jvoj píše:Roiman4 píše:To ze FR bude litat z Brna do Berlina by mohlo letiste v Olmiku a ve Zline udelat reklamu. Ono by ve Zline stacilo polepit dva trolejbusy na dve paterni trasy ci umistit reklamu na exponovane mista a je to.
Ale takhle o tom nikdo zase nic nevi a pak bude narku, ze to krachne... Nekdo mi uz loni zde na fore psal, ze se da rekalama i na BMI a porad nic ( teda na to ruseni z jejich strany bych tu reklamu taktez nedal ) a i nove linky, tak kde to je ?
Můj odhad je, že letiště samo do reklamy nových LCC linek nevrazí pokud možno ani korunu, z jistých předpokládatelných finančních důvodů (viz. číslo "Airport AND handling charges" ve VZ Ryanairu, které je síťovým průměrem, a dá se tedy předpokládat, že v Brně Ryanair nechá toho průměru jen malý zlomek, jestli vůbec něco).
Kraj a město by ale do té reklamy něco vrazit měli, jak jsme tu už diskutovali, Load-Factor už u Ryanairu nevypovídá absolutně nic o úspěšnosti linky, reklamu by bylo potřeba dělat kvůli zvýšení yieldů...
DOPLNĚNÍ A: Jo mimochodem byla tu řeč o tom potřebném average yieldu - podívejte se na VZ Ryanairu 2018, str. 100. celkové náklady na pasažéra dosahovaly 42,08 EUR, tzn. ten předpoklad, že náklady na BRQ-SXF budou kolem 35-40EUR/pax asi celkem odpovídá.
DOPLNĚNÍ B: Trošku ještě rozepíšu pár bodů ohledně těch nákladů, podle VZ Ryanairu
a) Palivo: průměrná cena paliva za 1l byla 0,44EUR, průměrná útrata za palivo na pax byla 14,60 EUR. Z toho už můžeme shruba spočítat průměrnou délku segmentu :
Palivo/Pax : Palivo/litr x litry na kg x ALF x 189 míst x průměrná spotřeba B738 na BH, tzn:
14,6 EUR : 0,44 EUR x 0,81715 x 94% x 189 x 2400kg (shruba, teoreticky umí i míň) = 2,007 BH / segment
Z toho můžeme vyvodit, že na trase BRQ-SXF by palivo mělo stát cca. 8-9 EUR/pax (spotřeba klesá exponenciálně kvůli masivní spotřebě při startu především)
b) Údržba: to mi hlava nepobírá. Údržbové rezervy u B738 by měly, pokud vím, normálně přijít na cca. 600-900 EUR/BH, u Ryanairu to (pokud ještě vezmeme ten spočítaný průměrný segment) vychází minimálně o 80% míň. Jako mass scaling je jedna věc, ale tohle fakt nechápu. Pokud má někdo vysvětlení, poděkuji
c) Letištní poplatky: Jak jsem psal, 7,2EUR je síťový průměr. Velká, ne až tak vydíratelná letiště, si vezmou 2x tolik (aspoň), malá letiště nedostanou nic. Ještě pozor na to, že v té částce je i handling. Spočítejte si, kolik byste podle tabulkových cen nechali na letišti v Praze a můžete počítat s tím, že na většině velkých letišť to bude podobné.
d) Ryanair dost ušetří i na marketingu a distribuci, cca. 65% proti "normálnímu" dopravci. Proto je podle mě skvělý počin u ČSA odměna 1 000 mil do OK plus za rezervaci na jejich webu, ušetří tím dost peněz na poplatcích GDS, případně provizích prodejcům, jestli nějaké dávají.
e) Cena letadel - cca. o 50-70% níž, než co by dala normální aerolinka, která si jich v krizi neobjedná 3 p****e
Super, letiste nic neda a oba kraje taky ne. Divil bych se, kdyby neco ze sveho rozpoctu dali na BRQ letiste a nic z toho nemeli. Jedine, kdyby to zadotoval JM kraj, coz asi se nestane.
Palivo neni v L ale v T ne?