S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

tristadvacitka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 53
Registrován: 07. 04. 2019, 22:26
Oblíbené typy letadel: A380-800, B747-800, B777-300
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od tristadvacitka »

Bejrút jsem měl na wishlistu už hodně dlouho. Vždy jsem se toužil ponořit do tohoto tak různorodého místa s pohnutou historií, kde se mísí křesťanství a islám na pár desítkách kilometrů čtverečních.

Původně jsem plánoval, že konečně vyzkouším servis Air Serbia. Jenže čas příletu ve 3:20 ráno mě radostí moc nenaplňoval. Navíc první část cesty v ATR? 50 minut bych zvládnul s nadšením, ale víc než 2 hodiny jsou moooc. Tajně jsem doufal v nějakou akci Aegeanu nebo Turkish, ale bohužel nepřišla. Nakonec jsem se tedy rozhodl slepit cestu ze dvou jednosměrných ovšem stále celkem levných letenek. Cyprus Airways s přestupem v Larnace tam a ČSA napřímo zpátky. Celkem za 9 000 Kč.

Kypřané pro mě byli velkou neznámou. Rozhodl jsem se tedy zjistit, co jsou zač. Cyprus Airways vlastní pouhá 2 letadla. Staré Airbusy A319 od ruské společnosti S7, které patří také 40% podíl v těchto kyperských aerolinkách. Společnost se vlastně oficiálně jmenuje Charlie Airlines, ale lety provozuje pod značkou (bývalých a zkrachovalých) Cyprus Airways.
CY_PRG.jpg
CY_PRG.jpg (539.04 KiB) Zobrazeno 9338 x
5B-DCX Cyprus Airways
CY_PRG_stand.jpg
CY_PRG_stand.jpg (707.59 KiB) Zobrazeno 9338 x
Poslední cargo se nakládá a my můžeme do letadla

PRG-LCA
A319-100
LF 99 %
5B-DCX

Na pražském letišti panuje chaos. Chartery chrlí koupáky do středomořských plážových destinací a v odletové hale se nedá skoro hnout. Já cestuji nalehko, takže přeskakuji check-in a jdu rovnou na pasovku.

Na pasové kontrole je trochu volněji. Tedy na té pro cestující s pasy EU. Všichni kdo mají cestovní doklad cizí, musí nekompromisně do akvárka vedle. A tam to vypadá na hodně dlouho. Zanedlouho má odlétat Delta, AirTransat, Hainan a také odpolední Qatar Airways. Všechno widebody pro stovky cestujících.

Cyprus Airways přilétá s malým zpožděním a stojánku mu blokuje exSwiftAir 737 Smartwings. Kyperská A319 stále čeká na taxiway H a nemůže se hnout. Netřeba tedy spěchat a v klidu můžu dopít.

Boarding je svižný a vypadá to, že odlet stihneme načas. Mohlo mi ovšem dojít, že když letím přes Kypr v létě, bude to dovolenkové se vším všudy. Některé rozhovory nedávám, stydím se za ně sám před sebou a radši si nasazuji sluchátka.

Nemilým překvapením je rozteč mezi sedačkami. "3 hodiny 20, to bude velké utrpení," říkám si pro sebe, vklíněný mezi okénko a 2 sedačky. Odvykl jsem těmto hrůzoletům, kdy je člověk zkroucený jako paragraf na pár desítkách centimetrů.
CY_misto_k_sezeni.jpg
CY_misto_k_sezeni.jpg (632.17 KiB) Zobrazeno 9338 x
Měřím 185 cm, což považuji za průměrnou výšku, ale sem jsem se nevešel

Na dráze pilot roztáčí motory. CFM piští svým typicky kvílivým zvukem a už slyším zatahovat podvozek. Odlétáme tradičně po Vožice One Alpha a protože se nezdá, že by mělo být něco v nepořádku, jdu prostudovat nabídku.

Roztrhané menu, které toho má hodně za sebou moc dojem nedělá. Nemluvě o žvýkačce stylově přilepené na nabídce s luxusními šperky. Očividně je tam také dlouho. Ach jo.

