Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mat »

Tak ono s tím, že se lítá jen dvakrát týdně, v nejneatraktivnější dny a nijak skvělé časy nelze čekat zrovna zázraky. Pro Ryan je to taková typická linka na vyplnění prostoje pro letadlo, podobně jako PRG-PMI...


marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od marthym »

PRG - PMI asi nebude konstantně stát 5 eur. Ta vzdálenost je taky o dost jiná... Navíc tam bych se o ten LF fakt nebál...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Mat píše:Tak ono s tím, že se lítá jen dvakrát týdně, v nejneatraktivnější dny a nijak skvělé časy nelze čekat zrovna zázraky. Pro Ryan je to taková typická linka na vyplnění prostoje pro letadlo...

No a přesně tak to taky podle mne vzniklo - máme díru, vyplňme ji pokud nám místní radní přispějí. Hurá, bude někam linka, rádi přispějeme... Bez hlavy a paty.

Podle mne totiž Berlín není na seznamu TOP 5 destinací z Brna. Takhle se jen utratí peníze a ten Berlín podle mne stejně brzy skončí logicky přesunutím do Prahy. Je to sice čtvtá nejpopulárnější destinace v blízké Vídni (aspoň podle výroční zprávy tamního letiště za rok 2017), tam to bude díky německojazyčným vazbám ale fungovat úplně jinak než v ČR. Podle mne se stačí podívat na top 15 destinací z Prahy, uvědomit si, že Londýn má víc letišť a dostaneme obrázek, že co by se z Brna jako P2P nebo Feeding mohlo uživit a podporovat rozlétání těchto perspektivnějších destinací, které mají větší šanci být dlouhodoběji ziskové. Vlastně má teď Brno pokryto podle počtu PAX z Prahy jen jedničku (Londýn) a třináctku (Milano). Co takhle jednat o Moskvě, Paříži, Amsterdamu, Frankfurtu ? Tam by to bylo podle mne více udržitelné... Chápu - asi nikdo z velkých hráčů nechce jednat jako první s letištěm v catchement area VIE.

OK, tak ale co takhle sezónní low cost k moři, když přes 80pct PAX lítá jen letními chartery ???
Rozlétání jiných destinací je podle mne opravdu jen plýtváním prostředků.

RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RAdek »

Někde od představitele kraje jsem před časem skutečně slyšel, že Ryan lítá bez dotací. Možná na výběr destinace se ani nikoho z JMK neptal. Ale nevím to, jen odhaduji.

Ještě ke včerejšku:
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/letadlem-odleteli-do-berlina-z-brnenskeho-letiste-vubec-poprve-20190402.html

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Tak ono to samozřejmě litá bez dotací, ale to ještě nemusí znamenat, že se do toho nelijou peníze nějak jinak, pod jiným názvem než "dotace" žejo...

A pak taky věci jako že malým letištím low-costi platí skoro nic, nebo úplně nic (viz výroční zprávy FR/W6). Tomu se taky neříká dotace, ale reálně to znamená proti ceníkovým cenám letiště jako BRQ nebo OSR úsporu v řádu 18-24 EUR na každého odlétajího pacoše.

A sezónní linky z letiště, které se musí nějak uživit, nebudou lítat právě kvůli poplatkům. Za plný lítat nebudou (ani za poloviční) a kdyby dalo letiště slevu jim, tak by muselo dát slevu všem.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

díky za mírné uklidnění, že se zřejmě mýlím, co se dotací na Berlín týče... Stejně si ale myslím, že půjde po žních k Turkovi (pardon - do Prahy)...

Co se pozice letiště ohledně poplatků týče - ta je celkem jasná. Upřímně řečeno, vždycky mne fascinovalo jak to ten nájemce letiště dělá, že zvládá být v mírném zisku (snad to není jen díky solární elektrárně u letiště... :wink: ) - například počty personálu u odbavení linky do MUC byly do očí bijící - jeden člověk na gatu v MUC versus 3-4 v BRQ... Chápu, že toto je u charterů, kdy lidé letí mnohdy poprvé asi nutností, ale i u linkovek ? Nevím no...

Ta myšlenka na low cost k moři je zhruba taková, že ten kdo chce ze zásady letět bez CK, musí z VIE, BTS nebo PRG, protože (případně mne opravte pls.) nejlevnější nabídky Smartwings v BRQ začínají na cca 300 EUR return s kufrem. Takže i přes plný zmiňovaný poplatek cca 20 EUR letišti tam významný prostor poptávky pro levnější low cost konkurenci na úrovni 200-250 EUR return “někam přes léto k moři” podle mne prostě ještě je... Nebo existuje jiný důvod proč toto ještě někdo typu Ryan neobjevil ?

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Marty-t píše:díky za mírné uklidnění, že se zřejmě mýlím, co se dotací na Berlín týče... Stejně si ale myslím, že půjde po žních k Turkovi (pardon - do Prahy)...

Co se pozice letiště ohledně poplatků týče - ta je celkem jasná. Upřímně řečeno, vždycky mne fascinovalo jak to ten nájemce letiště dělá, že zvládá být v mírném zisku (snad to není jen díky solární elektrárně u letiště... :wink: ) - například počty personálu u odbavení linky do MUC byly do očí bijící - jeden člověk na gatu v MUC versus 3-4 v BRQ... Chápu, že toto je u charterů, kdy lidé letí mnohdy poprvé asi nutností, ale i u linkovek ? Nevím no...

