Brno - Tuřany
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
No tak samotná LH vyhodnotila Tallin (Estonsko) a Newcastle (UK) jako atraktivnější destinace z MUC a budou je od W19 rozlítávat. Zdroj: http://www.airliners.de/lufthansa-ziele-muenchen/50648
Možná je to taky o tvrdohlavosti výběru podpory spojení zrovna do MUC. Kdoví, třeba jiný evropský hub by byl z hlediska aerolinky reálnější... Ale dokud se nevyřeší uzemnění Maxů tak rozlítání BRQ nikdo řešit nebude...
Možná je to taky o tvrdohlavosti výběru podpory spojení zrovna do MUC. Kdoví, třeba jiný evropský hub by byl z hlediska aerolinky reálnější... Ale dokud se nevyřeší uzemnění Maxů tak rozlítání BRQ nikdo řešit nebude...
Re: Brno - Tuřany
Možná s L410 Vídeň a Prahu, ty by nemusely být dotčený výpadkem Maxů, a kapacita akorát.
Re: Brno - Tuřany
Že by zítra 330 Onur air ? To by byla parada tak velké letadlo k nám z cestujícími na chartrech nevezlo nikdy snad
- Přílohy
-
- 094C29AE-5447-45FC-A033-B24BE40CF4A2.png (210.07 KiB) Zobrazeno 6861 x
Re: Brno - Tuřany
Podle vyjádření letiště byla skutečně plánovaná, ale nyní počítají opět s A321
Re: Brno - Tuřany
Co jsem videl i letiště Antalya píše ,ze to bude Airbus 330 a ne 321
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Brno vítězí nad problémovými boeingy, letišti dál přibývají cestující
Více na https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... ci-1360514
EDIT: zřejmě čerpali sami odsud http://www.brno-airport.cz/letiste/tisk ... 170-tisic/
a teď si představte jaký by byl nárůst kdyby byl i nějaký low cost k moři pro individuální cestovatele nebo spolehlivý feeder hubu...
Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Marty-t píše:Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...
BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.
Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)
A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno”
My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.
Re: Brno - Tuřany
pepa007 píše:Marty-t píše:Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...
BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.
Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)
A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno”
My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.
Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.
Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Karel_x píše:pepa007 píše:Marty-t píše:Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...
BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.
Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)
A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno”
My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.
Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.
Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.
Myslím, že Moravaku, toužících poznat dnešní Soluň, odkud přišli slovanští zverozvestove, by se určitě naplnily tři rotace týdně a to po celý rok. A jestli sis nevšiml, Pepa (dokonce z vlastní zkušenosti) o migraci během občanské války a Ty o migraci během diktatury plukovníků (která byla nesrovnatelně menší, možná až o dva řády).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Globik píše:Karel_x píše:pepa007 píše:
BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.
Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)
A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno”
My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.
Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.
Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.
Myslím, že Moravaku, toužících poznat dnešní Soluň, odkud přišli slovanští zverozvestove, by se určitě naplnily tři rotace týdně a to po celý rok. A jestli sis nevšiml, Pepa (dokonce z vlastní zkušenosti) o migraci během občanské války a Ty o migraci během diktatury plukovníků (která byla nesrovnatelně menší, možná až o dva řády).
Mluvíme každej o jiné epoše, ale suma sumárum se asi shodnem že to je spíš stéblo pro tonoucího. Ale lepší než nic
Já jsem pragmatik, kromě těch pár rodinných vazeb (obousměrně) to fakt vidím jen na to gastro (asymetrický obousměrně) a Chalkidiki (jednosměrka).
Potenciál náboženské turistiky vidím téměř nulový, byť i jako ateisti uznáváme misi C&M z pohledu jejího vzdělávacího významu, tak s pravoslavnými řeky máme pramálo společného, naše svátky a zvyky se překvapivě dramaticky odlišují i časově míjejí.
Split = Chorvatsko = v hlavách Čechů něco kam se jezdí autem s paštikama. Když už někam letím, tak přece ne do Chorvatska. To je jen můj subjektivní odhad jak to Češi vidí.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Ty 3 rotace týdně na poznání místa, odkud kdysi přišli Cyril s Metodějem byla samozřejmě ironie. Jinak souhlas se vším, co Pepa napsal.
Re: Brno - Tuřany
"Problém" s "řeckou" komunitou na Ostravsku a Brně je jaksi podle mého názoru hlavně ten, že se jedná o zanedbatelné množství lidí a že se výrazně asimilovala a hlavně jejich potomci se vlastně považují za Čechy. Takže potenciál pro nějakou etno turistiku jako je třeba u Vietnamců je nulový.
