Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
jfk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 34
Registrován: 04. 05. 2011, 15:40
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od jfk »

Nemec píše:
garip píše:
Nemec píše:https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/amp/world-africa-47513508

zas 737 MAX 8? mam taky pocit, za stopnu vsetky lety tychto lietadiel

Nemyslím si, že by mělo dojít k uzemnění Maxů, když 737 padaly v 90. letech kvůli servu ve výškovkách, tak je taky neuzemnili. Navíc je příliš brzy říct, že je to stejná chyba jako u Lion air...

Soudruzi z Číny už je uzemnili...


miro776
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 77
Registrován: 26. 09. 2015, 23:03
Oblíbené typy letadel: A350, A340, A330, E195
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG,BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od miro776 »

po-dvou-havariich-nejnovejsi-verze-boeingu-737-vyzvala-cina-k-uzemeni-techto-stroju-

https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/ ... u-40273839

jfk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 34
Registrován: 04. 05. 2011, 15:40
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od jfk »

jfk píše:
Nemec píše:
garip píše:zas 737 MAX 8? mam taky pocit, za stopnu vsetky lety tychto lietadiel

Nemyslím si, že by mělo dojít k uzemnění Maxů, když 737 padaly v 90. letech kvůli servu ve výškovkách, tak je taky neuzemnili. Navíc je příliš brzy říct, že je to stejná chyba jako u Lion air...

Soudruzi z Číny už je uzemnili...

A Etiopci taky:
https://www.straitstimes.com/asia/australianz/china-asks-local-airlines-to-ground-boeing-737-max-report

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od HighFlyer »

Karel_x píše:Tak to nemohu vědět, ale řekl bych to tak, že článek budí dojem, že ohledně letadel mají hlubší znalosti, než ohledně anglické interpunkce :-). Ne každý člověk má rozvinutý cit pro jazyk a dělá si z gramatiky dělá těžkou hlavu. Někdo má třeba v ve dvou větách jediné diakritické znaménko v anglicismu. Proč bych v něm hned měl vidět trolla? :-)

Je tam mnohem vic chyb nez "jediné diakritické znaménko". Chybi spousta clenu, coz klasicka chyba pisatelu, kteri maji za materstinu jeden ze slovanskych jazyku. Pristup ke slovesnym casum je tam velmi liberalni ("lifted it up and lengthen the nose"), v nekterych vetach chybi prisudek uplne, je tam zprasena vedlejsi ucelova veta ("so that baggage and cargo to be hand-loaded") atd. Psal to nekdo, kdo se "obstojne naucil anglicky", ale na pisemny projev to jeste nestaci. To ale stale neznamena, ze to je dezinformacni server. Spis nejaka particka nadsencu.



Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od Fabo »

HighFlyer píše:
Karel_x píše:Tak to nemohu vědět, ale řekl bych to tak, že článek budí dojem, že ohledně letadel mají hlubší znalosti, než ohledně anglické interpunkce :-). Ne každý člověk má rozvinutý cit pro jazyk a dělá si z gramatiky dělá těžkou hlavu. Někdo má třeba v ve dvou větách jediné diakritické znaménko v anglicismu. Proč bych v něm hned měl vidět trolla? :-)

Je tam mnohem vic chyb nez "jediné diakritické znaménko". Chybi spousta clenu, coz klasicka chyba pisatelu, kteri maji za materstinu jeden ze slovanskych jazyku. Pristup ke slovesnym casum je tam velmi liberalni ("lifted it up and lengthen the nose"), v nekterych vetach chybi prisudek uplne, je tam zprasena vedlejsi ucelova veta ("so that baggage and cargo to be hand-loaded") atd. Psal to nekdo, kdo se "obstojne naucil anglicky", ale na pisemny projev to jeste nestaci. To ale stale neznamena, ze to je dezinformacni server. Spis nejaka particka nadsencu.


Vydavatel si udava adresu v Australii, ale cert vi, kdo mu tam pise.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od vitezslav »

Samozřejmě jsou to všechno zatím spekulace, ale nedivme se jim. V 21. století není běžný, aby padala fungl nová letadla. Na to jsme si od časů Cometů už odvykli...

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4146
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od whiskey »

BBC pisalo, ze nasli rekordery.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od MEA »

ja som si už po prvej nehode max8 povedal, že s týmto lietať nemienim. a určite sa za takýto názor nehanbím. keď niečo (sw) dokáže takto pretrimovávať výškovku a vypnúť to v kritickej fáze letu zas celkom určite nie je "jeden šťuk", to by som milerád radšej letel starým tučkom. bohužiaľ začínam mať pocit, že peniaze sú čoraz viac priorita a priznanie technického problému ako príčiny nehody (aspoň sčasti) výrobcom sa "jaksi nenosí". ak sa preukáže (a na to si samozrejme počkajme) identická/ podobná príčina nehody ako lion, myslím že boeing má zarobené na seriózny prúser... no, to má už možno aj tak...

