Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

No tak samotná LH vyhodnotila Tallin (Estonsko) a Newcastle (UK) jako atraktivnější destinace z MUC a budou je od W19 rozlítávat. Zdroj: http://www.airliners.de/lufthansa-ziele-muenchen/50648

Možná je to taky o tvrdohlavosti výběru podpory spojení zrovna do MUC. Kdoví, třeba jiný evropský hub by byl z hlediska aerolinky reálnější... Ale dokud se nevyřeší uzemnění Maxů tak rozlítání BRQ nikdo řešit nebude...


H_K
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 53
Registrován: 10. 12. 2016, 19:15
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od H_K »

Možná s L410 Vídeň a Prahu, ty by nemusely být dotčený výpadkem Maxů, a kapacita akorát. :)

Jirkav
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 36
Registrován: 15. 05. 2019, 00:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Jirkav »

Že by zítra 330 Onur air ? To by byla parada tak velké letadlo k nám z cestujícími na chartrech nevezlo nikdy snad
Přílohy
094C29AE-5447-45FC-A033-B24BE40CF4A2.png
094C29AE-5447-45FC-A033-B24BE40CF4A2.png (210.07 KiB) Zobrazeno 6713 x

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HonzaLB »

Podle vyjádření letiště byla skutečně plánovaná, ale nyní počítají opět s A321

Jirkav
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 36
Registrován: 15. 05. 2019, 00:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Jirkav »

Co jsem videl i letiště Antalya píše ,ze to bude Airbus 330 a ne 321


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Brno vítězí nad problémovými boeingy, letišti dál přibývají cestující

Více na https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... ci-1360514

EDIT: zřejmě čerpali sami odsud http://www.brno-airport.cz/letiste/tisk ... 170-tisic/


a teď si představte jaký by byl nárůst kdyby byl i nějaký low cost k moři pro individuální cestovatele nebo spolehlivý feeder hubu...

Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

Marty-t píše:Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...


BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně :-) V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie :-) A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.

Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)

A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno” :-)

My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

pepa007 píše:
Marty-t píše:Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...


BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně :-) V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie :-) A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.
Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)
A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno” :-)
My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.


Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.

Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Karel_x píše:
pepa007 píše:
Marty-t píše:Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...


BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně :-) V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie :-) A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.
Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)
A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno” :-)
My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.


Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.

Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.

Myslím, že Moravaku, toužících poznat dnešní Soluň, odkud přišli slovanští zverozvestove, by se určitě naplnily tři rotace týdně a to po celý rok. A jestli sis nevšiml, Pepa (dokonce z vlastní zkušenosti) o migraci během občanské války a Ty o migraci během diktatury plukovníků (která byla nesrovnatelně menší, možná až o dva řády).

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

Globik píše:
Karel_x píše:
pepa007 píše:
BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně :-) V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie :-) A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.
Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)
A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno” :-)
My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.


Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.

Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.

Myslím, že Moravaku, toužících poznat dnešní Soluň, odkud přišli slovanští zverozvestove, by se určitě naplnily tři rotace týdně a to po celý rok. A jestli sis nevšiml, Pepa (dokonce z vlastní zkušenosti) o migraci během občanské války a Ty o migraci během diktatury plukovníků (která byla nesrovnatelně menší, možná až o dva řády).


Mluvíme každej o jiné epoše, ale suma sumárum se asi shodnem že to je spíš stéblo pro tonoucího. Ale lepší než nic :-)

Já jsem pragmatik, kromě těch pár rodinných vazeb (obousměrně) to fakt vidím jen na to gastro (asymetrický obousměrně) a Chalkidiki (jednosměrka).

Potenciál náboženské turistiky vidím téměř nulový, byť i jako ateisti uznáváme misi C&M z pohledu jejího vzdělávacího významu, tak s pravoslavnými řeky máme pramálo společného, naše svátky a zvyky se překvapivě dramaticky odlišují i časově míjejí.

