Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Roiman4 »

jvoj píše:
Roiman4 píše:To ze FR bude litat z Brna do Berlina by mohlo letiste v Olmiku a ve Zline udelat reklamu. Ono by ve Zline stacilo polepit dva trolejbusy na dve paterni trasy ci umistit reklamu na exponovane mista a je to.

Ale takhle o tom nikdo zase nic nevi a pak bude narku, ze to krachne... Nekdo mi uz loni zde na fore psal, ze se da rekalama i na BMI a porad nic ( teda na to ruseni z jejich strany bych tu reklamu taktez nedal ) a i nove linky, tak kde to je ?

Můj odhad je, že letiště samo do reklamy nových LCC linek nevrazí pokud možno ani korunu, z jistých předpokládatelných finančních důvodů (viz. číslo "Airport AND handling charges" ve VZ Ryanairu, které je síťovým průměrem, a dá se tedy předpokládat, že v Brně Ryanair nechá toho průměru jen malý zlomek, jestli vůbec něco).

Kraj a město by ale do té reklamy něco vrazit měli, jak jsme tu už diskutovali, Load-Factor už u Ryanairu nevypovídá absolutně nic o úspěšnosti linky, reklamu by bylo potřeba dělat kvůli zvýšení yieldů...

DOPLNĚNÍ A: Jo mimochodem byla tu řeč o tom potřebném average yieldu - podívejte se na VZ Ryanairu 2018, str. 100. celkové náklady na pasažéra dosahovaly 42,08 EUR, tzn. ten předpoklad, že náklady na BRQ-SXF budou kolem 35-40EUR/pax asi celkem odpovídá.
DOPLNĚNÍ B: Trošku ještě rozepíšu pár bodů ohledně těch nákladů, podle VZ Ryanairu

a) Palivo: průměrná cena paliva za 1l byla 0,44EUR, průměrná útrata za palivo na pax byla 14,60 EUR. Z toho už můžeme shruba spočítat průměrnou délku segmentu :
Palivo/Pax : Palivo/litr x litry na kg x ALF x 189 míst x průměrná spotřeba B738 na BH, tzn:
14,6 EUR : 0,44 EUR x 0,81715 x 94% x 189 x 2400kg (shruba, teoreticky umí i míň) = 2,007 BH / segment
Z toho můžeme vyvodit, že na trase BRQ-SXF by palivo mělo stát cca. 8-9 EUR/pax (spotřeba klesá exponenciálně kvůli masivní spotřebě při startu především)

b) Údržba: to mi hlava nepobírá. Údržbové rezervy u B738 by měly, pokud vím, normálně přijít na cca. 600-900 EUR/BH, u Ryanairu to (pokud ještě vezmeme ten spočítaný průměrný segment) vychází minimálně o 80% míň. Jako mass scaling je jedna věc, ale tohle fakt nechápu. Pokud má někdo vysvětlení, poděkuji

c) Letištní poplatky: Jak jsem psal, 7,2EUR je síťový průměr. Velká, ne až tak vydíratelná letiště, si vezmou 2x tolik (aspoň), malá letiště nedostanou nic. Ještě pozor na to, že v té částce je i handling. Spočítejte si, kolik byste podle tabulkových cen nechali na letišti v Praze a můžete počítat s tím, že na většině velkých letišť to bude podobné.

d) Ryanair dost ušetří i na marketingu a distribuci, cca. 65% proti "normálnímu" dopravci. Proto je podle mě skvělý počin u ČSA odměna 1 000 mil do OK plus za rezervaci na jejich webu, ušetří tím dost peněz na poplatcích GDS, případně provizích prodejcům, jestli nějaké dávají.

e) Cena letadel - cca. o 50-70% níž, než co by dala normální aerolinka, která si jich v krizi neobjedná 3 p****e


Super, letiste nic neda a oba kraje taky ne. Divil bych se, kdyby neco ze sveho rozpoctu dali na BRQ letiste a nic z toho nemeli. Jedine, kdyby to zadotoval JM kraj, coz asi se nestane.

Palivo neni v L ale v T ne?


jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

@Roiman4 jsem zvyklý přepočítávat litry na tuny, ve výroční zprávě je to v Gallonech (3,75l). Proto je v tom vzorci ta položka "litry na kg".