2 třetinky kyperského piva KEO za 8 € a k tomu zdarma arašídy je však přesně ta nabídka, kterou čekám.
CY_menu.jpg
CY_menu.jpg (684.86 KiB) Zobrazeno 9338 x
Menu
CY_zvykacka.jpg
CY_zvykacka.jpg (512.28 KiB) Zobrazeno 9338 x
Elegantně nalepená žvýkačka na náhrdelnících Oxétte
LCA_prilet.jpg
LCA_prilet.jpg (444.18 KiB) Zobrazeno 9338 x
Pohled na Kypr přes špinavé okno

Po dvou hodinách jsme konečně nad Egejským mořem. Přelétáme Limnos, vpravo jsou vidět nádherné Kyklády, ostrov Karpathos a pod námi Rhodos. První let se chýlí ke konci. Nad kyperskými horami sklesáváme a přibližujeme se k Larnace.

Z okénka jsou už vidět PAPI světla larnacké dráhy, ale všechna jsou bílá. Jsme vysoko a daleko. Teprve teď pilot vysouvá podvozek, jenže letadlo je už za osou dráhy. Kapitán tedy stroj naklání doprava a znovu jej směruje na ILS.

Povedlo se a my jemně přistáváme v Larnace.

Na transferu je se mnou zatím jediný cestující a personál s uvolněným jižanským přístupem. Nechápou, že nemám moc náladu jen tak postávat a lelkovat. "Kam spěcháte?" ptá se mě bezpečák. Za moji netrpělivost jsem si vysloužil ještě detektor na výbušniny a pak mě s úlevou propouští.
LCA_767.jpg
LCA_767.jpg (530.17 KiB) Zobrazeno 9338 x
Larnaca je cílem mnoha ruských společností, které sem posílají i widebody

Nástup do letadla začíná více než půlhodinu před plánovaným odletem. Podávám letenku s pasem a chystám se nakročit do nástupního mostu. Najednou však začne počítač signalizovat červeně:

>>>Denied boarding<<<

Slečna se dívá na monitor a tváří se, jakoby hlášku neviděla poprvé.

Byl jste někdy v Izraeli?” ptá se zkoumavě. Do Libanonu totiž nesmí cestovat lidé, kteří někdy Izrael navštívili. Připraven na tento dotaz zamítavě kroutím hlavou.

Druhá otázka mě však trochu zaráží: "Byl jste na Severním Kypru?"

V tu chvíli se mi vybavuje můj výlet do severní části ostrova před mnoha lety a polévá mě pot. Problém totiž je, že jsem tehdy cestoval lodí z Turecka a udělal si i výlet do jihokyperské Nicosie. Policie tedy měla záznam o mé pěší návštěvě ze severu, ale chyběl jim vstup na jihokyperské území letadlem nebo lodí. Tudíž jsem podle zdejší logiky pobýval v Kyperské republice nelegálně.

"Já jsem přiletěl teď z Prahy, na severu jsem tedy nemohl být," říkám mírně nejistým hlasem. Slečna naštěstí nezkoumá podrobnosti, spokojí se s mojí odpovědí a pokračuje: "Ubytování v Bejrútu máte?"

Odpovídám, že samozřejmě.

"Tak šťastnou cestu," říká a pouští mě do letadla.

Tentokrát vše nakonec dopadlo dobře. Jen by mě zajímalo, jak na tom vlastně já a Kypr jsme. Kamarádi?
LCA_gate-2.jpg
LCA_gate-2.jpg (616.78 KiB) Zobrazeno 9338 x
“Zákaz fotografování,” volá na mě slečna od přepážky
1024.jpg
1024.jpg (412.11 KiB) Zobrazeno 9338 x
Nástup na let CY122 z Larnacy do Bejrútu

LCA-BEY
A319-100
LF 85 %
5B-DCX

Let z Larnacy do Bejrútu patří k těm nejkratším, které jsem kdy absolvoval. Člověk se nenaděje a za 28 minut je v Libanonu. Během 11 minut vystoupal pilot do hladiny 19000 ft. V ní však letíme pouhou minutu a zase klesáme. Posádka i přes takto krátkou dobu letu vyjíždí s minibarem a prodává z nabídky.

Zbývá posledních několik minut do přistání. Palubní personál tlačí vozík zpátky a upozorňuje cestující na toaletě, že opravdu musí přidat, protože zanedlouho budeme přistávat.

