pettte píše:Boarding do ATRka busem pochopí každý, protože ten most by se k ní fakt blbě dával. Ale skutečnost, že 5 minut před "otevřením gate" (viz čas na boarding passu, se mi při dopíjení kávy v salonku objevilo poslední výzva mne nejdříve vyděsilo, po běhu na gate jsem vyjádřil mírnou nevoli, že blbnou lidi, mi ta pipina řekla, že to je proto abychom odletěli včas, na to jsme ji kontroval, že za posledních 14 dní neodletěli včas ani jednou (ranní let do DUS), no a pak jsem jako jeden z posledních nastoupivších do busu, čekal dalších 15 minut než se zavřely dveře. V mrazu a ve stoje, jako pravý business zákazník.
Zkusenost jako pres kopirak ta moje letos v unoru na letu PRG-SXB. V salonku sedim co nejbliz monitoru a "monitoruji" ho asi 1x za minutu a cekam, az se zmeni "gate open" na "boarding". Bylo preskoceno vyvojove stadium "boarding" a zacal blikat rovnou "final call". Nastesti me napadlo pozadat damy na recepci salonku, aby zavolali na gate, ze uz se tam blizim milovymi kroky. Na uvitani nikoli "Dobry den,", ale "Pane, musite sledovat monitory!" Po kratkem ujasneni, co kdo dal na monitor a co vynechal, pak nasledovalo to cekani v busu s otevrenymi dvermi v mrazu...
Nevim, jestli v tom hledat kauzalitu souvisejici s prechodem CSA od handlingu LP k Menzies, nicmene se to nabizi. Prave jsem mrknul do flight logu, kolik mam segmentu s ATR pod kodem OK. Dohledal jsem 77, tzn. ze plus minus polovina z PRG a ta šikana (prebliknuti rovnou z gate open na final call) je otazka cca posledniho roku.
Přesně tak, já jsem letěl týden po změně na Menzies. Na monitory jsem taky koukal v podobné frekvenci. jako pro ty agenty to je možná zábavná hra, koukat jak se najednou začnou doslova řítit cestující, kteří si toho všimnuli. Z dovolené se mi už nechtělo trápit se se stížností.
pettte píše:Ale skutečnost, že 5 minut před "otevřením gate" (viz čas na boarding passu, se mi při dopíjení kávy v salonku objevilo poslední výzva mne nejdříve vyděsilo, po běhu na gate jsem vyjádřil mírnou nevoli, že blbnou lidi, mi ta pipina řekla, že to je proto abychom odletěli včas, na to jsme ji kontroval, že za posledních 14 dní neodletěli včas ani jednou (ranní let do DUS), no a pak jsem jako jeden z posledních nastoupivších do busu, čekal dalších 15 minut než se zavřely dveře. V mrazu a ve stoje, jako pravý business zákazník.
Tak úkolem gate agenta je nahnat lidí co nejrychleji k letadlu, jestli to pak stejně poletí pozdě už asi nebude starost tý zaměstnankyně. Navíc 10 minut do odletu tě stejně zrušit nemůžou.
Chceš tedy říct, že když je má co nejrychleji nahnat k letadlu, s časem boardingu myslím 6:25, tak má v 6:20 "vyhlásit" last call????? To jako myslíš fakt vážně? Takže podle tvé teorie by klidně mohl večer před odletem napsat ať tam jsou už třeba ve 2 ráno, a to se mu tam v těch 6:20 už nikdo nebude courat, že? Napadlo Tě někdy, že tam ti zákazníci nejsou pro agenta, ale agent pro cestující???? Že když v 5:10 dostanu u check-inu boarging pass s časem 6:25 tak ten platí? Že žádný řadový agent nemá právo na tom cokoliv měnit? A přehlídnul jsi drobnost, že nás nenahnal do ledadla, ale pouze k busu, který samozřejmě čekal na další cestující, kteří se také cítili jako zákazníci a neskákali podle toho, jak si nějaká pipina pískne.
Nechci říct vůbec nic. Jenom příště raději dopij kávu s vědomím toho, že 10 minut do odletu tě offlodovat nemůžou, ať obrazovka říká co chce.
bilbo píše:Tak úkolem gate agenta je nahnat lidí co nejrychleji k letadlu, jestli to pak stejně poletí pozdě už asi nebude starost tý zaměstnankyně. Navíc 10 minut do odletu tě stejně zrušit nemůžou.
