bilbo píše:jasne, viz flightradar, nevsiml jsem si ze by nastavili sqwk 7700 ani ze by se uz treba nad Polskem ohlasovali jako mayday nebo pan pan
aha, takze flightradar a mayday
a jak jinak poznas emergency? bud letis jako by nic, nebo vyhlasis emergency (pan/mayday) jinou moznost jeste nevymysleli
Mozna Te prekvapi, ale posadky s ridicimi normalne mluvi a maji sanci jim vysvetlit, v jakem stavu se jejich letadlo nachazi (a obvykle jim to vysvetli). Chapu, ze to muze byt prekvapive pro uzivatele hard-core Flightradaru, kteri si predstavuji, ze se Flightradarem ridi letadla.
a jak jinak poznas emergency? bud letis jako by nic, nebo vyhlasis emergency (pan/mayday) jinou moznost jeste nevymysleli
Mozna Te prekvapi, ale posadky s ridicimi normalne mluvi a maji sanci jim vysvetlit, v jakem stavu se jejich letadlo nachazi (a obvykle jim to vysvetli). Chapu, ze to muze byt prekvapive pro uzivatele hard-core Flightradaru, kteri si predstavuji, ze se Flightradarem ridi letadla.
Muzu te ujistis, ze si opravdu nepredstavuju ze Flightradarem se ridi letadla, nicmene by me zajimal tvuj zdroj informaci?
bilbo píše:a jak jinak poznas emergency? bud letis jako by nic, nebo vyhlasis emergency (pan/mayday) jinou moznost jeste nevymysleli
Mozna Te prekvapi, ale posadky s ridicimi normalne mluvi a maji sanci jim vysvetlit, v jakem stavu se jejich letadlo nachazi (a obvykle jim to vysvetli). Chapu, ze to muze byt prekvapive pro uzivatele hard-core Flightradaru, kteri si predstavuji, ze se Flightradarem ridi letadla.
Muzu te ujistis, ze si opravdu nepredstavuju ze Flightradarem se ridi letadla, nicmene by me zajimal tvuj zdroj informaci?
flyingblue píše: Mozna Te prekvapi, ale posadky s ridicimi normalne mluvi a maji sanci jim vysvetlit, v jakem stavu se jejich letadlo nachazi (a obvykle jim to vysvetli). Chapu, ze to muze byt prekvapive pro uzivatele hard-core Flightradaru, kteri si predstavuji, ze se Flightradarem ridi letadla.
Muzu te ujistis, ze si opravdu nepredstavuju ze Flightradarem se ridi letadla, nicmene by me zajimal tvuj zdroj informaci?
Verim, ze to zvladnes najit sam
Bud tak laskav a aspon porad, poslouchals ATC? jestli jo, tak nad jakym FIRem? Nebo to tvrdil nejaky znamy?
bilbo píše:Vim velmi dobre (mohlo ti to dojit z meho komentare), nad jakym to bylo FIRem? Jestli si teda vzpominas. At to nezni jen jako pribehy nasich sousedu
Pevne verim, ze na to prijdes sam
Kdyz uz jsi vydedukoval, ze leteli jako by nic, tak to pro Tebe nebude problem.
Je škoda že lidi co o lítání neví takřka mají potřebu tohle komentovat laickými tvrzeními a ani nejsou schopní nic podložit
bilbo píše:Je škoda že lidi co o lítání neví takřka mají potřebu tohle komentovat laickými tvrzeními a ani nejsou schopní nic podložit
Ze ano? Tak se nad sebou zamysli...
Přečti si co jsem psal úplně na začátku, že mě zaráží, že nevyhlásili emergency, což je ověřitelný a podložený, narozdíl od tvrzení pana flyingblue
A ty víš jak velký a v jakém časovém horizontu jim FUEL IMBALANCE narostl? Jsou postupy jak imbalance řešit a jak je vidět tak moc dobře věděli kolik jim ubývá a kolik potřebují spálit na bezpečnou landing weight. Proč tři hodiny vylétávat palivo někde v oblasti Moskvy,kde byly i horší met.podmínky, když za tu dobu to můžu spálit letem zpět na domácí bázi. Zřejmě vše měli dobře spočítané a pod kontrolou tak nebyl důvod vyhlašovat emergency.
Přečti si co jsem psal úplně na začátku, že mě zaráží, že nevyhlásili emergency, což je ověřitelný a podložený, narozdíl od tvrzení pana flyingblue
A ty víš jak velký a v jakém časovém horizontu jim FUEL IMBALANCE narostl? Jsou postupy jak imbalance řešit a jak je vidět tak moc dobře věděli kolik jim ubývá a kolik potřebují spálit na bezpečnou landing weight. Proč tři hodiny vylétávat palivo někde v oblasti Moskvy,kde byly i horší met.podmínky, když za tu dobu to můžu spálit letem zpět na domácí bázi. Zřejmě vše měli dobře spočítané a pod kontrolou tak nebyl důvod vyhlašovat emergency.
Podle QRH fuel imbalance poukazuje na možný Fuel leak a ten jde velmi snadno potvrdit, v případě Fuel leaku je 1. krok LAND ASAP tzn i s překročením MLW (btw overweight landing není konstrukčně problém pro A330 po provedení checklistu, až na G/A performance). Krok 2 je identifikovat odkud palivo uniká, v tomhle případě z eng1 což jde zase podle checklistu velmi snadno potvrdit. 3. krok (v případě že se tedy fuel leak z eng1 potvrdí ) je podle checklistu vypnout daný motor, což teda neudělali. Nesoudím, jen cituju QRH
bilbo píše:Podle QRH fuel imbalance poukazuje na možný Fuel leak a ten jde velmi snadno potvrdit, v případě Fuel leaku je 1. krok LAND ASAP tzn i s překročením MLW (btw overweight landing není konstrukčně problém pro A330 po provedení checklistu, až na G/A performance). Krok 2 je identifikovat odkud palivo uniká, v tomhle případě z eng1 což jde zase podle checklistu velmi snadno potvrdit. 3. krok (v případě že se tedy fuel leak z eng1 potvrdí) je podle checklistu vypnout daný motor, což teda neudělali. Nesoudím, jen cituju QRH
Nemá smysl se o tom přít, věc posuzuje UZPLN. Mě to na první pohled také připadá, že v rozhodování o postupu mohla hrát svou roli i snaha o úsporu nákladů. Na druhé straně chápu, že je hodně lidí, kteří tento postup hájí z pohledu provozní logiky. Počkám si raději na závěr UZLPN, určitě svou práci ovládají