Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Paul1 »

Tak to jsem klidný, kočky (čtyřnohé) stejně nemám rád :) A pořád lepší odkaz na článek z PL, který je k tématu, než OT obrázek s kočkou... :)


balzac
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 01. 02. 2017, 09:58
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od balzac »

Marty-t píše:pokud zavede Kiwi spolehlivé autobusy co budou jezdit v taktu mezi Vídní a Brnem - tak proč ne. To jim určitě fungovat bude. Třeba dostat se z Brna veřejnou dopravou na VIE k odletu ráno je docela oříšek - Regiojet bus ve 02:30 a 06:40 bývá vyprodaný a další rozumné spojení je až vlak ČD a Regiojetu po půl osmé s přestupem na hbf.

Kolikrát jsem spíš přemýšlel nad tím, proč ČD/RJ nepřidají nějakej vlakovej spoj, kterým by se ty ranní odlety z VIE daly stíhat. Třeba výměnou za nějakej spoj v průběhu dne jejichž vytíženost není nijak zvlášť vysoká, soudě podle toho co jsem za těch pár cest ročně vypozoroval. Myslím si, že zájem by byl (nejen mezi lidma směřujícíma na letiště)

Nedávno jsem zkusil po dlouhé době autobus RJ v těch 2:30 a v polovině cesty jsem se málem pozvracel (asi kombinace vzduchu v autobusu a nevyspání) :-) Naproti tomu vlak je mnohem pohodlnější a rychlejší, když to jde tak i radši jedu vlakem než autem.
Naposledy upravil(a) balzac dne 21. 09. 2019, 07:59, celkem upraveno 1 x.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Online

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

balzac píše:
Marty-t píše:pokud zavede Kiwi spolehlivé autobusy co budou jezdit v taktu mezi Vídní a Brnem - tak proč ne. To jim určitě fungovat bude. Třeba dostat se z Brna veřejnou dopravou na VIE k odletu ráno je docela oříšek - Regiojet bus ve 02:30 a 06:40 bývá vyprodaný a další rozumné spojení je až vlak ČD a Regiojetu po půl osmé s přestupem na hbf.

Kolikrát jsem spíš přemýšlel nad tím, proč ČD/RJ nepřidají nějakej vlakovej spoj, kterým by se ty ranní odlety z VIE daly stíhat. Třeba výměnou za nějakej spoj v průběhu dne jejichž vytíženost není nijak zvlášť vysoká, soudě podle toho co jsem za těch pár cest ročně vypozoroval. Myslím si, že zájem by byl (nejen mezi lidma směřujícíma na letiště)

Nedávno jsem zkusil po dlouhé době autobus RJ v těch 2:30 a v polovině cesty jsem se málem pozvracel (asi kombinace vzduchu v autobusu a nevyspání) :-) Naproti tomu vlak je mnohem pohodlnější a rychlejší.

On ani Jančura není schopen dát něco rozumného na dálkovky kolem 10.-11. dopoledne, takže opět 2:30 od Grandu. Moje žena prohlásila, že z Vídně už nepoletí.

balzac
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 01. 02. 2017, 09:58
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od balzac »

Je pravda, že kvůli tomu bídnýmu spojení už jsem pár kratších výletů v rámci EU nerealizoval... Uvažoval jsem i o možnosti jet posledním vlakem z Brna 21:24, zkusit se vyspat na letišti a pak se přesunout do salonku... Ale to je taky takový, no...

VIE je jinak z hlediska dostupnosti z Brna fajn, zejména v porovnání s PRG, ale tohle je prostě blbý... Za pár týdnů letím PRG -> DOH -> SEZ a začínám být čím dál víc nervózní z D1 a začínám si říkat, jestli jsem radši neměl letět z VIE přes ADD...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Globik píše:On ani Jančura není schopen dát něco rozumného na dálkovky kolem 10.-11. dopoledne, takže opět 2:30 od Grandu. Moje žena prohlásila, že z Vídně už nepoletí.

Ale hoši - tak tragický to není - večerním vlakem na hbf., kolem něj je spousta hotýlků pár minut pěšky. Přespat a druhý den ráno z hbf. za 4,20 EUR jezdí Railjety v půlhodinovém taktu s 15 minutovou jízdní dobou přímo pod VIE... Tak pls. příště netýrat ženy a děti odjezdy busu z Brna ve 2:30 ráno...