Split = Chorvatsko = v hlavách Čechů něco kam se jezdí autem s paštikama. Když už někam letím, tak přece ne do Chorvatska. To je jen můj subjektivní odhad jak to Češi vidí.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Ty 3 rotace týdně na poznání místa, odkud kdysi přišli Cyril s Metodějem byla samozřejmě ironie. Jinak souhlas se vším, co Pepa napsal.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Orus-x »

"Problém" s "řeckou" komunitou na Ostravsku a Brně je jaksi podle mého názoru hlavně ten, že se jedná o zanedbatelné množství lidí a že se výrazně asimilovala a hlavně jejich potomci se vlastně považují za Čechy. Takže potenciál pro nějakou etno turistiku jako je třeba u Vietnamců je nulový.
Zásadní problém u regionů ve směru k rozšiřování nových linek vidím v zajetých vzorcích chování lidí (z vlastní zkušenosti z OSR - většina lidí si stejně koupí zájezd od cestovky se vším všudy; individuální turistiku v pohodě pokryjí okolní letiště) a nižší kupní síle oproti PRG. To už tu bylo napsáno mnohokrát a dokud se toto nezmění, žádné zázraky se dít nebudou

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Karel_x píše:
pepa007 píše:
Marty-t píše:Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...


BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně :-) V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie :-) A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.
Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)
A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno” :-)
My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.


Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.

Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.

Split by podle mě byl spíš propadák. To je moc blízko na letadlo a moc drahé na Čechy :-) Do Chorvatska se jezdí spíš na low-cost dovolenou autem. Řecko bych viděl jako mnohem větší jistotu plných letadel. Zvlášť nějaký jižnější ostrov, kde je i mnohem delší sezóna, než v Chorvatsku.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

pepa007 píše:
Globik píše:
Karel_x píše:
Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.

Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.

Myslím, že Moravaku, toužících poznat dnešní Soluň, odkud přišli slovanští zverozvestove, by se určitě naplnily tři rotace týdně a to po celý rok. A jestli sis nevšiml, Pepa (dokonce z vlastní zkušenosti) o migraci během občanské války a Ty o migraci během diktatury plukovníků (která byla nesrovnatelně menší, možná až o dva řády).


Mluvíme každej o jiné epoše, ale suma sumárum se asi shodnem že to je spíš stéblo pro tonoucího. Ale lepší než nic :-)

Já jsem pragmatik, kromě těch pár rodinných vazeb (obousměrně) to fakt vidím jen na to gastro (asymetrický obousměrně) a Chalkidiki (jednosměrka).

Potenciál náboženské turistiky vidím téměř nulový, byť i jako ateisti uznáváme misi C&M z pohledu jejího vzdělávacího významu, tak s pravoslavnými řeky máme pramálo společného, naše svátky a zvyky se překvapivě dramaticky odlišují i časově míjejí.

Split = Chorvatsko = v hlavách Čechů něco kam se jezdí autem s paštikama. Když už někam letím, tak přece ne do Chorvatska. To je jen můj subjektivní odhad jak to Češi vidí.


Myslím, že nemluvíme o různých utečencích, jen jsem se možná nevyjádřil jasně :-). Po vlně válečných utečenců se u nás usazeni Řekové začali množit a jejich počet rostl. Maxima dosáhl v 70. letech, kolem těch 15tis. Pak jejich počet začal zase klesat díky návratům do vlasti. Nicméně i tito lidé by mohli mít chuť se kouknout do míst a ukázat vnukům, kde vyrůstali jako děti. Podobně jako režisér Georgis Agathonikiadis ve filmu Podzimní návrat. Ale, i když budu hodně optimistický, tipl bych si, že to dá do roka do 5 tis. Řeků. K tomu tak do 1 tis. věřících a milovníků historie. Zbývá nejmíň 9000 (2x4500), které musíte prodat normálním lidem. Snad by se to dalo, i když spoj 2x týdně znamená na místě 2-3 noci. Ale žádný velký potenciál v tom rozhodně nevidím, na tom se určitě shodneme.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Paul1 »

Brněnské letiště nabízí na svém facebooku a webových stránkách letenky do Lisabonu, tak co chcete víc? :)

Ale vážně, jak bylo napsáno, smysl má nějaký řecký ostrov, možná Itálie - jih (tam by byl i bonus, že by to přítáhlo pár Italů, kteří Česko poměrně dost navštěvují). Nebo "přetáhnout" linku u FR z Bratislavy po Berlínu na Maltu nebo Kypr :)


Odpovědět