Flotila ČSA

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od flyingblue »

HighFlyer píše:
flyingblue píše:Pokud je leasingovka jednoucelovej ekonomickej vehikl, jak do aerolinky napumpovat prachy v ramci skupiny, tak nejaka “fair market value” musi jit stranou.

A zase bullshit. A zase obhajovani prasaren.

"Povinnost péče řádného hospodáře" ti neco rika?


Pokud nechapes rozdil sdeleni (ktere je v me vete obsazeno) od hodnoceni (ktere v me vete obsazeno neni), tak se prosim neplet do diskuse dospelych lidi.

Dekuji Ti za pochopeni


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od HighFlyer »

flyingblue píše:Pokud nechapes rozdil sdeleni (ktere je v me vete obsazeno) od hodnoceni (ktere v me vete obsazeno neni), tak se prosim neplet do diskuse dospelych lidi. Dekuji Ti za pochopeni

Objajujes prasarny a ted se z toho snazis vylhat. Vymaz si to f z nicku, our dear LyingBlue.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od bilbo »

Smurfx píše:Ví tady někdo znalejší, kdy se mají přemalovat další letadla do ČSA barev (někdo tu psal že pár 737 má brzy být). Podle jakého klíče se Smartwings rozhoduje, jaké (a zda), jaké letadlo dá do jakých barev?

To letadlo která má přejít k ČSA je TST, které už livery CSA má

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od Eidi »

flyingblue píše:Pokud je leasingovka jednoucelovej ekonomickej vehikl, jak do aerolinky napumpovat prachy v ramci skupiny, tak nejaka “fair market value” musi jit stranou.


Moc ti nerozumim. Mohl bys to trochu víc rozvést nebo vysvětlit? Díky.

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od mandrinka »

HighFlyer píše:
flyingblue píše:Pokud je leasingovka jednoucelovej ekonomickej vehikl, jak do aerolinky napumpovat prachy v ramci skupiny, tak nejaka “fair market value” musi jit stranou.

A zase bullshit. A zase obhajovani prasaren.

"Povinnost péče řádného hospodáře" ti neco rika?

To v holdingu neplatí né? Srágory si z ČSA můžou podojit, co chtěj.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od flyingblue »

Eidi píše:
flyingblue píše:Pokud je leasingovka jednoucelovej ekonomickej vehikl, jak do aerolinky napumpovat prachy v ramci skupiny, tak nejaka “fair market value” musi jit stranou.


Moc ti nerozumim. Mohl bys to trochu víc rozvést nebo vysvětlit? Díky.


Prevod letadel z majetku CSA pod "leasing" B.aircraft byl jednoucelovej projekt, ktery mel poskytnout CSA hotovost pravne cistou formou (hlavne s ohledem na pripadne doterne otazky EU ohledne nedovolene statni pomoci).

Z vyse uvedeneho (a zaroven ze zpusobu, jakym CSA prevedly na B.aircraft svoje letadla) se domnivam, ze know-how spolecnosti B.aircraft v oblasti operativniho leasingu letadel bylo nevelke a i diky tomu nemusela byt ve smlouvach mezi najemcem a pronajimatelem dostatecne osetrena pece o letadla s ohledem na jejich hodnotu po skonceni leasingu.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od Eidi »

flyingblue píše:Prevod letadel z majetku CSA pod "leasing" B.aircraft byl jednoucelovej projekt, ktery mel poskytnout CSA hotovost pravne cistou formou (hlavne s ohledem na pripadne doterne otazky EU ohledne nedovolene statni pomoci).

Z vyse uvedeneho (a zaroven ze zpusobu, jakym CSA prevedly na B.aircraft svoje letadla) se domnivam, ze know-how spolecnosti B.aircraft v oblasti operativniho leasingu letadel bylo nevelke a i diky tomu nemusela byt ve smlouvach mezi najemcem a pronajimatelem dostatecne osetrena pece o letadla s ohledem na jejich hodnotu po skonceni leasingu.


OK, díky za vysvětlení. Co já vim, tak převod letadel do B.aircraft byl v první řadě velmi pragmatickej krok, jak se lessor pojistil proti případný insolvenci/bankroktu ČSA, tak se ty finanční leasingy/úvěrovaný letadla přehodily pod B.aircraft, což mělo sekundární efekt ten, že ČSA snížily svoji cash-flow expozici a uvolnily se jim významně ruce.

