"Seberte jim křídla" - Smartwings

Odpovědět
marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od marthym »

ivy píše: A ještě malý detail z byznysu - to, že si jeden partner dokáže vyjednat (podle Vás vyhádát) od někoho jinou cenu, než druhý, je jeden z principů volné soutěže. To funguje až na výjimky téměř všude ve světě. Netvrdím, že je to ideální, ale opačný princip je třeba Venezuela.


Tak rovnou napiš, že jsi z CK. Další zaujatý.

S tím komunismem jsme se vůbec nepochopili - tys to formuloval nešťastně (teď píšeš o bídě v komunismu, tehdy si psal o bídě po pádu komunismu - rozumíme si?). Filip a další chátra mi nesmí na oči.

A k těm cenám... Samozřejmě, drahé to bylo, Tunis létal jednou týdně, Tunisair... Ale půlroční plat rodiny to opravdu nebyl (teď se bavíme o druhé půlce 90. let, co si vybavuju). Exim byl kdysi prcek a vydělal až později na boomu severní Afriky (kontakty na hotely - plus záda Travel service). Opět se na mě nezlob, ale nevidím v tom cokoliv, co bylo přelomové. Naučit lidi cestovat? Tak jestli máš pod pojmem cestovat delegáta na letišti, autobus k hotelu a zpět... a odrbat lidi o 100% marži, pak ano. To je české cestování podle tebe. A já doufám ve změnu.


ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od ivy »

marthym píše:
ivy píše: A ještě malý detail z byznysu - to, že si jeden partner dokáže vyjednat (podle Vás vyhádát) od někoho jinou cenu, než druhý, je jeden z principů volné soutěže. To funguje až na výjimky téměř všude ve světě. Netvrdím, že je to ideální, ale opačný princip je třeba Venezuela.


Tak rovnou napiš, že jsi z CK. Další zaujatý.

S tím komunismem jsme se vůbec nepochopili - tys to formuloval nešťastně (teď píšeš o bídě v komunismu, tehdy si psal o bídě po pádu komunismu - rozumíme si?). Filip a další chátra mi nesmí na oči.

A k těm cenám... Samozřejmě, drahé to bylo, Tunis létal jednou týdně, Tunisair... Ale půlroční plat rodiny to opravdu nebyl (teď se bavíme o druhé půlce 90. let, co si vybavuju). Exim byl kdysi prcek a vydělal až později na boomu severní Afriky (kontakty na hotely - plus záda Travel service). Opět se na mě nezlob, ale nevidím v tom cokoliv, co bylo přelomové. Naučit lidi cestovat? Tak jestli máš pod pojmem cestovat delegáta na letišti, autobus k hotelu a zpět... a odrbat lidi o 100% marži, pak ano. To je české cestování podle tebe. A já doufám ve změnu.


Teď jste zase rozesmál Vy mně. V žádné cestovce jsme v životě nikdy nepracoval a ve zbytku svého profesního života na 99,99% pracovat nebudu, živím se celkem slušně ve zcela jiné branži. Nepracuje tam ani moje rodina a ani v žádné cestovce nikoho neznám. tedy s výjimkou jedné dámy v Orbixu, protože pro své lidi ve firmě občas objednávám letenky. A to dělám jen proto, že létání byl kdysi můj koníček a vzhledem ke své pozici v managementu bych se tím asi zdržovat neměl.

Nepsal jsem o žádné bídě po pádu komunismu. Napsal jsem "dokázali postavit od nuly ve zbídačeném postkomunistickém státě". To je dost podstatný rozdíl a jestli to nedokážete pochopit, já za to nemohu. Ta bída neskončila v listopadu 1989 ze dne na den, ale ten zbídačelý postkomunistický stát se s ní vyrovnával ještě dlouhé roky (a v některých oblastech to nedokázal dodnes). Samozřejmě hranice se uvolnily za pár dní, kvalitní zboží bylo dostupné (nikoliv samozřejmě cenově) za pár týdnů či měsíců, ovšem platy jsou dodnes stále někde kolem poloviny (a zase jinak dle kursu, jinak dne nákupních cen atd.).