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od pettte »

MEA píše:ja som si už po prvej nehode max8 povedal, že s týmto lietať nemienim. a určite sa za takýto názor nehanbím. keď niečo (sw) dokáže takto pretrimovávať výškovku a vypnúť to v kritickej fáze letu zas celkom určite nie je "jeden šťuk", to by som milerád radšej letel starým tučkom. bohužiaľ začínam mať pocit, že peniaze sú čoraz viac priorita a priznanie technického problému ako príčiny nehody (aspoň sčasti) výrobcom sa "jaksi nenosí". ak sa preukáže (a na to si samozrejme počkajme) identická/ podobná príčina nehody ako lion, myslím že boeing má zarobené na seriózny prúser... no, to má už možno aj tak...


I kdyby to byla pravda, tak oni nemůžou nic ani připustit, natož přiznat protože už teď je to stíjí spoustu peněz a prestiže. Je to hrozné, ale v dnešní době opravdu peníze vládnou světem, a odpovědné manažery nějaké lidské oběti (ať už v jakémkoliv oboru) nezajímají, oni si všichni jen chtějí zachránit své "zadky" a prémie.....

Je to hnus, ale prostě to tak je. A bude hůř....

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od gr09 »

pettte píše:I kdyby to byla pravda, tak oni nemůžou nic ani připustit, natož přiznat

Primo nic nepriznaji, nicmene neprimo se da jiz tusit, protoze:

For the past several months and in the aftermath of Lion Air Flight 610, Boeing has been developing a flight control software enhancement for the 737 MAX, designed to make an already safe aircraft even safer. This includes updates to the Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) flight control law, pilot displays, operation manuals and crew training. The enhanced flight control law incorporates angle of attack (AOA) inputs, limits stabilizer trim commands in response to an erroneous angle of attack reading, and provides a limit to the stabilizer command in order to retain elevator authority.

Zdroj: http://avherald.com/h?article=4c534c4a&opt=0

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Eidi »


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Fabo »

pettte píše:
MEA píše:ja som si už po prvej nehode max8 povedal, že s týmto lietať nemienim. a určite sa za takýto názor nehanbím. keď niečo (sw) dokáže takto pretrimovávať výškovku a vypnúť to v kritickej fáze letu zas celkom určite nie je "jeden šťuk", to by som milerád radšej letel starým tučkom. bohužiaľ začínam mať pocit, že peniaze sú čoraz viac priorita a priznanie technického problému ako príčiny nehody (aspoň sčasti) výrobcom sa "jaksi nenosí". ak sa preukáže (a na to si samozrejme počkajme) identická/ podobná príčina nehody ako lion, myslím že boeing má zarobené na seriózny prúser... no, to má už možno aj tak...


I kdyby to byla pravda, tak oni nemůžou nic ani připustit, natož přiznat protože už teď je to stíjí spoustu peněz a prestiže. Je to hrozné, ale v dnešní době opravdu peníze vládnou světem, a odpovědné manažery nějaké lidské oběti (ať už v jakémkoliv oboru) nezajímají, oni si všichni jen chtějí zachránit své "zadky" a prémie.....

Je to hnus, ale prostě to tak je. A bude hůř....



No a proto to nevysetruje Boeing ale letecke urady dotcenych zemi, ze...

Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Alvin »

a tlak se stupňuje...
Singapore and Australia suspended operations of all Boeing 737 MAX aircraft in and out of their airports on Tuesday

U.S. to mandate design changes on Boeing 737 MAX 8 after crashes

Vyjádření Boeingu ve stylu, že už několik měsíců od nehody JT610 makají na tom, aby udělali bezpečné letadlo ještě bezpečnějším, je taková trapná PR hra se slovíčky. To, že MCAS a nedostatečná informovanost ze strany Boeingu stojí za první nehodou, je v tuhle chvíli už nezpochybnitelné. Finální zpráva jenom určí, jak velký podíl na nehodě měl samotný Boeing a jaké byly další faktory.

U ET302 si musíme počkat minimální na analýzu černých skříněk. Ale přístup FAA je pro mě nepochopitelný. Jestli čekají až pod tlakem veřejnosti všechny aerolinky raději uzemní svoje MAXe, tak je to ukázka alibismu úředníků. :thumbdown:

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od MEA »

uradnici su jasni... spomente si ako rychlo konali, ked bolo treba uzemnit L-13 Blanik po nehode sposobenej extremne zanedbanou udrzbou, neznamou historiou konkretneho lietadla a sustavnym pretazovanim akrobaciou vo dvojom az do ulomenia kridla za letu. tam sa easa poponahlala, aby nam sem zo zapadu prudili stare sroty na vycvik. tu ma peniaze druha strana...


Odpovědět