757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
Už mi moc z běžných typů letadel na seznamu nezbývá, a tak se moje pozornost obrací k "létající tužce" Boeingu 757-300, která se mi vždycky líbila. Zvlášť na Skiathosu (tam teda jen verze -200) přilétávající těsně nad hlavou a pak za pořádně silnými motory při startu, (které spolehlivě položí i zaparkovaný skútr). Proto hledám nejsnažší spojení, jak se do toho letadla dostat a za "studentské" ceny beru Laudu z Vídně a německý Condor z Mallorky do Mnichova. Letadla jsou už starší, v Evropě (oproti S Americe) jich už tolik není, tak mám radost, že oblíbený Condor šel sehnat tak jednoduše.
Ve čtvrtek ráno v 0520 odjíždím z Prahy poprvé RegioJetem Relax třídou. Snídaně v podobě kávy, slaného croissantu a švestkového koláče výborná, odpočinek na samotné velké sedačce taky. Zkusil jsem pak i mátový čaj, taky dobrý. Ve Vídni jsme na čas. Za to OBB RailJet express na letiště má zpoždění takový, že ho stačí přejet ještě další RailJet ve stejném směru. Času mi tak moc nezbývá, chtěl jsem se ještě podívat na vyhlídkovou terasu, ale když vidím, že se na ni asi jde přes kontrolu, tak radši rovnou letím na security a můj gate k letadlu.
9. 5. 2019 VIE-PMI, OE122
1140-1405
A320, reg. OE-LOI
age 12.4 years
obsazenost cca 97%
Tenhle let je můj jubilejní, přesně 100. Rozhodně jsem nechtěl letět Ryanairem při jubileu, jenže jablko nepadlo daleko od stromu a já musel koupit Laudu jen kvůli dopravě k 757. Ale pozor Lauda a jeho A320 mně hodně mile překvapili. Letadlo je pěkné jak zvenku, tak zevnitř. Sedačky jsou šedivé a kapsa na časopisy a osobní věci je. Za místo jsem neplatil, ale chytře vyhrál 3F. Místo na nohy taky nebylo vůbec špatné. Ale nevím jestli to není tím, že by vepředu kabiny byly trochu větší rozestupy, nevíte někdo? (Takový ty žlutě označený a dražší místa v aplikaci Ryanairu.) Posádka byla příjemná, přede mnou boardoval tatínek s malým dítětem a hned je vysápli piloti, ať jdou nakouknout do kabiny. Laudovské pěkné letušky v džínech byly také milé a všechno probíhalo velice civilizovaně. Ani losy se neprodávaly:)
Jo a let byl skoro o hodinu zpožděný, dlouho jsme stáli připraveni na stojánce a bylo to vysvětleno stávkou francouzských řídících.
Na Mallorce jsem měl celé odpoledne volno, tak jsem si dopředu nastudoval okolí a šel pěšky z letiště na pobřeží. Nutno říct, že chodníky z letiště nevedou, ale po vedlejších silnicích se vyjít z obklíčení terminálů a dvou paralelních drah dá. Má cesta vedla přes Carrefoure (naprosto chabý výběr chlazeného piva! ..tím by se dal vysvětlit krach v Česku), coastal trail (celou dobu tam jezdilo spousty cyklistů), až na pláže u hotelů. Z pobřeží se celou dobu daly sledovat vzlety letadel a ze začátku byl výhled na hlavní město Palmu. Škoda, že vítr nefoukal obráceně, to by byla z pobřeží mnohem lepší podívaná na přistávající letadla na dráhu 06L.
Po výletě mi čekala noc na letišti. Zrada byla, že nově pouští cestující do airside nejdříve 5h před odletem. To mi dost zkazilo náladu, protože u check-inů se nikde moc spát nedá, chybí tam zásuvky a všude povykovali cestující Ryanairu ze zrušených letů, kvůli stávce francouzských řídících. První hodinky jsem naspal venku na terase, kde je skvělá umělá tráva a klid, ale zima mi nedovolila tam zůstat. Druhá štace byla na čtyřech židlích u zavřené Costy, kde chudák slečna přicházejíc do práce, musela budit mě a asi dalších 20 lidí. Tím jsem dosáhl -5h limitu a šel se dospat konečně do civilizovanější části letiště, konkrétně na domestic B terminal. Příště to už bude asi hotel..