Kolem nočního Bejrútu prolétáme ve výšce 2000 ft nad mořem a je to úžasná podívaná na rozsvícené město. O minutu později už dosedáme na dráze 16.

Vstupní kontrola je velice svižná. Policista hledá v mém pasu izraelské razítko, ale při pohledu na íránské vízum přestává a dostávám štempl.

Vzhůru do Bejrútu.

Koho by zajímalo, jak to v Libanonu chodí, může si přečíst moji reportáž z Bejrútu

Rozporuplným zážitkem byla také návštěva bizarního tematického a zábavního parku Hizballáhu Mleeta

Zpátky se Smartwings/ČSA a rozhodně to nebylo OK

Pro cestu zpátky jsem se musel spokojit s přímým letem ČSA, který operují Smartwings. Nadšený jsem z toho vůbec nebyl, ale přijatelnější jednosměrná varianta prostě nebyla. Ještě méně mě dojímalo, že většina letů OK 297 přistávala v Praze se zpožděním mezi jednou hodinou až necelými třemi. Navíc ČSA/Smartwings neumožňují v Bejrútu online check-in, takže jsem na letiště musel stejně, jako kdyby se odlétalo včas (pro doplnění: cestoval jsem jsem s cabin baggage).

BEY-PRG
B737-800
LF 45 %
OK-TVR

Pozoruji pohyby OK-TVR na Flightradaru už od rána a vzhledem k tomu, že první ranní obrat do Neapole přistál v Itálii o 90 minut později, je mi jasné, že včas z Bejrútu neodletím. Původně jsem chtěl jít na planespotting, ale nakonec jsem se rozhodl strávit čas ve městě.

Dobu před odletem trávím v salonku. Mám účet Revolut a jejich aplikace umožňuje kupovat vstupenky do lounge přímo. Navíc jen pár dní před mým odletem snížili ceny.

Lounge se v Bejrútu určitě vyplatí. Při představě, že za třetinku piva dá člověk v běžné letištní restauraci 6 USD a vstup do salonku s neomezenou konzumací jídla i pití vyjde na 29 USD (v případě nákupu přes Revolut), není důvod váhat.

Na letiště Rafika Haririho jsem se vydal UBERem. Veřejná doprava sem nejezdí. Bohužel ani orientace na letišti nehraje cestujícím do karet. Můj check-in probíhá z kiosků 78-79, navigace však neuvádí žádná čísla, jen suché označení východ nebo západ. Vydávám se tedy na východ. Jako naschvál jsou moje přepážky na druhé straně, takže musím zase zpátky.
BEY_hala.jpg
BEY_hala.jpg (616.64 KiB) Zobrazeno 9338 x
Letiště Rafika Haririho rozhodně nepatří k architektonickým skvostům
1024_B.jpg
1024_B.jpg (428.6 KiB) Zobrazeno 9338 x
Připomínka, jak to v Bejrútu vypadalo v temných dobách před více než 30 lety

Check-in nakonec netrvá déle než 15 minut. Tak vzhůru do lounge. V Bejrútu je z čeho vybírat, k dispozici je celkem 5 salonků. Qatar Airways Premium Lounge, která otevírá každý den 3 hodiny před odletem prvního spoje, Beirut Lounge, která podle hodnocení patří k těm průměrným, LAT Lounge, MEA Cedar Lounge a nakonec Ahlein Lounge.

Já jsem vybral Ahlein. Do aplikace Revolutu obratem přichází QR kód a vcházím dovnitř. V salonku je výborný výběr jídla i pití. Paravanem oddělený bar dodává trochu větší soukromí a mimo to jsou zde i příjemné odpočívárny pro unavené pasažéry.