Co se týká toho porovnání platu: napsal jsem "půlroční plat", nikoliv dva platy. Průměrný plat v roce 1995 dle ČSÚ byl 8.307 CZK brutto, to je přibližně 50 tisíc za půl roku. Letecký (levnější) zájezd do Tunisu, Turecka atd. stál plusmínus 15.000 pro dospělého a cca 10.000 pro děti. A snad stále platí 15+15+10+10=50, i když znalost matematiky je dnes nepopulární a pro některé společenské skupiny vysloveně nebezpečná. Je sice pravda, že ten průměrný plat v roce 2000 byl už 13.614 CZK, ale stále je to hrubý plat a k ceně zájezdu jsem nepočítal kapesné atd. Pamatuji si to, protože jsem tehdy měl malé děti a na pár podobných zájezdů jsem v polovině devadesátek jel.

Pod slovem "naučit cestovat" si samozřejmě nepředstavuji, že jim hodím autobus, delegáta a 100% marži. To je Vás výklad a Vaše slova. Já si pod tím představuji fakt, že cestovky přesvědčily velké množství lidí, aby věnovaly extrémně velkou část příjmů na v podstatě zbytnou věc, kterou sice do té doby užívaly také, ale ve zcela jiném módu (bus/Š120-konzervy-stan-Jugoška/Bulharsko/Rumunsko/později severní Itálie a tedy za jiné peníze.

A ty podsuvy, co je cestování podle mne, raději nepoužívejte. Ony totiž vypovídají spíše o Vás (podle sebe soudím tebe).

ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od ivy »

pettte píše:
ivy píše:
pettte píše:Václav Fischer asi taky žádný "blbeček", jak píšeš, nebyl, a jak dopadnul. A jeho úpadek začal právě tím, že odmítal prodávat místa ve svých letadlech konkurenčním cestovkám.....


Myslím, že úpadek Václava Fischera byl způsoben špatným obchodním modelem. Cílil na tzv. "lepší klientelu", nabízel jí vyšší standart, ale nedokázal ho prodat za adekvátní ceny. A ta neochota nabízet místa konkurenčním cestovkám (a další kroky) byly jen důsledkem hraní si na jakousi předstíranou exkluzivitu.

A mimochodem, kroky pana Fischera zhruba od přelomu milénia mně nijak nepřesvědčují o jeho schopnostech - spíše naopak.


1. psal jsi o "vybudovali" buduje se na začátku, což přelom milénia není.
2. a co se týká vyššího standardu to si taky nemyslím. Zájezd jsem si tehdy nakonfiguroval jak jsme chtěl, tedy jednoduché ubytko 2*, z jídla od snídaně až po all in jsem si vybral, polopenzi, naopak jsem si připlatil za jeho "pseudo-business" a za přípoj s ČSA do Prahy. nemám pocit, že by to bylo něco exkluzivního, naopak, měl jsme a mám pocit, že to bylo běžné, snad jen že se dalo zvolit jaké služby si chci zaplatit.

Také se mi nikdy nevymaže z paměti, když jsem koncem roku 2001 projevil zájem o můj první a poslední organizovanou, zámořskou dovolenou do Thajska. Vybral jsme si z katalogu tehdy ještě ne tak komerční Ao Nang. Příjdu na pobočku, kde se nacházelo několik "dam" věku 45-55 let, v původních kostýmcích Čedoku , které si hrály na královny. Po sdělení, jaký že to zájezd chci, mi bylo sděleno, že zájezd v čerstvě vytištěném katalogu už byl zrušen. Nenechal jsme se odbýt, a chtěl vědět proč, a že ho chci. Tu nechuť něco řešit si pamatuji ještě po letech. Když jsem pořád otravoval, že to chci a neměl se k odchodu, tak mi jedna otráveně sdělila: Nóóó, tak jedině, že by jsme Vám to udělali přes Čedok exklusive. No a nakonec to místo 54.000,- za osobu stálo 57.000,- což není žádná hrůza na to, že asi jen 3 dvojice, tehdy letěly jinam než na Pattayu.

