Off topic z témat Rozhodnutí EASA, Smartwings, Boeing 737 MAX

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Off topic z témat Rozhodnutí EASA, Smartwings, Boeing 737 MAX

Příspěvek od JackBrno »

MEA píše:... aj ja som za pisanie k teme a travel service temu dat na extra miesto.

odoslane z 10 rocneho notebooku Acer s manualnou tlacitkovou klavesnicou a nefunkcnou baterkou zapricinujucou jeho neustalu potrebu zapojenia k sieti


Za ten podpis sorry, nemohl jsem v té debilní nové verzi Tapatalku přijít na to, jak se to vypíná :) Už jsem to našel, bylo to hodně schované ;)


klojM
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 125
Registrován: 26. 08. 2011, 23:04
Oblíbené typy letadel: De Havilland DH-106 Comet 4C
Lockheed L-1049F Super Constellation
Tupolev Tu-114
Pohlaví: muž
Bydliště: LKPR
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od klojM »

Petr31 píše:..a ještě jeden článek, především pro ty, kteří se odvolávají na blábolení očitých svědků a považují to za nezpochybnitelnou pravdu...stojí to za opravdu za to:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/boei ... omaci_jumi

..jenom novináři umějí neomylně ze skupiny lidí vybrat jedince nejslabšího ducha, patřičně to přibarvit a vyrobit z prdu téměř katastrofu a tady to bohužel někteří podobní jedinci berou vážně :crazy: :crazy: :crazy:

z diskuse...
"Přesně jak jsem očekával. Pěkně si to cestující přibarví, upraví k svému, vyvodí nesmyslné závěry (čím větší hlupák, tím přesvědčenější o své "pravdě") a klasicky: málem zemřeli hlady a žízní, protože přece nemají 2 eura na koupi občerstvení"

"Takže si to shrňme. Společnost nechala letadlo přistát, zajistila během pár hodin ubytování pro 200 lidí a ti si stejně stěžují. Víte co? Tak pokud chcete mít jistotu, že se vám na cestě nikdy nic podobného nepřihodí, nikam nelétejte. Bože vždyť to se přece tu a tam stává, v letecké dopravě jako v každé jiné. Dle mého to dopravce zajistil na výbornou. Ale že někdo bude prskat - a iDnes to zneužije k bulvárnímu titulku - mě už snad ani nepřekvapuje."

:clap: ... no to snad ani nebudu číst takový bláboly na idnes, stačí to vidět v TV, jak vyberou dementa, kterej je štěstím bez sebe, že může mluvit na kameru a poplivá SW jak jen to jde. Fakt mě mrzí, že je tady spousta lidí, co to vůbec nechápou! Nebyl jsem tady dlouho, ale vidím, že se to od dob Janka a jeho MH370 moc nezměnilo! A pak ty zmínky o BRQ jako o letišti pro práškovací letadla (a to jsem Pražák!) :oops: No ještě, že jsou zde tací, jako JackBrno, Petr31, prodejce a podobní, kteří fakt aspoň ví, o čem je řeč ... :clap: :thumbup: Svým příspěvkem jsem OT, ale prostě jsem se musel vyjádřit :crazy:

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od pettte »

klojM píše:
Petr31 píše:..a ještě jeden článek, především pro ty, kteří se odvolávají na blábolení očitých svědků a považují to za nezpochybnitelnou pravdu...stojí to za opravdu za to:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/boei ... omaci_jumi

..jenom novináři umějí neomylně ze skupiny lidí vybrat jedince nejslabšího ducha, patřičně to přibarvit a vyrobit z prdu téměř katastrofu a tady to bohužel někteří podobní jedinci berou vážně :crazy: :crazy: :crazy:

z diskuse...
"Přesně jak jsem očekával. Pěkně si to cestující přibarví, upraví k svému, vyvodí nesmyslné závěry (čím větší hlupák, tím přesvědčenější o své "pravdě") a klasicky: málem zemřeli hlady a žízní, protože přece nemají 2 eura na koupi občerstvení"

"Takže si to shrňme. Společnost nechala letadlo přistát, zajistila během pár hodin ubytování pro 200 lidí a ti si stejně stěžují. Víte co? Tak pokud chcete mít jistotu, že se vám na cestě nikdy nic podobného nepřihodí, nikam nelétejte. Bože vždyť to se přece tu a tam stává, v letecké dopravě jako v každé jiné. Dle mého to dopravce zajistil na výbornou. Ale že někdo bude prskat - a iDnes to zneužije k bulvárnímu titulku - mě už snad ani nepřekvapuje."

