JackBrno píše:Letadla už byla dávno ve vzduchu, když se začaly objevovat zákazy v některých zemích po cestě a ještě později úplný zákaz nad EU.
Spíš než "dávno ve vzduchu", bych řekl, že TVS mělo smůlu, že ten poslední plošný zákaz od EASA vyšel v době 16:00UCT, kdy dvě jejich letadla zrovna startovala.
OK-SWB (DXB-PRG) na FR24 poprvé v pohybu okolo 15:47 ve vzduchu 15:57
OK-SWA (SID-PRG) na FR24 poprvé v pohybu okolo 16:03 ve vzduchu 16:08
Beru v úvahu, že pre-flight briefing probíhal ještě o něco dřív. V té době tedy kompletní ban EASA nebyl na světě, ale posádka už mohla/měla vědět o uzavření prostoru pro Maxe nad půlkou západní Evropy. Předpokládejme ale, že TVS jednalo v dobrém úmyslu, že domů ještě doletí bez porušování nějakých zákazů a je skvělé, že i přes ty nečekané diverty, to jejich piloti zmákli. Je to jistě bezpečná aerolinka, a to i přes těch pár "
příhod" z nedávné doby.
JackBrno píše:A nutit přistávat letadla s cesťáky v nějakých prdelích
Nazvat mezinárodní letiště v Ankaře nebo Tunisu prdelí, je myslím trochu unáhlené. Nedá mi to, abych se neoptal, do jaké kategorie potom spadá BRQ?
JackBrno píše:... aby potom povolili v klidu prázdný přelet do Prahy, to je fakt logika jak prase.
Není logika alespoň v tom, že je rozdíl, jestli vstupuje do rizika pouze posádka, nebo navíc ještě 180 pasažérů?
Odesláno pomocí mého stařičkého počítače, který neumožňuje chrlit zprávy s takovou kadencí, abych se stal v dohledné době emeritním kapitánem na tomto fóru.