10. 5. 2019 PMI-MUC, DE1509
0920-1130
757-300, reg. D-ABON (special livery: Wir lieben fliegen)
age 19 years
obsazenost 100%
Obsazenost byla asi opravdu 100% tj. 275 pasažérů v jedno uličkovém stroji! Je to dokonce více míst než má Condor ve svých widebody 767-300, které používá na dálkové lety. Sedadlo 36A jsem dostal přiděleno při online check-inu a nešlo ani změnit (zřejmě kvůli objednanému jídlu), ale to mi vůbec nevadilo, protože jsem si i přesně takové sedadlo přál..výhled ven na zem, ale i na křídlo. A zároveň jsem byl na konci sekce, odkud je vidět celá nekonečná délka kabiny. Zvlášť ten výhled na zem byl nádherný, celou dobu až k Alpám bylo jasno.
Vzlétli jsme z dráhy 24R, tudíž z Mallorky ven, ale levotočivou 180° zatáčkou jsme si ji celou ještě jednou přeletěli, následovala Menorca a na pevninu jsme nalétávali vpravo od (četníka ze) St. Tropes a po chvíli bylo vidět letiště na pobřeží u Nice. Jak foukal vítr z jihozápadu, byly nádherně vidět podlouhlé advekční mlhy na pobřeží Mallorky i Menorky právě z toho směru. Bohužel se mi tyhle fotky ztratily.
Objednané jídlo bylo podáváno jako první, až pak následoval další servis - prodej. Za necelých 10 Euro jsem si koupil snídani, pokud je jídlo koupené dopředu, dostanete k tomu vodu, kávu či čaj a dezert. Prostírání a pevné plastové příbory servis ještě zvedli a s takovým produktem jsem byl hodně spokojen. Moc jsem to nesledoval, ale mohli podávat zhruba 10 objednaných jídel.
Zdá se mi, že Condor, jakožto německá leisure aerolinka, se stará o své zákazníky velmi pěkně. A snaží se, aby si cestující let užili a zapamatovali jako součást dovolené. Jakožto důkazem může být delší a časté hlášení z pilotní kabiny o průběhu letu nebo pohledy a další prospekty, které si člověk může vzít z několika držáčků v kabině.
Ještě jeden poznatek, okna Boeingu 757 nejsou velká, ale za to stěna trupu je hodně tenká, takže je vidět ven krásně široko, nahoru i dolů. Proto mi přijde absurdní, že A380 "machruje" o kolik x% má větší okna než všechna ostatní letadla. Přitom to jsou dlouhé zužující se střílny, ze kterých je vidět o dost menší prostor. A to nevyčítám, že stejně velkou část výhledu většinou zakryje mohutné křídlo.
Vzlet ani přistání nebylo ve směru letu mezi destinacemi, a tak jsem se začal obávat o čas, který mi tlačil, protože jsem odjížděl z Mnichova do Česka vlakem. Strach se ještě zvětšil, když jsme zaparkovali v polích, ale nakonec jsem do terminálu takticky vcházel z autobusu jako první a linkou S8 jsem ICE z hlavního nádraží stihl dobře.
A když jsem říkal za "studenstké" ceny, tak celkově výlet vyšel na 2.tis za dopravu a to je vlastně všechno. Paráda, to letadlo mi fakt nadchlo!