Zásadní problém u regionů ve směru k rozšiřování nových linek vidím v zajetých vzorcích chování lidí (z vlastní zkušenosti z OSR - většina lidí si stejně koupí zájezd od cestovky se vším všudy; individuální turistiku v pohodě pokryjí okolní letiště) a nižší kupní síle oproti PRG. To už tu bylo napsáno mnohokrát a dokud se toto nezmění, žádné zázraky se dít nebudou
Zásadní problém u regionů ve směru k rozšiřování nových linek vidím v zajetých vzorcích chování lidí (z vlastní zkušenosti z OSR - většina lidí si stejně koupí zájezd od cestovky se vším všudy; individuální turistiku v pohodě pokryjí okolní letiště) a nižší kupní síle oproti PRG. To už tu bylo napsáno mnohokrát a dokud se toto nezmění, žádné zázraky se dít nebudou
Re: Brno - Tuřany
Karel_x píše:pepa007 píše:Marty-t píše:Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...
BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.
Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)
A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno”
My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.
Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.
Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.
Split by podle mě byl spíš propadák. To je moc blízko na letadlo a moc drahé na Čechy Do Chorvatska se jezdí spíš na low-cost dovolenou autem. Řecko bych viděl jako mnohem větší jistotu plných letadel. Zvlášť nějaký jižnější ostrov, kde je i mnohem delší sezóna, než v Chorvatsku.
Re: Brno - Tuřany
pepa007 píše:Globik píše:Karel_x píše:
Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.
Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.
Myslím, že Moravaku, toužících poznat dnešní Soluň, odkud přišli slovanští zverozvestove, by se určitě naplnily tři rotace týdně a to po celý rok. A jestli sis nevšiml, Pepa (dokonce z vlastní zkušenosti) o migraci během občanské války a Ty o migraci během diktatury plukovníků (která byla nesrovnatelně menší, možná až o dva řády).
Mluvíme každej o jiné epoše, ale suma sumárum se asi shodnem že to je spíš stéblo pro tonoucího. Ale lepší než nic
Já jsem pragmatik, kromě těch pár rodinných vazeb (obousměrně) to fakt vidím jen na to gastro (asymetrický obousměrně) a Chalkidiki (jednosměrka).
Potenciál náboženské turistiky vidím téměř nulový, byť i jako ateisti uznáváme misi C&M z pohledu jejího vzdělávacího významu, tak s pravoslavnými řeky máme pramálo společného, naše svátky a zvyky se překvapivě dramaticky odlišují i časově míjejí.
Split = Chorvatsko = v hlavách Čechů něco kam se jezdí autem s paštikama. Když už někam letím, tak přece ne do Chorvatska. To je jen můj subjektivní odhad jak to Češi vidí.
Myslím, že nemluvíme o různých utečencích, jen jsem se možná nevyjádřil jasně . Po vlně válečných utečenců se u nás usazeni Řekové začali množit a jejich počet rostl. Maxima dosáhl v 70. letech, kolem těch 15tis. Pak jejich počet začal zase klesat díky návratům do vlasti. Nicméně i tito lidé by mohli mít chuť se kouknout do míst a ukázat vnukům, kde vyrůstali jako děti. Podobně jako režisér Georgis Agathonikiadis ve filmu Podzimní návrat. Ale, i když budu hodně optimistický, tipl bych si, že to dá do roka do 5 tis. Řeků. K tomu tak do 1 tis. věřících a milovníků historie. Zbývá nejmíň 9000 (2x4500), které musíte prodat normálním lidem. Snad by se to dalo, i když spoj 2x týdně znamená na místě 2-3 noci. Ale žádný velký potenciál v tom rozhodně nevidím, na tom se určitě shodneme.
Re: Brno - Tuřany
Brněnské letiště nabízí na svém facebooku a webových stránkách letenky do Lisabonu, tak co chcete víc?
Ale vážně, jak bylo napsáno, smysl má nějaký řecký ostrov, možná Itálie - jih (tam by byl i bonus, že by to přítáhlo pár Italů, kteří Česko poměrně dost navštěvují). Nebo "přetáhnout" linku u FR z Bratislavy po Berlínu na Maltu nebo Kypr
Ale vážně, jak bylo napsáno, smysl má nějaký řecký ostrov, možná Itálie - jih (tam by byl i bonus, že by to přítáhlo pár Italů, kteří Česko poměrně dost navštěvují). Nebo "přetáhnout" linku u FR z Bratislavy po Berlínu na Maltu nebo Kypr