Celý zážitek snižuje jen klimatizace, jejíž teplota je už nepříjmená. Dokonce i na toaletě je mnohem lépe než v hlavním prostoru salonku. Na baru servírují pivo Almaza a musím říct, že je to jedno z nejlepších piv, které jsem ochutnal na Středním východě.
BEY_Ahlein.jpg
BEY_Ahlein.jpg (559.15 KiB) Zobrazeno 9338 x
Ahlein Lounge v Bejrútu
BEY_Ahlein_bufet.jpg
BEY_Ahlein_bufet.jpg (704.66 KiB) Zobrazeno 9338 x
Výběr z teplé i studené kuchyně
BEY_Ahlein_zelenina.jpg
BEY_Ahlein_zelenina.jpg (716.23 KiB) Zobrazeno 9338 x
Na můj vkus málo zeleniny s ovocem a černý puntík za chybějící ocet a olej
BEY_Ahlein_uvnitr.jpg
BEY_Ahlein_uvnitr.jpg (598.93 KiB) Zobrazeno 9338 x
Stylový, ale extrémně překlimatizovaný salonek Ahlein
BEY_Ahlein_bar.jpg
BEY_Ahlein_bar.jpg (694.75 KiB) Zobrazeno 9338 x
Bar uvnitř salonku

Podle Flightradaru má OK 296 z Prahy “jen” 25 minut zpoždění a už přistává na dráze 16. Jdu ještě pro jeden nášup a je čas pomalu se přesunout ke gatu.

OK-TVR čeká na stojánce a dav se zvedá do fronty k nástupu. Dav je asi přehnané tvrzení, obsazenost letu je sotva poloviční. Trochu jsem si připlatil a pro cestu do Prahy rezervoval místo 1A. Skvělé pro kolena, horší na celou délku nohou.

Letadlo je “naboardované” vcelku rychle, nicméně stále čekáme. Neustále se přenáší nějaké papíry a čas běží. Nakonec z Bejrútu odlétáme o 1,5 hodiny později.

Zaujalo mě, že OK-TVR používá na zakončení křídel nový šavlovitý typ wingletů, které jsou známé u MAXů.

Po usazení na své místo se probírám přihrádkou. Reklamní materiály nechybí, ale karta s bezpečnostními instrukcemi ano. Pravděpodobně bohužel nejde o nějakou výjimku nenechavého pasažéra přede mnou, protože karty chybí v celé řadě.

Na sedadlech vedle mně sedí maminka s dítětem a žádá o nějakou přikrývku. Personál ji bohužel slušně odmítá a nabízí alespoň deky použité. Beru to z jejich strany jako vstřícný krok, ale vlastně mě celá situace nepřekvapuje a jenom se kysele usmívám.
BEY_738_CSA.jpg
BEY_738_CSA.jpg (619.29 KiB) Zobrazeno 9338 x
První řada v 738. Stroj často rotuje mezi Smartwings a Sunwing.
BEY_738_CSA_prvni_rad.jpg
BEY_738_CSA_prvni_rad.jpg (568.7 KiB) Zobrazeno 9338 x
Tentokrát se s koleny vejdu, ale zase nohy nenatáhnu - věčně nespokojenej :-)

Piloti pojíždí na dráhu 21, motory CFM se naplno roztáčí a už se vznášíme nad Středozemním mořem. Poslední pohled na rozsvícená jižní předměstí Bejrútu a letadlo se stáčí na sever. Vyčerpáním usínám za několik vteřin.

Budím se hodinu před přistáním. Napadlo mě ještě vyzkoušet palubní portál Smartwings, ale na tomto (OK) letu bohužel nefungoval. Letadlo se noří do bílé deky a zanedlouho je vidět Brandýs nad Labem, Černý Most, Bohnice a notoricky známé cargo terminály na letišti.

Náš stroj zastavuje na stojánce 22B v schengenské části letiště. Výstup probíhá sice přes most, ale cesta se stáčí na schody a dolů do autobusu.
LKAA_prilet.jpg
LKAA_prilet.jpg (568.52 KiB) Zobrazeno 9338 x
Přilétáme do LKAA

Shrnutí na závěr
U Cyprus Airways jsem zhruba věděl, do čeho jdu. Preferované denní lety s rozumným časem příletu do Bejrútu a krátký přestup v Larnace mě nakonec přesvědčily k vyzkoušení této společnosti. Trochu mě zamrzelo, že nevyšel Aegean. Jinak v budoucnu bych se určitě zaměřoval spíše na Turkish. MEA byly v mnou sledovaném období cenově úplně mimo, ale volil bych je také mezi prvními.