Ve čtvrtek ráno v 0520 odjíždím z Prahy poprvé RegioJetem Relax třídou. Snídaně v podobě kávy, slaného croissantu a švestkového koláče výborná, odpočinek na samotné velké sedačce taky. Zkusil jsem pak i mátový čaj, taky dobrý. Ve Vídni jsme na čas. Za to OBB RailJet express na letiště má zpoždění takový, že ho stačí přejet ještě další RailJet ve stejném směru. Času mi tak moc nezbývá, chtěl jsem se ještě podívat na vyhlídkovou terasu, ale když vidím, že se na ni asi jde přes kontrolu, tak radši rovnou letím na security a můj gate k letadlu.
9. 5. 2019 VIE-PMI, OE122
1140-1405
A320, reg. OE-LOI
age 12.4 years
obsazenost cca 97%
Tenhle let je můj jubilejní, přesně 100. Rozhodně jsem nechtěl letět Ryanairem při jubileu, jenže jablko nepadlo daleko od stromu a já musel koupit Laudu jen kvůli dopravě k 757. Ale pozor Lauda a jeho A320 mně hodně mile překvapili. Letadlo je pěkné jak zvenku, tak zevnitř. Sedačky jsou šedivé a kapsa na časopisy a osobní věci je. Za místo jsem neplatil, ale chytře vyhrál 3F. Místo na nohy taky nebylo vůbec špatné. Ale nevím jestli to není tím, že by vepředu kabiny byly trochu větší rozestupy, nevíte někdo? (Takový ty žlutě označený a dražší místa v aplikaci Ryanairu.) Posádka byla příjemná, přede mnou boardoval tatínek s malým dítětem a hned je vysápli piloti, ať jdou nakouknout do kabiny. Laudovské pěkné letušky v džínech byly také milé a všechno probíhalo velice civilizovaně. Ani losy se neprodávaly:)
Jo a let byl skoro o hodinu zpožděný, dlouho jsme stáli připraveni na stojánce a bylo to vysvětleno stávkou francouzských řídících.
Na Mallorce jsem měl celé odpoledne volno, tak jsem si dopředu nastudoval okolí a šel pěšky z letiště na pobřeží. Nutno říct, že chodníky z letiště nevedou, ale po vedlejších silnicích se vyjít z obklíčení terminálů a dvou paralelních drah dá. Má cesta vedla přes Carrefoure (naprosto chabý výběr chlazeného piva! ..tím by se dal vysvětlit krach v Česku), coastal trail (celou dobu tam jezdilo spousty cyklistů), až na pláže u hotelů. Z pobřeží se celou dobu daly sledovat vzlety letadel a ze začátku byl výhled na hlavní město Palmu. Škoda, že vítr nefoukal obráceně, to by byla z pobřeží mnohem lepší podívaná na přistávající letadla na dráhu 06L.
Po výletě mi čekala noc na letišti. Zrada byla, že nově pouští cestující do airside nejdříve 5h před odletem. To mi dost zkazilo náladu, protože u check-inů se nikde moc spát nedá, chybí tam zásuvky a všude povykovali cestující Ryanairu ze zrušených letů, kvůli stávce francouzských řídících. První hodinky jsem naspal venku na terase, kde je skvělá umělá tráva a klid, ale zima mi nedovolila tam zůstat. Druhá štace byla na čtyřech židlích u zavřené Costy, kde chudák slečna přicházejíc do práce, musela budit mě a asi dalších 20 lidí. Tím jsem dosáhl -5h limitu a šel se dospat konečně do civilizovanější části letiště, konkrétně na domestic B terminal. Příště to už bude asi hotel..
10. 5. 2019 PMI-MUC, DE1509
0920-1130
757-300, reg. D-ABON (special livery: Wir lieben fliegen)
age 19 years
obsazenost 100%
Obsazenost byla asi opravdu 100% tj. 275 pasažérů v jedno uličkovém stroji! Je to dokonce více míst než má Condor ve svých widebody 767-300, které používá na dálkové lety. Sedadlo 36A jsem dostal přiděleno při online check-inu a nešlo ani změnit (zřejmě kvůli objednanému jídlu), ale to mi vůbec nevadilo, protože jsem si i přesně takové sedadlo přál..výhled ven na zem, ale i na křídlo. A zároveň jsem byl na konci sekce, odkud je vidět celá nekonečná délka kabiny. Zvlášť ten výhled na zem byl nádherný, celou dobu až k Alpám bylo jasno.
