Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Roiman4 »

Mat píše:Náhodou jsem si všimnul, že na OK972/3 PRG-KSC-PRG byl dnes nasazen B738. Tuší někdo, jestli je taková poptávka (možná i kvůli změnám na lince KSC-VIE) nebo je to čistě z provozních důvodů, protože vypadla nějaká ATR?


Muže jít i o přepravu zboží, kterou nepobere ATR a musí se to odvézt něčím “větším”. Ale poptávka občas na některé casy je velká.


bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od bilbo »

Roiman4 píše:
Mat píše:Náhodou jsem si všimnul, že na OK972/3 PRG-KSC-PRG byl dnes nasazen B738. Tuší někdo, jestli je taková poptávka (možná i kvůli změnám na lince KSC-VIE) nebo je to čistě z provozních důvodů, protože vypadla nějaká ATR?


Muže jít i o přepravu zboží, kterou nepobere ATR a musí se to odvézt něčím “větším”. Ale poptávka občas na některé casy je velká.

Je to kvůli tomu, že nejsou ATRka, v posledním měsíci odešli další a zbyly jenom tři. I do FRA teď párkrát poletí 737.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

Takže "skořápka" ČSA, je pořád prázdnější.... je mi z toho smutno. Bývaly to (již hodně dávno) skvělé aerolinky!

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od bilbo »

pettte píše:Takže "skořápka" ČSA, je pořád prázdnější.... je mi z toho smutno. Bývaly to (již hodně dávno) skvělé aerolinky!

Řekl bych, že letět Boeingem je o dost komfortnější než ATR.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

bilbo píše:
pettte píše:Takže "skořápka" ČSA, je pořád prázdnější.... je mi z toho smutno. Bývaly to (již hodně dávno) skvělé aerolinky!

Řekl bych, že letět Boeingem je o dost komfortnější než ATR.


Jaký to má vztah k tomu, že už i aeroklub má více letadel? jinak já si na ATRko nemůžu stěžovat a to jsme s ním letěl i do DUS.
Co se týká Boeingu, tak za mne: je rozdíl jestli je to v podání SW nebo třeba toho AirFrance.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

pettte píše:
bilbo píše:
pettte píše:Takže "skořápka" ČSA, je pořád prázdnější.... je mi z toho smutno. Bývaly to (již hodně dávno) skvělé aerolinky!

Řekl bych, že letět Boeingem je o dost komfortnější než ATR.


Jaký to má vztah k tomu, že už i aeroklub má více letadel? jinak já si na ATRko nemůžu stěžovat a to jsme s ním letěl i do DUS.
Co se týká Boeingu, tak za mne: je rozdíl jestli je to v podání SW nebo třeba toho AirFrance.


No Air France ma nejmensi Boeing 787 a skutecne mezi dreamlinerem AF a sedmtrisedmou QS je rozdil :-)

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

flyingblue píše:
pettte píše:
bilbo píše:Řekl bych, že letět Boeingem je o dost komfortnější než ATR.


Jaký to má vztah k tomu, že už i aeroklub má více letadel? jinak já si na ATRko nemůžu stěžovat a to jsme s ním letěl i do DUS.
Co se týká Boeingu, tak za mne: je rozdíl jestli je to v podání SW nebo třeba toho AirFrance.


No Air France ma nejmensi Boeing 787 a skutecne mezi dreamlinerem AF a sedmtrisedmou QS je rozdil :-)


Miluji zdejší hnidopichy, tak Airbus AirFrance. A čekám, že se zase nějaký chytrolím ozve, že Boeing není Airbus.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od bilbo »

pettte píše:
bilbo píše:
pettte píše:Takže "skořápka" ČSA, je pořád prázdnější.... je mi z toho smutno. Bývaly to (již hodně dávno) skvělé aerolinky!

Řekl bych, že letět Boeingem je o dost komfortnější než ATR.


Jaký to má vztah k tomu, že už i aeroklub má více letadel? jinak já si na ATRko nemůžu stěžovat a to jsme s ním letěl i do DUS.
Co se týká Boeingu, tak za mne: je rozdíl jestli je to v podání SW nebo třeba toho AirFrance.

Tak říkal jsi, jaký byly ČSA skvělý aerolinky, přitom zrovna upgradovali linku z ATR na 737, což je zrovna velký plus.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

bilbo píše:
pettte píše:
bilbo píše:Řekl bych, že letět Boeingem je o dost komfortnější než ATR.


