Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
No hlavně kdy už pohne zadkem EASA a uzemní je taky. Aby v 21. století padalo nové moderní letadlo, protože jeho nejmodernější bezpečnostní systémy nejsou dotaženy do konce a velkou měrou přispívají k tomu, že letadlo letí opačným směrem, než má, to je hodně velká bota.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 172
- Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
- Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
mandrinka píše:No hlavně kdy už pohne zadkem EASA a uzemní je taky. Aby v 21. století padalo nové moderní letadlo, protože jeho nejmodernější bezpečnostní systémy nejsou dotaženy do konce a velkou měrou přispívají k tomu, že letadlo letí opačným směrem, než má, to je hodně velká bota.
Můžu se zeptat, jestli jsi byl na letnim táboře NTSB nebo diskutujících na Novinky.cz?
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Eidi píše:mandrinka píše:No hlavně kdy už pohne zadkem EASA a uzemní je taky. Aby v 21. století padalo nové moderní letadlo, protože jeho nejmodernější bezpečnostní systémy nejsou dotaženy do konce a velkou měrou přispívají k tomu, že letadlo letí opačným směrem, než má, to je hodně velká bota.
Můžu se zeptat, jestli jsi byl na letnim táboře NTSB nebo diskutujících na Novinky.cz?
Byl jsem na obojím a na přednášce EASA taky. Ještě nějaké dotazy? Přečetl sis předpokládám, že jinde už je radši uzemnili, že ano? Nevidím na tom nic špatného. A že všechno s tím letadlem není úplně v pořádku víceméně přiznává i Boeing.
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Já bych se asi také spíš přikláněl k uzemnění, jako svého času 787. Letecká doprava stojí a padá na bezpečnosti, a cestující by měli věřit, že úřady toto přísně hlídají. Jen představa, že se něco stane ještě potřetí, je určitě noční můrou úplně všech - od cestujících, přes fandy, provozovatele, výrobce až po úředníky.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 172
- Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
- Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
mandrinka píše:Eidi píše:mandrinka píše:No hlavně kdy už pohne zadkem EASA a uzemní je taky. Aby v 21. století padalo nové moderní letadlo, protože jeho nejmodernější bezpečnostní systémy nejsou dotaženy do konce a velkou měrou přispívají k tomu, že letadlo letí opačným směrem, než má, to je hodně velká bota.
Můžu se zeptat, jestli jsi byl na letnim táboře NTSB nebo diskutujících na Novinky.cz?
Byl jsem na obojím a na přednášce EASA taky. Ještě nějaké dotazy? Přečetl sis předpokládám, že jinde už je radši uzemnili, že ano? Nevidím na tom nic špatného. A že všechno s tím letadlem není úplně v pořádku víceméně přiznává i Boeing.
Já se ale vůbec nebavim o tom, jestli uzemnit nebo neuzemnit. Já bych to uzemnil, protože safety comes first.
Mně šlo o úplně lichou argumentaci, že systémy nejsou dotažený do konce. Z čeho vycházíš? Nemyslim tim diskutabilní správnost funkce MCAS, ale z čehož vycházíš, že za nehodou stála blbá indikace AoA (jako u Lion Air) a špatná reakce MCAS? Třeba jsi mechanik/technik/inžernýř - tak se poděl o znalosti a detaily.
Ještě neni u konce vyšetřování Lion Air. Co maj tyhle dvě nehody společnýho, je to, že měly velmi podobnej průběh. Boeing víceméně přiznal fuckup s MCAS tim, že pracuje na enhancmentu toho SW. Já k tomu víc říct neumim - vy někdo z vás jo?
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Eidi píše:Mně šlo o úplně lichou argumentaci, že systémy nejsou dotažený do konce.
Zkus ve mně probudit pozitivní náboj a potěš mě nějakou do konce dotaženou věcí, kterou
sis v poslední době pořídil. Je mi úplně jedno, jestli zmíníš SW k letadlu, nový auto, mobil,
STB k DVB-T2, W10, lednici, vysavač..., prostě cokoliv.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 172
- Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
- Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
PavelD píše:Eidi píše:Mně šlo o úplně lichou argumentaci, že systémy nejsou dotažený do konce.
Zkus ve mně probudit pozitivní náboj a potěš mě nějakou do konce dotaženou věcí, kterou
sis v poslední době pořídil. Je mi úplně jedno, jestli zmíníš SW k letadlu, nový auto, mobil,
STB k DVB-T2, W10, lednici, vysavač..., prostě cokoliv.
