smradlava zizala píše:Moc dobrá zpráva to není. SWG bude mít problém s financováním. Za rok 2018 mají být 1mld ve ztrátě. Bude to pro ně veliké sousto. A to mají ještě problém s komunikací s menšinovym 49% akcionářem, který už nechce moc investovat. Takže rok 2019 bude hodně zajímavý
Z čeho vycházíš (data, info), že SWG bude mít problém s financování? Jako s financováním letadel nebo financováním předloňský (2017) ztráty? Cash flow mají kladný. Tohle jsou takový soudy od stolu bez znalosti finačních výkazů TVS za posledních X let nazpět.
Problém s menšinovým vlastníkem (49%) je ten, že by museli nasypat víc základního kapitálu lidi (předpokládám, že Vik ani Šimáně základní kapitál nevyšovat nechtěj, spíš by se rádi zbavili Číňanů), který jsou rezidenty EU. Pokud by Číňani chtěli navýšit kapitál za jinak neměnných podmínek, stal by se majoritním akcionářem a SWG by ztratilo statut evropskýho dopravce.
Jinak, co se týče pochyb o financování letadel, tak v letošnim roce by měly opustit flotilu SWG mašiny HA-LKG, OK-TSC, OK-TVJ, OK-TVX, OK-TVY, SP-TVZ. Čistej přírůstek novej mašin tim pádem 9 letadel (15 novejch - 6 phase out). 6 starejch/starších žíznivějších mašin náročnějších na údržbu vymění nový MAXy. Otázka, jakej to bude mít dopad na provozně-ekonomickou stránku SWG.
Zase si nemyslim, že by akcionář a dozorčka schválili nákup něčeho, na co by SWG fakt nemělo nebo by neměli dostatečně pořešený potenciální rizika.