Zdanění letenek a kerosenu
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Zdanění letenek a kerosenu
.. aneb konec centovek. Tentokrát však ekologický vítr vane nikoliv z Německa, ale ze zbídačené Francie:
https://www.info.cz/evropska-unie/zdant ... 41614.html
https://www.info.cz/evropska-unie/zdant ... 41614.html
Naposledy upravil(a) prodejce dne 13. 05. 2019, 19:58, celkem upraveno 1 x.
Re: Zdanění letenek a kerosenu
prodejce píše:.. aneb konec centovek. Tentokrát však ekologický vítr vane nikoliv z Německa, ale ze zbídačené Francie:
https://www.info.cz/evropska-unie/zdant ... 41614.html
..já bych to čekal ze Švédska. Nedávno jsem četl, že zpovykaní seveřani prý masově začali trpět zvláštním druhem sebemrskačství....říkají tomu "stud z létání", neboť jsou asi zblblí propagandou a to nezletilou autistkou a nevědí už jaké další hříchy světa by si naložili na záda. Za sebe říkám upřímně že létám rád a nejraději, když mi letenku platí zaměstnavatel
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Kdyby alespoň byla alternativa. Viděl jsem, že v Číně mají soupravu, která jede krajinou a za ní zůstává
trať pro rychlovlak. Co můžeme světu nabídnout my?
Děti země, Vodu s Tetčic a Hnutí DUHA. Super exportní artikly.
Pan Sůra nám ukázal, že z Liberce do Barcelony se dá dostat za 3,5 litrů return,
ale spíše se blýská na hoší časy, protože železniční správy moc nespolupracují,
a nějaký dostupný a logický server/vyhledávač by člověk pohledal.
Pro zajímavost, testoval jsem před 2 měsíci včasnou jízdenku u ČD. Vlak do Fra HbF za cca 400,
a hned ten další s odjezdem o 45min. později za 8 litrů stejně jako zpátečka.
To už je pro sakra ekologické nadšence. Takovou nabídku nebudou chtít ani GretaJugend
trať pro rychlovlak. Co můžeme světu nabídnout my?
Děti země, Vodu s Tetčic a Hnutí DUHA. Super exportní artikly.
Pan Sůra nám ukázal, že z Liberce do Barcelony se dá dostat za 3,5 litrů return,
ale spíše se blýská na hoší časy, protože železniční správy moc nespolupracují,
a nějaký dostupný a logický server/vyhledávač by člověk pohledal.
Pro zajímavost, testoval jsem před 2 měsíci včasnou jízdenku u ČD. Vlak do Fra HbF za cca 400,
a hned ten další s odjezdem o 45min. později za 8 litrů stejně jako zpátečka.
To už je pro sakra ekologické nadšence. Takovou nabídku nebudou chtít ani GretaJugend
Re: Zdanění letenek a kerosenu
PavelD píše:Kdyby alespoň byla alternativa. Viděl jsem, že v Číně mají soupravu, která jede krajinou a za ní zůstává
trať pro rychlovlak. Co můžeme světu nabídnout my?
Děti země, Vodu s Tetčic a Hnutí DUHA. Super exportní artikly.
Pan Sůra nám ukázal, že z Liberce do Barcelony se dá dostat za 3,5 litrů return,
ale spíše se blýská na hoší časy, protože železniční správy moc nespolupracují,
a nějaký dostupný a logický server/vyhledávač by člověk pohledal.
Pro zajímavost, testoval jsem před 2 měsíci včasnou jízdenku u ČD. Vlak do Fra HbF za cca 400,
a hned ten další s odjezdem o 45min. později za 8 litrů stejně jako zpátečka.