Ta myšlenka na low cost k moři je zhruba taková, že ten kdo chce ze zásady letět bez CK, musí z VIE, BTS nebo PRG, protože (případně mne opravte pls.) nejlevnější nabídky Smartwings v BRQ začínají na cca 300 EUR return s kufrem. Takže i přes plný zmiňovaný poplatek cca 20 EUR letišti tam významný prostor poptávky pro levnější low cost konkurenci na úrovni 200-250 EUR return “někam přes léto k moři” podle mne prostě ještě je... Nebo existuje jiný důvod proč toto ještě Ryan neobjevil ?

Ryanair podle mě prostě ze zásady nebude lítat linku z malýho letiště, u které by musel platit poplatky - i tomu letišti by tím dal signál, že je toho schopný a ochotný je platit, což je asi to poslední co chce...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Podle mě je Berlín z Brna naprosto nesmyslná destinace a obzvláště s aktuálním letovým řádem, jaký nastavili. Pro obchoďáky nepoužitelné, pro přestup dál z Berlína taky a těch pár výletníků to opravdu nezachrání. Pokud se ta linka neudržela z Bratislavy, nevidím žádnou zásadní odlišnost, proč by se mohla udržet z Brna, zvlášť když je to odsud k Berlínu ještě o znatelný kousek blíž. Taky to vidím jako odkladiště nevyužitého letadla :) Sázkou na jistotu by byla nějaká středomořská destinace 2x týdně aspoň přes léto, to by celkem jistě rády využily i nějaké menší brněnské cestovky.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

Marty-t píše:například počty personálu u odbavení linky do MUC byly do očí bijící - jeden člověk na gatu v MUC versus 3-4 v BRQ... Chápu, že toto je u charterů, kdy lidé letí mnohdy poprvé asi nutností, ale i u linkovek ? Nevím no...


4 lidi v BRQ jsem nevidel, ani 1 v MUC, nicmene pripsal bych to spis tomu, ze na mensich letistich se ke gateu priplichti i lidi, ktere treba v MUC neuvidis, protoze proste jsou nekde v poli. Treba v KSC se "rampak" stavoval v gateu pro papiry, v Mnichove si je tiskne nekde jinde, nebo mu je prinese ridic autobusu.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Marty-t píše:...například počty personálu u odbavení linky do MUC byly do očí bijící - jeden člověk na gatu v MUC versus 3-4 v BRQ... Chápu, že toto je u charterů, kdy lidé letí mnohdy poprvé asi nutností, ale i u linkovek ? Nevím no...


Můžu tě ujistit, že personálu na letišti bylo vždycky spíš méně, než více, v poměru k reálné potřebě a to ve všech činnostech kolem letadla a cestujících :) Těch lidí tam bývá tolik, aby tak sotva stíhali odbavit tolik letadel, co se tam podle plánu může sejít současně a když se pak nesejdou, tak najednou někteří lidé zůstanou volní a jdou pomáhat na gate. Případně tam jdou lidi z check-inu, pokud nemají zrovna další odbavení. BRQ je malé a v podstatě nikdo z personálu tam nemá jen jednu specializovanou činnost, ale vždycky několik různých, mezi kterými se přesouvá podle potřeby. Někdy to pak vypadá, zvlášť když tam stojí jediné malé letadlo (viz. BRQ/MUC), že se tam toho personálu sejde víc, než na velkých letištích, ale to je jen iluze :) Naopak když se tam skutečně sejde víc letadel (chartery), tak to zase vypadá, že tam žádný personál není a všichni tam běhají od letadla k letadlu. Netroufám si odhadovat, kolik kilometrů jsem v létě denně naběhal mezi letadly :)

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

@Fabo, JackBrno: OK, díky. Vaše vysvětlení mého subjektivního pocitu o větším počtu odbavovacího personálu v BRQ zní rozumně. Chápu, že při mixu různých činností pak jakákoli forma efektivnější specializace nebo dokonce automatizace opravdu nehrozí...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

JackBrno píše: Případně tam jdou lidi z check-inu, pokud nemají zrovna další odbavení. BRQ je malé...

Lidi z check-inu chodí na gate i na velkých letištích, osobně jsem několikrát zažil na největším letišti aglomerace hlavního města nejvyspělejší země světa :D

Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Alvin »

Globik píše:
JackBrno píše:na největším letišti aglomerace hlavního města nejvyspělejší země světa :D

Myslíš Šeremetěvo? :D

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

Globik píše:
JackBrno píše: Případně tam jdou lidi z check-inu, pokud nemají zrovna další odbavení. BRQ je malé...

Lidi z check-inu chodí na gate i na velkých letištích, osobně jsem několikrát zažil na největším letišti aglomerace hlavního města nejvyspělejší země světa :D

Také bych řekl, že na tom není nic zvláštního, že tak, jak to dělají v BRQ je normální. Popravdě řečeno, není mi úplně jasné, o čem přesně diskutujeme :-).

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Alvin píše:
Globik píše:
JackBrno píše:na největším letišti aglomerace hlavního města nejvyspělejší země světa :D

Myslíš Šeremetěvo? :D
Ne, Dulles :D


Odpovědět