:clap: ... no to snad ani nebudu číst takový bláboly na idnes, stačí to vidět v TV, jak vyberou dementa, kterej je štěstím bez sebe, že může mluvit na kameru a poplivá SW jak jen to jde. Fakt mě mrzí, že je tady spousta lidí, co to vůbec nechápou! Nebyl jsem tady dlouho, ale vidím, že se to od dob Janka a jeho MH370 moc nezměnilo! A pak ty zmínky o BRQ jako o letišti pro práškovací letadla (a to jsem Pražák!) :oops: No ještě, že jsou zde tací, jako JackBrno, Petr31, prodejce a podobní, kteří fakt aspoň ví, o čem je řeč ... :clap: :thumbup: Svým příspěvkem jsem OT, ale prostě jsem se musel vyjádřit :crazy:


Tak se pochlub, kolik linek bez dotací lítá z BRQ?
A opravdu jsou JackBrno a Petr31 chytřejší než všechny organizace, které mají letectví na starosti? Co teda konkrétně dokázali v oboru letectví, ať se pochlubí v čem jsou lepší než ti které tak mohutně kritizují (tedy odpovědné osoby a organizace). Jó oni kdysi dělali na letišti resp. druhý pro nějako leteckou společnost, tak to jó, to je fakt kvalifikace ja Brno =)) =)) =))

Líbí se mi, jak se tu ti dva a další rozčilují, ale narozdíl od odpovědných osob nenesou žádné riziko, nenesou žádnou odpovědnost, to se to pak dobře kritizuje. naštěští se mohou maximálně rozčilovat tady, ale jsou absolutně bezvýznamní.
Narozdíl od nich už vlastně celý svět pochopil, že pro bezpečnost cestujících je lepší, když má daný typ zákaz, neboť žádné miliony dolarů nemají vetší cenu než lidský život. Jsem rád, že úřady v tomto mají jasno a, že je jim "šumák" co si tady Petr31 a JackBrno vykřikují a jak je kritizují. Kritizovat a dehonestovat dokáže každý.

A teď ještě tu o Karkulce. =))

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od zdenda »

pettte píše:
klojM píše:
Petr31 píše:..a ještě jeden článek, především pro ty, kteří se odvolávají na blábolení očitých svědků a považují to za nezpochybnitelnou pravdu...stojí to za opravdu za to:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/boei ... omaci_jumi

..jenom novináři umějí neomylně ze skupiny lidí vybrat jedince nejslabšího ducha, patřičně to přibarvit a vyrobit z prdu téměř katastrofu a tady to bohužel někteří podobní jedinci berou vážně :crazy: :crazy: :crazy:

z diskuse...
"Přesně jak jsem očekával. Pěkně si to cestující přibarví, upraví k svému, vyvodí nesmyslné závěry (čím větší hlupák, tím přesvědčenější o své "pravdě") a klasicky: málem zemřeli hlady a žízní, protože přece nemají 2 eura na koupi občerstvení"

"Takže si to shrňme. Společnost nechala letadlo přistát, zajistila během pár hodin ubytování pro 200 lidí a ti si stejně stěžují. Víte co? Tak pokud chcete mít jistotu, že se vám na cestě nikdy nic podobného nepřihodí, nikam nelétejte. Bože vždyť to se přece tu a tam stává, v letecké dopravě jako v každé jiné. Dle mého to dopravce zajistil na výbornou. Ale že někdo bude prskat - a iDnes to zneužije k bulvárnímu titulku - mě už snad ani nepřekvapuje."

:clap: ... no to snad ani nebudu číst takový bláboly na idnes, stačí to vidět v TV, jak vyberou dementa, kterej je štěstím bez sebe, že může mluvit na kameru a poplivá SW jak jen to jde. Fakt mě mrzí, že je tady spousta lidí, co to vůbec nechápou! Nebyl jsem tady dlouho, ale vidím, že se to od dob Janka a jeho MH370 moc nezměnilo! A pak ty zmínky o BRQ jako o letišti pro práškovací letadla (a to jsem Pražák!) :oops: No ještě, že jsou zde tací, jako JackBrno, Petr31, prodejce a podobní, kteří fakt aspoň ví, o čem je řeč ... :clap: :thumbup: Svým příspěvkem jsem OT, ale prostě jsem se musel vyjádřit :crazy:


Tak se pochlub, kolik linek bez dotací lítá z BRQ?
A opravdu jsou JackBrno a Petr31 chytřejší než všechny organizace, které mají letectví na starosti? Co teda konkrétně dokázali v oboru letectví, ať se pochlubí v čem jsou lepší než ti které tak mohutně kritizují (tedy odpovědné osoby a organizace). Jó oni kdysi dělali na letišti resp. druhý pro nějako leteckou společnost, tak to jó, to je fakt kvalifikace ja Brno =)) =)) =))