Z té doby se také datují moje vzpomínky na přískokový let do BKK s již tak slavným Travel service a českými koupáky. Dodnes vyhrožuji dětem, že je tím budu před spaním strašit! :D


ad1) O vybudování jsem psal v souvislosti s Eximem,Blue style atd. Milénium jsem zmínil až ve druhém příspěvku a výhradně v souvislosti s panem Fischerem.

ad2) Letět na dovolenou s Fischerem a pak to rozebírat ve společnosti patřilo k oblíbeným snobským kecům v druhé polovině devadesátek. "My jezdíme zásadně s Fischerem, protože s Čedokem, Travelou atd. bychom nikdy nejeli..." A asi byl skutečně o něco lepší, než ostatní. Jenže to nedokázal prodat za odpovídající ceny. Ono to nebylo jednoduché, protože tehdejší kurs koruny, minimální koupěschopnost převážné části obyvatelstva CZ atd., atd. A k tomu ještě zásadní manažerská pochybení, jako provozovat na vlastní triko pouhá 3 letadla atd. Na to nemusím být žádný odborník na cestovní ruch či logistiku, abych viděl, že je to z ekonomického hlediska naprostý nonsens.

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od marthym »

[quote="ivy"][/quote]

Vypadalo to, že fungování CK znáš (te) a bráníš (te) je za každou cenu... Takže beru zpět.

Ale nebudu se s tebou (s vámi) hádat a jít do podobných invektiv - přijde mi to úsměvné, zbytečné a dětinské, což snad v našem věku není nutné. Proč je u někoho problém uznat, že něco formuloval špatně nebo alespoň nejasně (rodina - půlroční plat - 1 dospělý půlroční plat?)...? A myslet si, že do Tunisu v polovině 90. let mířily "průměrné" rodiny? A velké množství lidí? Opravdu, v 90. letech? Další úlet... Jsme na fóru o letecké dopravě, tak když byla řeč o statistikách: rok 1995, letiště odbavilo 3 miliony cestujících. Možná by nám někteří pamětníci dokázali pomoct, kam a jak často se tehdy k moři létalo.

Mimochodem, k tomu objednávání letenek, abychom se vrátili k tématu, volí firma Smartwings?

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od jencik »

No exim mal v roku 1997 14 tisíc klientov a pochybujem, ze všetci išli na dovolenku letecky. O 7 rokov uz mali 155 tisíc klientov, ale to už sa lietalo do Grécka Turecka Egypta ci na Kanary.
Aj z uvedeného rastu platov a počtu cestujúcich je vidieť, ze ten zlom nastal okolo milenia, ľudia mali viac peňazí a mohli si dovoliť cestovať.
Fischer mal dobre propagačné materiály, napr dávno mal vlastne VHS kazety o rôznych destináciách a sprievodcov. Dosť často mal aj tie 2* hotely nakontrahovane vo väčšom množstve a nebol problém splniť požiadavky klientov, ako izba v prízemí alebo výhľad na more. Celkovo mal delegátov dosť na úrovni a aj dnes dokážu Fischer delegáti vybaviť viac nez od iných CK.
Klasická situácia v Egypte v sezóne, priletite a povie vám delegat, vás hotel je plný, dostanete iný. Neviem, ako presne tie hotely priraduju, musia byť v rovnakej alebo vyššej kategórii, no mám pocit, ze sa tam požiadavky klienta vôbec nezohľadňujú a väčšina delegátov je v prípade riešenia problémov neefektívna, pretože skoro nic nevybavia. Viackrát som zažil, že personál hotela vedel danú situáciu riešiť aj keď delegát tvrdil, ze to nie je možné.
Tu práve vznikajú tie rozdiely medzi CK a chuťou lietať vôbec s nimi. S rodičmi som lietal na dovolenky s CK a teraz si uz väčšinu vybavujem sám, nemal by som problém ani ísť znovu s CK, ale to bude aj tým, ze nemám také potreby ako rodičia ( čítaj, pohybový handicap)


ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od ivy »

marthym píše:
ivy píše:


Vypadalo to, že fungování CK znáš (te) a bráníš (te) je za každou cenu... