Zmena mista s placenou rezervaci v gatu

Kde sehnat levné letenky, tipy na prodejce.
Odpovědět
bphot0
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 79
Registrován: 23. 09. 2011, 18:36
Oblíbené typy letadel: ATR72, B753
Stav: Offline

Zmena mista s placenou rezervaci v gatu

Příspěvek od bphot0 »

Zdravím, mám dotaz, na který jsem zde nenašel odpověď:

Včera při letu XR2107 (no dobře, chtěl jsem ušetřit =)) ) mi bylo v gatu násilím změněno placené místo 4F na 10D. (Už se mi to stalo potřetí v životě, nikdy jsem to nijak neřešil. Asi částečně tím, že dost lítám sám.) Chápu, že na to mají právo a nekladl jsem odpor, jsou v životě i v 738 horší věci, než 10D. Podle všeho to bylo kvůli nějakému infantovi nebo jinému typu šklebana.

Nicméně:
- má vedoucí kabiny v papírech tuto informaci (kdybych byl prudič a chtěl třeba pivo zdarma)?
- lze tuto skutečnost nějak nechat potvrdit a následně požadovat vrácení poplatku za to místo? Anglicky mluvící web obecně říká, že by to jít mělo.

Prosím neodkazujte mne na obchodní podmínky, tam ani v rezervaci jsem to bohužel nenašel. Spíš mne zajímá obecná zvyklost nebo konkrétní zkušenost.

Doufám, že jsem Vás pobavil, ale ne zas moc. Za 10 týdnů letím znova, ale to už zase normálně s IB :ymdevil:


Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Zmena mista s placenou rezervaci v gatu

Příspěvek od Nemec »

- VK může mít info, záleží, co vše se tiskne do PILu, který dostane po nástupu (OK tam tuhle informaci mělo)
- o reklamaci si zažádej, to že sis místo platil v systému mají a to, že jsi byl přesazen na jiné "neodpovídající" místo tam mají také a tyhle poplatky by měly jít normálně vrátit, když to bylo přesazený kvůli chybě na straně společnosti

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Zmena mista s placenou rezervaci v gatu

Příspěvek od Roiman4 »

To, že byl přesazený VK nemá info v PIL, tam akorát vidí Tebe na 10D a je ji jedno kde jsi seděl dříve.

Pokud jsi platil za sedačku, obrať se s kompenzací a pošli foto té palubky z 10D, ať ti proplatí zpět to koupené sedadlo.

k.m
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 111
Registrován: 15. 11. 2009, 13:27
Bydliště: Č.B
Stav: Offline

Re: Zmena mista s placenou rezervaci v gatu

Příspěvek od k.m »

A ona vás aerolinka může jen tak přesadit i když jsem si to místo zaplatil?
Já si vždy platím místo do uličky a rozhodně bych nebyl rád aby mě šouply třeba na střed!
Já byl u TK z Istanbulu do Kuala Lumpuru svědkem to ho,když se rodinka co byla rozházená dožadovala na palubě míst vedle sebe,personál to zkoušel dobrovolnou cestou nikdo ale neměl zájem měnit místo,takže měli smůlu....toho arogantního tatínka usazoval až kapitán.

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Zmena mista s placenou rezervaci v gatu

Příspěvek od Roiman4 »

k.m píše:A ona vás aerolinka může jen tak přesadit i když jsem si to místo zaplatil?
Já si vždy platím místo do uličky a rozhodně bych nebyl rád aby mě šouply třeba na střed!
Já byl u TK z Istanbulu do Kuala Lumpuru svědkem to ho,když se rodinka co byla rozházená dožadovala na palubě míst vedle sebe,personál to zkoušel dobrovolnou cestou nikdo ale neměl zájem měnit místo,takže měli smůlu....toho arogantního tatínka usazoval až kapitán.



Není to jen tak, je to kvůli vyvážení občas. Může být hodně nákladu dole, může být hodně cestujících v jedné části letadla a už to nedělá dobrotu. Občas se musí prostě několik lidí přesadit o pár míst, někdy i z jednoho konce letadla na druhý, aby bylo vše, jak má být :)


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Zmena mista s placenou rezervaci v gatu

Příspěvek od Globik »

Žena s kamarádkou dnes přiletěla domů s Jetstar. Let s jedním přestupem (1.leg australský domestic). Kufr si v Sydney musely vyzvednout a znovu podat (měly tam asi 7 hodin pobytu, naštěstí je tam úschovna). A znovu na check-in. Ten začal 3 hodiny před odletem. Ve frontě na něj poté stály dvě hodiny. Popadly doklady a po security utíkaly do salonku dát alespoň jedno pivo na stojáka. Last call půl hodiny před odletem. V tom spěchu si neprohlídly palubky a až ve stroji zjistily, že nesedí spolu a nemají tedy místa, která si zaplatily (pominu to, že kvůli stávce pozemního personálu Jetstar musely měnit letenku na cestu tam a poplatek za seating jim byl automaticky kreditován k využití na seating a když jsem ho dělal, musel jsem za dvě osoby doplatit půl amerického dolaru, byť cena za seating byla stejná jako na původních letech; nejde o ten padesátník, ale o princip, že to asi není úplně doladěné; vše řešeno přes americkou mutaci webu Jetstar). Nenechaly si to líbit, kamarádka dle slov mojí ženy byla tak tvrdá, že se moje žena bála, že je vyloučí z přepravy. Bylo jim odpovězeno, že až vystoupají, budou to řešit a pak naštěstí byla volná trojka u okna (B787), kterou celou dostaly.


Odpovědět