České Budějovice

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Globik »

Marty-t píše: taky konec Grazu a Klagenfurtu. Předpokládám ale navýšení kapacit z těchto lokalit do velkých hubů LH v Německu/Švýcarsku. Zdroj: https://www.austrianwings.info/2019/05/ ... -sinnvoll/

Takže konec AUA? Škoda, mám je radši než LH.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Marty-t »

Globik píše:Takže konec AUA? Škoda, mám je radši než LH.

??? A to jste vyčetl kde pls. ??? To rozhodně ne - jen konec krátkých spojení z Vídně do rakouských měst větších než Budějovice. Btw. pokud můžu letím taky radši s AUA než s LH.

Ale tady je diskuse o ČB... Proto tu ještě uvedu tzv. Lübeckou výzvu - https://www.austrianwings.info/2019/05/ ... eberleben/ - jedná se o to, že za posledních 30 let šel vývoj středních a velkých letadel strašně kupředu, kdežto v kategorii 20-80 pax se prakticky nic nového neudálo. Jen s podstatně efektivnějšími malými letadly resp. elektroletadly na krátké vzdálenosti mohou totiž regionální letiště vůbec přežít - mít konkureceschonou feedovací linku na velký hub.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Globik »

Marty-t píše:
Globik píše:Takže konec AUA? Škoda, mám je radši než LH.

??? A to jste vyčetl kde pls. ??? To rozhodně ne - jen konec krátkých spojení z Vídně do rakouských měst větších než Budějovice. Btw. pokud můžu letím taky radši s AUA než s LH.

"Předpokládám ale navýšení kapacit z těchto lokalit do velkých hubů LH v Německu/Švýcarsku." Takže ty PAX, které nechtějí jet do hubu vlakem, budou jaksi na středních a dálkových tratích AUA chybět. Pokud by se tím dosáhlo nějakého kritického LF, kdy matka uzná, že zachovávání AUA při životě je neekonomické, tak se podle Tebe stane co? Ano, je to samozřejmě malá pravděpodobnost, ale další hřebíček do rakve.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Mat »

Nepatří to sem, ale s ekonomickou silou Vídně (a velmi rychle rostoucí silou Brna a Bratislavy), bych o Austrian vážně neměl strach. On když ten vlak pojede rychle, tak velká část lidí si z toho Grazu a Klagenfurtu na VIE dojede, radši než zbytečně přestupovat ve FRA.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Petr31 »

Marty-t píše:
Globik píše:Takže konec AUA? Škoda, mám je radši než LH.

??? A to jste vyčetl kde pls. ??? To rozhodně ne - jen konec krátkých spojení z Vídně do rakouských měst větších než Budějovice. Btw. pokud můžu letím taky radši s AUA než s LH.

Ale tady je diskuse o ČB... Proto tu ještě uvedu tzv. Lübeckou výzvu - https://www.austrianwings.info/2019/05/ ... eberleben/ - jedná se o to, že za posledních 30 let šel vývoj středních a velkých letadel strašně kupředu, kdežto v kategorii 20-80 pax se prakticky nic nového neudálo. Jen s podstatně efektivnějšími malými letadly resp. elektroletadly na krátké vzdálenosti mohou totiž regionální letiště vůbec přežít - mít konkureceschonou feedovací linku na velký hub.


..nevím kolik je ti let, ale toho se asi nedožijeme. Normálně uvažujícímu člověku je dávno jasné, že současná mantra elektromobility je slepá ulička dějin. Nikdo dosud nedokázal vměstnat tu elektřinu do tak malého, lehkého, zároveň levného a v neposlední řadě bezpečného akumulátoru, aby to mohlo fungovat. A nefunguje to ani na silnici:

https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... omika_mato

Ano, elektro Golf je sice adaptovaný klasický automobil, ale pro dopravu 4 pasažérů a s mizerným dojezdem potřebuje akumulátor o hmotnosti 317kg.... A to vše bratru za 1mil. Kč... Dokážeš si reálně představit třeba dopravní elektro Dášenu pro 76PAX? Já jedině s kabelem, který by ji spojoval se souběžně letícím Herkulesem, který by ty akumulátory nesl.... :D

PS: To ani nezmiňuju takové maličkosti, jak by na letištích fungovali hasiči poté, co se začalo řešit, že elektromobil je vlastně klasickými prostředky neuhasitelný....

No a nakonec...vůbec nezmiňuješ faktor ČASU... jako běžný cesťák letecky cestou do HUBu nic neušetříš kvůli cestě na letiště / z letiště a nutným procedurám. U VIP a byzjetů je to něco jiného, ale to neřešíme. Je-li tedy dostupná pohodlná alternativa - slušný vlak jako v Rakousku, je vymalováno.


ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od ivy »

Aniž bych chtěl jakýmkoliv způsobem zpochybnit uvedené argumenty (souhlasím s nimi na 100%), podotkl bych, že základním smyslem elektromobility není vyřešení ekologických problémů nýbrž po řepce, solárech v části střední Evropy a jiných zvěrstvech nastavení maximálně výkonných dotačních a jiných penězovodů z kapsy nás všech. To vše za nadšeného hýkání masy tzv. užitečných idiotů.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Marty-t »

Petr31 píše:..nevím kolik je ti let, ale toho se asi nedožijeme. Normálně uvažujícímu člověku je dávno jasné, že současná mantra elektromobility je slepá ulička dějin. Nikdo dosud nedokázal vměstnat tu elektřinu do tak malého, lehkého, zároveň levného a v neposlední řadě bezpečného akumulátoru, aby to mohlo fungovat

Toto téma jsem tu nechtěl moc rozviřovat - samozřejmě ten elektro-hype vypadá z dnešního pohledu hodně mimo. Letiště v ČB se ale nestaví na 5-10 let - životnost betonu (alespoň u nově stavěných dálnic) je 30 let, stejně tak to bude i s účetními odpisy budov.

Zkuste se jen na chvíli přenést do roku 1909 - tehdy Blériot letadlem právě překonal kanál LaManche a tehdejší Petři31 se podivovali jak by se taková blbost jako stroj těžší vzduchu mohla vůbec prosadit. No a o 30 let později začala válka ve které tyto “blbosti” byly rozhodující zbraní. Dovolil bych si vypíchnout podobnost původně nemotorného a těžkého motoru s dnešní baterkou...

Samozřejmě to může být vše jinak a nakonec vše vytlačí vodík nebo úplně něco jiného. Rád bych si na to rád počkal, ale těch 30 let asi už nedám... Ale odpočítávání již začlo před 4 lety - kdy elektro letadlo překonalo Alpy - viz. https://www.ingenieur.de/technik/fachbe ... berflogen/ Kamenujte mne, ale já jen poukazuji na to, že vývoj nejde dopředu lineárně ale spíš po skocích... A čím víc lidí bude žít v okolí velkých letišť, tím větší bude tlak na to aby letadla budoucnosti byla tichá a úsporná...

Nicméně to už jsme od ČB hodně mimo téma...ČB se to týká jen velmi okrajově tím, že lze očekávat, že na provoz levnější letadla s alternativním pohonem se začnou nejspíš nejdřív vyrábět v kategorii pro několik PAX...

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Fabo »

Marty-t píše: A čím víc lidí bude žít v okolí velkých letišť, tím větší bude tlak na to aby letadla budoucnosti byla tichá a úsporná...


No, usporna mozna, ale ticha rozhodne ne... hluk od letadel fakt neni od toho, ze v motoru neco hori. Uz dlouho ne.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od PavelD »

Fabo píše:
No, usporna mozna, ale ticha rozhodne ne... hluk od letadel fakt neni od toho, ze v motoru neco hori. Uz dlouho ne.


Rozhodně se nehodlám přít. Jen mi tvůj příspěvek připomněl, jak jednou v Kněževsi upoutali mojí pozornost honící se zajíci
a vůbec jsem nezaregistroval přistávající ARJ... :-)

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Robert »

http://www.airport-cb.cz/

Omlouváme se všem našim klientům, Letiště České Budějovice je až do odvolání uzavřeno pro letecký provoz. Děkujeme za pochopení.


Nevíte někdo důvod?

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od pettte »

Robert píše:http://www.airport-cb.cz/

Omlouváme se všem našim klientům, Letiště České Budějovice je až do odvolání uzavřeno pro letecký provoz. Děkujeme za pochopení.


Nevíte někdo důvod?


