Zdanění letenek a kerosenu

Kde sehnat levné letenky, tipy na prodejce.
prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od prodejce »

.. aneb konec centovek. Tentokrát však ekologický vítr vane nikoliv z Německa, ale ze zbídačené Francie:

https://www.info.cz/evropska-unie/zdant ... 41614.html
Naposledy upravil(a) prodejce dne 13. 05. 2019, 19:58, celkem upraveno 1 x.


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od Petr31 »

prodejce píše:.. aneb konec centovek. Tentokrát však ekologický vítr vane nikoliv z Německa, ale ze zbídačené Francie:

https://www.info.cz/evropska-unie/zdant ... 41614.html


..já bych to čekal ze Švédska. Nedávno jsem četl, že zpovykaní seveřani prý masově začali trpět zvláštním druhem sebemrskačství....říkají tomu "stud z létání", neboť jsou asi zblblí propagandou a to nezletilou autistkou a nevědí už jaké další hříchy světa by si naložili na záda. Za sebe říkám upřímně že létám rád a nejraději, když mi letenku platí zaměstnavatel :D

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od PavelD »

Kdyby alespoň byla alternativa. Viděl jsem, že v Číně mají soupravu, která jede krajinou a za ní zůstává
trať pro rychlovlak. Co můžeme světu nabídnout my?
Děti země, Vodu s Tetčic a Hnutí DUHA. Super exportní artikly.

Pan Sůra nám ukázal, že z Liberce do Barcelony se dá dostat za 3,5 litrů return,
ale spíše se blýská na hoší časy, protože železniční správy moc nespolupracují,
a nějaký dostupný a logický server/vyhledávač by člověk pohledal.
Pro zajímavost, testoval jsem před 2 měsíci včasnou jízdenku u ČD. Vlak do Fra HbF za cca 400,
a hned ten další s odjezdem o 45min. později za 8 litrů stejně jako zpátečka.
To už je pro sakra ekologické nadšence. Takovou nabídku nebudou chtít ani GretaJugend

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od HonzaLB »

PavelD píše:Kdyby alespoň byla alternativa. Viděl jsem, že v Číně mají soupravu, která jede krajinou a za ní zůstává
trať pro rychlovlak. Co můžeme světu nabídnout my?
Děti země, Vodu s Tetčic a Hnutí DUHA. Super exportní artikly.

Pan Sůra nám ukázal, že z Liberce do Barcelony se dá dostat za 3,5 litrů return,
ale spíše se blýská na hoší časy, protože železniční správy moc nespolupracují,
a nějaký dostupný a logický server/vyhledávač by člověk pohledal.
Pro zajímavost, testoval jsem před 2 měsíci včasnou jízdenku u ČD. Vlak do Fra HbF za cca 400,
a hned ten další s odjezdem o 45min. později za 8 litrů stejně jako zpátečka.
To už je pro sakra ekologické nadšence. Takovou nabídku nebudou chtít ani GretaJugend

do Neapole se dá dostat i pod 2 RT:-)a ještě levněji, když započtu kompenzaci ÖBB za zpoždění.
nicméně k věci: asi to nebude populární, ale proč není spotřební daň na kerosin? jsou to ty samé nářky jako u železničních nákladních dopravců, že platí za každý km, zatímco kamiony jen za dálnice. upřímně je chápu.
nicméně nemám pocit, že železniční dopravci dělají cokoliv pro to lidi z letadel vytáhnout, s výjimkou některých vnitrostátních vysokorychlostních tras. stačí se podívat na poslední vývoj ve spolupráci Eurostar / DB.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od prodejce »

Nevím, jak to bylo ve středověku, ale dnes je spotřební daň na kerosen jen další výstřel do evropských nohou. Turkish, Emirates, ale i Aeroflot se potrhají smíchy. Spotřební daň na benzín "přetéká" území států, resp. hranice EU jen minimálně. Palivo Jet A-1 má ale poněkud větší dosah. V případě zavedení spotřební daně v EU můžou evropské aerolinky zapomenout i na ten zbytek ex-EU transitní dopravy a navíc si vypěstujeme nepřekonatelnou konkurenci skoro ve všech geografických směrech. Například by to znamenalo i konec Soulu s ČSA - letenky s TK, SU, QR, EK by byly o ranec levnější.

Druhou možností je zavedení fixní ekologické daně na letenky, nikoliv daně na palivo. Něco takového by bylo omezeno na letenky vystavené v EU a poškozeny by nebyly aerolinky, ale Evropané. To už mi přijde přijatelnější, že firmy zůstanou nedotčeny a odserou to lidi bez rozdílu příjmů. S ekologií to ale samozřejmě nemá nic moc společného, evropou ušetřené emise obratem doženou/předeženou v Číně nebo v Indii, kam ostatně Airbus dodá letarla. Ale ruku na srdce, jde hlavně o tu daň a o dolepení rozpočtů, ekologie je jen záminka.