ČSA/Smartwings jsem bral jako nutné zlo. Problém s dekami, nepříjemná časová poloha a chybějící karty s bezpečnostními instrukcemi nepotěšily. Navíc i časová výhoda přímého letu se díky zpoždění smazala, takže zůstal jen mírně nakyslý pocit.
Přílohy
BEY_hala.jpg
BEY_hala.jpg (616.64 KiB) Zobrazeno 9338 x
Naposledy upravil(a) tristadvacitka dne 29. 01. 2023, 17:42, celkem upraveno 3 x.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3157
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od Fabo »

Supr, libi se mi tento styl reportu :)

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od alesesl »

Supet TR do netradicni destinace. BEY mam taky v hledacku par let. Jinak ten LF na ceste zpet mne neprekvapuje. Kupoval jsem letenku BEY-PRG pro jednu pani a jejiho syna a bylo jich na palube okolo 40 pax. CSA to chce provozovat snad celou zimu, tak jsem zvedavy jak dlouho jim to vydrzi.

Jinak paradni fotky ve tvych odkazech. Zabavni park Hizbalahu :thumbup: .

JInak co by se stalo, kdyby jsi slecne rekl, ze jsi v minulosti byl v Severnim Kypru? To by jako te jako nepustila do letadla?

tristadvacitka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 53
Registrován: 07. 04. 2019, 22:26
Oblíbené typy letadel: A380-800, B747-800, B777-300
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od tristadvacitka »

BEY je fakt super místo, moc doporučuju.

Fakt i v zimě? Linku znovu spustili pár týdnů před tím, než jsem letěl já, tak to třeba ještě zváží :-) Většina lidí v letadle byli místní, tak možná mají nějaké vazby na CZ, těžko říct.

Tohle uvádí MZV ke Kypru: Turistům, kteří přijeli na ostrov přes jiné hraniční přechody (zejména letiště Ercan), se může v krajním případě stát, že nebudou vpuštěni na území kontrolované vládou. Já myslím, že by se to minimálně asi řešilo, mě by ulítlo letadlo a pak by mě nakonec pustili. No byl jsem připravenej i na to, že poletím nakonec dalším CY druhý den ráno.

alesesl píše:Supet TR do netradicni destinace. BEY mam taky v hledacku par let. Jinak ten LF na ceste zpet mne neprekvapuje. Kupoval jsem letenku BEY-PRG pro jednu pani a jejiho syna a bylo jich na palube okolo 40 pax. CSA to chce provozovat snad celou zimu, tak jsem zvedavy jak dlouho jim to vydrzi.

Jinak paradni fotky ve tvych odkazech. Zabavni park Hizbalahu :thumbup: .

JInak co by se stalo, kdyby jsi slecne rekl, ze jsi v minulosti byl v Severnim Kypru? To by jako te jako nepustila do letadla?

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od bilbo »

tristadvacitka píše:Zaujalo mě, že OK-TVR používá na zakončení křídel nový šavlovitý typ wingletů, které jsou známé u MAXů.

TVR rozhodne nema stejny typ wingletu jako Max, TVR ma Split Scimitiar ktere jsou jen upgradovane winglety z NGcek. Max ma zase neco jineho.
:)
tristadvacitka píše:ČSA/Smartwings jsem bral jako nutné zlo. Problém s dekami, nepříjemná časová poloha a chybějící karty s bezpečnostními instrukcemi nepotěšily. Navíc i časová výhoda přímého letu se díky zpoždění smazala, takže zůstal jen mírně nakyslý pocit.

Takze co se tve cesty tyce, jedini nedostatek bylo zpozdeni (zposobene ATC v BEY) a chybejici safety card a hned je z CSA/SW nutne zlo? :shock:


tristadvacitka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 53
Registrován: 07. 04. 2019, 22:26
Oblíbené typy letadel: A380-800, B747-800, B777-300
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od tristadvacitka »

Díky za upřesnění ohledně těch wingletů, to si budu muset ještě nastudovat :angel:.