To už je pro sakra ekologické nadšence. Takovou nabídku nebudou chtít ani GretaJugend
do Neapole se dá dostat i pod 2 RT:-)a ještě levněji, když započtu kompenzaci ÖBB za zpoždění.
nicméně k věci: asi to nebude populární, ale proč není spotřební daň na kerosin? jsou to ty samé nářky jako u železničních nákladních dopravců, že platí za každý km, zatímco kamiony jen za dálnice. upřímně je chápu.
nicméně nemám pocit, že železniční dopravci dělají cokoliv pro to lidi z letadel vytáhnout, s výjimkou některých vnitrostátních vysokorychlostních tras. stačí se podívat na poslední vývoj ve spolupráci Eurostar / DB.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Nevím, jak to bylo ve středověku, ale dnes je spotřební daň na kerosen jen další výstřel do evropských nohou. Turkish, Emirates, ale i Aeroflot se potrhají smíchy. Spotřební daň na benzín "přetéká" území států, resp. hranice EU jen minimálně. Palivo Jet A-1 má ale poněkud větší dosah. V případě zavedení spotřební daně v EU můžou evropské aerolinky zapomenout i na ten zbytek ex-EU transitní dopravy a navíc si vypěstujeme nepřekonatelnou konkurenci skoro ve všech geografických směrech. Například by to znamenalo i konec Soulu s ČSA - letenky s TK, SU, QR, EK by byly o ranec levnější.
Druhou možností je zavedení fixní ekologické daně na letenky, nikoliv daně na palivo. Něco takového by bylo omezeno na letenky vystavené v EU a poškozeny by nebyly aerolinky, ale Evropané. To už mi přijde přijatelnější, že firmy zůstanou nedotčeny a odserou to lidi bez rozdílu příjmů. S ekologií to ale samozřejmě nemá nic moc společného, evropou ušetřené emise obratem doženou/předeženou v Číně nebo v Indii, kam ostatně Airbus dodá letarla. Ale ruku na srdce, jde hlavně o tu daň a o dolepení rozpočtů, ekologie je jen záminka.
Pokud jde o ekologické hledisko a zdanění, je tu ještě i otázka VAT redundů. Na hranicích EU se vrací VAT, abychom sem nalákali bohaté turisty z ex EU, ergo takové, kteří přiletí a tady si koupí nezdaněnou vutonku, kterou by si zdaněnou mohli koupit doma před barákem. Uf, blázinec..
A když my Evropané vlastně nemáme nikam létat, tak ty turisty co přilétájí, zejm. asiaty, ty teda vlastně chceme, nebo nechceme? Nebylo by ekologicky poctivější je odmítnout a vyzvat je, ať se rekreují doma?
Druhou možností je zavedení fixní ekologické daně na letenky, nikoliv daně na palivo. Něco takového by bylo omezeno na letenky vystavené v EU a poškozeny by nebyly aerolinky, ale Evropané. To už mi přijde přijatelnější, že firmy zůstanou nedotčeny a odserou to lidi bez rozdílu příjmů. S ekologií to ale samozřejmě nemá nic moc společného, evropou ušetřené emise obratem doženou/předeženou v Číně nebo v Indii, kam ostatně Airbus dodá letarla. Ale ruku na srdce, jde hlavně o tu daň a o dolepení rozpočtů, ekologie je jen záminka.
Pokud jde o ekologické hledisko a zdanění, je tu ještě i otázka VAT redundů. Na hranicích EU se vrací VAT, abychom sem nalákali bohaté turisty z ex EU, ergo takové, kteří přiletí a tady si koupí nezdaněnou vutonku, kterou by si zdaněnou mohli koupit doma před barákem. Uf, blázinec..
A když my Evropané vlastně nemáme nikam létat, tak ty turisty co přilétájí, zejm. asiaty, ty teda vlastně chceme, nebo nechceme? Nebylo by ekologicky poctivější je odmítnout a vyzvat je, ať se rekreují doma?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Opravte me, pokud se mylim, ale nekupuji si uz dnes aerolinky emisni povolenky (carbon credits)? Coz je jista forma zdaneni.
