Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Paul1 »

Petr31 píše:....co dělali všechny ty roky různí Haškové, Onderkové a spol, kteří seděli ve funkcích v Brně / na Jižní Moravě a v Praze? (Onderka už se opět vrací) To byli všichni ti politici i jejich voliči slepí? A proč si v Brně před pár lety poslali voliči ekoteroristy rovnou do čela města? Myslím Hollana a tu jeho eskadru....Já myslím že všechno svádět na Pražáky fakt nejde........ :lol:


Koukám, že o výstavbě silnic a dálnic nemáš ani to nejmenší ponětí. Kdyby za chybějící dálnice a silnice v JM kraji mohlo jen Brno a kraj, tak by v ostatní krajích bylo vše postaveno (D3, D35, D49, D11, D0...).

Co se týče ekoteroristů, tak v Brně se aspoň poučili a poslali Žít Brno do pekel, ale Pražáci jsou s piráty nepoučitelní :)

Tím končím OT, mně dotace do leteckých linek nevadí a dává větší smysl než třeba dotace do cyklostezek...


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Paul1 píše:
Petr31 píše:....co dělali všechny ty roky různí Haškové, Onderkové a spol, kteří seděli ve funkcích v Brně / na Jižní Moravě a v Praze? (Onderka už se opět vrací) To byli všichni ti politici i jejich voliči slepí? A proč si v Brně před pár lety poslali voliči ekoteroristy rovnou do čela města? Myslím Hollana a tu jeho eskadru....Já myslím že všechno svádět na Pražáky fakt nejde........ :lol:


Koukám, že o výstavbě silnic a dálnic nemáš ani to nejmenší ponětí. Kdyby za chybějící dálnice a silnice v JM kraji mohlo jen Brno a kraj, tak by v ostatní krajích bylo vše postaveno (D3, D35, D49, D11, D0...).

Co se týče ekoteroristů, tak v Brně se aspoň poučili a poslali Žít Brno do pekel, ale Pražáci jsou s piráty nepoučitelní :)

Tím končím OT, mně dotace do leteckých linek nevadí a dává větší smysl než třeba dotace do cyklostezek...


Ani nemusím vědět - pravidla hry i pro dálnice nastavují politici (i ti moravští) a udělali to tak, aby se nic nepostavilo...a všichni ti ochránci žabiček do toho mohli kecat a vydírat. Jezdím často na Vídeň a na "Mušovském mostě" kde měří 20kmh se mi pravidelně zvyšuje tepová frekvence a za Mikulovem kroutím hlavou, jaktože v byrokracii proslulém Rakousku to jde..No a pražáci snad vystřízliví, ale bude je to bolet...HOWGH :D

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Petr31 píše:pokud by spoj do Brna byl takové terno, dávno by jej převzala matka Lufthansa, navýšila kapacitu a rotace i bez dotace. Jestli mě paměť neklame, tak Lufthansa už to jednou kdysi zkoušela. No a pokus brněnských konšelů přilákat sem loni / předloni ten rumunský lowcost si snad všichni ještě živě pamatují. A dodám, že jakmile skončily dotace, i lowcost Wizzair to v Brně okamžitě zabalil.

Podle mne nemáte úplně správné informace. LH to v Brně nezkoušela. Možná si ji pletete s Cirrus Airlines. Ti zkoušeli MUC před BMI. LH má totiž strategii 4 hlavních hubů - FRA, MUC, ZRH a VIE - no a Brno je prostě příliš blízko jejich hlavního hubu. Proto do Brna nechtějí - kvůli jejich strategii hlavních hubů - toť vše. Menší města ve východní Evropě ve podobné časové vzdálenosti od velkého letiště i přes nižší kupní sílu linky LH již mají. Temešvár, Debrecín, Bydhošť. U Wizzu to bylo podobné. Neskončil, že by vyschly dotace. Naopak. Pokud se nepletu, lítal úspěšně do Lutonu a Eindhovenu bez nich, ale pak změnil svoji strategii a udělal VIE jednu ze svých hlavních bází. No a po Brnu a kraji chtěl výpalné - dotaci za to, že z Brna neodejde.