A co se týče těch Smartů/ČSA, tak můj dojem "nutného zla" utváří toto:
- asi se shodneme, že společnost, která dostane od SkyTraxu ** moc super není, ne?
- společnost, u které doletí včas jen něco přes 50 % letů asi taky moc na náladě nepřidá
- když se podíváš na zpoždění OK296/297 od začátku této linky letos v létě (někdy v červnu ?), tak jsou zpoždění většinou mezi hodinou až třemi (a mnoho z nich už z Prahy - pravděpodobně se nestíhají obraty - ano v mém případě byl na vině v Bejrút, ale v globálu to moc v pohodě není)
- pokud personál řekne, že jsou všechny deky použitý, tak se nezlob, ale to bych jim dal pětikorunu - oceňuju lidský přístup, že stevard nabídl aspoň tu použitou, protože tomu klukovi byla fakt zima, ale co to je :-)
- no a ty karty mohou vypadat jako drobnost, ale taky zanechávají dojem, že QS mají safety tak trochu na háku

Nicméně cílem toho trip reportu určitě nebylo rozjet nějakej flame nebo hejtovat. Jen jsem napsal, jaký pocit z toho mám já.




bilbo píše:
tristadvacitka píše:Zaujalo mě, že OK-TVR používá na zakončení křídel nový šavlovitý typ wingletů, které jsou známé u MAXů.

TVR rozhodne nema stejny typ wingletu jako Max, TVR ma Split Scimitiar ktere jsou jen upgradovane winglety z NGcek. Max ma zase neco jineho.
:)
tristadvacitka píše:ČSA/Smartwings jsem bral jako nutné zlo. Problém s dekami, nepříjemná časová poloha a chybějící karty s bezpečnostními instrukcemi nepotěšily. Navíc i časová výhoda přímého letu se díky zpoždění smazala, takže zůstal jen mírně nakyslý pocit.

Takze co se tve cesty tyce, jedini nedostatek bylo zpozdeni (zposobene ATC v BEY) a chybejici safety card a hned je z CSA/SW nutne zlo? :shock:
Naposledy upravil(a) tristadvacitka dne 20. 07. 2019, 07:58, celkem upraveno 1 x.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od Airbus380 »

Díky za report z netradičních míst! :)

Jen k tomu Kypru... Pokud se přiletí/připluje na Severní Kypr a následně odlétá z "normálního" Kypru, bere se to skutečně jako nelegální vstup, ale reálně se to řeší jen u Turků a lidí, kteří nemají schengenská víza (byť Kypr v Schengenu stále ještě není). Především ve vztahu k ostatním národům EU Kypr praktikuje politiku "zavřených očí" a problémy nedělá. Takže jste s Kyprem kamarádi :)

tristadvacitka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 53
Registrován: 07. 04. 2019, 22:26
Oblíbené typy letadel: A380-800, B747-800, B777-300
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od tristadvacitka »

Takže slečna by mě stejně nakonec pustila a let bych stihnul. Tak to je prima, díky za info :-)

Airbus380 píše:Díky za report z netradičních míst! :)

Jen k tomu Kypru... Pokud se přiletí/připluje na Severní Kypr a následně odlétá z "normálního" Kypru, bere se to skutečně jako nelegální vstup, ale reálně se to řeší jen u Turků a lidí, kteří nemají schengenská víza (byť Kypr v Schengenu stále ještě není). Především ve vztahu k ostatním národům EU Kypr praktikuje politiku "zavřených očí" a problémy nedělá. Takže jste s Kyprem kamarádi :)

zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od zennie »

Tahle problematika Kypru se řešila nedávno u mého reportu (viewtopic.php?f=42&t=10329). TLDR - přiletěl jsem z Turecka na sever, přešel hranici a za pár hodin odlítal z jihu do Řecka. Naprosto bez problémů a beze slova, ale nemít EU pas/občanku, může to být zásadní problém.

Díky za report :)

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od MarcosFT »

Destinace kam bych se opravdu rád podíval a cestu začnu díky tobě plánovat brzy :D 1A u "OK" je výsměch, 10 euro bolelo, stále řeším refund protože toto rozhodně není extra legroom seat. Smutné že jako Elite Plus za to ale člověk vůbec musí platit.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od Globik »

Pokud se nemylim, podmínkou vstupu Kypru do EU bylo že obě části ostrova vstoupí do EU společně. Jelikož to není tak jednoduché a nešlo to tak nakonec Kypr vstoupil s tím, že se odstraní byrokracie u zdi v Nicosii. Výsledkem je asi jen, že občané EU nejsou šikanování za to, že na Kypr vystoupili ilegálně.
EDIT: u zdi
Naposledy upravil(a) Globik dne 24. 07. 2019, 06:38, celkem upraveno 1 x.

