COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Kde sehnat levné letenky, tipy na prodejce.
Odpovědět
Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Mailand »

tatranka píše:Ahoj. Nemáte někdo funkční mail na Expedii? Chat je nefunkční a rád bych to měl písemně než přes telefon :-) Díky

S Expedii ti mail nepomuze. Ja jim psal, odpovedeli ze mam volat. Na hovoru sliben refund, ale uz pres 30dni stale nic neprislo. Kdyz jsem je po tydnu urgoval (musel jsem nakonec stejne znovu volat), at mi aspon poslou emailem slibeny potvrzeni o refundu, tak stejne nic nedoslo.
Dear Milan,

Your Itinerary: XXXXXXXXXXXX.

We apologise for the delayed response.

We would like to inform you that your case required to be discuss over the call.

As we don’t have access to the flight reservation due to being from emails department. We completely understand your frustration of not being connected to the support team however; we cannot assist you due to system restrictions.

Therefore, please contact our Customer Support Team at +353 1 524 5005. They will be able to assist you accordingly. We are open 24 hours, 7 days a week. Just have your itinerary number when you call.

We seek your understanding in this matter.


Dovolat se tam je zazrak (4+hod cekacka)


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Globik »

Mailand píše:
tatranka píše:Ahoj. Nemáte někdo funkční mail na Expedii? Chat je nefunkční a rád bych to měl písemně než přes telefon :-) Díky

S Expedii ti mail nepomuze. Ja jim psal, odpovedeli ze mam volat. Na hovoru sliben refund, ale uz pres 30dni stale nic neprislo. Kdyz jsem je po tydnu urgoval (musel jsem nakonec stejne znovu volat), at mi aspon poslou emailem slibeny potvrzeni o refundu, tak stejne nic nedoslo.
Dear Milan,

Your Itinerary: XXXXXXXXXXXX.

We apologise for the delayed response.

We would like to inform you that your case required to be discuss over the call.

As we don’t have access to the flight reservation due to being from emails department. We completely understand your frustration of not being connected to the support team however; we cannot assist you due to system restrictions.

Therefore, please contact our Customer Support Team at +353 1 524 5005. They will be able to assist you accordingly. We are open 24 hours, 7 days a week. Just have your itinerary number when you call.

We seek your understanding in this matter.


Dovolat se tam je zazrak (4+hod cekacka)

Máte někdo zkušenosti s českými masovými prodejci (Asiana, SA)?
COVID možná zamíchá kartami na konkrétních trzích jednotlivých cestovních služeb i balíčcích.
Poprosím pana prodejce ve výslužbě, zda by k tomu mohl něco napsat (hlavně s výhledem do budoucna). Předem upřímně děkuji.

tatranka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 216
Registrován: 02. 05. 2006, 14:01
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od tatranka »

Tak to jsi mě s Expedií moc nepotěšil. Zkusím zavolat a pak případně přes banku.

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Kevil »

tatranka píše:Ahoj. Nemáte někdo funkční mail na Expedii? Chat je nefunkční a rád bych to měl písemně než přes telefon :-) Díky


Přečti si:

https://www.expedia.com/lp/coronavirus-travel?fbclid=IwAR3GEzK8qoD0vEa8-38CqClQGHYuuiGeAKw6x8mVkQMEskHhIa_ohijGYWg

V textu je dole uvedeno:

Customers with May travel dates:

If you are traveling between now and May 31, 2020, we have new options to cancel your trip online at your trip online at Expedia.com/trips or you can submit our cancellation form at Expedia.com/travel-alert-refunds.
Please note: If none of the above solutions worked, and your flight is departing within the next 10 days, use the Contact Us button at the top of the page to speak directly with an agent. There are still currently extremely high hold times, so please do not call if you are not departing in the next 10 days so that we can better support travelers with more imminent needs.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od prodejce »

Globik píše:Máte někdo zkušenosti s českými masovými prodejci (Asiana, SA)?
COVID možná zamíchá kartami na konkrétních trzích jednotlivých cestovních služeb i balíčcích.
Poprosím pana prodejce ve výslužbě, zda by k tomu mohl něco napsat (hlavně s výhledem do budoucna). Předem upřímně děkuji.