Prostě je to o tom, že firmy nehledají poptávku, nedělají nějaké složité analýzy velkých dat toho co zákazníci potřebují, nehledají aktivně díry na trhu - asi jsou rády, že ustojí současný provoz - možná by nesehnaly zdroje financí ale spíš hlavně personálu na expanzi - a tak jim stačí jen být o krok lepší než konkurence...


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Online

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Marty-t píše:
Globik píše:On ani Jančura není schopen dát něco rozumného na dálkovky kolem 10.-11. dopoledne, takže opět 2:30 od Grandu. Moje žena prohlásila, že z Vídně už nepoletí.

Ale hoši - tak tragický to není - večerním vlakem na hbf., kolem něj je spousta hotýlků pár minut pěšky. Přespat a druhý den ráno z hbf. za 4,20 EUR jezdí Railjety v půlhodinovém taktu s 15 minutovou jízdní dobou přímo pod VIE... Tak pls. příště netýrat ženy a děti odjezdy busu z Brna ve 2:30 ráno...

Jasně, letiště 150 km daleko a cestou budu spát a tahat se s kufry do hotýlku. Natolik úchylnej nejsem.
Děti jsou týrány nejmíň, ty takové věci zvládají nejlíp. Loni jsem jel ve 2:30 s šestiletou dcerou. Na letišti jsme vlezli do salónku, ona čuměla na svůj tablet, já do sebe vyklopil pár panáků a pak jsme se přesunuli do dětské herny. Vše naprosto bez problémů. Pár týdnů po nás letěla žena se tříletým synkem a ten si také nestěžoval. Ona ano. A vyhrotilo se to letos, kdy jsem jí přesvědčil, že jet ve všední den ráno autobusem, který vyjíždí z Prahy a přijet podle jízdního řádu na letiště 100 minut před odletem TATL je poněkud riskantní a tak zase jela (tentokrát sama) z Brna ve 2:30. Jenže letadlo mělo zpoždění a tak jsem to schytal i s úroky.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Globik píše:Jasně, letiště 150 km daleko a cestou budu spát a tahat se s kufry do hotýlku. Natolik úchylnej nejsem.

Takže řešení je vlak ve 4:28 do Prahy ? Jaký je rozdíl mezi 150km a nutností přespání v hotýlku pro dva za 70-80 EUR a vzdáleností třeba 1500km ? Kolik stojí vstup do salónku ve VIE ? Nechci útočit - jen mne to prostě zajímá...

V současném stavu infrastruktury na jižní Moravě je prostě 150km strašně daleko. Například 70km vlakem do Nového Města na Moravě trvá z Brna tratí přes Nedvědice 2 hodiny a motoráčky jim tam jezdí v 2-hodinovém taktu. Na hlavním koridoru by byla jízdní doba rychlíkem na stejné vzdálenosti 30-45 minut, takže motoráčkem tuhle vzdálenost jezdí jen lidé co mají vlak za levno nebo pro které je cesta cíl. Přesto kraje na jeho provoz doplácí místo toho aby tuto trať zrušily nebo plně nahradily busy nebo vlakovými spoji přes Žďár. Tyto dotace dnes nikoho nevzrušují. Ale když chce dát JMK 60 Mega ročně po dobu 4 let na znovurozlítání BRQ-MUC - tak to už vadí spoustě lidí. Podle příspěvků výše je jasné, že pokud by byl z BRQ odlet brzo ráno a ne v poledne jak mělo BMI, linka by si pasažéry rychle našla. Podívejte se jak LOT zavádí momentálně linku WAW-BZG (podle mne namísto OSR). 2 rotace denně s nocováním. Přílet o půlnoci, odlet zpět do WAW v šest ráno. Ceny začínají na cca 1000kč/ow. Proč to v Polsku jde a tady bylo plno řečí o tom, že případné nocování BMI v BRQ nejde nebo že je neekonomické ?

Já mám osobně obavu jinou - aby třeba dotace 60M CZK/rok nepřílákala po BMI nějakého jiného nemocného hráče StarAlliance - třeba Adrii, která by pak linku provozovala v CS s LH kvůli dotaci rok, dva a bez ohledu na výsledky této linky šla sama jako firma najednou do kytek, podobně jako BMI. To by bylo zase keců o tom, že BRQ nemá potenciál... Má. Ale jen pro spolehlivého dopravce jehož linky budou fungovat bez častých rušení, jehož časy a ceny budou mít hlavu a patu - jinak to fakt nepůjde a kraj by měl místo rozlítání BRQ zvážit dotace do časté bus linky na VIE třeba v hodinovém taktu. (vzhledem ke stavu na I/52 a průjezdu Vídní raději oklikou po dálnici přes Bratislavu pls.)
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 22. 09. 2019, 08:39, celkem upraveno 1 x.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Online

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Marty-t píše:
Globik píše:Jasně, letiště 150 km daleko a cestou budu spát a tahat se s kufry do hotýlku. Natolik úchylnej nejsem.