tomH
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 23. 07. 2019, 20:10
Stav: Offline

Re: S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od tomH »

Globik píše:Pokud se nemylim, podmínkou vstupu Kypru do EU bylo že obě části ostrova vstoupí do EU společně. Jelikož to není tak jednoduché a nešlo to tak nakonec Kypr vstoupil s tím, že se odstraní byrokracie i zdi v Nicosii. Výsledkem je asi jen, že občané EU nejsou šikanování za to, že na Kypr vystoupili ilegálně.


Původní plán (tzv. Annanův) byl, že do EU vstoupí obě části a vytvoří federaci. Jen několik dnů před vstupem mělo vše potvrdit referendum, přičemž na severu bylo sjednocení odsouhlaseno (64 % pro) a na jihu zamítnuto (jen 24 % pro). Výrazně k tomu přispěl kyperský prezident Papadoupoulos, který vyzval voliče, aby plán odmítli.
Jednou z podmínek EU bylo, že přechody přes zelenou linii musí být prostupné pro občany EU. V praxi jsou při přechodu ze severu kontrolováni zejména lidé ze zemí mimo EU, jestli přijeli na sever z jižní strany. Rusové trvale žijící na severním Kypru, kteří by se chtěli podívat do jižní části se přes linii nedostanou. Případná šikana se může týkat občanů EU užívajících pozemky a domy řeckých Kypřanů. Před několika lety stačilo, aby člověk ze severu měl nějaké dokumenty a zastavila na jihu policie... Spustilo se vyšetřování, člověk si pobyl na policii, ale ve finále se nakonec nic nestalo.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od Globik »

tomH píše:
Globik píše:Pokud se nemylim, podmínkou vstupu Kypru do EU bylo že obě části ostrova vstoupí do EU společně. Jelikož to není tak jednoduché a nešlo to tak nakonec Kypr vstoupil s tím, že se odstraní byrokracie i zdi v Nicosii. Výsledkem je asi jen, že občané EU nejsou šikanování za to, že na Kypr vystoupili ilegálně.


Původní plán (tzv. Annanův) byl, že do EU vstoupí obě části a vytvoří federaci. Jen několik dnů před vstupem mělo vše potvrdit referendum, přičemž na severu bylo sjednocení odsouhlaseno (64 % pro) a na jihu zamítnuto (jen 24 % pro). Výrazně k tomu přispěl kyperský prezident Papadoupoulos, který vyzval voliče, aby plán odmítli.
Jednou z podmínek EU bylo, že přechody přes zelenou linii musí být prostupné pro občany EU. V praxi jsou při přechodu ze severu kontrolováni zejména lidé ze zemí mimo EU, jestli přijeli na sever z jižní strany. Rusové trvale žijící na severním Kypru, kteří by se chtěli podívat do jižní části se přes linii nedostanou. Případná šikana se může týkat občanů EU užívajících pozemky a domy řeckých Kypřanů. Před několika lety stačilo, aby člověk ze severu měl nějaké dokumenty a zastavila na jihu policie... Spustilo se vyšetřování, člověk si pobyl na policii, ale ve finále se nakonec nic nestalo.

Díky za upřesnění.

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od Roiman4 »

tristadvacitka píše:Díky za upřesnění ohledně těch wingletů, to si budu muset ještě nastudovat :angel:.

A co se týče těch Smartů/ČSA, tak můj dojem "nutného zla" utváří toto:
- asi se shodneme, že společnost, která dostane od SkyTraxu ** moc super není, ne?
- společnost, u které doletí včas jen něco přes 50 % letů asi taky moc na náladě nepřidá
- když se podíváš na zpoždění OK296/297 od začátku této linky letos v létě (někdy v červnu ?), tak jsou zpoždění většinou mezi hodinou až třemi (a mnoho z nich už z Prahy - pravděpodobně se nestíhají obraty - ano v mém případě byl na vině v Bejrút, ale v globálu to moc v pohodě není)
- pokud personál řekne, že jsou všechny deky použitý, tak se nezlob, ale to bych jim dal pětikorunu - oceňuju lidský přístup, že stevard nabídl aspoň tu použitou, protože tomu klukovi byla fakt zima, ale co to je :-)
- no a ty karty mohou vypadat jako drobnost, ale taky zanechávají dojem, že QS mají safety tak trochu na háku

Nicméně cílem toho trip reportu určitě nebylo rozjet nějakej flame nebo hejtovat. Jen jsem napsal, jaký pocit z toho mám já.




bilbo píše:
tristadvacitka píše:Zaujalo mě, že OK-TVR používá na zakončení křídel nový šavlovitý typ wingletů, které jsou známé u MAXů.