Vaše názory na to co mohou a nemohou místní politici ovlivnit si myslím, že se liší od reality. Podle mne zatím ještě absolutistickou vládu nemáme, a tak současní politici musí respektovat platné zákony a jejich změna je v prostředí silného lobbingu různých zájmových stran běh na dlouhou trať.

Mě osobně je jedno kam radní 60M dotaci umístí - zda do feeding linky hubu nebo do častého busu přímo na VIE. Prostě Brno a okolí (vč. Zlína, Olomouce atp.) pro další rozvoj lepší dostupnost ze světa potřebuje. Podle mne určitě víc než údržbu málo využitých kolejí s motoráčky nebo 1x ročně MotoGP.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Petr31 píše:Proč jsem skeptik? Stačí poslední pokus BMI - sice ajrolinka zkrachovala, ale pokud by spoj do Brna byl takové terno, dávno by jej převzala matka Lufthansa, navýšila kapacitu a rotace i bez dotace. Jestli mě paměť neklame, tak Lufthansa už to jednou kdysi zkoušela.

Pamet te klame. Lufthansa BRQ nikdy nezkousela. A v soucasne dobe o linku nema zajem z duvodu, ktere popsat Marty-t.

A dodám, že jakmile skončily dotace, i lowcost Wizzair to v Brně okamžitě zabalil.

I v tomto pripade te pamet klame (stava se to relativne casto, což?) Wizz Air nikdy od mesta Brna ani Jihomoravskeho kraje zadne dotace nedostal. Pokud jsi stale presvedcen o opaku a umis pracovat s verejne dostupnymi zdroji, jak pises, dohledej prosim prislusnou smlouvu v registru smluv nebo rozhodnuti rady/zastupitelstva mesta nebo kraje v archivech techto samosprav. Nijak skryte poskytovat dotace v dnesni dobe nejde. O sebemensi dotaci i v radu sto tisic korun musi rozhodnout organy mesta/kraje. Jejich rozhodnuti (+ smlouvy) jsou verejne dohledatelne. Nesmysl s dotacemi Wizz Airu tady šíříš opakovane a dlouhodobe.

Konec linek Wizz Airu v BRQ, ktere provozoval skoro 10 let bez dotaci, se odehral presne tak, jak pise Marty-t. Byl to (neuspesny) pokus o vydirani samospravy a nasledny presun aktivit do Vidne.

Takze tolik tve dojmy vs. realita. A to jeste nehovorim o datech o celkovych tocich cestujicich z/do spadove zony, ktera verejna nejsou. A to tvoje chyba neni, ze je nemuzes znat. Kdybys tu moznost mel, nekterym cislum by ses hodne divil.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Marty-t píše:
Petr31 píše:pokud by spoj do Brna byl takové terno, dávno by jej převzala matka Lufthansa, navýšila kapacitu a rotace i bez dotace. Jestli mě paměť neklame, tak Lufthansa už to jednou kdysi zkoušela. No a pokus brněnských konšelů přilákat sem loni / předloni ten rumunský lowcost si snad všichni ještě živě pamatují. A dodám, že jakmile skončily dotace, i lowcost Wizzair to v Brně okamžitě zabalil.

Podle mne nemáte úplně správné informace. LH to v Brně nezkoušela. Možná si ji pletete s Cirrus Airlines. Ti zkoušeli MUC před BMI. LH má totiž strategii 4 hlavních hubů - FRA, MUC, ZRH a VIE - no a Brno je prostě příliš blízko jejich hlavního hubu. Proto do Brna nechtějí - kvůli jejich strategii hlavních hubů - toť vše. Menší města ve východní Evropě ve podobné časové vzdálenosti od velkého letiště i přes nižší kupní sílu linky LH již mají. Temešvár, Debrecín, Bydhošť. U Wizzu to bylo podobné. Neskončil, že by vyschly dotace. Naopak. Pokud se nepletu, lítal úspěšně do Lutonu a Eindhovenu bez nich, ale pak změnil svoji strategii a udělal VIE jednu ze svých hlavních bází. No a po Brnu a kraji chtěl výpalné - dotaci za to, že z Brna neodejde.

Vaše názory na to co mohou a nemohou místní politici ovlivnit si myslím, že se liší od reality. Podle mne zatím ještě absolutistickou vládu nemáme, a tak současní politici musí respektovat platné zákony a jejich změna je v prostředí silného lobbingu různých zájmových stran běh na dlouhou trať.