Ano, možná pravda, že jednorázově vytvořená leasingovka třeba disponovala minimálnim nebo žádnym know how v oblasti leasingu letadel, ale s ohledem na to, že se jednalo o dceru Letiště Praha, tak si neumim představit, že by si na provoz nesehnali konzultanta v oblasti avaition nebo že by si na to nenajali konzultanta na phase-out těch mašin. A to řikám vzhledem k tomu, že LP je státní akciovka + výše zmíněnej princip řádného hospodáře. To, co tvrdíš, je minimálně pozastavení hodná hypotéza, ale byl bych opatrnej s verdiktem, jestli dozorčka/představenstvo B.aircraft by takhle totálně prokaučovala pronájem a phase-out letadel.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od flyingblue »

Eidi píše:
flyingblue píše:Prevod letadel z majetku CSA pod "leasing" B.aircraft byl jednoucelovej projekt, ktery mel poskytnout CSA hotovost pravne cistou formou (hlavne s ohledem na pripadne doterne otazky EU ohledne nedovolene statni pomoci).

Z vyse uvedeneho (a zaroven ze zpusobu, jakym CSA prevedly na B.aircraft svoje letadla) se domnivam, ze know-how spolecnosti B.aircraft v oblasti operativniho leasingu letadel bylo nevelke a i diky tomu nemusela byt ve smlouvach mezi najemcem a pronajimatelem dostatecne osetrena pece o letadla s ohledem na jejich hodnotu po skonceni leasingu.


OK, díky za vysvětlení. Co já vim, tak převod letadel do B.aircraft byl v první řadě velmi pragmatickej krok, jak se lessor pojistil proti případný insolvenci/bankroktu ČSA, tak se ty finanční leasingy/úvěrovaný letadla přehodily pod B.aircraft, což mělo sekundární efekt ten, že ČSA snížily svoji cash-flow expozici a uvolnily se jim významně ruce.

Ano, možná pravda, že jednorázově vytvořená leasingovka třeba disponovala minimálnim nebo žádnym know how v oblasti leasingu letadel, ale s ohledem na to, že se jednalo o dceru Letiště Praha, tak si neumim představit, že by si na provoz nesehnali konzultanta v oblasti avaition nebo že by si na to nenajali konzultanta na phase-out těch mašin. A to řikám vzhledem k tomu, že LP je státní akciovka + výše zmíněnej princip řádného hospodáře. To, co tvrdíš, je minimálně pozastavení hodná hypotéza, ale byl bych opatrnej s verdiktem, jestli dozorčka/představenstvo B.aircraft by takhle totálně prokaučovala pronájem a phase-out letadel.


No on to (s prokaucovanim) tvrdi nekdo uplne jiny, ja jen rozvijim hypotezu, jak k tomu mohlo dojit. Ostatne kdyz si prectes vyrocni zpravy B.aircraft, tak nedisponovali zadnymi zamestnanci a konzultantni nemuzou pomoci se vsim.

Na posouzeni toho, zda postupovali ci nepostupovali s peci radneho hospodare, mame dost malo informaci (respektive prakticky zadne), procez nechavam tohle posouzeni na mistni moralisty.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od HighFlyer »

mandrinka píše:
HighFlyer píše:"Povinnost péče řádného hospodáře" ti neco rika?

To v holdingu neplatí né? Srágory si z ČSA můžou podojit, co chtěj.

Co v holdingu neplati? Péče řádného hospodáře? :wtf:

Jinak transferove ceny (ty, za ktere mezi sebou obchoduji firmy ve skupine/holdingu) jsou v poslednich letech pod drobnohledem financnich uradu. Transakce za cenu vyrazne vyssi nebo nizsi, nez je cena obvykla (fair market value), casto maji za nasledek zkreslovani hospodarskeho vysledku a tim snizovani zakladu dane u jednoho ze subjektu.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od Eidi »

Trochu offtopic z titulu zastaralosti dotazu, ale doslechl a dočetl jsem se, že ČSA měly celkem problém udat těch 5 B735 OK-XGA/B/C/D/E kvůli tomu, že na nich byly CFM56-3C1, což byla nejsilnější (105 kN) varianta motorů instalovaná na Classicy a byly zbytčně přemotorovaný. Věděl by někdo víc info a jestli tomu fakt tak bylo? Nakonec ty letadla našly uplatnění v Africe. Díky.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od bilbo »

Tak od dnešního dne má ČSA nový Boeing :)

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od 737 »

bilbo píše:Tak od dnešního dne má ČSA nový Boeing :)


Po TVS? A jaká registrace?

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od Eidi »

737 píše:
bilbo píše:Tak od dnešního dne má ČSA nový Boeing :)


Po TVS? A jaká registrace?


OK-TST, přeslo to pod AOC ČSA.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od 737 »

Eidi píše:
737 píše:
bilbo píše:Tak od dnešního dne má ČSA nový Boeing :)


Po TVS? A jaká registrace?


OK-TST, přeslo to pod AOC ČSA.


Jo tak... Já myslel, že dostanou kromě OK-TST ještě další.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od Eidi »

737 píše:Jo tak... Já myslel, že dostanou kromě OK-TST ještě další.


Tak OK-TST je už vedený pod AOC ČSA i v leteckym rejstříku.


Odpovědět