Pokud jde o ekologické hledisko a zdanění, je tu ještě i otázka VAT redundů. Na hranicích EU se vrací VAT, abychom sem nalákali bohaté turisty z ex EU, ergo takové, kteří přiletí a tady si koupí nezdaněnou vutonku, kterou by si zdaněnou mohli koupit doma před barákem. Uf, blázinec..

A když my Evropané vlastně nemáme nikam létat, tak ty turisty co přilétájí, zejm. asiaty, ty teda vlastně chceme, nebo nechceme? Nebylo by ekologicky poctivější je odmítnout a vyzvat je, ať se rekreují doma?


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od HighFlyer »

Opravte me, pokud se mylim, ale nekupuji si uz dnes aerolinky emisni povolenky (carbon credits)? Coz je jista forma zdaneni.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od Petr31 »

prodejce píše:Nevím, jak to bylo ve středověku, ale dnes je spotřební daň na kerosen jen další výstřel do evropských nohou. Turkish, Emirates, ale i Aeroflot se potrhají smíchy. Spotřební daň na benzín "přetéká" území států, resp. hranice EU jen minimálně. Palivo Jet A-1 má ale poněkud větší dosah. V případě zavedení spotřební daně v EU můžou evropské aerolinky zapomenout i na ten zbytek ex-EU transitní dopravy a navíc si vypěstujeme nepřekonatelnou konkurenci skoro ve všech geografických směrech. Například by to znamenalo i konec Soulu s ČSA - letenky s TK, SU, QR, EK by byly o ranec levnější.

Druhou možností je zavedení fixní ekologické daně na letenky, nikoliv daně na palivo. Něco takového by bylo omezeno na letenky vystavené v EU a poškozeny by nebyly aerolinky, ale Evropané. To už mi přijde přijatelnější, že firmy zůstanou nedotčeny a odserou to lidi bez rozdílu příjmů. S ekologií to ale samozřejmě nemá nic moc společného, evropou ušetřené emise obratem doženou/předeženou v Číně nebo v Indii, kam ostatně Airbus dodá letarla. Ale ruku na srdce, jde hlavně o tu daň a o dolepení rozpočtů, ekologie je jen záminka.

Pokud jde o ekologické hledisko a zdanění, je tu ještě i otázka VAT redundů. Na hranicích EU se vrací VAT, abychom sem nalákali bohaté turisty z ex EU, ergo takové, kteří přiletí a tady si koupí nezdaněnou vutonku, kterou by si zdaněnou mohli koupit doma před barákem. Uf, blázinec..

A když my Evropané vlastně nemáme nikam létat, tak ty turisty co přilétájí, zejm. asiaty, ty teda vlastně chceme, nebo nechceme? Nebylo by ekologicky poctivější je odmítnout a vyzvat je, ať se rekreují doma?


Díky moc za velmi podnětný a obsažný příspěvek. Velice si vážím faktu, že přes zástupy trollů, tady jsou stále ještě odborníci, od kterých se velice rád nejen já poučím!

Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Stav: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od Alvin »

Turkish, Emirates, ale i Aeroflot se potrhají smíchy...ano možná se k nim přidají i Američané a Číňané... To ale stále není důvod neudělat něco, co je ve své podstatě správné a férové. Nebo existuje nějaký důvod, proč by kerosin neměl být zdaněný, zatímco benzín a nafta ano?

Zdražení či zdanění (čehokoli) je samozřejmě vždycky přijímáno s nevolí. Ani já nebudu mít radost, že musím platit dražší letenku.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od Globik »

Alvin píše:Turkish, Emirates, ale i Aeroflot se potrhají smíchy...ano možná se k nim přidají i Američané a Číňané... To ale stále není důvod neudělat něco, co je ve své podstatě správné a férové. Nebo existuje nějaký důvod, proč by kerosin neměl být zdaněný, zatímco benzín a nafta ano?

Zdražení či zdanění (čehokoli) je samozřejmě vždycky přijímáno s nevolí. Ani já nebudu mít radost, že musím platit dražší letenku.

Pokud se tím vytváří neférové prostředí, navíc když je to gól do vlastní branky, tak je to špatně.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od Paul1 »

Alvin píše:Turkish, Emirates, ale i Aeroflot se potrhají smíchy...ano možná se k nim přidají i Američané a Číňané... To ale stále není důvod neudělat něco, co je ve své podstatě správné a férové. Nebo existuje nějaký důvod, proč by kerosin neměl být zdaněný, zatímco benzín a nafta ano?