Chceš tedy říct, že když je má co nejrychleji nahnat k letadlu, s časem boardingu myslím 6:25, tak má v 6:20 "vyhlásit" last call????? To jako myslíš fakt vážně? Takže podle tvé teorie by klidně mohl večer před odletem napsat ať tam jsou už třeba ve 2 ráno, a to se mu tam v těch 6:20 už nikdo nebude courat, že? Napadlo Tě někdy, že tam ti zákazníci nejsou pro agenta, ale agent pro cestující???? Že když v 5:10 dostanu u check-inu boarging pass s časem 6:25 tak ten platí? Že žádný řadový agent nemá právo na tom cokoliv měnit? A přehlídnul jsi drobnost, že nás nenahnal do ledadla, ale pouze k busu, který samozřejmě čekal na další cestující, kteří se také cítili jako zákazníci a neskákali podle toho, jak si nějaká pipina pískne.
Nechci říct vůbec nic. Jenom příště raději dopij kávu s vědomím toho, že 10 minut do odletu tě offlodovat nemůžou, ať obrazovka říká co chce.
Aha, takže namísto toho, aby si vedení handlingové společnosti a také jejich zákazník letecká společnost, udělali pořádek, tak to vyřešíme typicky českým způsobem vyse... se na to
pettte píše: Chceš tedy říct, že když je má co nejrychleji nahnat k letadlu, s časem boardingu myslím 6:25, tak má v 6:20 "vyhlásit" last call????? To jako myslíš fakt vážně? Takže podle tvé teorie by klidně mohl večer před odletem napsat ať tam jsou už třeba ve 2 ráno, a to se mu tam v těch 6:20 už nikdo nebude courat, že? Napadlo Tě někdy, že tam ti zákazníci nejsou pro agenta, ale agent pro cestující???? Že když v 5:10 dostanu u check-inu boarging pass s časem 6:25 tak ten platí? Že žádný řadový agent nemá právo na tom cokoliv měnit? A přehlídnul jsi drobnost, že nás nenahnal do ledadla, ale pouze k busu, který samozřejmě čekal na další cestující, kteří se také cítili jako zákazníci a neskákali podle toho, jak si nějaká pipina pískne.
Nechci říct vůbec nic. Jenom příště raději dopij kávu s vědomím toho, že 10 minut do odletu tě offlodovat nemůžou, ať obrazovka říká co chce.
Aha, takže namísto toho, aby si vedení handlingové společnosti a také jejich zákazník letecká společnost, udělali pořádek, tak to vyřešíme typicky českým způsobem vyse... se na to
bilbo píše:Tak úkolem gate agenta je nahnat lidí co nejrychleji k letadlu, jestli to pak stejně poletí pozdě už asi nebude starost tý zaměstnankyně. Navíc 10 minut do odletu tě stejně zrušit nemůžou.
Chceš tedy říct, že když je má co nejrychleji nahnat k letadlu, s časem boardingu myslím 6:25, tak má v 6:20 "vyhlásit" last call????? To jako myslíš fakt vážně? Takže podle tvé teorie by klidně mohl večer před odletem napsat ať tam jsou už třeba ve 2 ráno, a to se mu tam v těch 6:20 už nikdo nebude courat, že? Napadlo Tě někdy, že tam ti zákazníci nejsou pro agenta, ale agent pro cestující???? Že když v 5:10 dostanu u check-inu boarging pass s časem 6:25 tak ten platí? Že žádný řadový agent nemá právo na tom cokoliv měnit? A přehlídnul jsi drobnost, že nás nenahnal do ledadla, ale pouze k busu, který samozřejmě čekal na další cestující, kteří se také cítili jako zákazníci a neskákali podle toho, jak si nějaká pipina pískne.
Nechci říct vůbec nic. Jenom příště raději dopij kávu s vědomím toho, že 10 minut do odletu tě offlodovat nemůžou, ať obrazovka říká co chce.
To by me zajimalo kdy maj tedy cloveka offloadovat kdyz ne po case uzavreni gateu.
Jinak jsem tedy zvedav jak to dopadne az poletim na vanoce domu, mam tam 2x ATRko.
pettte píše: Chceš tedy říct, že když je má co nejrychleji nahnat k letadlu, s časem boardingu myslím 6:25, tak má v 6:20 "vyhlásit" last call????? To jako myslíš fakt vážně? Takže podle tvé teorie by klidně mohl večer před odletem napsat ať tam jsou už třeba ve 2 ráno, a to se mu tam v těch 6:20 už nikdo nebude courat, že? Napadlo Tě někdy, že tam ti zákazníci nejsou pro agenta, ale agent pro cestující???? Že když v 5:10 dostanu u check-inu boarging pass s časem 6:25 tak ten platí? Že žádný řadový agent nemá právo na tom cokoliv měnit? A přehlídnul jsi drobnost, že nás nenahnal do ledadla, ale pouze k busu, který samozřejmě čekal na další cestující, kteří se také cítili jako zákazníci a neskákali podle toho, jak si nějaká pipina pískne.
Nechci říct vůbec nic. Jenom příště raději dopij kávu s vědomím toho, že 10 minut do odletu tě offlodovat nemůžou, ať obrazovka říká co chce.