Ahoj, k tématu budoucnosti prodejců a produktu samotného je teď těžko něco napsat, neb je na to ještě příliš brzy. Něco konkrétního se vyvrbí hádám až tak začátkem června. Maximálně můžeme zrekapitulovat, jaké faktory hrají roli v oblasti prodeje právě v těchto dnech:

Za prvé všechno je teď super-přísně-tajné, ještě více tajné, než kdy jindy. Od žádného prodejce se nedozvíte nic jiného, než je v pořádku, pokračuje dál, nemáte mu volat a vláda že by měla uhradit ušlý zisk a zaplatit zaměstnancům platy. Jaké má který prodejce problémy a co plánuje za změny do budoucna, jak technologicky, obchodně, nebo produktově, se nikdo nikdy dopředu nedozví, vždy až ex-post.

Existuje více typů prodejců a pro každý jednotlivý typ platí v této situaci zcela jiné poučky. Existují pouze dva spojující faktory, které lze vyjmenovat:

- jak který prodejce z toho vyšel z hlediska cash-flow (nezaplacené faktury), což zcela odvisí od struktury klientely a od struktury produktu toho daného prodejce, a taky jak se komu povedlo využít krátce otevřeného okna pro refundace linkových letenek.

- další faktor je, jak moc vybrakované jsou u jednotlivých prodejců tučné zisky z minulého desetiletí. Kolik „likvidity“ zůstalo na účtech a kolik již bylo nenávratně odváto do kapes majitelů/investorů.

Dále obecně můžeme říci, že co se týká zaměstnanců, tak v sektoru prodeje pracovalo mnoho nekvalifikovaných, protože jiní lidé prostě nebyli. Tzn. že v prodejním sektoru je vata, kterou lze propouštět, aniž by utrpěla vnitřní integrita prodejců. U nekvalifikovaných kolegů to není taková tragédie, protože to jsou lidé, co mohou po telefonu prodávat stejně dobře zájezdy, letenky, ale zítra třeba již povinné ručení a je jim to jedno.

Dále tu hraje roli faktor smůly, a zde musím zmínit Flyme.to, kteří to odnesli asi nejvíc. Možná jste si všimli, že měli na březen naplánovanou plošnou kampaň tisk/rádio/televize a už to nešlo odvolat a všechno se to odvysílalo přesně v ty vůbec nejhorší možné týdny. Tak to jim jako fakt nezávidím, to byla čistá stoprocentní smůla, se kterou už nešlo nic dělat.

Další faktor, který tu hraje roli, je psychologie zákazníka, neb jak já říkám pocity trhu. A zde nelze nic do budoucna říci, protože nová post-kovidová psychologie zákazníka ještě není zformována. Nikdo na světě teď neví, jak se budou lidi stavět k cestování za měsíc, za dva. Jaký si k tomu udělají svůj vnitřní postoj, podle kterého se potom naformuje poptávka po cestovním ruchu. Jistě, jsou zde „popírači“, kteří se již těší, jak poběží na letiště a vyrazí do světa, ale to není ta mlčící většina, která nakonec rozhodne, jak to všechno bude vypadat dál.

Jo, a ještě malá poznámka: vy tady pořád řešíte, jak se dostat „ven“. Zapomínáte ale plošně na problém, že jakmile se otevřou hranice, tak se lidi taky budou chtít dostat „dovnitř“. Čili hlavní problém v tento okamžik nezní, jestli už má být umožněno vycestovat z ČR, ale zda má být umožněno cizincům přicestovat do ČR zvenčí (!) To je ten největší a kruciální problém k řešení. Že by se například otevřely příští týden hranice pro Němce a oni by se nám tu se svými relaxovanými hygienickými standardy začali ubytovávat v hotelech, tak to není příliš lákavá představa…


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od pettte »

