Výběrové řízení ŘLP

Odpovědět
dagobert23
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 19. 02. 2019, 10:53
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od dagobert23 »

Zdravím, chci se zeptat, byl jste někdo na Angličtině teď v pondělí 18.02.? Zajímalo by mě jaké téma byli na výběr na slohovou práci. Dík.


anet.18
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 01. 03. 2019, 14:37
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od anet.18 »

Ahoj/Dobrý den všichni,

snažila jsem se to tady z tohoto dlouhého vlákna vyšťourat, ale neúspěšně. Zajímalo by mě, jaká je "pracovní doba" během výcviku, resp. od kolika do kolika například.. Pracovní doba již "hotového" dispečera je mi jasná, více méně, jelikož je divoká :D ale vzhledem k tomu, že bych neutáhla svůj život jen s platem, který bych ve výcviku dostávala, by mě zajímalo, jaká je možnost si přivydělávat po brigádách. Konkrétně jednu brigádu mám, tak jestli bych v ní mohla setrvat i během výcviku, příp. v jaké míře. :-?

Děkuju moc. :)

A.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Eidi »

anet.18 píše:Ahoj/Dobrý den všichni,

snažila jsem se to tady z tohoto dlouhého vlákna vyšťourat, ale neúspěšně. Zajímalo by mě, jaká je "pracovní doba" během výcviku, resp. od kolika do kolika například.. Pracovní doba již "hotového" dispečera je mi jasná, více méně, jelikož je divoká :D ale vzhledem k tomu, že bych neutáhla svůj život jen s platem, který bych ve výcviku dostávala, by mě zajímalo, jaká je možnost si přivydělávat po brigádách. Konkrétně jednu brigádu mám, tak jestli bych v ní mohla setrvat i během výcviku, příp. v jaké míře. :-?

Děkuju moc. :)

A.


Jestli se nepletu, výcvik je klasickej full-time job, takže by to mělo zhrnovat rámec 9to5, osmihodinovka + pauza na oběd. Pak je tam hodně samostudia po výcviku/pracovní době. Otázka je spíš, jak efektivně/dobře/rychle, ale zároveň kvalitně se dokážeš učit + jaká forma přivýdělku by to byla. Ale spíš bych s možností přivýdělku s ohledem na to, jak náročnej výcvik je, nepočítal.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1757
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od hafi »

Jestli nebyla v posledních letech nějaká změna, tak to bylo cca po-pá 8-16. To platilo cca prvních 10 měsíců. Pak už se to dost lišilo dle pozice a nešlo jen o po-pá.
Nicméně záleží na typu přivýdělku - sedět 18-22 na recepci ve firmě, kde 95 % lidí pracuje mezi 6 a 17 si asi dokážu představit, že to možná může studiu i prospět, ale to je velmi specifický případ.
Já si tehdy spočítal, že potřebuji mít cca čtvrt milionu našetřeno, abych zvládnul výcvik.

funka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 13. 02. 2019, 10:25
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od funka »

Zdravím,
zajímalo by mě, jak je to u řídících se "sekvenční" pamětí? Tedy jak moc musí zvládat zapamatovat si, jak jdou určité věci po sobě? Předpokládám, že si musí pamatovat určitou řadu čísel, ale je tam ještě něco dalšího? Snad není můj dotaz příliš matoucí, nevím, jak líp to podat... :mrgreen:
Předem díky za jakékoliv reakce! :-bd


rychlovka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 18. 01. 2011, 18:51
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od rychlovka »

funka píše:Zdravím,
zajímalo by mě, jak je to u řídících se "sekvenční" pamětí? Tedy jak moc musí zvládat zapamatovat si, jak jdou určité věci po sobě? Předpokládám, že si musí pamatovat určitou řadu čísel, ale je tam ještě něco dalšího? Snad není můj dotaz příliš matoucí, nevím, jak líp to podat... :mrgreen:
Předem díky za jakékoliv reakce! :-bd