Zdražení či zdanění (čehokoli) je samozřejmě vždycky přijímáno s nevolí. Ani já nebudu mít radost, že musím platit dražší letenku.


Souhlas. Jen podotknu, že spotřební daň na letecký benzín byla už dávno zavedená, jen byla nasledně osvobozena. Takže o zavedení nemůže být řeč.

Různá osvobození, slevy na dani, odpočty jsou největším nešvarem daňového systému ČR, resp. EU. Zvýhodňuje vybrané skupiny firem a lidí na základě lobby, dělá to systém značně nepřehledný a svádí to k daňovým podvodům.

Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Stav: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od Alvin »

Globik píše:Pokud se tím vytváří neférové prostředí, navíc když je to gól do vlastní branky, tak je to špatně.


To neférové prostředí je vytvořené už teď (letecká vs pozemní přeprava a zdanění příslušného paliva).
Jestli si měl na mysli EU a non-EU aerolinky, tak i non-EU aerolinky budou muset na zpáteční let z EU "tankovat s daní", obdobně EU aerolinky při návratu z US do Evropy "ušetří", takže tam bych neférovost neviděl, takže ve finále bude jedno jestli poletíš s LH nebo AA.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od pettte »

Alvin píše:Turkish, Emirates, ale i Aeroflot se potrhají smíchy...ano možná se k nim přidají i Američané a Číňané... To ale stále není důvod neudělat něco, co je ve své podstatě správné a férové. Nebo existuje nějaký důvod, proč by kerosin neměl být zdaněný, zatímco benzín a nafta ano?

Zdražení či zdanění (čehokoli) je samozřejmě vždycky přijímáno s nevolí. Ani já nebudu mít radost, že musím platit dražší letenku.


Já bych s tím trháním se smíchem počkal. Jak jsem měl možnost poznat naše (tedy i EU) politiky, tak když chtějí získat prachy, tak jsou schopni vyvinout nevídanou aktivitu.
Vůbec bych se nedivil, kdyby pro tyto aerolinky zavedli třeba poplatek z poplatku....

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od flyingblue »

Alvin píše:
Globik píše:Pokud se tím vytváří neférové prostředí, navíc když je to gól do vlastní branky, tak je to špatně.


To neférové prostředí je vytvořené už teď (letecká vs pozemní přeprava a zdanění příslušného paliva).
Jestli si měl na mysli EU a non-EU aerolinky, tak i non-EU aerolinky budou muset na zpáteční let z EU "tankovat s daní", obdobně EU aerolinky při návratu z US do Evropy "ušetří", takže tam bych neférovost neviděl, takže ve finále bude jedno jestli poletíš s LH nebo AA.


Udelejme si takove male prakticke cviceni.

Jaky bude rozdil ve zdaneni paliva, kdyz clovek poleti treba z Vidne do Hanoje s Lufthansou, Aeroflotem nebo Emirates?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od Globik »

Alvin píše:
Globik píše:Pokud se tím vytváří neférové prostředí, navíc když je to gól do vlastní branky, tak je to špatně.


To neférové prostředí je vytvořené už teď (letecká vs pozemní přeprava a zdanění příslušného paliva).
Jestli si měl na mysli EU a non-EU aerolinky, tak i non-EU aerolinky budou muset na zpáteční let z EU "tankovat s daní", obdobně EU aerolinky při návratu z US do Evropy "ušetří", takže tam bych neférovost neviděl, takže ve finále bude jedno jestli poletíš s LH nebo AA.

Kolik činí výše spotřební daně na elektřinu, kterou spotřebuje ten hrozně nefér znevýhodněny vlak? Mimochodem když jsme u toho, proč neplatí spotřební daň řidiči elektromobilů? Je to fér? Pokud by ta spotřební daň z paliva šla obcím, ve kterých ta auta se spalovacími motory coudi, tak OK. Ale tak tomu není. A na Tvoji druhou odpověď Ti proti odpověděl FB. Jestli to nechápeš, tak ano, u přímého letu třeba FRA-JFK je to jedno, zda letíš LH nebo AA, ale pokud letíš třeba PRG-NRT s LH přes FRA nebo TK přes IST, tak tam bude rozdíl v ceně letenky (nebo zisk dopravce) hodně rozdílný.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvek od prodejce »

Nehledě k tomu, že se bude mimo EU tankovat až po špunty, aby v nádržích co nejvíc zbylo. Dále je otázka, co bude s ultra long haul lety, protože ty se přestanou vyplácet, bude mnohem lepší se zastavit pro palivo v Istanbulu, nebo v Dubaji. No prostě je to blbost.


Odpovědět