Mě osobně je jedno kam radní 60M dotaci umístí - zda do feeding linky hubu nebo do častého busu přímo na VIE. Prostě Brno a okolí (vč. Zlína, Olomouce atp.) pro další rozvoj lepší dostupnost ze světa potřebuje. Podle mne určitě víc než údržbu málo využitých kolejí s motoráčky nebo 1x ročně MotoGP.


1. Ano lítal to opravdu Cirrus, jenže jako partner Lufthansy:

CITUJI:
Lufthansa představila nové linky do České republiky
Lufthansa ve spolupráci s partnerskou leteckou společností Cirrus Airlines zavede předběžně od 7. listopadu 2005 novou pravidelnou linku z Mnichova do Brna v rámci dohody o společném značení letů. Brno se tak stává po Praze a Ostravě třetí destinací v České republice a celkově 25. destinací ve střední a východní Evropě. Nová linka bude provozována 38místným letounem Dornier 328 dvakrát denně v pondělí až pátek v neděli se poletí jednou denně.

https://www.airways.cz/zprava/lufthansa ... republiky/
Takže nevím o čem vlastně diskutujeme a kdo má lepší informace? :D

2. Ano, absolutismus sice nemáme, nicméně regionální politici které jsem jmenoval působili a někteří stále působí i celostátně a protože jsou regionálních problémů znalí, mají v popisu práce problémy regionů řešit. A taky můžou v parlamentu platné zákony měnit! Než u nás došlo k reformě státní správy, všichni si stěžovali na pragocentrismus. A poté, co k reformě došlo, najde se jiný nepřítel....


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

HighFlyer píše:
Petr31 píše:Proč jsem skeptik? Stačí poslední pokus BMI - sice ajrolinka zkrachovala, ale pokud by spoj do Brna byl takové terno, dávno by jej převzala matka Lufthansa, navýšila kapacitu a rotace i bez dotace. Jestli mě paměť neklame, tak Lufthansa už to jednou kdysi zkoušela.

Pamet te klame. Lufthansa BRQ nikdy nezkousela. A v soucasne dobe o linku nema zajem z duvodu, ktere popsat Marty-t.

A dodám, že jakmile skončily dotace, i lowcost Wizzair to v Brně okamžitě zabalil.

I v tomto pripade te pamet klame (stava se to relativne casto, což?) Wizz Air nikdy od mesta Brna ani Jihomoravskeho kraje zadne dotace nedostal. Pokud jsi stale presvedcen o opaku a umis pracovat s verejne dostupnymi zdroji, jak pises, dohledej prosim prislusnou smlouvu v registru smluv nebo rozhodnuti rady/zastupitelstva mesta nebo kraje v archivech techto samosprav. Nijak skryte poskytovat dotace v dnesni dobe nejde. O sebemensi dotaci i v radu sto tisic korun musi rozhodnout organy mesta/kraje. Jejich rozhodnuti (+ smlouvy) jsou verejne dohledatelne. Nesmysl s dotacemi Wizz Airu tady šíříš opakovane a dlouhodobe.

Konec linek Wizz Airu v BRQ, ktere provozoval skoro 10 let bez dotaci, se odehral presne tak, jak pise Marty-t. Byl to (neuspesny) pokus o vydirani samospravy a nasledny presun aktivit do Vidne.

Takze tolik tve dojmy vs. realita. A to jeste nehovorim o datech o celkovych tocich cestujicich z/do spadove zony, ktera verejna nejsou. A to tvoje chyba neni, ze je nemuzes znat. Kdybys tu moznost mel, nekterym cislum by ses hodne divil.


