zdenda píše:Klasika v podání TVS/Smartwings....hlavně, že se nikomu nic nestalo:-)
Zdendo, jdi mezi půlky ... V životě jsi v letadle neletěl a akorát kopeš. Kolikrát tu zaznělo, že ani kočár ani posádka nejsou QS ...
Mezi pulky ses prioritně a hlavně prvni kandidat ty (umyslne pisu s malym té,protoze velky si nezaslouzis ), mam nalitano za 20 let tolik ze by ses divil (jestli to teda umis) jinak ses jen dalsi z radobydiskutujicich co jen umis urážet treba jako ten z Brna
No jo, to je zas DYKWIA, ale aby teda rek kdo, to ne. beztak mas nalitano houby.
Dnes je růst letiště tažen zejména pravidelnými lety irské nízkonákladové společnosti Ryanair, které se podíly 40 % na počtu odbavených cestujících. Letiště má od září pravidelnou linku na londýnské letiště Stansted. Koncem března 2018 pak Ryanair otevřel druhou svou linku spojující Pardubice se španělským Alicante. „Alicante se velice osvědčilo, průměrná obsazenost letů byla téměř 95 procent. Londýnská linka je obsazena o trochu méně,“ uvedla Hana Šmejkalová, ředitelka pardubického letiště.
To Alicante mě dost překvapilo. Že by všechno udělala individuální turistika? Nebo to využívaly i cestovky?
Dnes je růst letiště tažen zejména pravidelnými lety irské nízkonákladové společnosti Ryanair, které se podíly 40 % na počtu odbavených cestujících. Letiště má od září pravidelnou linku na londýnské letiště Stansted. Koncem března 2018 pak Ryanair otevřel druhou svou linku spojující Pardubice se španělským Alicante. „Alicante se velice osvědčilo, průměrná obsazenost letů byla téměř 95 procent. Londýnská linka je obsazena o trochu méně,“ uvedla Hana Šmejkalová, ředitelka pardubického letiště.
To Alicante mě dost překvapilo. Že by všechno udělala individuální turistika? Nebo to využívaly i cestovky?
Blbý je, že v systému nejsou letenky ani po avizované výluce. Z Brna máme zkušenost takovou, že se přerušení zdůvodnilo nějakým externím vlivem (zvýšením poplatků na cílovém letišti, opravou přistávací dráhy a podobně), ale ty lety už se pak nevrátily ani po pominutí původního důvodu. To samozřejmě Pardubicím nepřeji.
Jo, tomu bych věřil + dominový efekt. Nedostaneme Maxy, se kterýma už jsme globálně v provozu počítali, tak budeme muset omezit jinde a poslat ty -800 tam, kam potřebujeme víc. Kde můžeme omezit? Třeba v nějakých Pardubicích, které jsme teprve nedávno zavedli a kde máme lety do STN ze tří dalších destinací okolo, kam se dá dostat z PED do 2 hodin vlakem Spekuluju, ale takhle to nějak může být..
Jo, tomu bych věřil + dominový efekt. Nedostaneme Maxy, se kterýma už jsme globálně v provozu počítali, tak budeme muset omezit jinde a poslat ty -800 tam, kam potřebujeme víc. Kde můžeme omezit? Třeba v nějakých Pardubicích, které jsme teprve nedávno zavedli a kde máme lety do STN ze tří dalších destinací okolo, kam se dá dostat z PED do 2 hodin vlakem Spekuluju, ale takhle to nějak může být..
Naštěstí LKPD zachraňuje armáda, takže letiště jako takové nezanikne - zatím.... Nicméně je třeba se podívat pravdě do očí a přiznat si, že pro velkou civilní dopravu to letiště díky blízkosti Prahy prostě nedává žádný smysl. Už jsem to tady psal před lety a současnost mi dává za pravdu. Radost z toho nemám, ale je to tak. Tím víc kroutím hlavou nad jihočeskými konšely a jejich vlhkými sny, že z Budějic budou brzy lítat do celého světa. Úplně by stačilo dostavět D3...
Jinak co se týče letních charterů, myslím, že je třeba očekávat, že TVS díky nedostatku letadel lety z regionálních letišť prostě zredukuje na minimum, a lítat v létě se bude jen Prahy, Brna či Ostravy.
Taky už to tak vidím.. Regionální porty (brq+osr) budou sloužit jen charterové dopravě, zbytek dopravní obslužnosti zajistí Praha. Pro server Moravy jsou tady Ktw a Krk s více než dostatečnou nabídkou a v dojezdové vzdálenosti. Jih má Vie.
Dokud budou dotace, bude lítat i lcc odkudkoliv.
Abych ale nebyl až tak pesimista, věřím z brq a osr jednu feed linku.. Klv spoj do Ruska.
j.ree píše:Taky už to tak vidím.. Regionální porty (brq+osr) budou sloužit jen charterové dopravě, zbytek dopravní obslužnosti zajistí Praha. Pro server Moravy jsou tady Ktw a Krk s více než dostatečnou nabídkou a v dojezdové vzdálenosti. Jih má Vie.
Dokud budou dotace, bude lítat i lcc odkudkoliv.
Abych ale nebyl až tak pesimista, věřím z brq a osr jednu feed linku.. Klv spoj do Ruska.
Na víc prostě v tuto chvíli ČR nemá.
Naprostý souhlas, jsem rád, že realisté ještě žijí
Jo, tomu bych věřil + dominový efekt. Nedostaneme Maxy, se kterýma už jsme globálně v provozu počítali, tak budeme muset omezit jinde a poslat ty -800 tam, kam potřebujeme víc. Kde můžeme omezit? Třeba v nějakých Pardubicích, které jsme teprve nedávno zavedli a kde máme lety do STN ze tří dalších destinací okolo, kam se dá dostat z PED do 2 hodin vlakem Spekuluju, ale takhle to nějak může být..
Naštěstí LKPD zachraňuje armáda, takže letiště jako takové nezanikne - zatím.... Nicméně je třeba se podívat pravdě do očí a přiznat si, že pro velkou civilní dopravu to letiště díky blízkosti Prahy prostě nedává žádný smysl. Už jsem to tady psal před lety a současnost mi dává za pravdu. Radost z toho nemám, ale je to tak. Tím víc kroutím hlavou nad jihočeskými konšely a jejich vlhkými sny, že z Budějic budou brzy lítat do celého světa. Úplně by stačilo dostavět D3...
Jinak co se týče letních charterů, myslím, že je třeba očekávat, že TVS díky nedostatku letadel lety z regionálních letišť prostě zredukuje na minimum, a lítat v létě se bude jen Prahy, Brna či Ostravy.
A co Vodochody? Pokud se neuživí Pardubice jako LCC letiště Praha-východ, proč stavět Vodochody?