Re: Zdanění letenek a kerosenu
prodejce píše:Nevím, jak to bylo ve středověku, ale dnes je spotřební daň na kerosen jen další výstřel do evropských nohou. Turkish, Emirates, ale i Aeroflot se potrhají smíchy. Spotřební daň na benzín "přetéká" území států, resp. hranice EU jen minimálně. Palivo Jet A-1 má ale poněkud větší dosah. V případě zavedení spotřební daně v EU můžou evropské aerolinky zapomenout i na ten zbytek ex-EU transitní dopravy a navíc si vypěstujeme nepřekonatelnou konkurenci skoro ve všech geografických směrech. Například by to znamenalo i konec Soulu s ČSA - letenky s TK, SU, QR, EK by byly o ranec levnější.
Druhou možností je zavedení fixní ekologické daně na letenky, nikoliv daně na palivo. Něco takového by bylo omezeno na letenky vystavené v EU a poškozeny by nebyly aerolinky, ale Evropané. To už mi přijde přijatelnější, že firmy zůstanou nedotčeny a odserou to lidi bez rozdílu příjmů. S ekologií to ale samozřejmě nemá nic moc společného, evropou ušetřené emise obratem doženou/předeženou v Číně nebo v Indii, kam ostatně Airbus dodá letarla. Ale ruku na srdce, jde hlavně o tu daň a o dolepení rozpočtů, ekologie je jen záminka.
Pokud jde o ekologické hledisko a zdanění, je tu ještě i otázka VAT redundů. Na hranicích EU se vrací VAT, abychom sem nalákali bohaté turisty z ex EU, ergo takové, kteří přiletí a tady si koupí nezdaněnou vutonku, kterou by si zdaněnou mohli koupit doma před barákem. Uf, blázinec..
A když my Evropané vlastně nemáme nikam létat, tak ty turisty co přilétájí, zejm. asiaty, ty teda vlastně chceme, nebo nechceme? Nebylo by ekologicky poctivější je odmítnout a vyzvat je, ať se rekreují doma?
Díky moc za velmi podnětný a obsažný příspěvek. Velice si vážím faktu, že přes zástupy trollů, tady jsou stále ještě odborníci, od kterých se velice rád nejen já poučím!
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Turkish, Emirates, ale i Aeroflot se potrhají smíchy...ano možná se k nim přidají i Američané a Číňané... To ale stále není důvod neudělat něco, co je ve své podstatě správné a férové. Nebo existuje nějaký důvod, proč by kerosin neměl být zdaněný, zatímco benzín a nafta ano?
Zdražení či zdanění (čehokoli) je samozřejmě vždycky přijímáno s nevolí. Ani já nebudu mít radost, že musím platit dražší letenku.
Zdražení či zdanění (čehokoli) je samozřejmě vždycky přijímáno s nevolí. Ani já nebudu mít radost, že musím platit dražší letenku.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Alvin píše:Turkish, Emirates, ale i Aeroflot se potrhají smíchy...ano možná se k nim přidají i Američané a Číňané... To ale stále není důvod neudělat něco, co je ve své podstatě správné a férové. Nebo existuje nějaký důvod, proč by kerosin neměl být zdaněný, zatímco benzín a nafta ano?
Zdražení či zdanění (čehokoli) je samozřejmě vždycky přijímáno s nevolí. Ani já nebudu mít radost, že musím platit dražší letenku.
Pokud se tím vytváří neférové prostředí, navíc když je to gól do vlastní branky, tak je to špatně.
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Alvin píše:Turkish, Emirates, ale i Aeroflot se potrhají smíchy...ano možná se k nim přidají i Američané a Číňané... To ale stále není důvod neudělat něco, co je ve své podstatě správné a férové. Nebo existuje nějaký důvod, proč by kerosin neměl být zdaněný, zatímco benzín a nafta ano?
Zdražení či zdanění (čehokoli) je samozřejmě vždycky přijímáno s nevolí. Ani já nebudu mít radost, že musím platit dražší letenku.
Souhlas. Jen podotknu, že spotřební daň na letecký benzín byla už dávno zavedená, jen byla nasledně osvobozena. Takže o zavedení nemůže být řeč.
