Tragédie servis opět zasahuje
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 952
- Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Tragédie servis opět zasahuje
Nejak nechapu o cem se tu diskutuje. Je to proste neskutecna prasarna a hazard. Pravidlo je jasny, sednout na nejblizsi letiste.
Co by delal kdyby mu umřel druhej motor?, Takovej pilot at tahne do Afriky nebo nekam do Ruska...
Co by delal kdyby mu umřel druhej motor?, Takovej pilot at tahne do Afriky nebo nekam do Ruska...
Re: Tragédie servis opět zasahuje
Paul1 píše:"I work at Budapest ACC and I was in contact with this A/C when they overflew Hungary. Not a word did they mention about engine failure we were informed about a "technical issue". That is in most cases an air con failure for the 737 to fly at 240 or 250. So they came in at FL240 as they reached the Austrian border we sent them to Vienna Approach.
10 minutes later they called us back to inquire us why we haven't told them about the engine failure. It turned out that the failure was announced over Prague, Vienna then called us back but we didn't know either. Serbians were also unaware and I also asked my colleague who was working at KFOR (Kosovo) airspace - it is also operated from Budapest - but he didn't know either.
I think that tells a lot about this airline. And just to add: This evening I had 2 A/C in 20 minutes from this operator on my frequency cruising at 250 so it's not so unusual to see the like that."
https://www.aeroinside.com/item/13614/s ... -to-prague
Ještě ale počkejme na vyjádření Petra nebo Jacka, třeba budou mít jiný názor...
Tohle, že ATC v Budapešti o tom, že letadlo leti jen na jeden motor, vůbec nic nevěděl, potvrdil i HungaroControl...
https://tn.nova.cz/clanek/let-smartwing ... ecery.html
Re: Tragédie servis opět zasahuje
Konec diskuse.marthym píše:Jencik: Myslím, že srovnáváš jablka a hrušky.
Re: Tragédie servis opět zasahuje
On z toho ještě bude skandál...
Jsem moc rád, že paní Dufková řekla, co řekla, teď už to totiž společnost nemůže hodit na posádku
Nechci se pilota zastávat, to vůbec, ale zajímaly by mě psané i nepsané pokyny v podobných případech... (myslíte, že v podobných "safe" případech se rozhodují jen podle sebe, situace a manuálu?). Nebo autocenzura?
Malé srovnání: Lidi z nejmenovaného stranického tisku taky nenapíšou, že pan premiér okradl stát.
Jsem moc rád, že paní Dufková řekla, co řekla, teď už to totiž společnost nemůže hodit na posádku
Nechci se pilota zastávat, to vůbec, ale zajímaly by mě psané i nepsané pokyny v podobných případech... (myslíte, že v podobných "safe" případech se rozhodují jen podle sebe, situace a manuálu?). Nebo autocenzura?
Malé srovnání: Lidi z nejmenovaného stranického tisku taky nenapíšou, že pan premiér okradl stát.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Tragédie servis opět zasahuje
Ředitel ÚCL: "Je to bezprecedentní a jsme šokováni."
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... im-motorem
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... im-motorem
Re: Tragédie servis opět zasahuje
A pozor, paní Dufková otočila, ne o 180 stupňů, ale najednou už jen "probíhá vyhodnocení průběhu letu."
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 952
- Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Tragédie servis opět zasahuje
jsem četl, že podle jejich směrnic můžou v pohodě lítat s jedním motorem.
Takže paní Ovčáčková jak to je?
Takže paní Ovčáčková jak to je?
Re: Tragédie servis opět zasahuje
pavelpmi píše:Ředitel ÚCL: "Je to bezprecedentní a jsme šokováni."
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... im-motorem
Se nedivim. To je na trestni oznameni pro obecne ohrozeni nejmin z nedbalosti? Uvidime k cemu UCL dospeje. Jen ti vecni zastávači TVS /SW jsou nejak podezřele zticha.....
Re: Tragédie servis opět zasahuje
marthym píše:
Nechci se pilota zastávat, to vůbec, ale zajímaly by mě psané i nepsané pokyny v podobných případech... (myslíte, že v podobných "safe" případech se rozhodují jen podle sebe, situace a manuálu?). Nebo autocenzura?