Líbí se mi, jak se tu ti dva a další rozčilují, ale narozdíl od odpovědných osob nenesou žádné riziko, nenesou žádnou odpovědnost, to se to pak dobře kritizuje. naštěští se mohou maximálně rozčilovat tady, ale jsou absolutně bezvýznamní.
Narozdíl od nich už vlastně celý svět pochopil, že pro bezpečnost cestujících je lepší, když má daný typ zákaz, neboť žádné miliony dolarů nemají vetší cenu než lidský život. Jsem rád, že úřady v tomto mají jasno a, že je jim "šumák" co si tady Petr31 a JackBrno vykřikují a jak je kritizují. Kritizovat a dehonestovat dokáže každý.

A teď ještě tu o Karkulce. =))

Diky,lepši bych to o techhle dvou všetnálcích snad ani nenapsal. ...

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od zdenda »

zdenda píše:
pettte píše:
klojM píše: :clap: ... no to snad ani nebudu číst takový bláboly na idnes, stačí to vidět v TV, jak vyberou dementa, kterej je štěstím bez sebe, že může mluvit na kameru a poplivá SW jak jen to jde. Fakt mě mrzí, že je tady spousta lidí, co to vůbec nechápou! Nebyl jsem tady dlouho, ale vidím, že se to od dob Janka a jeho MH370 moc nezměnilo! A pak ty zmínky o BRQ jako o letišti pro práškovací letadla (a to jsem Pražák!) :oops: No ještě, že jsou zde tací, jako JackBrno, Petr31, prodejce a podobní, kteří fakt aspoň ví, o čem je řeč ... :clap: :thumbup: Svým příspěvkem jsem OT, ale prostě jsem se musel vyjádřit :crazy:


Tak se pochlub, kolik linek bez dotací lítá z BRQ?
A opravdu jsou JackBrno a Petr31 chytřejší než všechny organizace, které mají letectví na starosti? Co teda konkrétně dokázali v oboru letectví, ať se pochlubí v čem jsou lepší než ti které tak mohutně kritizují (tedy odpovědné osoby a organizace). Jó oni kdysi dělali na letišti resp. druhý pro nějako leteckou společnost, tak to jó, to je fakt kvalifikace ja Brno =)) =)) =))

Líbí se mi, jak se tu ti dva a další rozčilují, ale narozdíl od odpovědných osob nenesou žádné riziko, nenesou žádnou odpovědnost, to se to pak dobře kritizuje. naštěští se mohou maximálně rozčilovat tady, ale jsou absolutně bezvýznamní.
Narozdíl od nich už vlastně celý svět pochopil, že pro bezpečnost cestujících je lepší, když má daný typ zákaz, neboť žádné miliony dolarů nemají vetší cenu než lidský život. Jsem rád, že úřady v tomto mají jasno a, že je jim "šumák" co si tady Petr31 a JackBrno vykřikují a jak je kritizují. Kritizovat a dehonestovat dokáže každý.

A teď ještě tu o Karkulce. =))

Diky,lepši bych to o techhle dvou všetnálcích snad ani nenapsal. ...

Všeználcích,sorry za překlep:-)


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od JackBrno »

zdenda píše:
pettte píše:
klojM píše: :clap: ... no to snad ani nebudu číst takový bláboly na idnes, stačí to vidět v TV, jak vyberou dementa, kterej je štěstím bez sebe, že může mluvit na kameru a poplivá SW jak jen to jde. Fakt mě mrzí, že je tady spousta lidí, co to vůbec nechápou! Nebyl jsem tady dlouho, ale vidím, že se to od dob Janka a jeho MH370 moc nezměnilo! A pak ty zmínky o BRQ jako o letišti pro práškovací letadla (a to jsem Pražák!) :oops: No ještě, že jsou zde tací, jako JackBrno, Petr31, prodejce a podobní, kteří fakt aspoň ví, o čem je řeč ... :clap: Svým příspěvkem jsem OT, ale prostě jsem se musel vyjádřit :crazy:


Tak se pochlub, kolik linek bez dotací lítá z BRQ?
A opravdu jsou JackBrno a Petr31 chytřejší než všechny organizace, které mají letectví na starosti? Co teda konkrétně dokázali v oboru letectví, ať se pochlubí v čem jsou lepší než ti které tak mohutně kritizují (tedy odpovědné osoby a organizace). Jó oni kdysi dělali na letišti resp. druhý pro nějako leteckou společnost, tak to jó, to je fakt kvalifikace ja Brno =)) =)) =))

Líbí se mi, jak se tu ti dva a další rozčilují, ale narozdíl od odpovědných osob nenesou žádné riziko, nenesou žádnou odpovědnost, to se to pak dobře kritizuje. naštěští se mohou maximálně rozčilovat tady, ale jsou absolutně bezvýznamní.
Narozdíl od nich už vlastně celý svět pochopil, že pro bezpečnost cestujících je lepší, když má daný typ zákaz, neboť žádné miliony dolarů nemají vetší cenu než lidský život. Jsem rád, že úřady v tomto mají jasno a, že je jim "šumák" co si tady Petr31 a JackBrno vykřikují a jak je kritizují. Kritizovat a dehonestovat dokáže každý.

A teď ještě tu o Karkulce. =))

Diky,lepši bych to o techhle dvou všetnálcích snad ani nenapsal. ...
Ono to vypovídá spíš o naprosté neznalosti v oboru vás dvou :D

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od zdenda »

JackBrno píše:Jinak mě vážně mrzí, že prakticky jakékoliv téma tady nepatrná skupina stále stejných lidí otočí v hejt vůči SW a potom se hrozně diví, že to nedokážou vyargumentovat a jsou za hlupáky, protože holt druhá strana má na rozdíl od nich argumenty. Osobně budu velmi rád, když se debata vrátí zpět k tématu problémů 737MAX...

Druha strana=Jack. Otazka ovsem kvalit jeho argumentace....

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: RE: Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Petr31 »

pettte píše:
JackBrno píše:
pettte píše:A teď si vem toho úředníka, který by podlehl tlaku ostatních a nechal by to vše doletět a některé z těchto letadel by spadlo. Dokázal by jsi žít s tím, že jsi svým rozhodnutím zabil 100-200 lidí a ovlivnil životy tisíců pozůstalých? Nemusíš na to tady odpovídat, jen se pokus vžít do situace těch odpovědných osob.
Přestože asi nejsi asiat, tak si snažíš "zachovat si tvář". Proto úplně stačí, když si to vyřešíš sám v sobě vnitřně.
Ona to fakt není "p***l" rozhodovat o životech a o miliónech dolarů a nést za to odpovědnost.


Tu předchozí zbytečnou omáčku mimo téma s dovolením vynechám. Jen se zeptám, z čeho usuzuješ, že ponecháním těch letadel doletět do destinace by znamenalo vyšší riziko, než je nutit přistát na cizím letišti, se kterým nepočítali a což jednoznačně výrazně zvyšuje zátěž posádky a naopak místo vyšší bezpečnosti vnáší další rizika? Opravdu, tady nikdo z nás přece netvrdil, že to uzemnění 737MAX bylo špatně. Já jsem od počátku tvrdil jedinou věc, že to nařízení od EASA bylo vydáno naprosto špatným způsobem, který místo snížení rizika, spíš přidal riziko navíc. Dalo by se pochopit, kdyby se objevila nějaká opravdu zásadní nová informace, že to letadlo má závažný problém, který se může projevit kdykoliv za letu, že by bylo vydáno urgentní nařízení, že všechna letadla 737MAX mají okamžitý zákaz vzletů a probíhající lety musí okamžitě přistát na nejbližším použitelném letišti. Žádná taková informace se neobjevila, nebyl tedy důvod, aby EASA nařizovala všem provozovatelům okamžitě přistát a vůbec nijak neomezila délku letu, takže ve finále kvůli hledání vhodného náhradního letiště ta letadla nakonec byla ve vzduchu déle, než kdyby je nechali doletět do destinace a kvůli zcela zbytečnému zmatku se zákazem doletět domů, to nařízení jednoznačně riziko zvýšilo. Tohle já jsem psal okamžitě, jak jsem se dozvěděl o obsahu toho zákazu a následně můj názor v médiích postupně potvrdilo několik odborníků, včetně českého ÚCL, jeho zástupce také potvrdil, že letadlům mělo být umožněno doletět domů a úplně stejně logicky ten zákaz následně vydal i FAA v USA. A to, že neexistoval žádný akutní důvod okamžitě letadla uzemnit potvrzuje i fakt, že EASA dokonce umožnila i prázdné přelety 737MAX, přičemž kdyby skutečně viděli riziko za letu, tak samozřejmě nemůžou povolit ani přelety bez cestujících. Takže abych shrnul svůj názor: rozhodnutí uzemnit 737MAX je ok, ale způsob provedení od EASA byl zcela idiotský, protože místo snížení, rizika spíš navýšil. A když už to místní hejtři zase okamžitě otočili proti SW, tak prostě odrážím jejich nesmyslná až lživá tvrzení, že SW někoho ohrožoval. Když SW vypravoval ty dálkové lety se 737MAX z Prahy, neexistoval žádný zákaz v Evropě, normálně se lítalo. V okamžiku, kdy byly 737MAX ve vzdálených destinacích, tak jedna nebo dvě země v Evropě vyhlásily zákaz pro své aerolinky, případně ty aerolinky si je uzemnily samy, ale logicky to udělaly až v okamžiku, kdy všechny své 737MAX měly i s cestujícími doma. V ten okamžik SW sám začal mluvit o zastavení provozu svých 737MAX v průběhu 72hodin, ale taky logicky, jako všechny ostatní aerolinky, chtěl dopravit letadla i s lidmi domů, což by za aktuálního stavu bez potíží udělal. Ovšem nebýt toho, že EASA bez jakéhokoliv předchozího varování vydala zákaz doletět domů a donutila letadla posedat mimo EU. Jestli chceš tvrdit, že SW udělal něco hůř, než ostatní aerolinky, tak napiš seznam dopravců se 737MAX, kteří si je dobrovolně uzemnili sami ve vzdálených destinacích mimo EU a nechtěli s nimi doletět nejprve domů. Dík. A sorry, opravdu nechci vykřikovat, kdo tady je nebo není odborník, jen si myslím, že tohle je spíše odborné fórum a nemělo by se tady hrát na emoce jako v bulváru. Jinak pro info, ty jsi psal, že ses byl podívat tuším v Thajsku na místě nějaké havárie, já jsem byl na takových místech na několika. Jednak u obce Česká Kamenice, kde spadlo DC-9, pak na Tenerife na letišti Los Rodeos, kde se srazily 2x 747 a ještě na místech nějakých menších katastrofách. Takže ano, vnímám tu tragédii, ale můžu ti odpřísáhnout, že bych dnes úplně v klidu sednul do 737MAX, jen bych si ale vybíral společnosti, se kterými bych se nebál. Vynechal bych většinu asijských a afrických, vyhnul bych se i společnostem arabským, ale neměl bych žádný problém letět s většinou evropských vč. SW, protože vím, že tady jsou výcviky na vysoké úrovni. A taky jsem si celkem jistý, že ty dva MAXy rozhodně nespadly samy od sebe čistě vinou technické závady bez možnosti, aby to posádky zachránily, ale že větší podíl na tom měly nesprávné reakce posádek na možné neočekávané chování letadla. Věřím, že to vyšetřování brzy potvrdí.