Žádné řady čísel si řídící pamatovat nemusí. Důležitější je spíše dlouhodobá paměť k zapamatování výstupních podmínek z/do českého FIRu a dalších pravidel. Pak je nezbytná ještě krátkodobá paměť, aby nezapomněl, co chtěl udělat první a co potom a nezapomněl požadavky okolních sektorů. Ale aby si musel pamatovat něco jako telefonní číslo, to opravdu po něm nikdo nechce :)

rampaged
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 15. 03. 2015, 22:46
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od rampaged »

anet.18 píše:Ahoj/Dobrý den všichni,

snažila jsem se to tady z tohoto dlouhého vlákna vyšťourat, ale neúspěšně. Zajímalo by mě, jaká je "pracovní doba" během výcviku, resp. od kolika do kolika například.. Pracovní doba již "hotového" dispečera je mi jasná, více méně, jelikož je divoká :D ale vzhledem k tomu, že bych neutáhla svůj život jen s platem, který bych ve výcviku dostávala, by mě zajímalo, jaká je možnost si přivydělávat po brigádách. Konkrétně jednu brigádu mám, tak jestli bych v ní mohla setrvat i během výcviku, příp. v jaké míře. :-?

Děkuju moc. :)

A.


Pracovní doba ve vstupním výcviku na letecké škole je klasická, tedy po-pá 8-16 oficiálně. Někdy třeba odjedeš cvičení ráno a pak máš celý den volno, ale (mrk mrk) měla bys zůstat samozřejmě do konce. Pak už se to může lišit. V místním výcviku jsme měli většinou taky tak, ale myslím, že občas nám tam i nějaký víkend padl (nechci kecat, jestli ano, pak hodně výjimečně) kvůli kapacitě simulátorů. Třeba výcvik "pod námi" měl i ranní/odpolední "směny", zase kvůli kapacitě simulátorů. Ale pořád je to nějak předvídatelné. Ve chvíli, kdy člověk přijde do živého provozu, přestává předvídatelnost platit a máš směny na další měsíc (ranní, odpolední, večerní, krátké, dlouhé, dělené...) a fond pracovní doby se snižuje na 34 hodin týdně. V létě je rozpis na dva měsíce. Můžeš si ale dávat požadavky (že ten a ten den chceš mít v dalším měsíci volno) a je snaha vyhovět. Nebo se dají měnit směny. Jen ve výcviku je to trochu těžší o to, že výměna se musí ještě zkoordinovat s tvým otrokářem, ehm, chtěl jsem říct koučem, a musíš buď vyměnit směnu i s ním, nebo vyměnit kouče na ten den.

Výplata a s tím související brigáda: Na začátku už je peněz o něco víc, než to bývalo před pár lety, teď už se s tím dá (né moc luxusně, ale dá) relativně normálně přežít a nějakou kvalitu života ti alespoň zajistí nemalé FKSP (fond, ze kterého ti podnik zaplatí kulturu, sport, dovolenou...). To dřív ve výcviku taky nebývalo, měli to jen "plnohodnotní" zaměstnanci. Myslím, že víkendová brigáda v klidu může fungovat první tak rok a půl, pokud i přes ni dokážeš věnovat čas učení se. Nebo dělat něco "na sebe", časově flexibilního. Např. kolega v průběhu výcviku programoval. Taky samozřejmě záleží, kolik toho o letadlech víš a jak moc jseš schopná "nasávat" informace. Asi nemusím říkat, že ve vlastním zájmu je dobrý chodit na simulátory fakt v plné kondici, dostatečně vyspaná a tak. Po tom, co přejdeš do živého, už si nedokážu moc představit dělat něco okolo. Rozhozené směny, živý provoz ze začátku může být stresující, nemáš věci tak zažité jak zkušení řídící a bere ti to všechno mnohem víc mozkové kapacity, navíc musíš vnímat svého kouče, který ti do toho občas vstoupí a mluví u řízení na tebe a výsledkem je to, že fakt chceš ve volném čase dělat něco "nepracovního".

Ale všechno, co píšu, je jen subjektivní názor někoho, kdo tím prošel, ačkoliv nakonec neúspěšně. Tak to neber jako nějaké oficiální vyjádření, jen jako osobní pohled na otázky, na které ses ptala.