Pilot je od toho pilot ze ma trening, nadrilovane postupy a skusenosti. Z hladiska prevadzky ak sa objavi mensia zavada za letu, posadka moze poslat cez ACARS spravu do PRG na operacku. ACARS sprava je nieco ako kratky email/SMSka. Samozrejme tie spravy nechodia Romanovi Vikovi do mobilu aby rozhodoval v realnom case ale ludom na operacny dispecing ktory v hierarchii firmy urcite je nizsie ako letovy riaditel. U menej zavaznych resp. jedinecnych zavad samozrejme PRG moze poslat pilotovi odpoved na otazku na ktoru nevie odpoved. V pripade tak ocividnom ako bol tento a blizkost letiska SKG/ATH samozrejme neboli na diskusiu a pilot vedel co ma robit. Grecko nie je Jemen alebo Somalsko aby pilot si nebol isty ci je bezpecne tam divertovat a ci radsej neletiet o 20 minut dalej. V kazdom pripade keby bol kapitan "normalny" ako prve ohlasi ATC Ateny dovod klesania do nizsej hladiny a sice ze stratil motor, tym padom uz to nie je tajomstvo a zacal by riesit vektoring na letisko divertu. Ak by mal cas moze poslat ACARSOM spravu do Prahy ze ide na divert nech s tym rataju ale neexistuje ze by mu niekto odpisal nech to nerobi. U kapitana P.V. ale ocividne zafungovalo ze nerozmyslal ako pilot ale ako clovek co travi vela casu na "baraku TVS" sedi na poradach a pozna vsetky tie sracky, delaye, aktualne finacne problemy a rozmyslal nad tym od prvej chvile nie ako pilot ale ako "menezer"...ako prve ho napadlo aky to bude opruz ak s tym sadne v SKG, ak by sa ukazalo ze ta masina potrebuje vymenit cely motor tak nepotreboval moc fantazie aby si vyratal ze ta masina tam moze zostat aj 2 tyzdne a tie naklady na dalsiu prevadzku budu nevycislitelne. Takto nejak ta myslienka utajit problem vznikla...nastastie to nevyslo a je z toho trosku poprask.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 596
- Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
- Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Tragédie servis opět zasahuje
Kapitan je ten co rozhoduje a nema byt loutkou. Preci jenom ten prusvih kdyby neco, by znamenal konecnou. Na me je uz je tech “drobnosti” trochu moc. Na Averherald to nekdo jiz sepsal a ja bych nekdy nerad kouka na letecke katastrofy s lokalnim hlavnim hrdinou. Nechci syckovat, ale pak bude kazdej chytrej, bohuzel je to stejna pisnicka unspolecnosti, ktere na to doplatili.
Moje posledni zkusenost s TVS na PRG-AMS-PRG byla tragicka a kdyby to nebyl sluzebni let, dobrovolne bych do toho nesel. Sedet v nabordovanem letadle co udajne ceka na slot, do ktereho vlezou technici s velikosti vercajku hodneho pro opravare zetoru, kteri dost hlastive v zadu “postelovali” a pak najednoi slot byl a letelo se. Jen to brzdeni bylo silene divne, houpane prerusovane.
Moje posledni zkusenost s TVS na PRG-AMS-PRG byla tragicka a kdyby to nebyl sluzebni let, dobrovolne bych do toho nesel. Sedet v nabordovanem letadle co udajne ceka na slot, do ktereho vlezou technici s velikosti vercajku hodneho pro opravare zetoru, kteri dost hlastive v zadu “postelovali” a pak najednoi slot byl a letelo se. Jen to brzdeni bylo silene divne, houpane prerusovane.
ngb píše:marthym píše:
Nechci se pilota zastávat, to vůbec, ale zajímaly by mě psané i nepsané pokyny v podobných případech... (myslíte, že v podobných "safe" případech se rozhodují jen podle sebe, situace a manuálu?). Nebo autocenzura?
Pilot je od toho pilot ze ma trening, nadrilovane postupy a skusenosti. Z hladiska prevadzky ak sa objavi mensia zavada za letu, posadka moze poslat cez ACARS spravu do PRG na operacku. ACARS sprava je nieco ako kratky email/SMSka. Samozrejme tie spravy nechodia Romanovi Vikovi do mobilu aby rozhodoval v realnom case ale ludom na operacny dispecing ktory v hierarchii firmy urcite je nizsie ako letovy riaditel. U menej zavaznych resp. jedinecnych zavad samozrejme PRG moze poslat pilotovi odpoved na otazku na ktoru nevie odpoved. V pripade tak ocividnom ako bol tento a blizkost letiska SKG/ATH samozrejme neboli na diskusiu a pilot vedel co ma robit. Grecko nie je Jemen alebo Somalsko aby pilot si nebol isty ci je bezpecne tam divertovat a ci radsej neletiet o 20 minut dalej. V kazdom pripade keby bol kapitan "normalny" ako prve ohlasi ATC Ateny dovod klesania do nizsej hladiny a sice ze stratil motor, tym padom uz to nie je tajomstvo a zacal by riesit vektoring na letisko divertu. Ak by mal cas moze poslat ACARSOM spravu do Prahy ze ide na divert nech s tym rataju ale neexistuje ze by mu niekto odpisal nech to nerobi. U kapitana P.V. ale ocividne zafungovalo ze nerozmyslal ako pilot ale ako clovek co travi vela casu na "baraku TVS" sedi na poradach a pozna vsetky tie sracky, delaye, aktualne finacne problemy a rozmyslal nad tym od prvej chvile nie ako pilot ale ako "menezer"...ako prve ho napadlo aky to bude opruz ak s tym sadne v SKG, ak by sa ukazalo ze ta masina potrebuje vymenit cely motor tak nepotreboval moc fantazie aby si vyratal ze ta masina tam moze zostat aj 2 tyzdne a tie naklady na dalsiu prevadzku budu nevycislitelne. Takto nejak ta myslienka utajit problem vznikla...nastastie to nevyslo a je z toho trosku poprask.