TVR rozhodne nema stejny typ wingletu jako Max, TVR ma Split Scimitiar ktere jsou jen upgradovane winglety z NGcek. Max ma zase neco jineho.
:)
tristadvacitka píše:ČSA/Smartwings jsem bral jako nutné zlo. Problém s dekami, nepříjemná časová poloha a chybějící karty s bezpečnostními instrukcemi nepotěšily. Navíc i časová výhoda přímého letu se díky zpoždění smazala, takže zůstal jen mírně nakyslý pocit.

Takze co se tve cesty tyce, jedini nedostatek bylo zpozdeni (zposobene ATC v BEY) a chybejici safety card a hned je z CSA/SW nutne zlo? :shock:



K zpoždění linky z PRG. Z90% se čeká na TRF PAX z jiných destinací, proto to odlítá vždy pozdě z PRG. Prostě se čeká. Zajimavý je ale LF zpět do PRG tedy. Do BEY to lítá vcelku plné.
K safety, pokud to někdo nevykradl ve velkém, tak by měla mít posádka náhradní v dostatečném množství.

tristadvacitka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 53
Registrován: 07. 04. 2019, 22:26
Oblíbené typy letadel: A380-800, B747-800, B777-300
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: S CY do BEY se zádrhelem v LCA a zpátky na křídlech OK

Příspěvek od tristadvacitka »

No jestli to je tak, tak potom jo. Ale když koukám na Flightradar, tak to většinou nabírá cestou (a z laickýho hlediska to vypadá, že je to krátkými obraty)...

Roiman4 píše:
tristadvacitka píše:Díky za upřesnění ohledně těch wingletů, to si budu muset ještě nastudovat :angel:.

A co se týče těch Smartů/ČSA, tak můj dojem "nutného zla" utváří toto:
- asi se shodneme, že společnost, která dostane od SkyTraxu ** moc super není, ne?
- společnost, u které doletí včas jen něco přes 50 % letů asi taky moc na náladě nepřidá
- když se podíváš na zpoždění OK296/297 od začátku této linky letos v létě (někdy v červnu ?), tak jsou zpoždění většinou mezi hodinou až třemi (a mnoho z nich už z Prahy - pravděpodobně se nestíhají obraty - ano v mém případě byl na vině v Bejrút, ale v globálu to moc v pohodě není)
- pokud personál řekne, že jsou všechny deky použitý, tak se nezlob, ale to bych jim dal pětikorunu - oceňuju lidský přístup, že stevard nabídl aspoň tu použitou, protože tomu klukovi byla fakt zima, ale co to je :-)
- no a ty karty mohou vypadat jako drobnost, ale taky zanechávají dojem, že QS mají safety tak trochu na háku

Nicméně cílem toho trip reportu určitě nebylo rozjet nějakej flame nebo hejtovat. Jen jsem napsal, jaký pocit z toho mám já.




bilbo píše:TVR rozhodne nema stejny typ wingletu jako Max, TVR ma Split Scimitiar ktere jsou jen upgradovane winglety z NGcek. Max ma zase neco jineho.
:)

Takze co se tve cesty tyce, jedini nedostatek bylo zpozdeni (zposobene ATC v BEY) a chybejici safety card a hned je z CSA/SW nutne zlo? :shock:



K zpoždění linky z PRG. Z90% se čeká na TRF PAX z jiných destinací, proto to odlítá vždy pozdě z PRG. Prostě se čeká. Zajimavý je ale LF zpět do PRG tedy. Do BEY to lítá vcelku plné.
K safety, pokud to někdo nevykradl ve velkém, tak by měla mít posádka náhradní v dostatečném množství.


Odpovědět