Vzlétli jsme z dráhy 24R, tudíž z Mallorky ven, ale levotočivou 180° zatáčkou jsme si ji celou ještě jednou přeletěli, následovala Menorca a na pevninu jsme nalétávali vpravo od (četníka ze) St. Tropes a po chvíli bylo vidět letiště na pobřeží u Nice. Jak foukal vítr z jihozápadu, byly nádherně vidět podlouhlé advekční mlhy na pobřeží Mallorky i Menorky právě z toho směru. Bohužel se mi tyhle fotky ztratily.
Objednané jídlo bylo podáváno jako první, až pak následoval další servis - prodej. Za necelých 10 Euro jsem si koupil snídani, pokud je jídlo koupené dopředu, dostanete k tomu vodu, kávu či čaj a dezert. Prostírání a pevné plastové příbory servis ještě zvedli a s takovým produktem jsem byl hodně spokojen. Moc jsem to nesledoval, ale mohli podávat zhruba 10 objednaných jídel.
Zdá se mi, že Condor, jakožto německá leisure aerolinka, se stará o své zákazníky velmi pěkně. A snaží se, aby si cestující let užili a zapamatovali jako součást dovolené. Jakožto důkazem může být delší a časté hlášení z pilotní kabiny o průběhu letu nebo pohledy a další prospekty, které si člověk může vzít z několika držáčků v kabině.
Ještě jeden poznatek, okna Boeingu 757 nejsou velká, ale za to stěna trupu je hodně tenká, takže je vidět ven krásně široko, nahoru i dolů. Proto mi přijde absurdní, že A380 "machruje" o kolik x% má větší okna než všechna ostatní letadla. Přitom to jsou dlouhé zužující se střílny, ze kterých je vidět o dost menší prostor. A to nevyčítám, že stejně velkou část výhledu většinou zakryje mohutné křídlo.
Vzlet ani přistání nebylo ve směru letu mezi destinacemi, a tak jsem se začal obávat o čas, který mi tlačil, protože jsem odjížděl z Mnichova do Česka vlakem. Strach se ještě zvětšil, když jsme zaparkovali v polích, ale nakonec jsem do terminálu takticky vcházel z autobusu jako první a linkou S8 jsem ICE z hlavního nádraží stihl dobře.
A když jsem říkal za "studenstké" ceny, tak celkově výlet vyšel na 2.tis za dopravu a to je vlastně všechno. Paráda, to letadlo mi fakt nadchlo!
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 414
- Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
- Oblíbené typy letadel: 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
Sakra, tohle si musim taky naplánovat
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
Super výlet, měl's dát vědět.
Tenkrát před deseti lety jsem si říkal, jestli na mě vyjde srdíčkový 757, od kterého má taky modýlek, ale nakonec to byl D-BOE.
Tenkrát před deseti lety jsem si říkal, jestli na mě vyjde srdíčkový 757, od kterého má taky modýlek, ale nakonec to byl D-BOE.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
Vyborny TR. Uz je to dlouho co jsem letet se 757, ale mozna bych si to mel zopakovat. Mel jsi stesti na hezky logojet.
Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
Hezký trip report, který čtu tak trochu se slzou v oku. Na jaře jsem pečlivě vybíral dovolenou s jakousi šancí letět k evropskému moři něčím více exotickým. Volba padla na trasu MUC-PMI-MUC, přestože v době objednávání cesty byl signalizován A320. Bohužel nemoc mi nedovolila odletět, celá dovolená se v den odletu stornovala. O to víc mě mrzí, že obě cesty letí CONDOR B757-300. Cesta tam D-ABOG, nyní na radaru sleduji, jak se vracím v mašině D-ABOM. Tak snad to vyjde jindy. Naštěstí mám tento typ ve svém logu z roku 2007 na trase Mexicana MEX-SJO (ač ve verzi 757-200).
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
pěkný TR, akorát to ICE na cestě zpět do ČR mi nějak nesedí... Na to bych se rád zeptal. Z Mnichova Hbf. jezdí do ČR totiž podle mne jen Alexy s relativně starými vagóny a velkými problémy s přesností na německé straně, rozhodně žádné ICE. Leda že by se jednalo o cestu s ICE do Norimberku a pak dál odtud busem do Prahy...
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
Díky moc za kladné reakce! A Marty-t máš pravdu s Alexama a jejich úrovní, proto s tim nerad jezdím a raději volím ještě jednu trasu, na kterou se dá zakoupit včasná jízdenka. A to ICE do Norimberku, regionálním přeshraničním do Chebu a nakonec expresem přes Plzeň, který jede až do Prahy. Rád se svezu ICE a s krátkými přestupy se člověk aspoň tolik nenudí a uteče to, i když je to časově o trochu delší.
Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
Ahoj nechal jsem se inspirovat a včera večer koupil stejnou trasu. 21.10. VIE-Palma za 14.99 EUR a 23.10. Palma-MUN za 19.99 Eur akorát že jsem trochu starší a dám si tam dva noclehy a prohlídku Palmy...doufám že do té doby Condor neklekne nebo že nebude změna typu letadla...mám také v proletěných typech jen B757-200 ...
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
Tak to je skvělý! ..taky doufám, že to Condor zvládne a bude pokračovat i dále ..a to jsem teda zvědavý, jestli dokážou dobře naplnit tak velký stroj i ke konci října ..a mně naopak zas chybí ta -200
Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
Taky jsem se nechal inspirovat, ale letím už o týden dřív. Sice už jsem letos Malorku absolvoval, ale v dubnu to bylo čistě jen kvůli ceně za zpátečku. Takže letos mě Lauda sveze VIE-PMI-VIE-PMI za závratných 34 €. Dál se uvidí. Zatím Condor stále hlásí 757.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
Taky mě to zlákalo a kolegu taktéž. Tak na otocku do PMI na konci Října. Jenom doufáme v 757, která je plánována dlouho.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
Report pěkný a letadlo mě zaujalo, neboť mám asi nejraději (z estetického hlediska) A340-600 (před lety s Vigin do USA) a tohle se tomu trochu blíží.
Jen bych měl dotaz na pavlapmi jakožto odborníka na Palmu. Co se to děje s letenkami Ryanairu tam z Vídně, kterých je třebas i na odlet 6. - 8. října spousta za 14.99 a byly a budou i za 9.99 EUR? Dokonce si člověk může vybrat ze tří denních časů, tj. v klidu dojet z Brna do Vídně, projít se po městě, dát si kafe a odpoledne odletět. A pak mě překvapila i ta návazná spojení do vnitrozemského Španělska, tedy Madrid, Barcelona nebo Valencie (a v menším i jinde) za ceny 8 až 12 EUR. Ano, to často bývá, ale aby to bylo 3 - 5 dní před odletem? (Brno - Berlín je něco jiného. ) Je to už začátek mimosezóny nebo převis nabídky nad poptávkou? Kdy je na Mallorce největší klid po skončení letní koupací sezóny pro poznávání památek a procházky?
A znovu mě pobavily také ty různě odstupňované dotace pro místní, např. General Resident/Large family, 80 % dolů na cca 1.81 EUR. Je to nějaká forma dotace místní letecké MHD pro "dojíždějící" do Barcelony?
