Hydroplan na komercnej linke. Moj skoro Business Class let!

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Hydroplan na komercnej linke. Moj skoro Business Class let!

Příspěvek od MEA »

whiskey píše:
MEA píše:wtf tak toto je paradicka! potom zistili asi ze tu dotaciu neskor minu resp. viac im zostane, ked to bude lietat L-410 ako je to teraz...

Lebo ten vas let menej ako 60000 Kč nestál učite... (náklady)

Ked som potreboval prenajat vrtulnik, na Mi-8 na Slovensku mi boli uctovane 2000€/hod bez dph v 2011. 2x pilot+bortak included.


a čo Wiskošu, zle som odhadol? Tebe v 2011 2000e/h bez dph čiže 50-60 tisíc czk bajočko. cena o 8 rokov neskôr v Gruzínsku nebude nižšia... čiže, tunelujeme dotáciu (Tbilisi - Mestia let). A načo tunelovať za 2000e/h keď máš turbíka za menej. Toť vsjo (a rád by som sa mýlil)...


MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Hydroplan na komercnej linke. Moj skoro Business Class let!

Příspěvek od MEA »

Orus-x píše:Jen je u těch letů na Faerských ostrovech mít na paměti dvě záležitosti (rozuměj vyfikundace :D ), které to využití dotovaných linek komplikuje.. 1) nesmíte koupit letenku na stejný den tam a zpět, pouze jednosměrku. 2) lety lze koupit nejdříve 7 dní v předstihu, let na Suduroy pouze 2 dny v předstihu. Zkoušel jsem 1 minutu po půlnoci 2 dny předem a byla availability 0 míst :( Pokud se vyberete na nějaký malý vzdálený ostrov, špatně se dostanete zpět, loď tam taky jezdí sporadicky. A s ubytováním je to v odlehlých lokalitách špatný. A taky počasí..mlha třeba. Operativně se celé lety ruší, úseky vynechávají..nám napsali ráno v den letu, že odlet o 2 hodiny dřív..


vo svete vždy musíš mať čas. more času... potom je to paráda!!!

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4151
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Hydroplan na komercnej linke. Moj skoro Business Class let!

Příspěvek od whiskey »

MEA píše:a čo Wiskošu, zle som odhadol? Tebe v 2011 2000e/h bez dph čiže 50-60 tisíc czk bajočko. cena o 8 rokov neskôr v Gruzínsku nebude nižšia... čiže, tunelujeme dotáciu (Tbilisi - Mestia let). A načo tunelovať za 2000e/h keď máš turbíka za menej. Toť vsjo (a rád by som sa mýlil)...

Netvrdim, ze si netrafil, len davam do placu presnu cifru z 2011, co mam k dispozicii. Btw, zennie pise, ze to Gruzinsko bolo v 2013.

zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Hydroplan na komercnej linke. Moj skoro Business Class let!

Příspěvek od zennie »

Dominik píše:
zennie píše:Vrtulník se mi zadařil v roce 2013 na lince Tbilisi-Mestia. Cena cca 500 Kč, hodina a čtvrt letu. Parádní zážitek. Zhruba každý druhý let byl zrušený kvůli počasí, zhruba po třech měsících ta linka skončila.

https://www.youtube.com/watch?v=0ZTCsyL1cMo


Oh wow, toto je paradna jazda tym vrtulnikom. Nebolo to turbulentne? Ja som minuly rok v auguste tiez absolvoval vrtulnik, presne ten o ktorom pise orus-x, na Faerskych ostrovoch. Letel som z Torshavn na ostrov Suduroy. Cesta trvala 20min a naspat trajektom 2 hodiny :D Bol som fakt zvedavy, ci sa mi let vrtulnikom bude pacit, lebo na Faerskych ostrovoch fuka, myslel som si ze to bude turbulentne, ale hned som sa zamiloval. Mne sa to viac pacilo ako komercne lietadla. Kazdemu kto sa na Faerske ostrovy chysta by som to odporucil. Kedze vlada (alebo neviem presne ktora institucia) im dotuje tuto dopravu, cena letenky na vrtulnik je uplne smiesny peniaz. Ak sa dobre pamatam, ja som platil okolo 30 EUR a to som letel ich najdlhsiu linku.


Vůbec, velmi hladký a příjemný let. A ano, dotovaná byla zcela jistě silně. Ostatně, celodenní jízda maršrutkou stála skoro stejně.

Faerské ostrovy beru na vědomí. Nechystám se tam úplně brzo, ale někdy bych rád, o vrtulnících jsem ale nevěděl.

Vrtulníky plánuju někdy mezi ostrovy souostroví Izu v Japonsku. Chystám se tam už pár let, ale zatím jsem nerealizoval. Chce to dobře promyslet, protože vrtulníky jsou drahé, někde se dá rozumně místo toho chytnout loď, někde ne.

https://en.wikipedia.org/wiki/Toho_Air_Service

Plus se na samotné ostrovy dá (mimo jiné, konvenčnější možnosti) doletět tímto, což je, minimálně pro mě, taky exotická záležitost: https://en.wikipedia.org/wiki/New_Central_Airservice

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Hydroplan na komercnej linke. Moj skoro Business Class let!

Příspěvek od MEA »

a ak chces investovat radovo 140-200e tak potom Macao_HongKong na Sikorskom 76 je vcelku schodna cesta. Vyhlady pekne, budes sa citit ako milionar:)))


MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Hydroplan na komercnej linke. Moj skoro Business Class let!

Příspěvek od MEA »

whiskey píše:
MEA píše:a čo Wiskošu, zle som odhadol? Tebe v 2011 2000e/h bez dph čiže 50-60 tisíc czk bajočko. cena o 8 rokov neskôr v Gruzínsku nebude nižšia... čiže, tunelujeme dotáciu (Tbilisi - Mestia let). A načo tunelovať za 2000e/h keď máš turbíka za menej. Toť vsjo (a rád by som sa mýlil)...

Netvrdim, ze si netrafil, len davam do placu presnu cifru z 2011, co mam k dispozicii. Btw, zennie pise, ze to Gruzinsko bolo v 2013.


ne, ved to je super udaj, diky zan! exaktnost je nepriatel odhadu - je lepsia:)

zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Hydroplan na komercnej linke. Moj skoro Business Class let!

Příspěvek od zennie »

MEA píše:a ak chces investovat radovo 140-200e tak potom Macao_HongKong na Sikorskom 76 je vcelku schodna cesta. Vyhlady pekne, budes sa citit ako milionar:)))


Mě zajímá primárně destinace, vrtulník je bonus, za který jsem ochoten připlatit (oproti jiným prostředkům, které se nabízí), když vyhodnotím, že mi to za to stojí, není to tak, že bych tam letěl kvůli tomu.

Vrtulník z HK si ale dokážu představit, že bude super.

skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Stav: Offline

Re: Hydroplan na komercnej linke. Moj skoro Business Class let!

Příspěvek od skater »

Další varianta relativně levného letu vrtulníkem je v Las Vegas. V roce 2009 jsem platil za cca 15 minutový let s přípitkem šampaňským 65 USD, dnes je to koukám od 85
USD.
https://www.papillon.com/las-vegas-tour ... -las-vegas


Odpovědět