Musím říct, že tento druhý "Prodejcův" rozbor, je reálnější a nebojím se říct i nejblíže pravdě.
Dovolím si pouze protestovat, proti "popíračům" protože si připadám, jako bych popíral holocaust. Ale na tohle může a taky má každý svůj názor.
K tomuto si dovolím napsat jediné. Každý den čtu v těch pár médiích co trochu sleduji, asi 5 článků "popíračů", a stejný počet "uznavačů" jak to vlastně je s virem, čert aby se v tom vyznal, a hlavně vysvětlete to pak obyčejným lidem, typu voliči ANO, ČSSD, KSČM, kteří nejsou většinou nadáni velkým intelektuální či "přemýšlivým" potencionálem, co si z toho mají vybrat?!
Nicméně bych tu chtěl otevřít otázku, co s nastalou situací a dovolím si napsat několik možných řešení, která jsou odosobněna od mého soukromého názoru.
Takže:
1. coronavirus tu máme, máme jej ve stavu, jak před pár dny proběhlo tiskem, s "promořením" odhadovaným na 2%. Ano, asi je to důsledek nasazení všech možných náhubků, a velice silné omezení fungování ekonomiky (nepíši úplné, protože úplné znamená 100% lidí zavřených v cele).

2. Jaké jsou možnosti: a) začít promořovat a uvidí se co s tím nebo za b) nechat současný stav, tedys restrikce tak jak byly cca před velikonocemi. Za cca 1,5 měsíce jsme dosáhli promoření cca 2%. 100% tedy dosáhneme za 6,25 roku, a to pouze za předpokladu, že by virus nezmutoval (což prý mutuje, takže se tím zacyklíme). Ale i kdyby nezmutoval, tak zdaleka nebude trvat 6,25 let do promoření, protože mnohem dříve umře celá ekonomika a s ní i my obyvatelé, protože nebudou obchody, nebudou pěstitelé nebude prostě nic. Pak je jednodušší si už nyní spáchat sebevraždu, protože když se Vám to povede a povede se Vám to bezbolestně, tak budete trpět méně než Ti, kteří budou chtít dožít se promoření.

3. Bod 2b) je zbytečný, protože dle vědců, vir neustále mutuje, takže se jeho variací (dle mnoha , ale spíše všech vědců, protože o tom, že mutuje myslím nejsou pochyby) nikdy nezbavíme.

4. teoretickou možností, je čekat na vakcínu. Takže nyní bude stát ekonomika do vynalezení vakcíny na první variantu viru, ale už mezi námi běhá x variací, na které prý protilátky člověka nefungují. Opět neřešitelná situace, i kdybychom se společně se snídaní, nechali píchnout každé ráno novou vakcínou na nový typ viru (a vakcíny také nebývají bez vedlejších účinků).

Co s tím? Já se bojím, že nám nezbývá nic jiného, než to nechat v rukou Božích (a že jsme zapřísáhlý ateista), protože pokud je pravda, že virus neustále mutuje, tak existují jen dvě možnosti výše popsané:
1. zůstat navěky zavření a izolovaní

2. nebo to nechat osudu

Taky je možná třetí varianta, že jsme naši přírodu už tak moc naštvali, že se nás rozhodla všechny zahubit. Pak se musí dít její vůle.

Pokud jsem zapomněl na nějaké další varianty, tak prosím o doplnění.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše:To je ten největší a kruciální problém k řešení. Že by se například otevřely příští týden hranice pro Němce a oni by se nám tu se svými relaxovanými hygienickými standardy začali ubytovávat v hotelech, tak to není příliš lákavá představa…

Prosim prodejce o rozvedeni jeho teorie o "relaxovaných hygienických standardech" Němců.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od prodejce »

HighFlyer píše:Prosim prodejce o rozvedeni jeho teorie o "relaxovaných hygienických standardech" Němců.

HighFlyer sice ví, že mám pravdu, ale jen pro ilustraci čísla platná dnes večer:

Germany deaths/1 mil. population: 62
Czechia deaths/1 mil. population: 19

ergo Němci jsou na tom 3x hůř než my. A ještě doplním, že Švédové to dotáhli díky svým relaxovaným hygienickým standardům na číslo 192 per 1M (!!!), takže jsou na tom 10x hůř než my.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od pettte »

prodejce píše:
HighFlyer píše:Prosim prodejce o rozvedeni jeho teorie o "relaxovaných hygienických standardech" Němců.

HighFlyer sice ví, že mám pravdu, ale jen pro ilustraci čísla platná dnes večer:

Germany deaths/1 mil. population: 62
Czechia deaths/1 mil. population: 19

ergo Němci jsou na tom 3x hůř než my. A ještě doplním, že Švédové to dotáhli díky svým relaxovaným hygienickým standardům na číslo 192 per 1M (!!!), takže jsou na tom 10x hůř než my.