Takže řešení je vlak ve 4:28 do Prahy ? Jaký je rozdíl mezi 150km a nutností přespání v hotýlku pro dva za 70-80 EUR a vzdáleností třeba 1500km ? Kolik stojí vstup do salónku ve VIE ? Nechci útočit - jen mne to prostě zajímá...

V současném stavu infrastruktury na jižní Moravě je prostě 150km strašně daleko. Například 70km vlakem do Nového Města na Moravě trvá z Brna tratí přes Nedvědice 2 hodiny a motoráčky jim tam jezdí v 2-hodinovém taktu. Na hlavním koridoru by byla jízdní doba rychlíkem na stejné vzdálenosti 30-45 minut, takže motoráčkem tuhle vzdálenost jezdí jen lidé co mají vlak za levno nebo pro které je cesta cíl. Přesto kraje na jeho provoz doplácí místo toho aby tuto trať zrušily nebo plně nahradily spoji přes Žďár. Tyto dotace nikoho nevzrušují. Ale když chce dát JMK 60 Mega ročně po dobu 4 let na znovurozlítání BRQ-MUC - tak to už vadí spoustě lidí. Podle příspěvků výše je jasné, že pokud by byl z BRQ odlet brzo ráno a ne v poledne jak mělo BMI, linka by si pasažéry rychle našla. Podívejte se jak LOT zavádí momentálně linku WAW-BZG (podle mne namísto OSR). 2 rotace denně s nocováním. Přílet o půlnoci, odlet zpět do WAW v šest ráno. Ceny začínají na cca 1000kč/ow. Proč to v Polsku jde a tady bylo plno řečí o tom, že případné nocování BMI v BRQ nejde nebo že je neekonomické ?

Já mám osobně obavu jinou - aby třeba dotace 60M CZK/rok nepřílákala po BMI nějakého jiného nemocného hráče StarAlliance - třeba Adrii, která by pak linku provozovala v CS s LH kvůli dotaci rok, dva a sama jako firma šla najednou do kytek. To by bylo zase keců o tom, že BRQ nemá potenciál... Má. Ale jen pro dopravce jehož linky budou fungovat stabilně, jehož časy a ceny budou mít hlavu a patu - jinak to fakt nepůjde a kraj by měl místo rozlítání BRQ zvážit dotace do časté bus linky na VIE třeba v hodinovém taktu. (vzhledem ke stavu na I/52 a průjezdu Vídní raději oklikou po dálnici přes Bratislavu pls.)

Ne. V Praze máme možnost bydlení stejně jako v Brně. Jestli cestujeme z Prahy nebo z Brna, je irelevantní, ber to jako že tam máme dva srovnatelné domovy. VIE je pro mojí ženu lepší než PRG z hlediska nabídky dálkových spojů. Jenže už se zařekla, že ve 2 hodiny v noci nepojede
a radši poletí s jedním přestupem navíc. Navíc salonky máme zadarmo (za paušál) pro celou rodinu, ale ani ty nevynahradí ten noční odjezd.

Jinak s dalšími odstavci souhlas.

tramin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 196
Registrován: 28. 11. 2011, 10:04
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od tramin »

@ Marty-t : No vypadá to,že sama Adria to má nahnuté již nyní...
https://www.fly4free.pl/3-znane-linie-l ... a-zniknac/

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od velpa.66 »

Protože bydlím blízko Brna,tak mi je jedno jestli letím z PRG,nebo VIE,případně BTS. Na letiště jezdím vlakem. Na ranní odlet si kupuji hotel na letišti nebo u nádraží. Cenově to vychází přibližně stejně včetně salonku.
Ale hodně lidí počítá každou korunu navíc.Je to individuálí kterému letišti a proč kdo dává přednost.
Linka BRQ-MUC ??? Pro toho kdo nechce trávit zbytečnou noc mimo domov ? Tady to asi není o ceně.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Marty-t píše:
Globik píše:Jasně, letiště 150 km daleko a cestou budu spát a tahat se s kufry do hotýlku. Natolik úchylnej nejsem.