Jaký to má vztah k tomu, že už i aeroklub má více letadel? jinak já si na ATRko nemůžu stěžovat a to jsme s ním letěl i do DUS.
Co se týká Boeingu, tak za mne: je rozdíl jestli je to v podání SW nebo třeba toho AirFrance.

Tak říkal jsi, jaký byly ČSA skvělý aerolinky, přitom zrovna upgradovali linku z ATR na 737, což je zrovna velký plus.


Upgrade z ATR ČSA na Boeing SW je jako pověstné ze sprchy pod okap......

I v ATR ČSA před rokem jsem se pořád ještě cítil jako zákazník, byť doby, kdy si zasloužily vychvalování do nebes jsou dávno pryč. Také jim to hodně kazí změna handlingového partnera na Menzies právě před rokem.
Boarding do ATRka busem pochopí každý, protože ten most by se k ní fakt blbě dával. Ale skutečnost, že 5 minut před "otevřením gate" (viz čas na boarding passu, se mi při dopíjení kávy v salonku objevilo poslední výzva mne nejdříve vyděsilo, po běhu na gate jsem vyjádřil mírnou nevoli, že blbnou lidi, mi ta pipina řekla, že to je proto abychom odletěli včas, na to jsme ji kontroval, že za posledních 14 dní neodletěli včas ani jednou (ranní let do DUS), no a pak jsem jako jeden z posledních nastoupivších do busu, čekal dalších 15 minut než se zavřely dveře. V mrazu a ve stoje, jako pravý business zákazník.
A to jsem už radši ani nevystupoval abych ji řekl co si o ní myslím, protože by si zase stěžovali, že je urážím....
A je asi zbytečné dále popisovat zkušenosti s Etihadem, který provozoval další segmenty a u nějž jsem letenku kupoval, a to se v Abu Dhabí také boardovalo busem, ale zvlášť busem pro business cestující s širšími sedadly než vedlejší bus v economy.

Ale jak jsem už tady napsal, zákazník je pro vedení SW jen obtížný hmyz, zajímá je jen nejnižší cena, kterou musí zaplatit za to nejnutnější.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

Tak aspoň pozitivum je v tom, že se teď dá boardovat přes most a hrátky s busem odpadají. Ale přijde mi ten odchod ATR nějaký předčasný, ještě se ty chybějící vrátí, ne? Ta ekonomika provozu letadla pro 189 lidí do KSC musí být úchvatná...

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

Mat píše:Tak aspoň pozitivum je v tom, že se teď dá boardovat přes most a hrátky s busem odpadají. Ale přijde mi ten odchod ATR nějaký předčasný, ještě se ty chybějící vrátí, ne? Ta ekonomika provozu letadla pro 189 lidí do KSC musí být úchvatná...


Tak pokud Tě na "poslední výzvu" nenaženou de gate a nenechají čekat tam tak ano. Jinak je to jediné zlepšení, že na gate nebude taková zima....

bphot0
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 79
Registrován: 23. 09. 2011, 18:36
Oblíbené typy letadel: ATR72, B753
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od bphot0 »

pettte píše:
bilbo píše:
pettte píše:
Ale skutečnost, že 5 minut před "otevřením gate" (viz čas na boarding passu, se mi při dopíjení kávy v salonku objevilo poslední výzva mne nejdříve vyděsilo, po běhu na gate jsem vyjádřil mírnou nevoli, že blbnou lidi, mi ta pipina řekla, že to je proto abychom odletěli včas, na to jsme ji kontroval, že za posledních 14 dní neodletěli včas ani jednou (ranní let do DUS), no a pak jsem jako jeden z posledních nastoupivších do busu, čekal dalších 15 minut než se zavřely dveře. V mrazu a ve stoje, jako pravý business zákazník.


Ale to je prece normalni :lol: Myslim, ze to nebyla nahoda, na OK700 se mi to za posledni ctvrtrok stalo uz dvakrat

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od bilbo »

pettte píše:
bilbo píše:
pettte píše:
Jaký to má vztah k tomu, že už i aeroklub má více letadel? jinak já si na ATRko nemůžu stěžovat a to jsme s ním letěl i do DUS.
Co se týká Boeingu, tak za mne: je rozdíl jestli je to v podání SW nebo třeba toho AirFrance.

Tak říkal jsi, jaký byly ČSA skvělý aerolinky, přitom zrovna upgradovali linku z ATR na 737, což je zrovna velký plus.