A taky mají promořenost jen ty naše 2%? Nebo je na počet obyvatel/úmrtí doženeme?

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Mailand »

prodejce píše:
HighFlyer píše:Prosim prodejce o rozvedeni jeho teorie o "relaxovaných hygienických standardech" Němců.

HighFlyer sice ví, že mám pravdu, ale jen pro ilustraci čísla platná dnes večer:

Germany deaths/1 mil. population: 62
Czechia deaths/1 mil. population: 19

ergo Němci jsou na tom 3x hůř než my. A ještě doplním, že Švédové to dotáhli díky svým relaxovaným hygienickým standardům na číslo 192 per 1M (!!!), takže jsou na tom 10x hůř než my.

Road fatalities per 1 billion vehicle-km
Germany 4.2
Czech Republic 11.5

Jsou to sice data z roku 2016, ale byli jsme na tom skoro 3x hůř. Měli teda Němci pro jistotu zvážit nepouštět do své země české řidiče se svými relaxovanými řidičskými standardy?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Globik »

prodejce píše:
Globik píše:Máte někdo zkušenosti s českými masovými prodejci (Asiana, SA)?
COVID možná zamíchá kartami na konkrétních trzích jednotlivých cestovních služeb i balíčcích.
Poprosím pana prodejce ve výslužbě, zda by k tomu mohl něco napsat (hlavně s výhledem do budoucna). Předem upřímně děkuji.


Ahoj, k tématu budoucnosti prodejců a produktu samotného je teď těžko něco napsat...

Děkuji. Ale blbě jsem formuloval otázku. Měl jsem na mysli, jak se podle Tebe pro příště budou cesťáci stavět k nákupu letenek podle jednotlivých prodejních kanálů v situaci, kdy se na Expedii nedá v případě potřeby dovolat.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od prodejce »

Mailand píše:Road fatalities per 1 billion vehicle-km
Germany 4.2
Czech Republic 11.5

Jsou to sice data z roku 2016, ale byli jsme na tom skoro 3x hůř. Měli teda Němci pro jistotu zvážit nepouštět do své země české řidiče se svými relaxovanými řidičskými standardy?


No to je právě ono, Němci jsou na tom ve všech oblastech života v uvozovkách „třikrát lépe“ než my, ať už jsou to platy, kvalita zdravotnictví,a nebo kvalita silnic, ale přesto jsou na tom co se týká kovidu 3x hůře než my, „opice z východu“. Tzn. o to více to bije do očí, že někde se stala chyba.

Ono totiž když máte relaxované hygienické standardy, tak vám ani hromada západních marek v kapse nepomůže…

A teď k problému otevírání hranic: z každého národního státu v Evropě teď chodí nějaká čísla, a je otázka, do jaké míry jsou ta čísla přesná, respektive, jestli je vůbec srovnatelná metodika získávání těch statistických dat. A za této situace jsou čísla v původně nejrozvinutějším Švédsku nejhorší, v Německu 3x horší než na východě a Francie, Itálie, Španělsko, UK a USA doslova hoří, jako by to byly africké rozvojové země, tam dokonce není ani potřeba sledovat nějaká konkrétní čísla, to je krach Západu v přímém přenosu.

A teď mi řekněte, jak chcete za této situace, když je situace v každém národním státě v Evropě jiná, a chodí diametrálně odlišná čísla, o jejichž přesnosti navíc lze pochybovat, rozhodnout o otevření hranic. Jakým klíčem, jakou logikou byste postupovali? Nějaké konkrétní nápady, nějaký metodický koncept, jak na to? Sem s ním!

Co se týká otevírání hranic, je dále potřeba zopakovat původní tezi, že to, co se teď děje, není už ani tak moc otázka ekonomická, nebo politická, ale je to zejména otázka filosofická. Na leteckém fóru sice není na filosofii moc prostoru, ale co se týká otevírání hranic, musí zaznít to nejzákladnější: pokud je něco otázka filosofická, je to v první řadě vždy otázka etická. A tato etická otázka se dnes významným způsobem týká obzvláště letectví a cestovního ruchu jako takového.