Člověk Ti dá možnost se nad sebou zamyslet a Ty to takhle prokoučuješ....

Pořád jsem si myslel, že jsi schopen sebereflexe, nebo alespoň využiješ možnost mlčet. Ještě ráno jsem si říkal, že budeš rozumný, jen máš na to jiný pohled. Ten Tvůj výlev, který jsem ani nečetl celý mne utvrzuje v mém subjektivním názoru, že lidé co nic neznamenají a v práci musí držet pusu a krok se nejvíce realizují na různých fórech.
Tak si to tady užij. Skutečnost nezměníš. I ty jsi měl možnost být dobrý a být tím kdo v EASA rozhodoval, pak by Tvé "psaní" bylo relevantní. takhle to jsou je kecy fanatika TVS.....
Já z toho mám srandu, naštěstí nemusím cestovat s TVS a podobnými a i kdyby nebyly "MAXy" uzemněny, tak bych prostě s takovým letadlem v tuto chvíli neletěl (ano, vím, že může být na poslední chvíli zněma typu).


Já vám že to nepochopíš, ale prokaučoval jsi to ty, Nikoliv Jack. Jack sem chodí o pár let déle než ty, ale především svoji argumentaci opírá o fakta a zkušenosti nabyté působením v letectví, ve svých názorech je naprosto konzistentní. Zatímco ty tady vyvádíš jak malý umanutý kluk, argumenty žádné, jenom negativní emoce, neschopen porozumět psanému textu.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Fabo »

zdenda píše:
JackBrno píše:Jinak mě vážně mrzí, že prakticky jakékoliv téma tady nepatrná skupina stále stejných lidí otočí v hejt vůči SW a potom se hrozně diví, že to nedokážou vyargumentovat a jsou za hlupáky, protože holt druhá strana má na rozdíl od nich argumenty. Osobně budu velmi rád, když se debata vrátí zpět k tématu problémů 737MAX...

Druha strana=Jack. Otazka ovsem kvalit jeho argumentace....


Jack, Petr31, prodejce, alespesl, ja, a hodne dalsich.

Jackova argumentace neni dokonala, ale na rozdil od vas co umite jen hledat prvni zminku o QS a hned na ne zacit plivat, a obvinovat pisatele TR ze cilene pisou zaujete reporty, je minimalne asi tak 80x lepsi. Spis asi tak 160x.

