Airbus 330-300 v barvách ČSA

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2208
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od pavelpmi »

Fabo píše:PS: odkud mas informaci, ze fuel leak:
1. byl z motoru

Avherald třeba?
avherald píše:A leak at the left hand engine (PW4168) was discovered.

http://avherald.com/h?article=4c4a2973&opt=0

Na FR24 píšou, že OK190 letí OK-GBB.


bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od bilbo »

Fabo píše:
bilbo píše:
Eidi píše:Škoda, že tady je pilotů pomálu, který by se k tomu mohli kvalifikovaně vyjádřit, protože je to jinak diskuze o ničem a přetlačování v argumentech. Ale dovolim si jen poslední reakci.


V tomhle souhlasim, že překročení MLW problém neni. Ale představ si situaci, že přistáváš přes MLW, takže po přistání máš rozžhavený brzdy jak blázen a do toho ti někde chčije v blízkosti rozžhavenejch brzd palivo.

To rozumím, ale stejně mně osobně přijde rozumnější holdovat u letiště ať kdyžtak mužů hned sednout, toť jen jak bych to udělal já, just my two cents


Kazan. Niznyj Novgorod. Moskva. Minsk. Vilnius. Varsava. Wroclaw.

Ponad tyto letiste YBA prelitala cestou zpet, kdyby se piloti najednou rozhodli, ze potrebuji sednout.
A to beru jen velka letiste s pravidelnim provozem komercnich linek, do toho tam jeste byla hromada mensich letist.
Fakt nevim, vo co je nebezpecnejsi letet par hodin na vlastni bazu, nez par hodin holdovat kdesi nad Ruskem, kdyz vysledni efekt je uplne stejny:
a) bud doletis do konce
b) nebo si do 15ti minut na zemi na letisti.

Myslim, ze kdyby to bylo co jen nejmene potreba z hlediste bezpecnosti letu, tak proste pristanou v Moskve. Jednak je ve SVO velky SkyTeam hub, jednak tam sidli spolecnost jez provozuje A330. Proste vychazi mi z toho, ze kdyby to nebylo zcela v poradku pokracovat, tak meli piloti uplne pohodovou alternativu - ze ji nevzali, o necem svedci.

PS: odkud mas informaci, ze fuel leak:
1. byl z motoru
2. tento motor nebyl vypnut.

Na první část tvýho příspěvku už nemá smysl odpovídat, svůj názor na to sem už řekl. Každopádně informace mám že zanamu ATC, hasiči hlásili prostřednictvím TWR že vidí ,,massive fuel leak from the left engine" a že potřebujou aby posádka ten motor vypnula. Ostatně kdyby ho vypnuli už ve vzduchu tak s tím určitě neletí až do Prahy

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od Eidi »

Jak vůbec teďka TVP řeší výpad OK-GBB ve WAW, když OK-GBB teďka prozatimně lítá OK190/191?

smradlava zizala
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 56
Registrován: 25. 09. 2015, 08:26
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od smradlava zizala »

Vůbec nijak :D OK-GBB nemělo na včera a dnes plánovaný žádný let v časech kdy letí icn

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od Eidi »

smradlava zizala píše:Vůbec nijak :D OK-GBB nemělo na včera a dnes plánovaný žádný let v časech kdy letí icn


Já se tak blbě ptám proto, že co koukám na dosavadní hisotrii letů OK-GBB pro 3Z7/TVP, tak to vypadá, že měla GBB napilno.
Ptám se i třeba proto, že mohlo přijít v úvahu i to stáhnout pro ČSA A332 z Polska na OK190/191 a na poslký long hauly poptat krátký wide body ACMI IN než poptávat dražší náhradu od KE (hypotéza).


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od flyingblue »

smradlava zizala píše:Vůbec nijak :D OK-GBB nemělo na včera a dnes plánovaný žádný let v časech kdy letí icn


Dneska leteli cestaci jinymi trasami, YBA jeste neni uschopnena.

aviatic
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 257
Registrován: 05. 09. 2007, 19:37
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od aviatic »

flyingblue píše:
smradlava zizala píše:Vůbec nijak :D OK-GBB nemělo na včera a dnes plánovaný žádný let v časech kdy letí icn


Dneska leteli cestaci jinymi trasami, YBA jeste neni uschopnena.