Mají-li se totiž otevřít hranice, tak za jakou cenu? Jaká cena je ještě eticky přijatelná? Jde o to, že otevřením hranic se zvýší riziko pro vaše rodiče/prarodiče. Otevřením českých hranic pro Němce jim zvýšíte riziko cca 3x, otevřením hranic pro Švédy jim zvýšíte riziko cca 10x, ale taky možná více. Já osobně, pokud bych si měl vybrat, jestli mám zchudnout, anebo raději zvýšit riziko pro svoje rodiče tím, že otevřu hranice pro národy s relaxovanými hygienickými standardy, tak si raději vyberu vlastní zchudnutí. Tady totiž nejsme na silnici, kde každý bere na sebe riziko, které je předem statisticky známé. Tady zvažujeme vystavení riziku, které je statisticky nejisté, ale spíše s negativním výhledem.

Otevření hranic je tedy v první řadě otázka etická a Hamáček si vybral odpověď stejně jako já: riziku nevystavovat a raději zchudnout. Jak si vyberete vy, je vaše volba, co vám vaše svědomí dovolí. A pokud byste přeci jen - za každou cenu - chtěli argumentovat ekonomikou, tak si jen dovolím připomenout, že v padesátých letech minulého století byly u nás hranice hermeticky uzavřené všemi směry a cestovní ruch jako takový vůbec neexistoval a přesto se žilo a přežilo. Tedy o tom, že by fyzicky nebylo co žrát, o tom to opravdu není. Je to jen o etické úrovni, a ta se třeba ve Švédsku nakonec ukázala jako až odpudivě nízká.

Problém u etických otázek je, že jejich spolehlivé vyřešení a přijetí ve společnosti vyžaduje docela dlouhou celospolečenskou diskuzi, ve které se postupně otupí kritické ostny a teprve za čas dojde ke konsenzu, který se najednou začne jevit jako „přirozený stav věcí“ se kterým se ztotožní nadpoloviční většina populace. Na tuto diskuzi ale u kovidu není čas, proto za nás etickou volbu provedou Hamáček s Babišem-Prchalem a to vzbudí extrémní vášně, ať už se rozhodnou jakkoliv.

A znovu si dovolím zopak můj původní dotaz: jak byste při otevírání hranic postupovali vy, jak konkrétně?

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od pettte »

prodejce píše:
Mailand píše:Road fatalities per 1 billion vehicle-km
Germany 4.2
Czech Republic 11.5

Jsou to sice data z roku 2016, ale byli jsme na tom skoro 3x hůř. Měli teda Němci pro jistotu zvážit nepouštět do své země české řidiče se svými relaxovanými řidičskými standardy?


No to je právě ono, Němci jsou na tom ve všech oblastech života v uvozovkách „třikrát lépe“ než my, ať už jsou to platy, kvalita zdravotnictví,a nebo kvalita silnic, ale přesto jsou na tom co se týká kovidu 3x hůře než my, „opice z východu“. Tzn. o to více to bije do očí, že někde se stala chyba.

Ono totiž když máte relaxované hygienické standardy, tak vám ani hromada západních marek v kapse nepomůže…

A teď k problému otevírání hranic: z každého národního státu v Evropě teď chodí nějaká čísla, a je otázka, do jaké míry jsou ta čísla přesná, respektive, jestli je vůbec srovnatelná metodika získávání těch statistických dat. A za této situace jsou čísla v původně nejrozvinutějším Švédsku nejhorší, v Německu 3x horší než na východě a Francie, Itálie, Španělsko, UK a USA doslova hoří, jako by to byly africké rozvojové země, tam dokonce není ani potřeba sledovat nějaká konkrétní čísla, to je krach Západu v přímém přenosu.

A teď mi řekněte, jak chcete za této situace, když je situace v každém národním státě v Evropě jiná, a chodí diametrálně odlišná čísla, o jejichž přesnosti navíc lze pochybovat, rozhodnout o otevření hranic. Jakým klíčem, jakou logikou byste postupovali? Nějaké konkrétní nápady, nějaký metodický koncept, jak na to? Sem s ním!

Co se týká otevírání hranic, je dále potřeba zopakovat původní tezi, že to, co se teď děje, není už ani tak moc otázka ekonomická, nebo politická, ale je to zejména otázka filosofická. Na leteckém fóru sice není na filosofii moc prostoru, ale co se týká otevírání hranic, musí zaznít to nejzákladnější: pokud je něco otázka filosofická, je to v první řadě vždy otázka etická. A tato etická otázka se dnes významným způsobem týká obzvláště letectví a cestovního ruchu jako takového.