@flyingblue: to je hezky, tak po tom, co EASA vydala befel, ze od osmi nesmi Maxy byt ve vzduchu nad Evropou, Smarti si to prectou a s okamzitou platnosti pozastavi provoz Maxu... samozrejme krome tech, ktere se budu dalsi 4 hodiny motat nad morem, nez divertuji. :D

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: RE: Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od pettte »

Petr31 píše:
pettte píše:
JackBrno píše:
Tu předchozí zbytečnou omáčku mimo téma s dovolením vynechám. Jen se zeptám, z čeho usuzuješ, že ponecháním těch letadel doletět do destinace by znamenalo vyšší riziko, než je nutit přistát na cizím letišti, se kterým nepočítali a což jednoznačně výrazně zvyšuje zátěž posádky a naopak místo vyšší bezpečnosti vnáší další rizika? Opravdu, tady nikdo z nás přece netvrdil, že to uzemnění 737MAX bylo špatně. Já jsem od počátku tvrdil jedinou věc, že to nařízení od EASA bylo vydáno naprosto špatným způsobem, který místo snížení rizika, spíš přidal riziko navíc. Dalo by se pochopit, kdyby se objevila nějaká opravdu zásadní nová informace, že to letadlo má závažný problém, který se může projevit kdykoliv za letu, že by bylo vydáno urgentní nařízení, že všechna letadla 737MAX mají okamžitý zákaz vzletů a probíhající lety musí okamžitě přistát na nejbližším použitelném letišti. Žádná taková informace se neobjevila, nebyl tedy důvod, aby EASA nařizovala všem provozovatelům okamžitě přistát a vůbec nijak neomezila délku letu, takže ve finále kvůli hledání vhodného náhradního letiště ta letadla nakonec byla ve vzduchu déle, než kdyby je nechali doletět do destinace a kvůli zcela zbytečnému zmatku se zákazem doletět domů, to nařízení jednoznačně riziko zvýšilo. Tohle já jsem psal okamžitě, jak jsem se dozvěděl o obsahu toho zákazu a následně můj názor v médiích postupně potvrdilo několik odborníků, včetně českého ÚCL, jeho zástupce také potvrdil, že letadlům mělo být umožněno doletět domů a úplně stejně logicky ten zákaz následně vydal i FAA v USA. A to, že neexistoval žádný akutní důvod okamžitě letadla uzemnit potvrzuje i fakt, že EASA dokonce umožnila i prázdné přelety 737MAX, přičemž kdyby skutečně viděli riziko za letu, tak samozřejmě nemůžou povolit ani přelety bez cestujících. Takže abych shrnul svůj názor: rozhodnutí uzemnit 737MAX je ok, ale způsob provedení od EASA byl zcela idiotský, protože místo snížení, rizika spíš navýšil. A když už to místní hejtři zase okamžitě otočili proti SW, tak prostě odrážím jejich nesmyslná až lživá tvrzení, že SW někoho ohrožoval. Když SW vypravoval ty dálkové lety se 737MAX z Prahy, neexistoval žádný zákaz v Evropě, normálně se lítalo. V okamžiku, kdy byly 737MAX ve vzdálených destinacích, tak jedna nebo dvě země v Evropě vyhlásily zákaz pro své aerolinky, případně ty aerolinky si je uzemnily samy, ale logicky to udělaly až v okamžiku, kdy všechny své 737MAX měly i s cestujícími doma. V ten okamžik SW sám začal mluvit o zastavení provozu svých 737MAX v průběhu 72hodin, ale taky logicky, jako všechny ostatní aerolinky, chtěl dopravit letadla i s lidmi domů, což by za aktuálního stavu bez potíží udělal. Ovšem nebýt toho, že EASA bez jakéhokoliv předchozího varování vydala zákaz doletět domů a donutila letadla posedat mimo EU. Jestli chceš tvrdit, že SW udělal něco hůř, než ostatní aerolinky, tak napiš seznam dopravců se 737MAX, kteří si je dobrovolně uzemnili sami ve vzdálených destinacích mimo EU a nechtěli s nimi doletět nejprve domů. Dík. A sorry, opravdu nechci vykřikovat, kdo tady je nebo není odborník, jen si myslím, že tohle je spíše odborné fórum a nemělo by se tady hrát na emoce jako v bulváru. Jinak pro info, ty jsi psal, že ses byl podívat tuším v Thajsku na místě nějaké havárie, já jsem byl na takových místech na několika. Jednak u obce Česká Kamenice, kde spadlo DC-9, pak na Tenerife na letišti Los Rodeos, kde se srazily 2x 747 a ještě na místech nějakých menších katastrofách. Takže ano, vnímám tu tragédii, ale můžu ti odpřísáhnout, že bych dnes úplně v klidu sednul do 737MAX, jen bych si ale vybíral společnosti, se kterými bych se nebál. Vynechal bych většinu asijských a afrických, vyhnul bych se i společnostem arabským, ale neměl bych žádný problém letět s většinou evropských vč. SW, protože vím, že tady jsou výcviky na vysoké úrovni. A taky jsem si celkem jistý, že ty dva MAXy rozhodně nespadly samy od sebe čistě vinou technické závady bez možnosti, aby to posádky zachránily, ale že větší podíl na tom měly nesprávné reakce posádek na možné neočekávané chování letadla. Věřím, že to vyšetřování brzy potvrdí.


