Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

Nemec píše:Nicmene novy vlastnik OK o dalsim clenstvi ve Skyteam velmi premysli...

... cehoz se tykal muj dotaz v jinem vlakne: Zda a jake zasadni vyhody prinasi clenstvi ve SkyTeamu Českým aeroliniím v dnesni dobe.


Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Nemec »

HighFlyer píše:
Nemec píše:Nicmene novy vlastnik OK o dalsim clenstvi ve Skyteam velmi premysli...

... cehoz se tykal muj dotaz v jinem vlakne: Zda a jake zasadni vyhody prinasi clenstvi ve SkyTeamu Českým aeroliniím v dnesni dobe.

Pokud by zustaly cs smlouvy ve stavajici podobe a lidem se do jinych FF programu nacitaly mile za OK lety i tak (napr. DTW-AMS-PRG, kdy posledni let leti OK a dostal bych za to body do FFP treba DL), tak clenstvi smysl nema.
Na druhou stranu nevim, kolik OK plati poplatek za clenstvi. Vyssi karty OK by asi prestaly byt uznavane v clenskych saloncich a jiste nekoho napadnou i jine nevyhody.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Nemec píše:
HighFlyer píše:
Nemec píše:Nicmene novy vlastnik OK o dalsim clenstvi ve Skyteam velmi premysli...

... cehoz se tykal muj dotaz v jinem vlakne: Zda a jake zasadni vyhody prinasi clenstvi ve SkyTeamu Českým aeroliniím v dnesni dobe.

Pokud by zustaly cs smlouvy ve stavajici podobe a lidem se do jinych FF programu nacitaly mile za OK lety i tak (napr. DTW-AMS-PRG, kdy posledni let leti OK a dostal bych za to body do FFP treba DL), tak clenstvi smysl nema.
Na druhou stranu nevim, kolik OK plati poplatek za clenstvi. Vyssi karty OK by asi prestaly byt uznavane v clenskych saloncich a jiste nekoho napadnou i jine nevyhody.


Je nejaky duvod, proc si myslet, ze by nove codeshare smlouvy vypadaly stejne?

Druha vec je, ze pokud by CSA vystoupily ze SkyTeamu, zda by nemela opetovne zajem Lufthansa.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

Copak Lufthansa neměla zájem jenom kvůli tomu, že ČSA jsou ve SkyTeamu? Navíc Travel asi nemá v plánu se jich pustit. SkyTeam je určitá záruka, že ČSA zůstanou existovat, protože nějaký zisk navíc to přináší a SmartWings do aliance těžko vstoupí...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Mat píše:Copak Lufthansa neměla zájem jenom kvůli tomu, že ČSA jsou ve SkyTeamu? Navíc Travel asi nemá v plánu se jich pustit. SkyTeam je určitá záruka, že ČSA zůstanou existovat, protože nějaký zisk navíc to přináší a SmartWings do aliance těžko vstoupí...


Pokud si spravne pamatuju, tak Lufthansa nekdy po roce 2000 ukoncila codeshare s CSA na letech do Nemecka a jeden z duvodu byl to, ze CSA zacaly tranzitni cestujici posilat pres CDG do site SkyTeamu.

K tematu "zaruka, ze CSA zustanou existovat" doporucuji prispevek prodejce v tomhle vlakne, je to strana 433 a prispevek je z 30. 12. 2018, 14:41


Martinique_
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 26. 08. 2018, 17:33
Stav: Offline

OK562 do Stuttgartu

Příspěvek od Martinique_ »

OK-MFT má na zítra dopoledne opravdu plánovaný let do STR. Je to jen bug nebo ttakhle opravdu budou vozit posádky z/na Stuttgartskou bázi? Přeci jen to už by mohlo vyjít levněji pro ně poslat játro než všem co se vrací/naopak odchází na Stuttgartskou platit letenky přes FRA nebo MUC.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

Plánuju letět TATL ex PRG via AMS. Mám možnost za stejnou cenu letět z PRG v 6.20 737 KL nebo v 7.00 319 OK. Bylo by to v červenci. Těch 40 minut navíc v posteli je dost podstatných a v AMS mám času velmi nazbyt. Mám zvolit OK nebo je to moc sázka do loterie?

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Globik píše:Plánuju letět TATL ex PRG via AMS. Mám možnost za stejnou cenu letět z PRG v 6.20 737 KL nebo v 7.00 319 OK. Bylo by to v červenci. Těch 40 minut navíc v posteli je dost podstatných a v AMS mám času velmi nazbyt. Mám zvolit OK nebo je to moc sázka do loterie?


Sazka do loterie to urcite nebude. Ten let poleti na 100%. Jestli to poleti metal OK nebo QS, tak to uz je sazka do loterie. Ale jestli je pro tebe podstanych tech 40 min, tak verim ze poletis. A kdyby to zrusili, tak te prinejhorsim presunou na ten let v 6:20.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

Globik píše:Plánuju letět TATL ex PRG via AMS. Mám možnost za stejnou cenu letět z PRG v 6.20 737 KL nebo v 7.00 319 OK. Bylo by to v červenci. Těch 40 minut navíc v posteli je dost podstatných a v AMS mám času velmi nazbyt. Mám zvolit OK nebo je to moc sázka do loterie?


Kup si to na KL kodu a v nejhorsim te dodatecne prehodi na drivejsi let.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jencik »

Zase menšie riziko tam je, ráno býva v AMS hmla a môže sa stať, že ČSA kvôli tomu poletí neskôr, kým KL poletí tak či tak.

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od MarcosFT »

Jednoznačně KLM, z naprosto každého důvodu.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

Fabo píše:
Globik píše:Plánuju letět TATL ex PRG via AMS. Mám možnost za stejnou cenu letět z PRG v 6.20 737 KL nebo v 7.00 319 OK. Bylo by to v červenci. Těch 40 minut navíc v posteli je dost podstatných a v AMS mám času velmi nazbyt. Mám zvolit OK nebo je to moc sázka do loterie?


Kup si to na KL kodu a v nejhorsim te dodatecne prehodi na drivejsi let.

Budu to mít na kódu DL.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

MarcosFT píše:Jednoznačně KLM, z naprosto každého důvodu.

Je tam těch 40 minut.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

jencik píše:Zase menšie riziko tam je, ráno býva v AMS hmla a môže sa stať, že ČSA kvôli tomu poletí neskôr, kým KL poletí tak či tak.


Jaký je rozdíl mezi KL 737 a OK 319 v přépadě mlhy? Zppždění mi ale nevadí, mám tam 5 hodin na přestup.


Odpovědět