Ztráta obou motorů nad evropskou pevninou a hledání letiště
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Ztráta obou motorů nad evropskou pevninou a hledání letiště
Chtěl bych se zeptat - při ztrátě obou motorů při letu nad pevninou ve dně - přicházela by do úvahy i improvizace v podobě přistání na třeba vojenském letišti bez (dostatečného) vybavení, pokud by bylo ve výrazně příznivější vzdálenosti a jeho dráha by měla vhodnou orientaci?
Případně - je časově náročné rozsvítit letiště, co nefunguje 24 hodin?
Modelově - výpadek motorů na Šumavě v letu směr východ a případné užití LKCS (Linec už by mohl být o něco dále)
Případně - je časově náročné rozsvítit letiště, co nefunguje 24 hodin?
Modelově - výpadek motorů na Šumavě v letu směr východ a případné užití LKCS (Linec už by mohl být o něco dále)
Re: Ztráta obou motorů nad evropskou pevninou a hledání letiště
fricoolinek2 píše:Chtěl bych se zeptat - při ztrátě obou motorů při letu nad pevninou ve dně - přicházela by do úvahy i improvizace v podobě přistání na třeba vojenském letišti bez (dostatečného) vybavení, pokud by bylo ve výrazně příznivější vzdálenosti a jeho dráha by měla vhodnou orientaci?
Případně - je časově náročné rozsvítit letiště, co nefunguje 24 hodin?
Modelově - výpadek motorů na Šumavě v letu směr východ a případné užití LKCS (Linec už by mohl být o něco dále)
Air Transat 236 třeba přistál na vojenské základně na Azorech - https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_Air_Transat_236
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Ztráta obou motorů nad evropskou pevninou a hledání letiště
No ale tam bude kompletní vybavení 24/7/365. To bych neviděl jako úplně relevantní záležitost.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Ztráta obou motorů nad evropskou pevninou a hledání letiště
fricoolinek2 píše:Chtěl bych se zeptat - při ztrátě obou motorů při letu nad pevninou ve dně -
Dovolil bych si připomenout, že pevnina nemá dno, pokud se nejedná o vodní plochu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Ztráta obou motorů nad evropskou pevninou a hledání letiště
Tak uzavřená letecká základna by byla spása! případně i delší rovnej úsek dálnice jsou určitě lepší alternativy než kukuřičný pole nebo hladina řeky…
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Ztráta obou motorů nad evropskou pevninou a hledání letiště
JackBrno píše:fricoolinek2 píše:Chtěl bych se zeptat - při ztrátě obou motorů při letu nad pevninou ve dně - přicházela by do úvahy i improvizace v podobě přistání na třeba vojenském letišti bez (dostatečného) vybavení, pokud by bylo ve výrazně příznivější vzdálenosti a jeho dráha by měla vhodnou orientaci?
Případně - je časově náročné rozsvítit letiště, co nefunguje 24 hodin?
Modelově - výpadek motorů na Šumavě v letu směr východ a případné užití LKCS (Linec už by mohl být o něco dále)
Tak jsem si přečetl nadpis a okamžitě jsem úplně přesně věděl, kdo je autorem dotazu Pohled do správné kolonky mě utvrdil v tom, že se nepletu...
Tak jsou "improvizace" co se týče přistání. Hudson river, kukuřice za Moskvou, Tu-154 na opuštěném letišti v tajze...
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... ajze-57419
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Ztráta obou motorů nad evropskou pevninou a hledání letiště
pepa007 píše:Tak uzavřená letecká základna by byla spása! případně i delší rovnej úsek dálnice jsou určitě lepší alternativy než kukuřičný pole nebo hladina řeky…
Nj ale vždy by to bylo za světla.
Re: Ztráta obou motorů nad evropskou pevninou a hledání letiště
fricoolinek2 píše:pepa007 píše:Tak uzavřená letecká základna by byla spása! případně i delší rovnej úsek dálnice jsou určitě lepší alternativy než kukuřičný pole nebo hladina řeky…
Nj ale vždy by to bylo za světla.