Člověk Ti dá možnost se nad sebou zamyslet a Ty to takhle prokoučuješ....

Pořád jsem si myslel, že jsi schopen sebereflexe, nebo alespoň využiješ možnost mlčet. Ještě ráno jsem si říkal, že budeš rozumný, jen máš na to jiný pohled. Ten Tvůj výlev, který jsem ani nečetl celý mne utvrzuje v mém subjektivním názoru, že lidé co nic neznamenají a v práci musí držet pusu a krok se nejvíce realizují na různých fórech.
Tak si to tady užij. Skutečnost nezměníš. I ty jsi měl možnost být dobrý a být tím kdo v EASA rozhodoval, pak by Tvé "psaní" bylo relevantní. takhle to jsou je kecy fanatika TVS.....
Já z toho mám srandu, naštěstí nemusím cestovat s TVS a podobnými a i kdyby nebyly "MAXy" uzemněny, tak bych prostě s takovým letadlem v tuto chvíli neletěl (ano, vím, že může být na poslední chvíli zněma typu).


Já vám že to nepochopíš, ale prokaučoval jsi to ty, Nikoliv Jack. Jack sem chodí o pár let déle než ty, ale především svoji argumentaci opírá o fakta a zkušenosti nabyté působením v letectví, ve svých názorech je naprosto konzistentní. Zatímco ty tady vyvádíš jak malý umanutý kluk, argumenty žádné, jenom negativní emoce, neschopen porozumět psanému textu.


=)) Tak co kdyby jsme mu místo JackBrno začali říkat EXPERT? =)) Když má ty zásluhy?
Jinak JackBrno byl registrován v roce 2008, já tento serven našel v roce 2003, teprve v roce 2017 jsem dostal ten "chytrý" nápad se registrovat.

Nikdo z Vás "moudrých" mi ovšem neodpověděl na dvě stěžejní otázky:
1. proč Vy, kteří máte být údajně fundovanější, nejste teda "velkými zvířaty" v letectví nebo v tomto případě v regulačních orgánech. protože jedině tehdy by to bylo relevantní a hlavně pokud by byl šéfem EASA tak by rozhodnutí znělo nějak takto:
nic hrozného se neděje, počkáme jestli to bude padat více. JackBrno. A všichni by museli srazit podpadky a držet ústa.

2. všechny "hlavy pomazané" se vyhýbají jak čert kříži odpovědět na otázku (nejlépe opravdu pravdivě) jestli by stejnou odvahu, jako mají jako anonymní osoby na webu, jednat i jako odpovědní činitelé regulačních úřadů s vědomím, že na jejich rozhodnutí stojí lidské životy.

Ono je fakt rozdíl bezduché tlachání na webu a skutečná odpovědnost [-X

Ale abych to odlehčil. Jsem rád, že kecy JackBrno, Petr31 ale i moje kecy, nemají žádný vliv na rozhodování těchto odpovědných institucí. Pindat su tu vlastně můžeme cokoliv. Já mám z těch lidí srandu a bavím se tím, jak se tu lidi, jejichž kvalifikací je bývalá práce na letišti pro práškovací letadla pasují do role expertů. Pořád tu není info kolik nedotovaných linek to lítá z BRQ? Já vím, to počítání zabere nějaký čas =))

LIDI, Vy se všichni berete strašně vážně a pak se zbytečně ztrapňujete, ale je to Váš boj! A prosím Vás, nepište o tom žádnou knihu, jeden chlap ji před nějakými 80ti lety napsal a spíše se v ní ztrapňuje. (Kdo umí německy nebo se zajímá o histrorii tak pochopí o jaký spisek se jedná).

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od JackBrno »

zdenda píše:...
Druha strana=Jack. Otazka ovsem kvalit jeho argumentace....

Svojí argumentaci rozhodně nevydávám za dokonalou a bezchybnou. Ale od toho je právě diskuze, aby se případné chyby v argumentaci mohly prodebatovat. Nemám žádný problém uznat kdykoliv svůj omyl, pokud mi někdo vysvětlí, v čem je můj názor chybný. Ale aby se dalo o něčem mluvit, je potřeba psát konkrétně a pokud možno podrobně, bez emocionálních vět o dvou třech slovech bez konkrétního obsahu, jak tady někteří nejmenování hejtři předvádí :)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od JackBrno »

pettte píše:
=)) Tak co kdyby jsme mu místo JackBrno začali říkat EXPERT? =)) Když má ty zásluhy?
Jinak JackBrno byl registrován v roce 2008, já tento serven našel v roce 2003, teprve v roce 2017 jsem dostal ten "chytrý" nápad se registrovat.

Nikdo z Vás "moudrých" mi ovšem neodpověděl na dvě stěžejní otázky:
1. proč Vy, kteří máte být údajně fundovanější, nejste teda "velkými zvířaty" v letectví nebo v tomto případě v regulačních orgánech. protože jedině tehdy by to bylo relevantní a hlavně pokud by byl šéfem EASA tak by rozhodnutí znělo nějak takto:
nic hrozného se neděje, počkáme jestli to bude padat více. JackBrno. A všichni by museli srazit podpadky a držet ústa.

2. všechny "hlavy pomazané" se vyhýbají jak čert kříži odpovědět na otázku (nejlépe opravdu pravdivě) jestli by stejnou odvahu, jako mají jako anonymní osoby na webu, jednat i jako odpovědní činitelé regulačních úřadů s vědomím, že na jejich rozhodnutí stojí lidské životy.

Ono je fakt rozdíl bezduché tlachání na webu a skutečná odpovědnost [-X

Ale abych to odlehčil. Jsem rád, že kecy JackBrno, Petr31 ale i moje kecy, nemají žádný vliv na rozhodování těchto odpovědných institucí. Pindat su tu vlastně můžeme cokoliv. Já mám z těch lidí srandu a bavím se tím, jak se tu lidi, jejichž kvalifikací je bývalá práce na letišti pro práškovací letadla pasují do role expertů. Pořád tu není info kolik nedotovaných linek to lítá z BRQ? Já vím, to počítání zabere nějaký čas =))

LIDI, Vy se všichni berete strašně vážně a pak se zbytečně ztrapňujete, ale je to Váš boj! A prosím Vás, nepište o tom žádnou knihu, jeden chlap ji před nějakými 80ti lety napsal a spíše se v ní ztrapňuje. (Kdo umí německy nebo se zajímá o histrorii tak pochopí o jaký spisek se jedná).


Kdybych se bral moc vážně, tak bych sem asi nemohl chodit. Jsem tady výhradně pro zábavu :) Jinak k tomu rozhodování EASA, už několikrát jsem napsal, že nemám vůbec nic proti uzemnění MAXů, nic takového jsem nikdy nenapsal, tak nevím proč mi to pořád podsouváš? Já jsem opakovaně pouze říkal, že způsob jak to provedli, byl opravdu stupidní a že letadlům ve vzduchu mělo být dovoleno doletět normálně domů, což následně potvrdilo i několik odborníků.

Opakovaně jsem se tebe i jiných ptal, proč si myslíš, že zakázat letadlům ve vzduchu přílet do EU přispělo k vyšší bezpečnosti? Ale nikdo z vás se bohužel neobtěžoval sdělit jediný argument, tak se pak nezlob, že to nelze brát vážně.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Off topic z témat Rozhodnutí EASA, Smartwings, Boeing 737 MAX

Příspěvek od zbozivulekral »

Jacku už to neřeš, prostě tady máš klub haterů, kteří ať už napíšeš cokoliv, to začnou hned převracet na adoraci SW, ale nic rozumnýho se od nich nikdy nedovíme. Ukaž aspoň ty, že máš rozum a utni to, nebo to bude pořád dokola. EASA to podělala, ale tím, že to řekneme nahlas se z nás stávají vrchní SW fanatici. Logiku v tom nehledejme.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od MEA »

JackBrno píše:...a odpustil si k******y typu "jackbrno do kokpitu"....


no ja sa chalanom nečudujem, že ti takéto píšu - po tvojich vyjadreniach. proste ty by si to zvládol, lietadlá riadili kre téni, boeing je dobrý, faa tiež a my všetci sme hlupáci. bravo pane!

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od zdenda »

MEA píše:
JackBrno píše:...a odpustil si k******y typu "jackbrno do kokpitu"....


no ja sa chalanom nečudujem, že ti takéto píšu - po tvojich vyjadreniach. proste ty by si to zvládol, lietadlá riadili kre téni, boeing je dobrý, faa tiež a my všetci sme hlupáci. bravo pane!

Souhlas. Hodně sebevědomí, pseudoargumentacni vybavenost...


Odpovědět