737 NG - praskliny
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
737 NG - praskliny
Našli to u 5% kontrolovaných strojů. To je docela dost. Na druhou stranu je otázka, nakolik je to závažné a zda se FAA po Maxech nyní nechová až přehnaně opatrně:
https://www.msn.com/en-us/money/compani ... spartanntp
https://www.msn.com/en-us/money/compani ... spartanntp
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: 737 NG - praskliny
Globik píše:Našli to u 5% kontrolovaných strojů. To je docela dost. Na druhou stranu je otázka, nakolik je to závažné a zda se FAA po Maxech nyní nechová až přehnaně opatrně:
https://www.msn.com/en-us/money/compani ... spartanntp
5% je opravdu hodně. Ale ta "přehnaná opatrnost" je logická – to je prostě tlak veřejnosti. Každej laik si řekne že po takových průserech je nutný proklepnout je vrchem spodem. Respektive kdyby se nedej bože stalo něco dalšího, tak se i laik bude ptát jak je možný, že po těch průserech je neproklepli vrchem spodem.
Ač fanda airbusu, osobně doufám, že se všechny problémy Boeingu podaří vyřešit co nejdřív (a to jinak než zametením pod koberec).
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: 737 NG - praskliny
pepa007 píše:Globik píše:Našli to u 5% kontrolovaných strojů. To je docela dost. Na druhou stranu je otázka, nakolik je to závažné a zda se FAA po Maxech nyní nechová až přehnaně opatrně:
https://www.msn.com/en-us/money/compani ... spartanntp
5% je opravdu hodně. Ale ta "přehnaná opatrnost" je logická – to je prostě tlak veřejnosti. Každej laik si řekne že po takových průserech je nutný proklepnout je vrchem spodem. Respektive kdyby se nedej bože stalo něco dalšího, tak se i laik bude ptát jak je možný, že po těch průserech je neproklepli vrchem spodem.
Ač fanda airbusu, osobně doufám, že se všechny problémy Boeingu podaří vyřešit co nejdřív (a to jinak než zametením pod koberec).
Opatrnost je opravdu na místě. Ocituju ale pšíslušné AD :
In September 2019, the FAA received reports of cracking discovered in the left and right hand
side outboard chords of the station (STA) 663.75 frame fittings and failsafe straps adjacent to the
stringer S-18A straps on multiple Boeing Model 737-800 airplanes during a passenger-to-freighter
conversion. The affected airplanes had accumulated between 35,578 and 37,329 total flight cycles.
Cracking in the STA 663.75 frame fitting outboard chords and failsafe straps adjacent to the stringer
S-18A straps, if not addressed, could result in failure of a Principal Structural Element (PSE) to
sustain limit load. This condition could adversely affect the structural integrity of the airplane and
result in loss of control of the airplane.
Z toho je vidět,že se jedná o mašiny,které mají strašně moc cyklů.Na těch se vždycky něco najde. Kontroly budou probíhat u letadel,které mají víc jak 20000 cyklů. U nových letadel předpokládám,že Boeing lehce upraví design téhle části draku,aby vydržel víc. Podle mě je fajn,že se na to přišlo včas a bez průseru
Re: 737 NG - praskliny
Někde psali, že ty praskliny by tam neměly být vůbec, takže i kdyby byly jenom u jednoho letadla, je to průser. Hold Boeing asi začal svůj úsporný program dávno před Maxíkem a dividendy úměrně rostly tomu, jak se snižovala bezpečnost jejich letadel. Doufám, že skončí v bankrotu.
Re: 737 NG - praskliny
Pred casom riesil nejake praskliny v kridle Airbus na 380.
A hodne davno predtym GD/Lockheed na F-16.
Ako uz bolo napisane vyssie, vzdy je lepsie, ked sa na to pride skor, nez nejake lietadlo spadne.
A hodne davno predtym GD/Lockheed na F-16.
Ako uz bolo napisane vyssie, vzdy je lepsie, ked sa na to pride skor, nez nejake lietadlo spadne.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: 737 NG - praskliny
mandrinka píše:Někde psali, že ty praskliny by tam neměly být vůbec, takže i kdyby byly jenom u jednoho letadla, je to průser. Hold Boeing asi začal svůj úsporný program dávno před Maxíkem a dividendy úměrně rostly tomu, jak se snižovala bezpečnost jejich letadel. Doufám, že skončí v bankrotu.
Někde psali..... dáš odkaz?