A delší dobu nebude. Poškození je dost velké

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od 737 »

aviatic píše:
flyingblue píše:
smradlava zizala píše:Vůbec nijak :D OK-GBB nemělo na včera a dnes plánovaný žádný let v časech kdy letí icn


Dneska leteli cestaci jinymi trasami, YBA jeste neni uschopnena.


A delší dobu nebude. Poškození je dost velké


Přijde mi, že OK-YBA má technické problémy poměrně často. Jedná se samozřejmě čistě o můj subjektivní dojem, nejsem odborník na leteckou dopravu a nemám to ničím podložené, je to jen čistě moje domněnka. Proto bych se rád zeptal někoho, kdo tomu rozumí trochu více - je tato relativně častá poruchovost normální? Resp. vyskytuje se ve stejné míře u jiných letadel tohoto nebo i jiného typu? Nebo se opravdu jedná o nějaký vadný kus? Nebo už hraje roli stáří letadla?

Díky moc za odpovědi.

jfk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 34
Registrován: 04. 05. 2011, 15:40
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od jfk »

737 píše:
aviatic píše:
flyingblue píše:
Dneska leteli cestaci jinymi trasami, YBA jeste neni uschopnena.


A delší dobu nebude. Poškození je dost velké


Přijde mi, že OK-YBA má technické problémy poměrně často. Jedná se samozřejmě čistě o můj subjektivní dojem, nejsem odborník na leteckou dopravu a nemám to ničím podložené, je to jen čistě moje domněnka. Proto bych se rád zeptal někoho, kdo tomu rozumí trochu více - je tato relativně častá poruchovost normální? Resp. vyskytuje se ve stejné míře u jiných letadel tohoto nebo i jiného typu? Nebo se opravdu jedná o nějaký vadný kus? Nebo už hraje roli stáří letadla?

Díky moc za odpovědi.


Ne že bych byl letecký mechanik, ale letěl jsem s tim na jaře ze Soulu, a přišlo mi trošku divný, že poté, co to nahodili v kabině dost intenzivně tak dobrou čtvrt hodinu páchnul olej nebo petrolej, nebo něco. A pak už jen drobnosti, jako rozbitý sedačky, tu a tam chybějící tlačítka a tak tři čtvrtě hodiny nefunkční IFE (což posádka nějak zpočátku vůbec nezaregistrovala). Jsem si už tehdy říkal, že bych se tomu letadlu měl asi vyhýbat...

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od Eidi »

jfk píše:Ne že bych byl letecký mechanik, ale letěl jsem s tim na jaře ze Soulu, a přišlo mi trošku divný, že poté, co to nahodili v kabině dost intenzivně tak dobrou čtvrt hodinu páchnul olej nebo petrolej, nebo něco. A pak už jen drobnosti, jako rozbitý sedačky, tu a tam chybějící tlačítka a tak tři čtvrtě hodiny nefunkční IFE (což posádka nějak zpočátku vůbec nezaregistrovala). Jsem si už tehdy říkal, že bych se tomu letadlu měl asi vyhýbat...


Zápach kerosinu v letadle neni nic neobvyklýho, a už vůbec nic alarmujícího. Občas se do packů (AC) dostane trochu "smradu"/vůně (dle preferencí).

Rozbitý sedačky z hlediska komfortu nic příjemnýho asi neni, chybějící tlačítka jsou asi taky celkem problém. Nefunkční IFE je taky mrzení. Ale vyvodit z toho, že by se člověk tomu letadlu měl vyhýbat, je fakt víc než lichá úvaha. Lidi, prosim, nedávejte do souvislosti stav vnitřního systému s drakem/motorama a jinejma systémama letadla. Díky.

Já jsem měl tu možnost letět OK-YBA a na životě ohroženej jsem se necejtil ani v nejmenšim. Je to letadlo YoM 2001. Chodí to na pravidelnou údržbu dle schválenýho a certifikovanýho programu údržby, tzn. A-checky přibližně každejch 600 FH, C-checky přibližně každej rok a půl.

V příloze je obrázek přibižnýho plánu údržby A330-200/300.