Ano, s výpadkem všech motorů u dopravního letadla se prostě nepočítá a nejsou na to nastaveny žádné speciálních pozemní procedury. Takže když se to v jedné miliontině případů stane, tak se improvizuje, pilot si prostě musí s případnou pomocí ATC použitelnou plochu najít sám. Případy Hudsonu a kukuřičného pole jsou mimo, protože tam nebyl vůbec čas nějakou vhodnější plochu hledat a kdyby to bylo v noci, tak absolutně není žádná šance řešit nějaké provizorní osvětlení. Osvětlení je schopno poskytnout jedině funkční letiště se stálou službou. Žádnou neaktivní vojenskou základnu nebo civilní letiště mimo provoz, nikdo za těch pár desítek sekund až jednotek minut, nemá šanci rozsvítit. Takže zase fantazíruješ nad nesmysly. Jinak vlastně u všech případů, kdy došlo větších letadel k výpadku všech motorů, bylo obrovské štěstí, že se to stalo vždy za dne, jinak by nejspíš všechny dopadly katastrofou. Výjimkou by mohl být případ Air Transat, který doplachtil na Azory na vojenskou základnu, která byla funkční a má nejspíš i osvětlení dráhy, takže by se tam teoreticky dalo přistát i v noci, ovšem jen teoreticky, protože i za světla se hrozně blbě odhaduje, kam letadlo doklouže a aby klesalo pod správným úhlem a vyšlo to přesně na letiště. Za tmy by to bylo ještě mnohem horší a dost pochybuji, že by to zvládli.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Ztráta obou motorů nad evropskou pevninou a hledání letiště
Já opravdu nevím, za jak dlouho lze rozsvítit letiště. Předpokládám, že je na to ovládací panel/skříň někde ve věži.
Jak člověk často slyší o výpadku jednoho motoru, tak skoro je zázrak, že jednou za neurekom letů nevypadne i ten druhý.
Jak člověk často slyší o výpadku jednoho motoru, tak skoro je zázrak, že jednou za neurekom letů nevypadne i ten druhý.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 654
- Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
- Bydliště: OSR
- Stav: Offline
Re: Ztráta obou motorů nad evropskou pevninou a hledání letiště
Padající kámen z nebe těžko bude řešit nějaké postupy, nařízení, tam už je to buď anebo
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Ztráta obou motorů nad evropskou pevninou a hledání letiště
Letadlo bez motorů není padající kámen.
BTW: B727/Tu-154/Tristar/DC-10/MD-11 - udržely se na jeden motor v horizontálnim letu?
BTW: B727/Tu-154/Tristar/DC-10/MD-11 - udržely se na jeden motor v horizontálnim letu?
Re: Ztráta obou motorů nad evropskou pevninou a hledání letiště
Pokud někdo na věži je, tak zapnutí osvětlení dráhy je opravdu otázka jednoho tlačítka a 5 sekund. Jinak Lajes na Azorech je i civilní letiště, takže tam určitě osvětlená dráha je.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Ztráta obou motorů nad evropskou pevninou a hledání letiště
fricoolinek2 píše:Já opravdu nevím, za jak dlouho lze rozsvítit letiště. Předpokládám, že je na to ovládací panel/skříň někde ve věži.
Jak člověk často slyší o výpadku jednoho motoru, tak skoro je zázrak, že jednou za neurekom letů nevypadne i ten druhý.
To ale předpokládá, že to je nějaká aktivní vojenská základna, kde na věži sedí pohotovost, která je skutečně připravena okamžitě vše rozsvítit...
Pravděpodobnost, že letadlu skutečně při startu vypadnou nejdnou oba dva motory do stavu, že nejdou nahodit, stane se to v noci, a stane se to v těsné blízkosti vojenské základny, na které sedí pohotovost na věži, se prostě infinitezimálně blíží nule.
Ono i celkově těch případů výpadku obou motorů a "doklouzání" je naprostý minimum, já osobně vím asi o třech-čtyřech, ono jich moc víc za posledních 30 let asi nebude.