Re: 737 NG - praskliny
PV píše:mandrinka píše:Někde psali, že ty praskliny by tam neměly být vůbec, takže i kdyby byly jenom u jednoho letadla, je to průser. Hold Boeing asi začal svůj úsporný program dávno před Maxíkem a dividendy úměrně rostly tomu, jak se snižovala bezpečnost jejich letadel. Doufám, že skončí v bankrotu.
Někde psali..... dáš odkaz?
The cracks were first discovered on planes being overhauled in China, the FAA said earlier. The structure affected is known as a “pickle fork” and helps attach the wing to the fuselage. It’s supposed to last the lifetime of the plane without cracking.
https://www.seattletimes.com/business/b ... spections/
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: 737 NG - praskliny
mandrinka píše:PV píše:mandrinka píše:Někde psali, že ty praskliny by tam neměly být vůbec, takže i kdyby byly jenom u jednoho letadla, je to průser. Hold Boeing asi začal svůj úsporný program dávno před Maxíkem a dividendy úměrně rostly tomu, jak se snižovala bezpečnost jejich letadel. Doufám, že skončí v bankrotu.
Někde psali..... dáš odkaz?
The cracks were first discovered on planes being overhauled in China, the FAA said earlier. The structure affected is known as a “pickle fork” and helps attach the wing to the fuselage. It’s supposed to last the lifetime of the plane without cracking.
https://www.seattletimes.com/business/b ... spections/
V podstatě totožný článek. Je naprosto jasné,že únavové trhliny tam nemají být. Proto se u starších letadel ty kontroly dělají,aby se na to přišlo. 5% je vysoké číslo,zřejmě byl design těch vidlic poněkud poddimenzovaný a u letadel s hodně vysokým počtem cyklů se to projevilo trhlinami.Jinak,než reálným provozem se tohle ale nezjistí. Vidlice se vymění za zesílené a bude vyřešeno.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 14
- Registrován: 03. 08. 2019, 11:09
- Pohlaví: muž
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: 737 NG - praskliny
Čo som počul, tak je plánovaná životnosť draku (a teda aj týchto vidličiek) 90k cyklov. Keď sú tam praskliny v tretine životnosti, tak je niečo zle, pri troche šťastia len s konkrétnou várkou a väčšina bude dobrá.
Bankrot Boeingu by bola pre letectvo veľmi zlá vec, ako je to obvykle tam, kde neexistuje konkurencia – Airbus by nič nebrzdilo v šialených cenách a v jednaní „nepáči sa ti? skús hľadať inde…“
Bankrot Boeingu by bola pre letectvo veľmi zlá vec, ako je to obvykle tam, kde neexistuje konkurencia – Airbus by nič nebrzdilo v šialených cenách a v jednaní „nepáči sa ti? skús hľadať inde…“
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: 737 NG - praskliny
jeffer píše:Čo som počul, tak je plánovaná životnosť draku (a teda aj týchto vidličiek) 90k cyklov. Keď sú tam praskliny v tretine životnosti, tak je niečo zle, pri troche šťastia len s konkrétnou várkou a väčšina bude dobrá.
Bankrot Boeingu by bola pre letectvo veľmi zlá vec, ako je to obvykle tam, kde neexistuje konkurencia – Airbus by nič nebrzdilo v šialených cenách a v jednaní „nepáči sa ti? skús hľadať inde…“
Mandarinka by byl nejradši, kdyby zkrachovalo kde co. Předpokládám, že i jeho základní škola, kde ho nenaučili pořádně česky, když vzdává hold Boeingu, který současně chce nechat zkrachovat.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: 737 NG - praskliny
jeffer píše:Čo som počul, tak je plánovaná životnosť draku (a teda aj týchto vidličiek) 90k cyklov. Keď sú tam praskliny v tretine životnosti, tak je niečo zle, pri troche šťastia len s konkrétnou várkou a väčšina bude dobrá.
Bankrot Boeingu by bola pre letectvo veľmi zlá vec, ako je to obvykle tam, kde neexistuje konkurencia – Airbus by nič nebrzdilo v šialených cenách a v jednaní „nepáči sa ti? skús hľadať inde…“
Ta letadla,kde se to našlo mají cca 36000 cyklů,nálet odhaduji 40-50000 hodin. To odpovídá při šesti cyklech denně (což je reálné číslo) nepřetržité zátěži po dobu 16,5 let.Ta letadla budou ale starší,v takovém tempu nelétají pořád. Kdo má takhle staré auto,tak taky občas najde nějaky problém