Mají-li se totiž otevřít hranice, tak za jakou cenu? Jaká cena je ještě eticky přijatelná? Jde o to, že otevřením hranic se zvýší riziko pro vaše rodiče/prarodiče. Otevřením českých hranic pro Němce jim zvýšíte riziko cca 3x, otevřením hranic pro Švédy jim zvýšíte riziko cca 10x, ale taky možná více. Já osobně, pokud bych si měl vybrat, jestli mám zchudnout, anebo raději zvýšit riziko pro svoje rodiče tím, že otevřu hranice pro národy s relaxovanými hygienickými standardy, tak si raději vyberu vlastní zchudnutí. Tady totiž nejsme na silnici, kde každý bere na sebe riziko, které je předem statisticky známé. Tady zvažujeme vystavení riziku, které je statisticky nejisté, ale spíše s negativním výhledem.

Otevření hranic je tedy v první řadě otázka etická a Hamáček si vybral odpověď stejně jako já: riziku nevystavovat a raději zchudnout. Jak si vyberete vy, je vaše volba, co vám vaše svědomí dovolí. A pokud byste přeci jen - za každou cenu - chtěli argumentovat ekonomikou, tak si jen dovolím připomenout, že v padesátých letech minulého století byly u nás hranice hermeticky uzavřené všemi směry a cestovní ruch jako takový vůbec neexistoval a přesto se žilo a přežilo. Tedy o tom, že by fyzicky nebylo co žrát, o tom to opravdu není. Je to jen o etické úrovni, a ta se třeba ve Švédsku nakonec ukázala jako až odpudivě nízká.

Problém u etických otázek je, že jejich spolehlivé vyřešení a přijetí ve společnosti vyžaduje docela dlouhou celospolečenskou diskuzi, ve které se postupně otupí kritické ostny a teprve za čas dojde ke konsenzu, který se najednou začne jevit jako „přirozený stav věcí“ se kterým se ztotožní nadpoloviční většina populace. Na tuto diskuzi ale u kovidu není čas, proto za nás etickou volbu provedou Hamáček s Babišem-Prchalem a to vzbudí extrémní vášně, ať už se rozhodnou jakkoliv.

A znovu si dovolím zopak můj původní dotaz: jak byste při otevírání hranic postupovali vy, jak konkrétně?


Tak ještě jednou. Jakou má Německo promořenost? Nikde se mi to nepodařilo najít. Pravda, hledal jsem jen v českých médiích. Protože pokud mají promořenost 6%, tak jsou na tom s úmrtností na 1 mio obyvatel stejně, pokud mají vyšší promořenost, tak těmi "horšími hygienickými standardy" jsme my Češi!
Zrovna u Tebe je vidět, jak šílený máš strach. Ok, třeba se tím utrap k smrti, je to Tvůj život, ale nenuť k sebezničení taky ostatní!

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od prodejce »

Pettte, jednak ty dlouhé citace předchozích příspěvků jsou zbytečné, jen to znepřehledňuje vlákno a potom o tvém zničení naštěstí nebudu rozhodovat já, ale Babiš s Hamáčkem plus možná ještě Filip z KSČM, tak se prosím obrať na ně, myslím, že přes Facebook by to šlo. Tady na fóru pláčeš na nesprávném hrobě.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4146
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od whiskey »

pettte píše:Tak ještě jednou. Jakou má Německo promořenost? Nikde se mi to nepodařilo najít. Pravda, hledal jsem jen v českých médiích. Protože pokud mají promořenost 6%, tak jsou na tom s úmrtností na 1 mio obyvatel stejně, pokud mají vyšší promořenost, tak těmi "horšími hygienickými standardy" jsme my Češi!
Zrovna u Tebe je vidět, jak šílený máš strach. Ok, třeba se tím utrap k smrti, je to Tvůj život, ale nenuť k sebezničení taky ostatní!

ja ti neviem. Ulice zapchate mraziarenskymi kamionmi pri spitaloch v NYC a plny youtube spitalov po celom svete ako z katastrofickeho filmu maju celkom potencial vystrasit aj racionalne uvazujuceho cloveka...


Odpovědět