Njn. Nemá tam kdo ředitelovat, tak to museli zavřít. Nebo jiná možnost, že nekdo už zavřel ty ostatní :D
A vůbec bych se nedivil, že pokud se podaří něco rozlétat, že se zase naopak objeví protesty, že tam je hluk, a jaký tam byl kdysi klid. Holt, lidem se nezavděčíš....

amey
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 29. 05. 2013, 23:13
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od amey »

Tedy investice do rozvoje ČB letiště ve výši cca. 1 miliarda, včetně různých předcházejících úprav.
Pan Pamer, coby asi marketingový rakouský promotér ve službách letiště, prezentuje ČB letiště v Linci, kde mají svoje vlastní letiště a kromě toho i na nějakých akcích v příhraničí jak ukazují na FB letiště. Pravděpodobně je to setkání s tamními zemědělci, nebot´je to výrazně zemědělská oblast bez průmyslu - ti samozřejmě budou létat z Lince, kam mají přímé spojení, navíc budou létat z vlastního, že....tedy akce k ničemu. Vtipné je, že nová foto o nainstalovaných tabulích na letišti jsou pouze v češtině s odkaz letiště se zprávou (FB), že přiváděcí info tabule v angličtině nebo němčině být nemusí, stačí piktogramy k pochopení...to je super international:).
Pardubice obrovský propad, nikde nikdo kdo by chtěl odtamtud pravidelně létat, Ostrava prázdná na pravidelné lety, nyní vypsaná dotace pro dvě linky za nejméně 800 milionů na 4 roky (Vídeň a Mnichov) + další miliony na linku OSR - WAW, jen se čeká na schválení zastupitelstvem. Bez obrovských dotací nikdo létat nebude.
Takže kolik bude stát na dalších dotacích rozlétání tohoto jihočeského skvostu?

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od alesesl »

amey píše:Tedy investice do rozvoje ČB letiště ve výši cca. 1 miliarda, včetně různých předcházejících úprav.
Pan Pamer, coby asi marketingový rakouský promotér ve službách letiště, prezentuje ČB letiště v Linci, kde mají svoje vlastní letiště a kromě toho i na nějakých akcích v příhraničí jak ukazují na FB letiště. Pravděpodobně je to setkání s tamními zemědělci, nebot´je to výrazně zemědělská oblast bez průmyslu - ti samozřejmě budou létat z Lince, kam mají přímé spojení, navíc budou létat z vlastního, že....tedy akce k ničemu. Vtipné je, že nová foto o nainstalovaných tabulích na letišti jsou pouze v češtině s odkaz letiště se zprávou (FB), že přiváděcí info tabule v angličtině nebo němčině být nemusí, stačí piktogramy k pochopení...to je super international:).
Pardubice obrovský propad, nikde nikdo kdo by chtěl odtamtud pravidelně létat, Ostrava prázdná na pravidelné lety, nyní vypsaná dotace pro dvě linky za nejméně 800 milionů na 4 roky (Vídeň a Mnichov) + další miliony na linku OSR - WAW, jen se čeká na schválení zastupitelstvem. Bez obrovských dotací nikdo létat nebude.
Takže kolik bude stát na dalších dotacích rozlétání tohoto jihočeského skvostu?


Ja doufam, ze 0 a nic nezacne letat, protoze to absolutne nedava smysl.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od pepa007 »

alesesl píše:
amey píše:Tedy investice do rozvoje ČB letiště ve výši cca. 1 miliarda, včetně různých předcházejících úprav.
Pan Pamer, coby asi marketingový rakouský promotér ve službách letiště, prezentuje ČB letiště v Linci, kde mají svoje vlastní letiště a kromě toho i na nějakých akcích v příhraničí jak ukazují na FB letiště. Pravděpodobně je to setkání s tamními zemědělci, nebot´je to výrazně zemědělská oblast bez průmyslu - ti samozřejmě budou létat z Lince, kam mají přímé spojení, navíc budou létat z vlastního, že....tedy akce k ničemu. Vtipné je, že nová foto o nainstalovaných tabulích na letišti jsou pouze v češtině s odkaz letiště se zprávou (FB), že přiváděcí info tabule v angličtině nebo němčině být nemusí, stačí piktogramy k pochopení...to je super international:).
Pardubice obrovský propad, nikde nikdo kdo by chtěl odtamtud pravidelně létat, Ostrava prázdná na pravidelné lety, nyní vypsaná dotace pro dvě linky za nejméně 800 milionů na 4 roky (Vídeň a Mnichov) + další miliony na linku OSR - WAW, jen se čeká na schválení zastupitelstvem. Bez obrovských dotací nikdo létat nebude.
Takže kolik bude stát na dalších dotacích rozlétání tohoto jihočeského skvostu?


Ja doufam, ze 0 a nic nezacne letat, protoze to absolutne nedava smysl.


zajímalo by mě jestli se někdy dočkáme doby, kdy za tohle někdo půjde sedět. každýmu s trochou selskýho rozumu musí být jasný, že všechny tyhle letiště jsou rozkrádačky, dotační podvody a cestovky, proti kterým je snad i Bureš čučkař.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od jvoj »



Odpovědět