P.S: To, že můžou bejt ve flotile problematičtější letadla, který jsou na údržbě častejc než jiný. Například OK-WGG neboli Malajská svině, co lítala ČSA, byla poruchovější, ale nemělo to vliv na bezpečnost, protože kdyby na tom letadle bylo něco, co by negativně ovlivňovalo bezpečnost, tak to neuvolní do provozu.
Přílohy
Source: Aircraft Commerce, Owner's & Operator's Guide
Source: Aircraft Commerce, Owner's & Operator's Guide
a330_amp.PNG (35.65 KiB) Zobrazeno 7842 x

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od mandrinka »

Eidi píše:
jfk píše:Ne že bych byl letecký mechanik, ale letěl jsem s tim na jaře ze Soulu, a přišlo mi trošku divný, že poté, co to nahodili v kabině dost intenzivně tak dobrou čtvrt hodinu páchnul olej nebo petrolej, nebo něco. A pak už jen drobnosti, jako rozbitý sedačky, tu a tam chybějící tlačítka a tak tři čtvrtě hodiny nefunkční IFE (což posádka nějak zpočátku vůbec nezaregistrovala). Jsem si už tehdy říkal, že bych se tomu letadlu měl asi vyhýbat...


Zápach kerosinu v letadle neni nic neobvyklýho, a už vůbec nic alarmujícího. Občas se do packů (AC) dostane trochu "smradu"/vůně (dle preferencí).

Rozbitý sedačky z hlediska komfortu nic příjemnýho asi neni, chybějící tlačítka jsou asi taky celkem problém. Nefunkční IFE je taky mrzení. Ale vyvodit z toho, že by se člověk tomu letadlu měl vyhýbat, je fakt víc než lichá úvaha. Lidi, prosim, nedávejte do souvislosti stav vnitřního systému s drakem/motorama a jinejma systémama letadla. Díky.

Já jsem měl tu možnost letět OK-YBA a na životě ohroženej jsem se necejtil ani v nejmenšim. Je to letadlo YoM 2001. Chodí to na pravidelnou údržbu dle schválenýho a certifikovanýho programu údržby, tzn. A-checky přibližně každejch 600 FH, C-checky přibližně každej rok a půl.

V příloze je obrázek přibižnýho plánu údržby A330-200/300.

P.S: To, že můžou bejt ve flotile problematičtější letadla, který jsou na údržbě častejc než jiný. Například OK-WGG neboli Malajská svině, co lítala ČSA, byla poruchovější, ale nemělo to vliv na bezpečnost, protože kdyby na tom letadle bylo něco, co by negativně ovlivňovalo bezpečnost, tak to neuvolní do provozu.


Tak to mě uklidnilo. Paní Dufková se nějak rozjela. :))

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od Eidi »

mandrinka píše:
Eidi píše:
jfk píše:Ne že bych byl letecký mechanik, ale letěl jsem s tim na jaře ze Soulu, a přišlo mi trošku divný, že poté, co to nahodili v kabině dost intenzivně tak dobrou čtvrt hodinu páchnul olej nebo petrolej, nebo něco. A pak už jen drobnosti, jako rozbitý sedačky, tu a tam chybějící tlačítka a tak tři čtvrtě hodiny nefunkční IFE (což posádka nějak zpočátku vůbec nezaregistrovala). Jsem si už tehdy říkal, že bych se tomu letadlu měl asi vyhýbat...


Zápach kerosinu v letadle neni nic neobvyklýho, a už vůbec nic alarmujícího. Občas se do packů (AC) dostane trochu "smradu"/vůně (dle preferencí).

Rozbitý sedačky z hlediska komfortu nic příjemnýho asi neni, chybějící tlačítka jsou asi taky celkem problém. Nefunkční IFE je taky mrzení. Ale vyvodit z toho, že by se člověk tomu letadlu měl vyhýbat, je fakt víc než lichá úvaha. Lidi, prosim, nedávejte do souvislosti stav vnitřního systému s drakem/motorama a jinejma systémama letadla. Díky.

Já jsem měl tu možnost letět OK-YBA a na životě ohroženej jsem se necejtil ani v nejmenšim. Je to letadlo YoM 2001. Chodí to na pravidelnou údržbu dle schválenýho a certifikovanýho programu údržby, tzn. A-checky přibližně každejch 600 FH, C-checky přibližně každej rok a půl.

V příloze je obrázek přibižnýho plánu údržby A330-200/300.

P.S: To, že můžou bejt ve flotile problematičtější letadla, který jsou na údržbě častejc než jiný. Například OK-WGG neboli Malajská svině, co lítala ČSA, byla poruchovější, ale nemělo to vliv na bezpečnost, protože kdyby na tom letadle bylo něco, co by negativně ovlivňovalo bezpečnost, tak to neuvolní do provozu.


