RIA Novosti má údajně k dispozici nějaký dokument Rosaviacie, ze kterého vyplývá:
- převýšení přistávací hmotnosti bylo
1,6t a správná rychlost pro přistání byla 290km/h (
155 KIAS / uzlů
)
- na výšce 80m podklesali sestupovou rovinu, na 55m varování před terénem TAWS <GLIDESLOPE>
- posádka reagovala přidáním motorů 18-24-20-24°, což způsobilo nárůst IAS na výšce 12m na 304km/h (164) a na 5m na 315km/h (170) tedy +25km/h (
+15KIAS)
- po návratu přípustí na volnoběh CPT provedl několik protichůdných pohybů se sidestickem téměř do maxim, což způsobilo změny v podélném sklonu v rozsahu mezi
+6...-2°- první dopad
na tři nastal při rychlosti 293 (158) s přetížením 2,55G s odrazem asi do výšky 2m
- v Normal modu se automaticky neotevírají spojlery (posádka je
neaktivovala)
- za 2s dopad
na příďák při rychlosti 287(155), přetížení
5,85G následovalo odskočení do výšky 6m
- třetí dopad s IAS 258 (140),
více než 5G- zastavení letadla 15:30:38
- motory pracovaly až do konce zápisu 15:31:05
Je vidět, že napoprvé letoun přežil přetížení skoro 6G (asi došlo k nějakým lomům/deformacím, ale držel pohromadě). Informace naznačuje další nedostatky pilotáže v direct modu (podklesání glisády, spojlery, kvedlání s kniplem), kromě nedostatečného nácviku možná i v důsledku stresu.
https://static.aviaforum.ru/attachment- ... ce3c7a.jpgProzatímní doporučení jsou prý tato:
- provést s posádkami nácvik pro případ požáru
- probrat s posádkami správné přijetí
rozhodnutí při nestabilitách ve finále- nezbytnost zvýšení úrovně přípravy pilotů pro ruční řízení (včetně nižších módů a nouzových přistání)
Jestli někdo ruší nebo neruší objednávky je v tuto chvíli spíš líbivá politika vůči pax, pokud vyšetřování neukáže na žádný nedostatek stroje (nebo odstranitelný), možná je zase vrátí.