Mandrinkovu argumentaci jsem označil za lichou z toho důvodu, že byť se mluví o diskutabilní spolehlivosti a správný funkčnosti MCAS a crash ET302 se velmi podobá JT610, tak neni zatim potvrzený, že root cause ET302 byla v MCAS. Nebo kterej nedotaženej systém byl na mysli? Pokud se budeme bavit na obecný úrovni, tak jakejkoliv incident nebo katastrofa je důsledkem nedotaženýho systému ať už jednotlivě nebo jejich kombinací. Takže abych ti odpověděl na otázku - neznám 100% spolehlivej/dotaženej/bezzávadnej systém, protože nedokonalost systému je výchozí, inherentní stav.
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Dodávám, mnohdy nedostatečně otestovaný, poháněný spěchem "aby už to bylo na trhu"
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Hlavne agilne, fail often, fail fast...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 172
- Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
- Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
PavelD píše:Dodávám, mnohdy nedostatečně otestovaný, poháněný spěchem "aby už to bylo na trhu"
Ok, a vycházíš z vlastní zkušenosti nebo to máš zprostředkovaně? Nejde mi o to snížit relevanci tvýho názoru a ptám se třeba jako deb**, ale nemám úplně znalost toho, jak tvrdej business výroba letadel je a jaký tam fungujou principy a best practies. Představit si dokážu leccos, i třeba to, že by mohly bejt věci často nedostatečně testovaný a šly do provozu šitý horkou jehlou, např. jistá paralela s programem Mercury, Gemini, Apollo, což byl podle mě velkej punk.
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
The UK Civil Aviation Authority ... issued instructions to stop any commercial passenger flights (B73M) from any operator arriving, departing or overflying UK airspace
Zdroj: Oficiální stránky CAA
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Eidi píše:mandrinka píše:Eidi píše:
Můžu se zeptat, jestli jsi byl na letnim táboře NTSB nebo diskutujících na Novinky.cz?
Byl jsem na obojím a na přednášce EASA taky. Ještě nějaké dotazy? Přečetl sis předpokládám, že jinde už je radši uzemnili, že ano? Nevidím na tom nic špatného. A že všechno s tím letadlem není úplně v pořádku víceméně přiznává i Boeing.
Já se ale vůbec nebavim o tom, jestli uzemnit nebo neuzemnit. Já bych to uzemnil, protože safety comes first.
Mně šlo o úplně lichou argumentaci, že systémy nejsou dotažený do konce. Z čeho vycházíš? Nemyslim tim diskutabilní správnost funkce MCAS, ale z čehož vycházíš, že za nehodou stála blbá indikace AoA (jako u Lion Air) a špatná reakce MCAS? Třeba jsi mechanik/technik/inžernýř - tak se poděl o znalosti a detaily.
Ještě neni u konce vyšetřování Lion Air. Co maj tyhle dvě nehody společnýho, je to, že měly velmi podobnej průběh. Boeing víceméně přiznal fuckup s MCAS tim, že pracuje na enhancmentu toho SW. Já k tomu víc říct neumim - vy někdo z vás jo?
http://avherald.com/h?article=4bf90724/0009&opt=0
http://avherald.com/h?article=4c534c4a&opt=0
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
https://www.reuters.com/article/us-ethi ... jyhxB9i4oY
Co na tohle místní teoretici? Nemohlo to třeba být jednoduše tak,že si po eroplánu nějakej mameluk prásknul z houští erpégéčkem?
Co na tohle místní teoretici? Nemohlo to třeba být jednoduše tak,že si po eroplánu nějakej mameluk prásknul z houští erpégéčkem?
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
PV píše:https://www.reuters.com/article/us-ethiopia-airplane-witnesses/ethiopian-plane-smoked-and-shuddered-before-deadly-plunge-idUSKBN1QS1LJ?fbclid=IwAR0Pcw9X9oKIrMLLtkbd3PDBgDyd33tVqiP2IdP-F-pKDhHiljyhxB9i4oY
Co na tohle místní teoretici? Nemohlo to třeba být jednoduše tak,že si po eroplánu nějakej mameluk prásknul z houští erpégéčkem?
Take mohl zasahnout الله, Putin nebo Trump. A ve kterou chvili? Jeste na draze nebo po 6 minutach, co letadlo nenastoupalo ani 500m?