Tak to mě uklidnilo. Paní Dufková se nějak rozjela. :))


Díky za názor, posílám buďto klíčenku nebo hru Osadníci z Katanu. Na jakou adresu to mám poslat? Jestli máš něco relevantního, tak to sem pošli.

jfk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 34
Registrován: 04. 05. 2011, 15:40
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od jfk »

mandrinka píše:
Eidi píše:
jfk píše:Ne že bych byl letecký mechanik, ale letěl jsem s tim na jaře ze Soulu, a přišlo mi trošku divný, že poté, co to nahodili v kabině dost intenzivně tak dobrou čtvrt hodinu páchnul olej nebo petrolej, nebo něco. A pak už jen drobnosti, jako rozbitý sedačky, tu a tam chybějící tlačítka a tak tři čtvrtě hodiny nefunkční IFE (což posádka nějak zpočátku vůbec nezaregistrovala). Jsem si už tehdy říkal, že bych se tomu letadlu měl asi vyhýbat...


Zápach kerosinu v letadle neni nic neobvyklýho, a už vůbec nic alarmujícího. Občas se do packů (AC) dostane trochu "smradu"/vůně (dle preferencí).

Rozbitý sedačky z hlediska komfortu nic příjemnýho asi neni, chybějící tlačítka jsou asi taky celkem problém. Nefunkční IFE je taky mrzení. Ale vyvodit z toho, že by se člověk tomu letadlu měl vyhýbat, je fakt víc než lichá úvaha. Lidi, prosim, nedávejte do souvislosti stav vnitřního systému s drakem/motorama a jinejma systémama letadla. Díky.

Já jsem měl tu možnost letět OK-YBA a na životě ohroženej jsem se necejtil ani v nejmenšim. Je to letadlo YoM 2001. Chodí to na pravidelnou údržbu dle schválenýho a certifikovanýho programu údržby, tzn. A-checky přibližně každejch 600 FH, C-checky přibližně každej rok a půl.

V příloze je obrázek přibižnýho plánu údržby A330-200/300.

P.S: To, že můžou bejt ve flotile problematičtější letadla, který jsou na údržbě častejc než jiný. Například OK-WGG neboli Malajská svině, co lítala ČSA, byla poruchovější, ale nemělo to vliv na bezpečnost, protože kdyby na tom letadle bylo něco, co by negativně ovlivňovalo bezpečnost, tak to neuvolní do provozu.


Tak to mě uklidnilo. Paní Dufková se nějak rozjela. :))


Ja to chapu, nicmene prece jen jsem pak lital radsi tim korejskym 7478, kde to z nejakyho duvodu nesmrdelo, cudliky byly tam kde maj byt, a nemusel jsem s letusakem resit, nefunguje vam zabava/a zkousel jste to vypnout a zapnout/kdyz se podivate po kabine, tak to nefunguje nikomu atp. Sorry.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od Eidi »

jfk píše:Ja to chapu, nicmene prece jen jsem pak lital radsi tim korejskym 7478, kde to z nejakyho duvodu nesmrdelo, cudliky byly tam kde maj byt, a nemusel jsem s letusakem resit, nefunguje vam zabava/a zkousel jste to vypnout a zapnout/kdyz se podivate po kabine, tak to nefunguje nikomu atp. Sorry.


Tak to je legit - to že ČSA nabízí hůř vybavenou/funkční kabinu oproti B748/B788 u KE, je věc jiná. Mně šlo jen o to nezaměňovat stav vnitřního s celkovym stavem mašiny is all.

aviatic
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 257
Registrován: 05. 09. 2007, 19:37
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od aviatic »

Eidi píše:
jfk píše:Ja to chapu, nicmene prece jen jsem pak lital radsi tim korejskym 7478, kde to z nejakyho duvodu nesmrdelo, cudliky byly tam kde maj byt, a nemusel jsem s letusakem resit, nefunguje vam zabava/a zkousel jste to vypnout a zapnout/kdyz se podivate po kabine, tak to nefunguje nikomu atp. Sorry.


Tak to je legit - to že ČSA nabízí hůř vybavenou/funkční kabinu oproti B748/B788 u KE, je věc jiná. Mně šlo jen o to nezaměňovat stav vnitřního s celkovym stavem mašiny is all.

Jenže cesťákovi je u pr...le,jestli z křídla padají šrouby,jestli má motor vibrace anebo v palivu je voda.... Jak nemá teplý kafe a nemůže čumět na video,je problém.


Odpovědět