jencik píše:JackBrno píše:jencik píše:Bilbo, ak niekedy v živote budeš podnikať,dam ti pár cenných rád.
Je dobré investovať do modernizácie flotily, ale musíš počítať s tým, ze môžu nastať problémy. Preto si vždy odkladaj peniaze na stranu, ak by si ich potreboval. Teraz ta situácia nastala, takže ak by TVS tie lietadlá od Sunwings očakával, tak by niečo ešte vybral z vankúša, lebo každému je jasné, ze Sunwings mohli dostať lukratívnejšie ponuky a tak lietadla poslali tymto klientom. Prefsa každý podniká za účelom zisku a nie je to žiadna charita. TVS tento vankúš nemá a tak hľadá v tom zvyšku lietadiel, ale tu treba byť opatrný, lebo ak skutočne hľadajú az u airlines, ktoré maju problémy s aviation safety, tak im to môže vyvolať dosť nepríjemné PR a to celé nebude žiadny hate, ale úplne legitímna správa pre verejnosť. Jasne, ceny aj tak určujú CK a môže sa stať, ze nie su ochotné platiť viac nez je nutné, ale aj tak to nie je dôvod potápať uz tak slabé renomé. Možno by to chcelo nájsť trh, kde ľudia nie su citliví na cenu, ale v tomto segmente to TVS velmi nedáva.
A já ti dám taky dobrou radu, nemluv o podnikání, o kterém nevíš vůbec nic. Možná prodáváš rohlíky, možná auta, ale letectví je pro tebe španělská vesnice... Úplně stejné problémy mají všechny společnosti, které mají ve flotile MAXe, jestli sis nevšimnul. Je opravdu vtipné, jak u SW je pro místní partičku hejtrů blbě úplně všechno Když létají starými letadly, je to blbě. Když chtějí modernizovat flotilu, je to taky blbě. A představ si Jenciku, že úplně stejně ruší lety a látají díry ve flotilách po MAXech všechny společnosti. S tímhle prostě nepočítal vůbec nikdo, tím spíš, že Boeing tvrdil, že MAX je víceméně totožné letadlo, takže tak velké problémy vedoucí až k dlouhodobému uzeměním typu mohla čekat možná tak věštkyně Jolanda, ne žádný manažer letecké společnosti.
Kde píšem, ze modernizácia flotily je zlá? Tvrdím, že ostatni nemajú problémy a nerušia lety? O tom tam nie je ani slovo.
Ja len reagujem na slová, ze Sunwings poslali menej lietadiel. Tie správy, ze uzemnenie potrvá pár mesiacov tu už pár mesiacov koluje, takže manažéri to vedia aj bez Jolandy. Takže opäť si ani nečítal, co píšem, len si si doprazdna kopol. Akurát ďalší vlastný gól
Ne, byl to gól to tvé brány Respektive sis ho tam dal sám... Ty víš přesně, kolik měl Sunwings poslat letadel a že jich poslal méně? Pokud ano, znáš skutečný důvod? Prostě provoz charterů neumožňuje mít stálý počet vlastních letadel po celý rok, to není ekonomicky únosné. Takže vždycky se to bude řešit buď tak, že společnost bude mít kapacitu, aby pokryla celou letní sezónu vlastními letadly a mimo sezónu bude riskovat, že neudá do pronájmu všechna letadla, která budou v zimě přebývat a nebo naopak může mít společnost vlastní flotilu, kterou pokryje mimo sezónní provoz, ale na léto musí kapacitu výrazně posilovat pronájmy cizích letadel a riskuje, že letadel nesežene dostatek za přijatelnou cenu. SW volí rozumný kompromis někde uprostřed, má víc letadel, než je potřeba na zimu, ale ten přebytek jsou schopni udat do pronájmů a naopak na léto si nemusí těch letadel půjčovat zase tolik. Jenže do toho přišel naprosto nečekaný zásek ze strany MAXů, s tím nepočítal nikdo a celkem logicky to způsobilo, že se o volná letadla společnosti perou. Na to, že SW kvůli MAXům chybí 1/3 celé flotily, tak to ustáli velmi dobře s omezením letů o 8%. A divit se při tom ještě, že se holt musí brát vše, co létá a má platnou licenci a dělají to všechny společnosti, to je úchylka zdejších hejtrů