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od persona »

zbozivulekral píše:
JackBrno píše:co spí v hostelech a za letenku nedají víc, než 10€? Tak to buď v klidu, ti 2 letadla týdně fakt nenaplní ;)


Kolego, doporučuji aktualizovat si definice. Takový pravověrný hipster pije zásadně kyselou kávu v hipsterských kavárnách, ke které přikusuje chléb s avokádem. Za takovouto svačinku platí minimálně 200, ale spíš 300 Kč a to denně. A spíš než v hostelu bude spát v butik hotelu, aby se to dobře fotilo na instáč. Většina hipsterů má bohaté rodiče... :))


Skog, v Praze (brzy) Typica, Podnik, Industra, Rebelbean Vlněna, Punkt atd.
Ad kalhoty: čím těsnější a upnutější, tím víc hipster, jak říká jedna z definic. :-) Brýle kostěné, ale v ideálním případě bez skel, jen obroučky.

Je pravda, že chudého hipstera jsem už dlouho v Brně neviděl.

Letiště ani Ryan asi radost mít nebudou, ale koupil jsem na půlku prosince jednosměrku z Brna do Bergama za 129 Kč a večer pak Bergamo - Varšava (Modlin) za 5 EUR.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »


Tak jsem na to klikl a matně tam bylo napsáno Brno-Miami 13.xxx Kč. (Přes to bylo už ne matně velké okno, ať si vyberu stupeň cookies a bez volby to zavřít nejde.)

To je dobrá cena a tak zkouším na Matrixu BRQ-HNL, 11.7. až 11.8., 60-65 nocí v destinaci. Ceny jsou od 40 do 48 tisíc. No, nekup to!
To už je snad i nad prodejcův tip na léto 2018 (který nevyšel). Mimochodem, kolem 2 tisíc dolarů je v sezoně pár dní před odletem cena RT na trasách HNL-PRG a HNL-VIE, obojí via pevninské USA. A to jsou TATL ceny ex USA mnohem vyšší, než ceny ex Evropa.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

Globik píše: A to jsou TATL ceny ex USA mnohem vyšší, než ceny ex Evropa.


A plati to i u TATLu ex Havaj?

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mailand »

Se nám tu rozmohl takový nešvar s diverty do UHE. A to dnes bylo azuro a bezvětří.

brq_diverts.png

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Fabo píše:
Globik píše: A to jsou TATL ceny ex USA mnohem vyšší, než ceny ex Evropa.


A plati to i u TATLu ex Havaj?

Ano, platí. Bez nějakého erroru se pod 1600 dolarů za RT do střední Evropy nedostaneš. V žádném období roku. Což je částka podstatně vyšší, než opačné.
EDIT: Ještě tak před 1,5 rokem to bylo 1100 dolarů.
Naposledy upravil(a) Globik dne 06. 12. 2018, 00:18, celkem upraveno 1 x.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Airbus380 »

Diverty do UHE jsou jen bug Flightradaru. Občas se to děje u letišť, která jsou blízko sebe. Bmi samozřejmě v UHE nikdy nebylo.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

já se taky musím přidat k názoru, že ty diverty jsou zřejmě bug - podle mne BMI má naopak zase zrovna "dobré létací období"... Kromě pár výpadků na začátku října teď vždy když náhodně zkontroluji jak jsou na tom, tak žádná rotace nebyla zrušena. Jen občas 1-1.5 hod sekera... Ale možná má JVOJ nebo někdo od letiště lepší statistiky a přehled...

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od bubo »

diverty do UHE jsou jednoznacne bug.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

Jsem si rikal, ze to UHE je nejake divne. Ne, ze bych to nebral, ale mam pocit, ze se tam cestak nepodival skoro 15 let :)

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od bubo »

Fabo píše:Jsem si rikal, ze to UHE je nejake divne. Ne, ze bych to nebral, ale mam pocit, ze se tam cestak nepodival skoro 15 let :)

no jde o definici cestaka ;-)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

bubo píše:
Fabo píše:Jsem si rikal, ze to UHE je nejake divne. Ne, ze bych to nebral, ale mam pocit, ze se tam cestak nepodival skoro 15 let :)

no jde o definici cestaka ;-)


v tomto pripade myslim cestujiciho pravidelne aerolinkove dopravy :)

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Fabo píše:
bubo píše:
Fabo píše:Jsem si rikal, ze to UHE je nejake divne. Ne, ze bych to nebral, ale mam pocit, ze se tam cestak nepodival skoro 15 let :)

no jde o definici cestaka ;-)


v tomto pripade myslim cestujiciho pravidelne aerolinkove dopravy :)

Tak ono i kdyby ten divert byl pravda, tak by to pro UHE nebyl linkový cestující ale divertovaný cestující :P


Odpovědět