Různá osvobození, slevy na dani, odpočty jsou největším nešvarem daňového systému ČR, resp. EU. Zvýhodňuje vybrané skupiny firem a lidí na základě lobby, dělá to systém značně nepřehledný a svádí to k daňovým podvodům.
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Globik píše:Pokud se tím vytváří neférové prostředí, navíc když je to gól do vlastní branky, tak je to špatně.
To neférové prostředí je vytvořené už teď (letecká vs pozemní přeprava a zdanění příslušného paliva).
Jestli si měl na mysli EU a non-EU aerolinky, tak i non-EU aerolinky budou muset na zpáteční let z EU "tankovat s daní", obdobně EU aerolinky při návratu z US do Evropy "ušetří", takže tam bych neférovost neviděl, takže ve finále bude jedno jestli poletíš s LH nebo AA.
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Alvin píše:Turkish, Emirates, ale i Aeroflot se potrhají smíchy...ano možná se k nim přidají i Američané a Číňané... To ale stále není důvod neudělat něco, co je ve své podstatě správné a férové. Nebo existuje nějaký důvod, proč by kerosin neměl být zdaněný, zatímco benzín a nafta ano?
Zdražení či zdanění (čehokoli) je samozřejmě vždycky přijímáno s nevolí. Ani já nebudu mít radost, že musím platit dražší letenku.
Já bych s tím trháním se smíchem počkal. Jak jsem měl možnost poznat naše (tedy i EU) politiky, tak když chtějí získat prachy, tak jsou schopni vyvinout nevídanou aktivitu.
Vůbec bych se nedivil, kdyby pro tyto aerolinky zavedli třeba poplatek z poplatku....
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Alvin píše:Globik píše:Pokud se tím vytváří neférové prostředí, navíc když je to gól do vlastní branky, tak je to špatně.
To neférové prostředí je vytvořené už teď (letecká vs pozemní přeprava a zdanění příslušného paliva).
Jestli si měl na mysli EU a non-EU aerolinky, tak i non-EU aerolinky budou muset na zpáteční let z EU "tankovat s daní", obdobně EU aerolinky při návratu z US do Evropy "ušetří", takže tam bych neférovost neviděl, takže ve finále bude jedno jestli poletíš s LH nebo AA.
Udelejme si takove male prakticke cviceni.
Jaky bude rozdil ve zdaneni paliva, kdyz clovek poleti treba z Vidne do Hanoje s Lufthansou, Aeroflotem nebo Emirates?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Alvin píše:Globik píše:Pokud se tím vytváří neférové prostředí, navíc když je to gól do vlastní branky, tak je to špatně.
To neférové prostředí je vytvořené už teď (letecká vs pozemní přeprava a zdanění příslušného paliva).
Jestli si měl na mysli EU a non-EU aerolinky, tak i non-EU aerolinky budou muset na zpáteční let z EU "tankovat s daní", obdobně EU aerolinky při návratu z US do Evropy "ušetří", takže tam bych neférovost neviděl, takže ve finále bude jedno jestli poletíš s LH nebo AA.
Kolik činí výše spotřební daně na elektřinu, kterou spotřebuje ten hrozně nefér znevýhodněny vlak? Mimochodem když jsme u toho, proč neplatí spotřební daň řidiči elektromobilů? Je to fér? Pokud by ta spotřební daň z paliva šla obcím, ve kterých ta auta se spalovacími motory coudi, tak OK. Ale tak tomu není. A na Tvoji druhou odpověď Ti proti odpověděl FB. Jestli to nechápeš, tak ano, u přímého letu třeba FRA-JFK je to jedno, zda letíš LH nebo AA, ale pokud letíš třeba PRG-NRT s LH přes FRA nebo TK přes IST, tak tam bude rozdíl v ceně letenky (nebo zisk dopravce) hodně rozdílný.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Nehledě k tomu, že se bude mimo EU tankovat až po špunty, aby v nádržích co nejvíc zbylo. Dále je otázka, co bude s ultra long haul lety, protože ty se přestanou vyplácet, bude mnohem lepší se zastavit pro palivo v Istanbulu, nebo v Dubaji. No prostě je to blbost.