Zabosh
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 01. 08. 2019, 23:22
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Zabosh »

Zdravím. Viděl jsem, že se tu probíral věk uchazečů a názory se různily. Zvažuju pokusit se o přijímací řízení na ŘLP, ale je mi 39. Nemám obavy z angličtiny (v práci ji používám a našel jsem, že STANAG 6001 úrovně 3 je ekvivalentem cca B2-C1 dle CERF), různých psychotestů jsem za kariéru u amrády dělal nepočítaně (nebyly to psychotesty na strážáka nebo QL pro řidiče, pokud by to někoho napadlo) a zdraví mi taky slouží prozatím velmi dobře. Zaskočily mě jen trochu názory, že přes 30 už je to na hraně apod. Je tu někdo, ideálně přímo z ŘLP, kdo zná/viděl "kmeta" jako já projít a zvládnout výcvik? :-D
Díky za odpověď

Mac
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 05. 06. 2013, 16:10
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Mac »

nikdo ti říct nemůže, že jsi starej, tím méně oficiálně... prostě si tě u pohovoru nevyberou - bude tam 20 mladších se stejnými výkony a s o 10-15 let vetší perspektivou (firma do tebe při výcviku investuje a návratnost je prostě objektivně menší)

Zabosh
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 01. 08. 2019, 23:22
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Zabosh »

Díky za odpověď. Tomu samozřejmě rozumím, ale za zkoušku mi to stejně stojí :) Vzdávat to jen kvůli "nějakému číslu" nebudu :-)

Mac
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 05. 06. 2013, 16:10
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Mac »

Jo, nebylo účelem Tě odradit, pokud o to stojíš, dej do toho vše a uvidíš.
Ale prostě počítej s tím, že budeš ve značné nevýhodě, i když se probiješ do finále.

jeffer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 03. 08. 2019, 11:09
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od jeffer »

Zabosh píše:Zvažuju pokusit se o přijímací řízení na ŘLP, ale je mi 39. …, různých psychotestů jsem za kariéru u amrády dělal nepočítaně…


Myslím, že paradoxne by bolo jednoduchšie sa dostať do výcviku cez armádu – tá robí s vekom menšie problémy ako ŘLP a riadiacich potrebuje v Náměšti, Pardubicích, Kbelích a Čáslavi (approach/tower).

Tradixx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 03. 08. 2019, 12:25
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Tradixx »

Ahoj. Nastupuji od ledna na ACC a chtěl jsem se zeptat jestli jsou někde přístupné něaké oficiální studijní materiály? Nemyslím vyloženě za účelem se něco šrotit nazpaměť, ale spíš si jen tak pročítat a trochu si přiblížit celkově tu problematiku, která pak bude obsahem kurzu. Předem díky za jakékoliv info

jeffer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 03. 08. 2019, 11:09
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od jeffer »

Tradixx píše:… jestli jsou někde přístupné něaké oficiální studijní materiály?


Väčšina materiálov sa rozdáva v papierovej podobe pri nástupe (lietadlá a princípy letu, air traffic management, meteorológia, navigácia, human factor, letecké právo, letiská, vybavenie (radary, rádiostanice) …). Ak máš veľký záujem, skús si niekde požičať napríklad Soldán V.: Letové postupy a provoz letadel (požičiava sa na dobu výcviku pri nástupe).

No a ďalej ťa budú zaujímať predpisy https://aim.rlp.cz/predpisy/predpisy/index.htm, hlavne teda L4444 („písmo sväté“), frazeológia (kľudne si čítať s predstihom aj CZ aj EN), L11, L2, L8168. Zo stránok ČTÚ https://www.ctu.cz/ziskani-prukazu-odborne-zpusobilosti-na-zaklade-zkousky potom podmienky na získanie Všeobecný průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby

Ako ACC ti je poznávačka lietadiel vcelku na nič (A388 je na situačnom zobrazení taký istý štvorček ako C172), ale hodí sa aspoň približne poznať výkonové charakteristiky – typické hodnoty stúpavosti v rôznych hladinách, dostupu, cestovnej rýchlosti, … a práve i ICAO kódy lietadiel a letísk (štvorznakové).

Netreba to preháňať, IMHO sa to všetko dá za tri mesiace basicu (teórie) v pohode zvládnuť, ďalšie veci (napr. tie kódy letísk a výkonnosť lietadiel) sa človek učí priebežne v ratingu (simulátory).

Zabosh
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 01. 08. 2019, 23:22
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Zabosh »

jeffer píše:
Zabosh píše:Zvažuju pokusit se o přijímací řízení na ŘLP, ale je mi 39. …, různých psychotestů jsem za kariéru u amrády dělal nepočítaně…


Myslím, že paradoxne by bolo jednoduchšie sa dostať do výcviku cez armádu – tá robí s vekom menšie problémy ako ŘLP a riadiacich potrebuje v Náměšti, Pardubicích, Kbelích a Čáslavi (approach/tower).


Po 20-ti letech služby chci spíš práci v civilu a v první řadě chci něco, co by mě určitě bavilo.


Odpovědět