Takže řešení je vlak ve 4:28 do Prahy ? Jaký je rozdíl mezi 150km a nutností přespání v hotýlku pro dva za 70-80 EUR a vzdáleností třeba 1500km ? Kolik stojí vstup do salónku ve VIE ? Nechci útočit - jen mne to prostě zajímá...

V současném stavu infrastruktury na jižní Moravě je prostě 150km strašně daleko. Například 70km vlakem do Nového Města na Moravě trvá z Brna tratí přes Nedvědice 2 hodiny a motoráčky jim tam jezdí v 2-hodinovém taktu. Na hlavním koridoru by byla jízdní doba rychlíkem na stejné vzdálenosti 30-45 minut, takže motoráčkem tuhle vzdálenost jezdí jen lidé co mají vlak za levno nebo pro které je cesta cíl. Přesto kraje na jeho provoz doplácí místo toho aby tuto trať zrušily nebo plně nahradily busy nebo vlakovými spoji přes Žďár. Tyto dotace dnes nikoho nevzrušují. Ale když chce dát JMK 60 Mega ročně po dobu 4 let na znovurozlítání BRQ-MUC - tak to už vadí spoustě lidí. Podle příspěvků výše je jasné, že pokud by byl z BRQ odlet brzo ráno a ne v poledne jak mělo BMI, linka by si pasažéry rychle našla. Podívejte se jak LOT zavádí momentálně linku WAW-BZG (podle mne namísto OSR). 2 rotace denně s nocováním. Přílet o půlnoci, odlet zpět do WAW v šest ráno. Ceny začínají na cca 1000kč/ow. Proč to v Polsku jde a tady bylo plno řečí o tom, že případné nocování BMI v BRQ nejde nebo že je neekonomické ?

Já mám osobně obavu jinou - aby třeba dotace 60M CZK/rok nepřílákala po BMI nějakého jiného nemocného hráče StarAlliance - třeba Adrii, která by pak linku provozovala v CS s LH kvůli dotaci rok, dva a bez ohledu na výsledky této linky šla sama jako firma najednou do kytek, podobně jako BMI. To by bylo zase keců o tom, že BRQ nemá potenciál... Má. Ale jen pro spolehlivého dopravce jehož linky budou fungovat bez častých rušení, jehož časy a ceny budou mít hlavu a patu - jinak to fakt nepůjde a kraj by měl místo rozlítání BRQ zvážit dotace do časté bus linky na VIE třeba v hodinovém taktu. (vzhledem ke stavu na I/52 a průjezdu Vídní raději oklikou po dálnici přes Bratislavu pls.)


Tvoje starosti bych chtěl mít :D Nicméně přiznám se, že tok tvých myšlenek je pro mě zcela nepochopitelný.. Bojíš se, aby do Brna náhodou nechtěla lítat Skytraxem nedostatečně ohvězdičkovaná ajrolinka a realita je taková, že ani za dotace do Brna nechce lítat vůbec žádná. A stále nás přesvědčuješ, že chyba je na straně ajrolinek, které nepochopily, že Brno je zlatý důl :crazy:

K těm dotacím.....domnívám se, že kdyby v Brně na radnici vládl zdravý rozum, městem bylo možno normálně projet, I/52 i D/1 byla vyřešená, tak by dotace těch mrzkých 60mega CZK nikomu nevadili :lol: Jenže protože nejen v Brně se řeší blbosti, které normální lidi jenom rozčilují a pokrok žádný, tak se nediv že ty dotace považuje veřejnost za další malou domů / peníze vyhozené oknem.

PS: Jo a kdyby ta D1 a I/52 / slušný vlak na LKPR fungovaly, tak bychom to vlákno o Tuřanech mohli rovnou zrušit. Chápu že by ti bodla přímá linka do FRA, ale kolik takových v Brně je? :D

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Paul1 »

Petr31 píše:K těm dotacím.....domnívám se, že kdyby v Brně na radnici vládl zdravý rozum, městem bylo možno normálně projet, I/52 i D/1 byla vyřešená, tak by dotace těch mrzkých 60mega CZK nikomu nevadili :lol: Jenže protože nejen v Brně se řeší blbosti, které normální lidi jenom rozčilují a pokrok žádný, tak se nediv že ty dotace považuje veřejnost za další malou domů / peníze vyhozené oknem.

