flyingblue píše:Prevod letadel z majetku CSA pod "leasing" B.aircraft byl jednoucelovej projekt, ktery mel poskytnout CSA hotovost pravne cistou formou (hlavne s ohledem na pripadne doterne otazky EU ohledne nedovolene statni pomoci).
Z vyse uvedeneho (a zaroven ze zpusobu, jakym CSA prevedly na B.aircraft svoje letadla) se domnivam, ze know-how spolecnosti B.aircraft v oblasti operativniho leasingu letadel bylo nevelke a i diky tomu nemusela byt ve smlouvach mezi najemcem a pronajimatelem dostatecne osetrena pece o letadla s ohledem na jejich hodnotu po skonceni leasingu.
OK, díky za vysvětlení. Co já vim, tak převod letadel do B.aircraft byl v první řadě velmi pragmatickej krok, jak se lessor pojistil proti případný insolvenci/bankroktu ČSA, tak se ty finanční leasingy/úvěrovaný letadla přehodily pod B.aircraft, což mělo sekundární efekt ten, že ČSA snížily svoji cash-flow expozici a uvolnily se jim významně ruce.
Ano, možná pravda, že jednorázově vytvořená leasingovka třeba disponovala minimálnim nebo žádnym know how v oblasti leasingu letadel, ale s ohledem na to, že se jednalo o dceru Letiště Praha, tak si neumim představit, že by si na provoz nesehnali konzultanta v oblasti avaition nebo že by si na to nenajali konzultanta na phase-out těch mašin. A to řikám vzhledem k tomu, že LP je státní akciovka + výše zmíněnej princip řádného hospodáře. To, co tvrdíš, je minimálně pozastavení hodná hypotéza, ale byl bych opatrnej s verdiktem, jestli dozorčka/představenstvo B.aircraft by takhle totálně prokaučovala pronájem a phase-out letadel.