Re: Tragédie servis opět zasahuje
Je mi jasné, že kvůli tomu nevolali Vika nebo Šimáněho Ano, asi ta autocenzura...
Ano, o tom žádná, to "usvědčuje pilota". Jenže vzhledem ke všemu, co se dělo (děje) by asi nebylo v pořádku, kdyby to odnesl jednotlivec. Nebo byste to přijali - mj. po tom cirkusu o správném postupu?
ngb píše:V kazdom pripade keby bol kapitan "normalny" ako prve ohlasi ATC Ateny dovod klesania do nizsej hladiny a sice ze stratil motor. U kapitana P.V. ale ocividne zafungovalo ze nerozmyslal ako pilot a rozmyslal nad tym od prvej chvile nie ako pilot ale ako "menezer"...
Ano, o tom žádná, to "usvědčuje pilota". Jenže vzhledem ke všemu, co se dělo (děje) by asi nebylo v pořádku, kdyby to odnesl jednotlivec. Nebo byste to přijali - mj. po tom cirkusu o správném postupu?
Re: Tragédie servis opět zasahuje
marthym píše:Je mi jasné, že kvůli tomu nevolali Vika nebo Šimáněho Ano, asi ta autocenzura...ngb píše:V kazdom pripade keby bol kapitan "normalny" ako prve ohlasi ATC Ateny dovod klesania do nizsej hladiny a sice ze stratil motor. U kapitana P.V. ale ocividne zafungovalo ze nerozmyslal ako pilot a rozmyslal nad tym od prvej chvile nie ako pilot ale ako "menezer"...
Ano, o tom žádná, to "usvědčuje pilota". Jenže vzhledem ke všemu, co se dělo (děje) by asi nebylo v pořádku, kdyby to odnesl jednotlivec. Nebo byste to přijali - mj. po tom cirkusu o správném postupu?
Lenze kapitan tohoto letu nie je "jednotlivec". Kazda letecka spolocnost ma tzv postholderov pre trening - udrzbu - prevadzku - kvalitu/dodrziavanie procedur a ti su zodpovedni voci leteckemu uradu ze firma ma urcitu uroven a procesy na zaklade toho moze mat AOC. A tu je to zrovna ta ista osoba. A ked zabrdnem este hlbsie, ani to ze napriklad byvaly sefstevard Mirek Š. nafukal na Korfu nebolo zlyhanie jednotlivca, ale zlyhanie menezerov ze neprijali opatrenia aby sa to nestalo, najma ked cela firma roky vedela a videla ze pije. Detto kapitan Miroslav G. co nafukal az v Kanade aj ked aj "doma" z neho citil alkohol a cela firma si suskala ako to je ale menezeri z falosnej kolegiality nijak nekonali. Vo vsetkych pripadoch su ine mena a ano zlyhal jednotlivec ale podla mna je omyl ze zlyhali jednotlivci na spodku tym ze spravili pruser - podla mna zlyhal jednotlivec ten co mal funkciu a tomu nezabranil. To si treba uvedomit ze ten pohlad je opacny ta firma nevyzera tak ako zamestanaci co su na spodu, ale ti radovi zamestnanci konaju iba tak aky system im nastavili ti hore.
Citujem z OM-A:
1.2.7. Capt. Ing. Pavel V....ý
Director Flight Operations, a person responsible for flight operations nominated pursuant to
ORO.AOC.135 a) 1) and a person responsible for crew training nominated pursuant to
ORO.AOC.135 a) 2) of the Implementary Regulation. He reports to the General Director and
is responsible for management, control and supervision of the flight operations area and for
the management and supervision of the crew training.
Re: Tragédie servis opět zasahuje
No, o tom, ze u travelu není ta kultura úplně ok se spekuluje uz delší dobu. Ale zatim se to dalo vzdy odbýt, že předpisy nebyly porušeny. Ale ja jsem si vzdycky rikal, ze se jim ta kultura jdem ve všem az na hranu jednou vymstí. No a zdá se, že se to stalo. Dá se na to dívat taky tak, že je aspoň dobře, ze přitom nikdo nepřišel o kejhák.
Re: Tragédie servis opět zasahuje
HonzaLB píše:Robert píše:Nerozumím úplně reakci mluvčího ÚCL:
https://tn.nova.cz/clanek/letadlu-smart ... odiny.html"Úřad pro civilní letectví není subjektem, který v daném okamžiku provádí šetření uvedené události, ani případné hodnocení závažnosti události," uvedl pro TN.cz mluvčí ÚCL Vítězslav Hezký. Redakci odkázal na Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod.
Tak snad dodržování předpisů a postupů by mělo být záležitostí ÚCL.
uvidíme, co na tento výrok řekne v pondělí ministerstvo dopravy
No a taky musí být zajímavé co na to říkají partneři/management ze Skyteamu. Jsou tyto postupy v souladu s jejich bezpečnostními regulacemi, když SW lítá všechny lety pro Skyteam member airline - ČSA. On je vlastně SW teď členem ST... Tam jste se také ptal?