1. Paměť mě neklame, LUFHANSA to prostřednictvím CIRRUSU zkoušela, viz. výše....
https://www.airways.cz/zprava/lufthansa ... republiky/
To jen abych ti ušetřil čas..... :lol:

2. O tom potenciálu Brna jako skvělé a nedoceněné spádové oblasti můžete tlachat u piva do nekonečna/ stejně to děláte roky tady, nicméně Brnu to žádnou linku nepřinese; ani ta tajná neveřejná čísla. Jedině že by snad Brno založilo vlastní ajrolinky a najalo si Vás jako poradce.... :ymdevil:

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Petr31 píše:1. Paměť mě neklame, LUFHANSA to prostřednictvím CIRRUSU zkoušela, viz. výše....
https://www.airways.cz/zprava/lufthansa ... republiky/

Ale to uz jsme take probirali. Ten clanek z roku 2005 je "spin", aby to znelo jako velka novina, ze LH zacina letat do Brna. Ve skutecnosti to byla aktivita Cirrusu, ktery nesl veskere riziko a LH na tu linku pouze dala svuj kod. Tvrzeni, ze LH to zkousela "prostrednictvim Cirrusu" neodpovida realite. Zkousel to Cirrus a prostrednictvim Lufthansy prodaval letenky.

RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RAdek »

Kromě Londýna už i Berlín je v prodeji do října 2020. Bergamo zatím ne. Frekvence 2x týdně zůstává.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

Nechci se vtírat, ale pořád se tady zapomíná, že letiště BRQ není jen pro Brňáky, ale celou střední a východní moravu, atd. Všechno v okruhu Jihlava, Litomyšl, Šumperk, Olomouc, Hranice, Vsetín, Zlín,... To není úplně málo lidí.

Lidem na jih od Brna zas může nabídnout třeba levnější parkování, bez nutnosti kupovat dálniční známku (tohle samotný je hned nějakých 60 EUR), případně lepší spojení hromadnou dopravou.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

Petr31 píše:Tvoje starosti bych chtěl mít :D Nicméně přiznám se, že tok tvých myšlenek je pro mě zcela nepochopitelný.. Bojíš se, aby do Brna náhodou nechtěla lítat Skytraxem nedostatečně ohvězdičkovaná ajrolinka a realita je taková, že ani za dotace do Brna nechce lítat vůbec žádná. A stále nás přesvědčuješ, že chyba je na straně ajrolinek, které nepochopily, že Brno je zlatý důl :crazy:



Jak ses probuh dostal k Skytraxu a hvezdickam? :crazy:

Marty mel mimochodem uplnou pravdu - kdyby se toho ujmula Adria, ktera ma (mela) wet-lease bazi i v Nemecku, a treba by dali jedno letadlo 1/2 na wetlease, 1/2 na vlastni Brno... tak by to dopadlo presne tak jak rikal. Adria zkrachovala a linka by byla v prdeli. Zas.

jurjpls
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 29. 06. 2015, 20:18
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jurjpls »

RAdek píše:Kromě Londýna už i Berlín je v prodeji do října 2020. Bergamo zatím ne. Frekvence 2x týdně zůstává.



Zdravím vespolek. Som iba mierny letecký nadšenec a moc sa v tomto biznise neorientujem. Vie mi niekto povolaný vysvetliť význam linky do Berlína? Za posledných 5 mesiacov som letel touto linkou asi 5x, letenky som si kupoval ozaj iba pár dní dopredu v cenových reláciách 5-16€ a obsadenosť bola vždy okolo 90%. Jeden krát som letel aj s 20kg kufrom a na výdaji boli tuším 3 dokopy, čiže dodatočné poplatky asi tiež nebudú bohvieaké. Niekde v tomto vlákne som čítal, že linka nie je dotovaná. Takisto ak by ste mi vedeli ozrejmiť linky z Bratislavy na Balkán (Niš, Skopje a pod), kde sa už niekoľko rokov takisto predávajú letenky za pár eur? Celé mi to nejde do hlavy najmä po situácii s Maxami. Ďakujem za každú relevantnú odpoveď.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

jurjpls píše:
RAdek píše:Kromě Londýna už i Berlín je v prodeji do října 2020. Bergamo zatím ne. Frekvence 2x týdně zůstává.