PS: Jo a kdyby ta D1 a I/52 / slušný vlak na LKPR fungovaly, tak bychom to vlákno o Tuřanech mohli rovnou zrušit. Chápu že by ti bodla přímá linka do FRA, ale kolik takových v Brně je? :D


Možná by jsi nám méně znalým mohl vysvětlit, jak se radnice v Brně může výrazněji zasadit o výstavbu D52, rozšíření a dokončení D1 a VMO, když přípravu všech těchto staveb má na starost kraj (který pohnojil ZÚR) a stát, resp. ŘSD. Když k tomu připočteš obstrukce spolků Dětí země a Vody z Tetčic, tak je Brno v pasti.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Paul1 píše:
Petr31 píše:K těm dotacím.....domnívám se, že kdyby v Brně na radnici vládl zdravý rozum, městem bylo možno normálně projet, I/52 i D/1 byla vyřešená, tak by dotace těch mrzkých 60mega CZK nikomu nevadili :lol: Jenže protože nejen v Brně se řeší blbosti, které normální lidi jenom rozčilují a pokrok žádný, tak se nediv že ty dotace považuje veřejnost za další malou domů / peníze vyhozené oknem.

PS: Jo a kdyby ta D1 a I/52 / slušný vlak na LKPR fungovaly, tak bychom to vlákno o Tuřanech mohli rovnou zrušit. Chápu že by ti bodla přímá linka do FRA, ale kolik takových v Brně je? :D


Možná by jsi nám méně znalým mohl vysvětlit, jak se radnice v Brně může výrazněji zasadit o výstavbu D52, rozšíření a dokončení D1 a VMO, když přípravu všech těchto staveb má na starost kraj (který pohnojil ZÚR) a stát, resp. ŘSD. Když k tomu připočteš obstrukce spolků Dětí země a Vody z Tetčic, tak je Brno v pasti.


....co dělali všechny ty roky různí Haškové, Onderkové a spol, kteří seděli ve funkcích v Brně / na Jižní Moravě a v Praze? (Onderka už se opět vrací) To byli všichni ti politici i jejich voliči slepí? A proč si v Brně před pár lety poslali voliči ekoteroristy rovnou do čela města? Myslím Hollana a tu jeho eskadru....Já myslím že všechno svádět na Pražáky fakt nejde........ :lol:

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Petr31 píše:Chápu že by ti bodla přímá linka do FRA, ale kolik takových v Brně je? :D

Petre, uz ponekolikate tady naznacujes, ze mas nejaka exaktni data, tykajici se poptavky po primem leteckem spojeni z Brna do hubu (a opacnym smerem). Podel se o tato data s nami, at muzeme diskutovat na zaklade neceho kvantifikovatelneho, nebo v lepsim pripade jiz dnes kvantifikovaneho.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

HighFlyer píše:
Petr31 píše:Chápu že by ti bodla přímá linka do FRA, ale kolik takových v Brně je? :D

Petre, uz ponekolikate tady naznacujes, ze mas nejaka exaktni data, tykajici se poptavky po primem leteckem spojeni z Brna do hubu (a opacnym smerem). Podel se o tato data s nami, at muzeme diskutovat na zaklade neceho kvantifikovatelneho, nebo v lepsim pripade jiz dnes kvantifikovaneho.


Kdepak, používám jen všem veřejně dostupná data a vlastní hlavu :D Marty má uvedenou adresu FRA / BRQ, předpokládám tedy, že ve FRA pracuje a na spoji do DE má eminentní zájem. Proč jsem skeptik? Stačí poslední pokus BMI - sice ajrolinka zkrachovala, ale pokud by spoj do Brna byl takové terno, dávno by jej převzala matka Lufthansa, navýšila kapacitu a rotace i bez dotace. Jestli mě paměť neklame, tak Lufthansa už to jednou kdysi zkoušela. No a pokus brněnských konšelů přilákat sem loni / předloni ten rumunský lowcost si snad všichni ještě živě pamatují. A dodám, že jakmile skončily dotace, i lowcost Wizzair to v Brně okamžitě zabalil. To je důvod, proč si dám raději růžové víno, ale růžové brýle fakt ne. A jak jsem už párkrát zmiňoval, klidně bych se do Tuřan jezdil koukat na Jumbo, kdyby ovšem mělo kam a proč lítat....nemyslím tím ale cargo s motorkama jednou ročně před a po Grand Prix :lol:


Odpovědět