Jen bych měl dotaz na pavlapmi jakožto odborníka na Palmu. Co se to děje s letenkami Ryanairu tam z Vídně, kterých je třebas i na odlet 6. - 8. října spousta za 14.99 a byly a budou i za 9.99 EUR? Dokonce si člověk může vybrat ze tří denních časů, tj. v klidu dojet z Brna do Vídně, projít se po městě, dát si kafe a odpoledne odletět. A pak mě překvapila i ta návazná spojení do vnitrozemského Španělska, tedy Madrid, Barcelona nebo Valencie (a v menším i jinde) za ceny 8 až 12 EUR. Ano, to často bývá, ale aby to bylo 3 - 5 dní před odletem? (Brno - Berlín je něco jiného. ) Je to už začátek mimosezóny nebo převis nabídky nad poptávkou? Kdy je na Mallorce největší klid po skončení letní koupací sezóny pro poznávání památek a procházky?
A znovu mě pobavily také ty různě odstupňované dotace pro místní, např. General Resident/Large family, 80 % dolů na cca 1.81 EUR. Je to nějaká forma dotace místní letecké MHD pro "dojíždějící" do Barcelony?
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
persona: Ve čtvrtky a pátky má Lauda dokonce čtyři lety na Mallorku (od listopadu pak jeden denně), k tomu tu máme většinou dva lety Eurowings, jeden Levelu a dívám se, že Vueling, který taky létal jednou denně, už z trasy vycouval. Takže nízké ceny asi budou dány nabídkou (anebo strategií Ryanairu). Já jsem letěl na jaře do Vídně s Eurowings za 19,99 a na Vánoce s nimi letím za 24,99 + kufr a za podobné ceny jsem kupoval i návštěvám (před pár lety přitom bylo s Air Berlin 200 € za zpáteční letenku vynikající cena, a takových letenek moc nebylo). Na druhé straně v exponovaných termínech si letecké společnosti nechají zaplatit - třeba poslední říjnový týden/začátek listopadu mají Eurowings jeden směr PMI-VIE i za 360 €, Level za 382 a Lauda za 244 - 450 € za základní tarif.
Největší klid na poznání bude až tak od listopadu, protože sem jezdí čím dál tím víc turistů a přestává to být snesitelné. Teď je jich tu už ještě dost, ale už je znát úbytek a je přitom pořád nádherně. Hezky tu bývá tak do začátku až do půlky listopadu (3. listopadu jsem se jeden rok koupal), pak už dost pršívá až skoro do Vánoc, kdy je naopak vždycky nádherně. Na Nový rok si vždycky beru službu a nepamatuju si, že bych některý rok nemohl jet do práce kolem moře na kole. Nejvíc se mi tu líbí koncem ledna a v únoru, kdy začíná být ve vzduchu cítit jaro a celý ostrov rozkvete bílými květy mandloní a žlutým lučním kvítím, zazelená se tráva, slunce svítí, obloha je blankytně modrá a do toho všeho se ještě třeba rodí jehňata. Prostě kýč jak blázen. Ale hlavně, když si člověk uvědomí, jak je zrovna tam, odkud pochází, tak místní klima velmi ocení.
Ano, rezidenti na ostrovech mají slevu na dopravu z ostrova nebo zpět na ostrov v rámci španělského území, protože přece jenom to není úplně stejné, jako když člověk na pevnině může sednout na AVE nebo se po dálnici dopravit do svého cíle. Sleva byla 50 % na tarif, ale loni ji s velkou slávou socialistická vláda zvýšila na 75 %, čehož "kupodivu" využily i letecké společnosti a nenápadně zdražily. Mám pocit, že teď už jsou letenky se 75% slevou stejně drahé jako předtím s padesátiprocentní, tedy že společnosti zdražily klidně i o 100 %. Zbytek, tedy slevu, zaplatíme pak všichni z daní. Stalo se mi, že letět do Madridu se 75% slevou mě vyšlo výrazně dráž, než kdybych si zaletěl za plnou cenu po Evropě. Prý aerolinky používají i takovou fintu, že upravují cenu podle toho, zda se člověk na jejich stránky připojí z ostrova. Politici, zdá se, si enormního nárůstu dotací všimli až teď a chtějí kupříkladu uzákonit, aby zákazník uváděl, zda je rezident, až po ukázání ceny bez slevy; doposud je na to tázán již v prvním kroku.