Ale skutečnost, že 5 minut před "otevřením gate" (viz čas na boarding passu, se mi při dopíjení kávy v salonku objevilo poslední výzva mne nejdříve vyděsilo, po běhu na gate jsem vyjádřil mírnou nevoli, že blbnou lidi, mi ta pipina řekla, že to je proto abychom odletěli včas, na to jsme ji kontroval, že za posledních 14 dní neodletěli včas ani jednou (ranní let do DUS), no a pak jsem jako jeden z posledních nastoupivších do busu, čekal dalších 15 minut než se zavřely dveře. V mrazu a ve stoje, jako pravý business zákazník.

Tak úkolem gate agenta je nahnat lidí co nejrychleji k letadlu, jestli to pak stejně poletí pozdě už asi nebude starost tý zaměstnankyně. Navíc 10 minut do odletu tě stejně zrušit nemůžou. :D

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

bilbo píše:
pettte píše:
bilbo píše:Tak říkal jsi, jaký byly ČSA skvělý aerolinky, přitom zrovna upgradovali linku z ATR na 737, což je zrovna velký plus.

Ale skutečnost, že 5 minut před "otevřením gate" (viz čas na boarding passu, se mi při dopíjení kávy v salonku objevilo poslední výzva mne nejdříve vyděsilo, po běhu na gate jsem vyjádřil mírnou nevoli, že blbnou lidi, mi ta pipina řekla, že to je proto abychom odletěli včas, na to jsme ji kontroval, že za posledních 14 dní neodletěli včas ani jednou (ranní let do DUS), no a pak jsem jako jeden z posledních nastoupivších do busu, čekal dalších 15 minut než se zavřely dveře. V mrazu a ve stoje, jako pravý business zákazník.

Tak úkolem gate agenta je nahnat lidí co nejrychleji k letadlu, jestli to pak stejně poletí pozdě už asi nebude starost tý zaměstnankyně. Navíc 10 minut do odletu tě stejně zrušit nemůžou. :D


Chceš tedy říct, že když je má co nejrychleji nahnat k letadlu, s časem boardingu myslím 6:25, tak má v 6:20 "vyhlásit" last call????? To jako myslíš fakt vážně?
Takže podle tvé teorie by klidně mohl večer před odletem napsat ať tam jsou už třeba ve 2 ráno, a to se mu tam v těch 6:20 už nikdo nebude courat, že?
Napadlo Tě někdy, že tam ti zákazníci nejsou pro agenta, ale agent pro cestující???? Že když v 5:10 dostanu u check-inu boarging pass s časem 6:25 tak ten platí? Že žádný řadový agent nemá právo na tom cokoliv měnit?
A přehlídnul jsi drobnost, že nás nenahnal do ledadla, ale pouze k busu, který samozřejmě čekal na další cestující, kteří se také cítili jako zákazníci a neskákali podle toho, jak si nějaká pipina pískne.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

pettte píše:Boarding do ATRka busem pochopí každý, protože ten most by se k ní fakt blbě dával. Ale skutečnost, že 5 minut před "otevřením gate" (viz čas na boarding passu, se mi při dopíjení kávy v salonku objevilo poslední výzva mne nejdříve vyděsilo, po běhu na gate jsem vyjádřil mírnou nevoli, že blbnou lidi, mi ta pipina řekla, že to je proto abychom odletěli včas, na to jsme ji kontroval, že za posledních 14 dní neodletěli včas ani jednou (ranní let do DUS), no a pak jsem jako jeden z posledních nastoupivších do busu, čekal dalších 15 minut než se zavřely dveře. V mrazu a ve stoje, jako pravý business zákazník.

Zkusenost jako pres kopirak ta moje letos v unoru na letu PRG-SXB. V salonku sedim co nejbliz monitoru a "monitoruji" ho asi 1x za minutu a cekam, az se zmeni "gate open" na "boarding". Bylo preskoceno vyvojove stadium "boarding" a zacal blikat rovnou "final call". Nastesti me napadlo pozadat damy na recepci salonku, aby zavolali na gate, ze uz se tam blizim milovymi kroky. Na uvitani nikoli "Dobry den,", ale "Pane, musite sledovat monitory!" Po kratkem ujasneni, co kdo dal na monitor a co vynechal, pak nasledovalo to cekani v busu s otevrenymi dvermi v mrazu...

Nevim, jestli v tom hledat kauzalitu souvisejici s prechodem CSA od handlingu LP k Menzies, nicmene se to nabizi. Prave jsem mrknul do flight logu, kolik mam segmentu s ATR pod kodem OK. Dohledal jsem 77, tzn. ze plus minus polovina z PRG a ta šikana (prebliknuti rovnou z gate open na final call) je otazka cca posledniho roku.


Odpovědět