pettte píše:Čím dříve padne dnes již "prázdná skořápka" ČSA, tím dříve padne SW a tím dříve se objeví nová konkurence. To je koloběh, nejen podnikatelského života.
Já moc nechápu, jak tam hraje roli prázdná nebo plná skořápka ČSA. TVS fungoval předtim dlouhou dobu bez ní.
Neumim si představit, že by měla na trh vstoupit převratná konkurence. TVS operuje zejména v letních měsících nepravidelky, které jsou dle mýho silně monopolizované, protože je mají zasmluvněné CK a nemají moc velký důvod zasmluvňovat Sun Express, Voloteu nebo kohokoliv jinýho. Kdyby totiž konkurence uměla oslovit CK lepší nabídkou než TVS, tak se tak dávno děje. Z toho mi vyplývá, že to prostě neumí. Pokud by na charterovém trhu mělo dojít ke změně, tak by tu změnu měly iniciovat cestovky (nebo cestující?). Na druhou stranu, když chce cesťák k moři, tak letí, protože buďto je mu to jedno nebo nemá na výběr. A přál bych si, aby nějaká aerolinka vytvořila zdravý konkurenční prostředí, který by podpořilo rozvoj a zvýšení kvalitu nabízenýho produktu. A vstup novýho tuzemskýho hráče na trh taky neočekávám s ohledem na kapitálovou náročnost a další bariéry vstupu.
A na pravidelkách, kde je ta konkurence výrazně větší, se ještě TVS taky drží. Otázkou, kde a jak dlouho se udrží, ale nic zatím nenaznačuje tomu, že by měl TVS padnout kvůli tomu, jakej je jejich business model. Co je v tuhle chvíli ohrožuje nejvíc jsou uzeměný MAXy a horší likvidita.