A ano, početné rodiny (tři a čtyři děti) a početné rodiny kategorie especial (pět dětí a více) mají ve Španělsku celou řadu výhod.
Největší klid na poznání bude až tak od listopadu, protože sem jezdí čím dál tím víc turistů a přestává to být snesitelné. Teď je jich tu už ještě dost, ale už je znát úbytek a je přitom pořád nádherně. Hezky tu bývá tak do začátku až do půlky listopadu (3. listopadu jsem se jeden rok koupal), pak už dost pršívá až skoro do Vánoc, kdy je naopak vždycky nádherně. Na Nový rok si vždycky beru službu a nepamatuju si, že bych některý rok nemohl jet do práce kolem moře na kole. Nejvíc se mi tu líbí koncem ledna a v únoru, kdy začíná být ve vzduchu cítit jaro a celý ostrov rozkvete bílými květy mandloní a žlutým lučním kvítím, zazelená se tráva, slunce svítí, obloha je blankytně modrá a do toho všeho se ještě třeba rodí jehňata. Prostě kýč jak blázen. Ale hlavně, když si člověk uvědomí, jak je zrovna tam, odkud pochází, tak místní klima velmi ocení.
Ano, rezidenti na ostrovech mají slevu na dopravu z ostrova nebo zpět na ostrov v rámci španělského území, protože přece jenom to není úplně stejné, jako když člověk na pevnině může sednout na AVE nebo se po dálnici dopravit do svého cíle. Sleva byla 50 % na tarif, ale loni ji s velkou slávou socialistická vláda zvýšila na 75 %, čehož "kupodivu" využily i letecké společnosti a nenápadně zdražily. Mám pocit, že teď už jsou letenky se 75% slevou stejně drahé jako předtím s padesátiprocentní, tedy že společnosti zdražily klidně i o 100 %. Zbytek, tedy slevu, zaplatíme pak všichni z daní. Stalo se mi, že letět do Madridu se 75% slevou mě vyšlo výrazně dráž, než kdybych si zaletěl za plnou cenu po Evropě. Prý aerolinky používají i takovou fintu, že upravují cenu podle toho, zda se člověk na jejich stránky připojí z ostrova. Politici, zdá se, si enormního nárůstu dotací všimli až teď a chtějí kupříkladu uzákonit, aby zákazník uváděl, zda je rezident, až po ukázání ceny bez slevy; doposud je na to tázán již v prvním kroku.
A ano, početné rodiny (tři a čtyři děti) a početné rodiny kategorie especial (pět dětí a více) mají ve Španělsku celou řadu výhod.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
Moc děkuji za zajímavé informace a ten konec ledna a únor bude asi to pravé, pokud budu mít ještě volno - úplně jsem se při té představě zasnil. Lety z Vídně v tomto období pohodlné, návaznost do Valencie nebo Sevilly též.
Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
Peršan píše:Ahoj nechal jsem se inspirovat a včera večer koupil stejnou trasu. 21.10. VIE-Palma za 14.99 EUR a 23.10. Palma-MUN za 19.99 Eur akorát že jsem trochu starší a dám si tam dva noclehy a prohlídku Palmy...doufám že do té doby Condor neklekne nebo že nebude změna typu letadla...mám také v proletěných typech jen B757-200 ...
Tak jsem absolvoval tvoji trasu s menším problémem . Lauda měl při cestě VIE-PMI v pondělí skoro 7 hodin zpoždění ,nakonec byla A320 nahrazená 737-800 Ryanairu.Do Palmy jsme tak přiletěli ve 2.44 ráno...
Na hotel jsem se dostal rychle taxikem, bylo to cca 6 km od letiště v El Arenal.
Zpět ve středu to již bylo v pohodě,sice také jsme startovali s půlhodinovým zpoždění, ale za 1.40 hod jsme přistáli v Mnichově.
Letěla D-ABOC docela plná , při mobilním checkinu jsem dostal okno 36F.
Jinak 757 doporučuji, podstatně více místa oproti Ryanairu...