Zdravím vespolek. Som iba mierny letecký nadšenec a moc sa v tomto biznise neorientujem. Vie mi niekto povolaný vysvetliť význam linky do Berlína? Za posledných 5 mesiacov som letel touto linkou asi 5x, letenky som si kupoval ozaj iba pár dní dopredu v cenových reláciách 5-16€ a obsadenosť bola vždy okolo 90%. Jeden krát som letel aj s 20kg kufrom a na výdaji boli tuším 3 dokopy, čiže dodatočné poplatky asi tiež nebudú bohvieaké. Niekde v tomto vlákne som čítal, že linka nie je dotovaná. Takisto ak by ste mi vedeli ozrejmiť linky z Bratislavy na Balkán (Niš, Skopje a pod), kde sa už niekoľko rokov takisto predávajú letenky za pár eur? Celé mi to nejde do hlavy najmä po situácii s Maxami. Ďakujem za každú relevantnú odpoveď.


Tak ono to nějakej čas zabere než se linka "zaběhá". Ale třeba linka Bratislava-Niš už lítá docela dlouho, a to mi taky hlava nebere :D

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od beardie »

Linky z BTS na Balkán sú pre:
1. Gastarbeiterov pôsobiacich v Rakúsku a na Slovensku
2. Turistov

Asi je pre aerolinku lepšie na linke nezarabat ani neprerabat ako keby ju mala prebrať konkurencia

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Fabo píše:
Petr31 píše:Tvoje starosti bych chtěl mít :D Nicméně přiznám se, že tok tvých myšlenek je pro mě zcela nepochopitelný.. Bojíš se, aby do Brna náhodou nechtěla lítat Skytraxem nedostatečně ohvězdičkovaná ajrolinka a realita je taková, že ani za dotace do Brna nechce lítat vůbec žádná. A stále nás přesvědčuješ, že chyba je na straně ajrolinek, které nepochopily, že Brno je zlatý důl :crazy:



Jak ses probuh dostal k Skytraxu a hvezdickam? :crazy:

Marty mel mimochodem uplnou pravdu - kdyby se toho ujmula Adria, ktera ma (mela) wet-lease bazi i v Nemecku, a treba by dali jedno letadlo 1/2 na wetlease, 1/2 na vlastni Brno... tak by to dopadlo presne tak jak rikal. Adria zkrachovala a linka by byla v prdeli. Zas.


Já myslel, že jde o to, aby do Brna někdo smysluplný lítal, vy tady ale přesvědčujete sami sebe, že je důležité mít pravdu. Brno jako destinace je na tom jako ošklivá, kulhavá a ještě k tomu chudá nevěsta.....bohužel.....takže se jen snílci pořád diví, že ji nikdo nechce :lol: Takže klidně dokolečka chvalte Brno, jaká je to skvělá destinace a čekejte, jestli to zabere. :D

a tady je ta ADRIA, zabalila to dneska....Ale možná že jen dočasně :D
https://www.ifn.news/posts/adria-airway ... perations/

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

Petr31 píše:
Fabo píše:
Petr31 píše:Tvoje starosti bych chtěl mít :D Nicméně přiznám se, že tok tvých myšlenek je pro mě zcela nepochopitelný.. Bojíš se, aby do Brna náhodou nechtěla lítat Skytraxem nedostatečně ohvězdičkovaná ajrolinka a realita je taková, že ani za dotace do Brna nechce lítat vůbec žádná. A stále nás přesvědčuješ, že chyba je na straně ajrolinek, které nepochopily, že Brno je zlatý důl :crazy:



Jak ses probuh dostal k Skytraxu a hvezdickam? :crazy:

Marty mel mimochodem uplnou pravdu - kdyby se toho ujmula Adria, ktera ma (mela) wet-lease bazi i v Nemecku, a treba by dali jedno letadlo 1/2 na wetlease, 1/2 na vlastni Brno... tak by to dopadlo presne tak jak rikal. Adria zkrachovala a linka by byla v prdeli. Zas.


Já myslel, že jde o to, aby do Brna někdo smysluplný lítal, vy tady ale přesvědčujete sami sebe, že je důležité mít pravdu. Brno jako destinace je na tom jako ošklivá, kulhavá a ještě k tomu chudá nevěsta.....bohužel.....takže se jen snílci pořád diví, že ji nikdo nechce :lol: Takže klidně dokolečka chvalte Brno, jaká je to skvělá destinace a čekejte, jestli to zabere. :D

a tady je ta ADRIA, zabalila to dneska....Ale možná že jen dočasně :D
https://www.ifn.news/posts/adria-airway ... perations/


K veci zas nic. Ze me to neprekvapuje


Odpovědět