Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od MEA »



mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od mandrinka »

No hlavně kdy už pohne zadkem EASA a uzemní je taky. Aby v 21. století padalo nové moderní letadlo, protože jeho nejmodernější bezpečnostní systémy nejsou dotaženy do konce a velkou měrou přispívají k tomu, že letadlo letí opačným směrem, než má, to je hodně velká bota.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Eidi »

mandrinka píše:No hlavně kdy už pohne zadkem EASA a uzemní je taky. Aby v 21. století padalo nové moderní letadlo, protože jeho nejmodernější bezpečnostní systémy nejsou dotaženy do konce a velkou měrou přispívají k tomu, že letadlo letí opačným směrem, než má, to je hodně velká bota.


Můžu se zeptat, jestli jsi byl na letnim táboře NTSB nebo diskutujících na Novinky.cz?

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od mandrinka »

Eidi píše:
mandrinka píše:No hlavně kdy už pohne zadkem EASA a uzemní je taky. Aby v 21. století padalo nové moderní letadlo, protože jeho nejmodernější bezpečnostní systémy nejsou dotaženy do konce a velkou měrou přispívají k tomu, že letadlo letí opačným směrem, než má, to je hodně velká bota.


Můžu se zeptat, jestli jsi byl na letnim táboře NTSB nebo diskutujících na Novinky.cz?


Byl jsem na obojím a na přednášce EASA taky. Ještě nějaké dotazy? Přečetl sis předpokládám, že jinde už je radši uzemnili, že ano? Nevidím na tom nic špatného. A že všechno s tím letadlem není úplně v pořádku víceméně přiznává i Boeing.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Karel_x »

Já bych se asi také spíš přikláněl k uzemnění, jako svého času 787. Letecká doprava stojí a padá na bezpečnosti, a cestující by měli věřit, že úřady toto přísně hlídají. Jen představa, že se něco stane ještě potřetí, je určitě noční můrou úplně všech - od cestujících, přes fandy, provozovatele, výrobce až po úředníky.


Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Eidi »

mandrinka píše:
Eidi píše:
mandrinka píše:No hlavně kdy už pohne zadkem EASA a uzemní je taky. Aby v 21. století padalo nové moderní letadlo, protože jeho nejmodernější bezpečnostní systémy nejsou dotaženy do konce a velkou měrou přispívají k tomu, že letadlo letí opačným směrem, než má, to je hodně velká bota.


Můžu se zeptat, jestli jsi byl na letnim táboře NTSB nebo diskutujících na Novinky.cz?


Byl jsem na obojím a na přednášce EASA taky. Ještě nějaké dotazy? Přečetl sis předpokládám, že jinde už je radši uzemnili, že ano? Nevidím na tom nic špatného. A že všechno s tím letadlem není úplně v pořádku víceméně přiznává i Boeing.


Já se ale vůbec nebavim o tom, jestli uzemnit nebo neuzemnit. Já bych to uzemnil, protože safety comes first.
Mně šlo o úplně lichou argumentaci, že systémy nejsou dotažený do konce. Z čeho vycházíš? Nemyslim tim diskutabilní správnost funkce MCAS, ale z čehož vycházíš, že za nehodou stála blbá indikace AoA (jako u Lion Air) a špatná reakce MCAS? Třeba jsi mechanik/technik/inžernýř - tak se poděl o znalosti a detaily.
Ještě neni u konce vyšetřování Lion Air. Co maj tyhle dvě nehody společnýho, je to, že měly velmi podobnej průběh. Boeing víceméně přiznal fuckup s MCAS tim, že pracuje na enhancmentu toho SW. Já k tomu víc říct neumim - vy někdo z vás jo?

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od PavelD »

Eidi píše:Mně šlo o úplně lichou argumentaci, že systémy nejsou dotažený do konce.


Zkus ve mně probudit pozitivní náboj a potěš mě nějakou do konce dotaženou věcí, kterou
sis v poslední době pořídil. Je mi úplně jedno, jestli zmíníš SW k letadlu, nový auto, mobil,
STB k DVB-T2, W10, lednici, vysavač..., prostě cokoliv.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Eidi »

PavelD píše:
Eidi píše:Mně šlo o úplně lichou argumentaci, že systémy nejsou dotažený do konce.


Zkus ve mně probudit pozitivní náboj a potěš mě nějakou do konce dotaženou věcí, kterou
sis v poslední době pořídil. Je mi úplně jedno, jestli zmíníš SW k letadlu, nový auto, mobil,
STB k DVB-T2, W10, lednici, vysavač..., prostě cokoliv.


