích typu CGN a DUS opravdu rozvoj linek a zvýšení podílu na trhu, který tam předtím LH vůbec neměla. Navíc, při převzetí tehdejších Eurowings Lufthansou v 2006 tehdy stejně existoval low-cost Germanwings a LH Group by stejně řešila co s ním.