To by me zajimalo kdy maj tedy cloveka offloadovat kdyz ne po case uzavreni gateu.
Jinak jsem tedy zvedav jak to dopadne az poletim na vanoce domu, mam tam 2x ATRko.
Gate se zavira, az kdyz se zavrou dvere letadla. Jinak noshow alespon u CSA a TVS se opravdu offloadujou 10 minut do odletu.
bilbo píše:Nechci říct vůbec nic. Jenom příště raději dopij kávu s vědomím toho, že 10 minut do odletu tě offlodovat nemůžou, ať obrazovka říká co chce.
To by me zajimalo kdy maj tedy cloveka offloadovat kdyz ne po case uzavreni gateu.
Jinak jsem tedy zvedav jak to dopadne az poletim na vanoce domu, mam tam 2x ATRko.
Gate se zavira, az kdyz se zavrou dvere letadla. Jinak noshow alespon u CSA a TVS se opravdu offloadujou 10 minut do odletu.
Tak ať to na ty obrazovky napíšou! je to sice last call ale až do -10 minut jste v pohodě. fakt jsem tohle nikde jinde na světě neviděl.
06:55 OK 7320 BWE 12345** ATR-72 06:55 OK 630 BRU 123456* B-73G 07:00 OK 618 AMS 123456* B-738 07:05 OK 522 DUS 12345** B-73G 07:05 OK 718 MXP 123456* B-738 07:05 OK 776 WAW123456* ATR-72 07:10 OK 730 BLQ 1234567 ATR-72 07:10 OK 504 CPH 123456* B-738 07:10 OK 758 CDG 1234567 B-738 07:20 OK 786 BUD 123456* A-319 07:20 OK 534 FRA 123456* B-738 07:30 OK 744 NCE 1234567 B-738 08:50 OK 892 SVO 1234567 B-738 09:50 OK 700 MAD 1234567 B-738 10:05 OK 724 FCO 123456* B-738 11:05 OK 708 BIO ******7 B-738 11:20 OK 708 BIO ***4*** B-738 11:25 OK 688 BCN 1234567 B-738 11:35 OK 918 KBP 1*3*5** B-738 11:40 OK 802 OTP 12345*7 B-738 11:40 OK 480 HEL 1234567 B-738 11:40 OK 490 ARN 1234567 B-738 11:50 OK 496 GOT 1**4567 ATR-72 12:05 OK 782 WAW12345*7 ATR-72 12:10 OK 790 BUD 1234567 A-319 12:15 OK 972 KSC 1234567 ATR-72 12:25 OK 760 CDG 1234567 B-738 12:40 OK 894 SVO 1234567 B-738 14:50 OK 434 MLA *****6* B-738 17:10 OK 726 FCO ******7 B-738 17:25 OK 618 AMS 12345*7 B-738 17:30 OK 7322 BWE 12345*7 ATR-72 17:30 OK 690 BCN *****6* B-738 17:30 OK 190 ICN *****6* A-333 17:30 OK 734 VCE 1234567 B-73G 17:35 OK 766 CDG 1234567 B-738 17:40 OK 636 BRU 12345*7 B-738 17:40 OK 778 WAW12345*7 ATR-72 17:45 OK 526 DUS 12345*7 B-73G 17:45 OK 536 FRA 12345*7 B-738 17:45 OK 508 CPH 1234567 B-738 17:55 OK 788 BUD 12345*7 A-319 17:55 OK 722 MXP 12345*7 B-738 18:30 OK 190 ICN *2*4**7 A-333 19:50 OK 544 HAM-GOT 12345*7 B-738 21:55 OK 460 KEF 1234567 B-738 22:00 OK 296 BEY 1234567 B-738 22:15 OK 978 KSC 12345*7 ATR-72 22:40 OK 916 KBP 1234567 A-319 22:45 OK 922 ODS 1*34*6* B-738 23:25 OK 898 SVO 1234567 B-738
Naposledy upravil(a) beran dne 06. 12. 2019, 20:16, celkem upraveno 1 x.
Zajímavé jsou změny u BLQ (denně a ráno) a u VCE (také denně, B737 a večer). Mezi Itálií a ČR je čilý turismus a (se severem země) i obchod, ale minimálně ty Benátky mi přijdou jako velký nárůst (více než dvojnásobek kapacity). Ale je pravda, že nízkonákladová konkurence je na těchto trasách dost neschopná, jak počtem letů, tak roztříštěnými a poměrně nevhodnými časy, takže by tu ČSA s touhle novou strategií “často a pravidelně” mohly uspět.
BHX končí úplně, jako LGW sesterské kompany Smart Wings.. Letenky nejdou bohužel koupit, a před týdnem ještě v nabídce byly.. Dále od 7.1. končí i provoz na rotaci CPH - KEF