Mandrinkovu argumentaci jsem označil za lichou z toho důvodu, že byť se mluví o diskutabilní spolehlivosti a správný funkčnosti MCAS a crash ET302 se velmi podobá JT610, tak neni zatim potvrzený, že root cause ET302 byla v MCAS. Nebo kterej nedotaženej systém byl na mysli? Pokud se budeme bavit na obecný úrovni, tak jakejkoliv incident nebo katastrofa je důsledkem nedotaženýho systému ať už jednotlivě nebo jejich kombinací. Takže abych ti odpověděl na otázku - neznám 100% spolehlivej/dotaženej/bezzávadnej systém, protože nedokonalost systému je výchozí, inherentní stav.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od PavelD »

Dodávám, mnohdy nedostatečně otestovaný, poháněný spěchem "aby už to bylo na trhu"

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4155
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od whiskey »

Hlavne agilne, fail often, fail fast...

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Eidi »

PavelD píše:Dodávám, mnohdy nedostatečně otestovaný, poháněný spěchem "aby už to bylo na trhu"


Ok, a vycházíš z vlastní zkušenosti nebo to máš zprostředkovaně? Nejde mi o to snížit relevanci tvýho názoru a ptám se třeba jako deb**, ale nemám úplně znalost toho, jak tvrdej business výroba letadel je a jaký tam fungujou principy a best practies. Představit si dokážu leccos, i třeba to, že by mohly bejt věci často nedostatečně testovaný a šly do provozu šitý horkou jehlou, např. jistá paralela s programem Mercury, Gemini, Apollo, což byl podle mě velkej punk.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Karel_x »

The UK Civil Aviation Authority ... issued instructions to stop any commercial passenger flights (B73M) from any operator arriving, departing or overflying UK airspace


Zdroj: Oficiální stránky CAA

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od mandrinka »

Eidi píše:
mandrinka píše:
Eidi píše:
Můžu se zeptat, jestli jsi byl na letnim táboře NTSB nebo diskutujících na Novinky.cz?


Byl jsem na obojím a na přednášce EASA taky. Ještě nějaké dotazy? Přečetl sis předpokládám, že jinde už je radši uzemnili, že ano? Nevidím na tom nic špatného. A že všechno s tím letadlem není úplně v pořádku víceméně přiznává i Boeing.


Já se ale vůbec nebavim o tom, jestli uzemnit nebo neuzemnit. Já bych to uzemnil, protože safety comes first.
Mně šlo o úplně lichou argumentaci, že systémy nejsou dotažený do konce. Z čeho vycházíš? Nemyslim tim diskutabilní správnost funkce MCAS, ale z čehož vycházíš, že za nehodou stála blbá indikace AoA (jako u Lion Air) a špatná reakce MCAS? Třeba jsi mechanik/technik/inžernýř - tak se poděl o znalosti a detaily.
Ještě neni u konce vyšetřování Lion Air. Co maj tyhle dvě nehody společnýho, je to, že měly velmi podobnej průběh. Boeing víceméně přiznal fuckup s MCAS tim, že pracuje na enhancmentu toho SW. Já k tomu víc říct neumim - vy někdo z vás jo?


http://avherald.com/h?article=4bf90724/0009&opt=0
http://avherald.com/h?article=4c534c4a&opt=0

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1066
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od PV »

https://www.reuters.com/article/us-ethi ... jyhxB9i4oY

Co na tohle místní teoretici? Nemohlo to třeba být jednoduše tak,že si po eroplánu nějakej mameluk prásknul z houští erpégéčkem?

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od gr09 »

PV píše:https://www.reuters.com/article/us-ethiopia-airplane-witnesses/ethiopian-plane-smoked-and-shuddered-before-deadly-plunge-idUSKBN1QS1LJ?fbclid=IwAR0Pcw9X9oKIrMLLtkbd3PDBgDyd33tVqiP2IdP-F-pKDhHiljyhxB9i4oY

Co na tohle místní teoretici? Nemohlo to třeba být jednoduše tak,že si po eroplánu nějakej mameluk prásknul z houští erpégéčkem?

Take mohl zasahnout الله, Putin nebo Trump. A ve kterou chvili? Jeste na draze nebo po 6 minutach, co letadlo nenastoupalo ani 500m?


Odpovědět