Boeing 777X

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od GrenA350 »

Slávnostná premiéra inovovaného Boeingu sa uskutoční 13.3. a bude možné to naživo sledovať na:
http://www.boeing.com/777x/reveal/?fbcl ... 90MuxP2myQ


GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od GrenA350 »

Boeing dnes oznámil, že plánovaný roll-out nového 777X je kvôli včerajšej nehode zrušený.

Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od Alvin »

Oficiální roll-out sice Boeing odložil, ale tady jsou alespoň první fotky. Při pohledu na tu druhou zpod trupu a velikost motorů, mě nenapadá vhodnější slovo, než "brutální".
https://airlinerwatch.com/boeing-unoffi ... eing-777x/

GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od GrenA350 »

Presne! Brutálny stroj :thumbup:

Ja pridám ešte video:
https://www.youtube.com/watch?v=v1imYmNSatU

Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od Alvin »

To sklopení konců křídel je docela svižné, odhadem 12sec + nějaký čas na zajištění.
https://twitter.com/i/status/1141397569295269889


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od whiskey »

Alvin píše:To sklopení konců křídel je docela svižné, odhadem 12sec + nějaký čas na zajištění.
https://twitter.com/i/status/1141397569295269889

Snazim sa spomenut si, kedy robil Boeing naposledny lietadlo pre USN pre lietadlove lode :-)

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od PavelD »

whiskey píše:Snazim sa spomenut si, kedy robil Boeing naposledny lietadlo pre USN pre lietadlove lode :-)


S vyloučením know how od MCDonnell nebo s ?

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od Roiman4 »

Trochu se obavam, ze tohle bude jedno z nejporuchovejsich mist.

Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od Alvin »

Roiman4 píše:Trochu se obavam, ze tohle bude jedno z nejporuchovejsich mist.


Proč myslíš? Ten systém je docela jednoduchý a jak už tu vzpomínali kolegové, používal se na vojenských letadlech dávno.
Myslím, že po AoA single point of failure lekci ze 737MAX snad Boeing znovu neudělá nějakou fatální chybu v designu.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od pettte »

Dnes jsem četl na planes.cz http://www.planes.cz/cs/article/203827/ ... -roku-2020
, že GE dodal upravené motory.

Zajímalo by mne ale všeobecně, proč je v posledních letech tolik problémů s leteckými motory, které se snad nevyhýbají žádnému výrobci motorů.

1. Narazili na konstruční dno, možností motorů?

2. Je za tím snaha vyrobit stále úspornější motory?

3. je za tím snaha o použití nových paliv a nižší emise?

4. Nebo jsme dospěli do doby, že se vše "šije horkou jehlou"?

5. Nebo je to tlak na snižování nákladů a "hypotetický náskok" před ostatními výrobci?

Důvodem proč otevírám toto téma je, že letecký motor je něco jiného než motor auta, tomu když "umře" motor, tak ho odstavíte na krajnici, s letadly to tak jednoduché není.
Asi to trápí více lidí, kteří jsou odkázáni na leteckou dopravu, protože toto nevyřeší, že nebudu lítat s nějakým typem letadla např. B - MAX nebo s nějakou leteckou společností, např. SW.

qwertyx64
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 156
Registrován: 03. 08. 2016, 02:20
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od qwertyx64 »

Vysoke naroky na emisie a cenu, naopak znizovanie vyrobnych nakladov. Rovnako narazili aj vyrobcovia aut, akurat tam to nie je take rizikove a skor robia s ludi somarov.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od flyingblue »

qwertyx64 píše:Vysoke naroky na emisie a cenu, naopak znizovanie vyrobnych nakladov. Rovnako narazili aj vyrobcovia aut, akurat tam to nie je take rizikove a skor robia s ludi somarov.


A nebo je to tak, ze cilem je zvysovani efektivity (snizovani spotreby) na vysoce konkurencnim trhu, a z lidi "somarov" delaji jenom verozvesti, kteri vidi "naroky na emisie" i za zdrazovanim mrkve v supermarketech.

jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 271
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od jdr »

Boeing 777X nevydržel zátěžový test, roztrhl se. Výrobce to tajil
https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... paign=null

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od pettte »

jdr píše:Boeing 777X nevydržel zátěžový test, roztrhl se. Výrobce to tajil
https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... paign=null


Taky jsem to viděl, ale nedělal bych z toho tragédii, vždyť je to jen taková malá dírka a dveře jsou zbytečné. Opravdu se začínám bát nových letadel této společnosti,protože to vše ukazuje na skutečnost, že chtějí strašně moc šetřit a také dohnat náskok Airbusu.

Kdyby se to dělo Pumě vers. Adidas, nebo Cole vers. Pepsi, tak by se o nic moc nejednalo, ale letadla jsou přeci jen trochu jiný sortiment výrobků [-X

Jenyk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 54
Registrován: 04. 12. 2009, 21:28
Stav: Offline

Re: Boeing 777X

Příspěvek od Jenyk »

Článek uvádí, že se to stalo při finálních zátěžových testech na hranici destrukce. Letadlo nedosáhlo požadovaných parametrů o 1%. Ve chvíli destrukce síly, působící na konstrukci, ohnuly konce křídel o 28 stop (za letu se ohnou maximálně o 9 stop) a na pilota by za letu při manévru s tímto zatížením konstrukce působilo přetížení 3,75 g (za letu maximálně 1,3 g). Boeing nemusí testy opakovat, postačí prokázané zpevnění konstrukce. Událost nemá mít vliv na termíny uvádění do provozu.

Takže bych nepanikařil, na druhou stranu...kdo chce, tak uvěří :D


Odpovědět