dejavu píše:JackBrno píše:Já určitě netvrdím, že by dopravce neměl platit nic, to jsem říct nechtěl
Jen si myslím, že by to mělo být odstupňováno trošku rozumněji, ne aby po překročení 3 hodin o minutu okamžitě vznik nárok na 250€/os. To je ve většině případů víc, než cesťáci zaplatili za letenky. Podle mě by to mělo být odstupňováno podle délky zpoždění a ceny letenky. Tedy např. za zpoždění 2hod 30% ceny letenky, za 3hod 50% a třeba >4hod 100% ceny letenky, přičemž samozřejmě stále byla povinnost cestujícího dopravit do cíle a případně během toho poskytnout v případě potřeby ubytování a občerstvení. A navíc by tím bylo logicky a spravedlivě zohledněno, že cestující, který si koupil letenku ve vyšším tarifu, dostane i vyšší odškodnění, než ten, co zaplatil nejnižší lowcost tarif
Ale aby při překročení tří hodin o minutu paušálně museli zaplatit všem 250€ bez ohledu na to, že cesťák dal za letenku třeba 50€, to je dost úlet a vyloženě to nabádá k nějakým spekulacím. A navíc jak jsem zmiňoval, tak zpoždění ze strany dopravce vzniká povětšinou závadou letadla, které se prostě preventivně zabránit nijak nedá. Zpoždění typu "opilý člen posádky" a podobně, kde je to jasně vina aerolinky, je spíš raritní. Osobně bych byl za velmi tvrdé sankce pro případ overbookingu, aby letecké společnosti byly donuceny tuto praxi zcela opustit
Tohle mi připadá jako opravdové svinstvo, prodat více letenek, než je míst v letadle a spoléhat na to, že určitý počet cesťáků nedorazí. Když si představím, že přijdu na letiště, tam je moje letadlo, nemá závadu a odlétá na čas, ale mě do něj nepustí, protože měl někdo blbý odhad, to je úlet a tohle bych tvrdě sankcionoval.
V ideálním světě proč ne. Jenže v tom našem si společnosti často dělají, co chtějí. Když se něco stane, tak mnohdy nepodají kloudnou informaci, nedají občerstvení a podobně. Pak se nemohou divit, že musí platit. Jenže ani to mnohdy nejde snadno. V podstatě kdo si neřekne, tak nic nemá. A věřím, že se ozve menšina postižených cestujících.
Netvrdím, že je to vždy, stejně jako jsou někdy letušky milé a jindy se tváří jako .... .
A popravdě, až na nějaký extrémy, když jsem se kdysi opájel levnými letenkami, tak rozhodně nelétám za 50 euro. Vlastně asi mimo Asii a jedné letence zdarma (zdravím Alitalii) jsem takhle levně nikdy neletěl.
Dobře to tady popsal Petr31. Létáme za až nesmyslně nízké ceny a někteří by za to čekali služby jak v Hiltonu
Ano, úroveň leteckých společností šla níže, o tom žádná. Smrsklo se to na přepravu z bodu A do bodu B a upřímně, kdo dnes považuje povolání letušky za prestižní? Před dvaceti lety chtěly všechny holky, až vyrostou, být princeznami nebo letuškami
Dnes je z toho už jen opravdu tvrdá dřina za poměrně málo peněz, prestiž minimální a holt už spousta lidí nedělá proto, že by to byl jejich životní sen, ale třeba už jen proto, že se jim nechce hledat nic jiného. Podle toho vypadá i jejich přístup k práci. A přiznejme si, vzhledem k tomu, že dnes už může létat i leckterá socka, tak chování cesťáků na palubě taky není zrovna vzorné a potom může být atmosféra na palubě docela hustá. To samé se dá říct i o personálu na letišti, taky už to není banda srdcařů, kteří letištěm žijí a když nastane nějaký problém, tak s tím bojují a na pravidelné podrobné informování cesťáků není už síla a často ani informace, které by bylo možno předat. Navíc ono je to někdy jako házení hrachu na stěnu, třeba před nějakým rokem se stalo, že dvě letadla uvázla na Rhodosu kvůli přívalovým dešťům a co vyváděli u nás cestující, kteří měli těmi uvázlými letadly odletět, to člověk nepochopí... Jinak k těm cenám, když nelétáš za 50€, ale mnohem dráž, tak bys dle mého modelu taky dostal o to vyšší odškodnění za zpoždění
Opravdu moc nechápu, proč by měl dostat stejné odškodnění za stejné zpoždění člověk, který za letenku zaplatil 50€ i druhý, který za ní dal 250€.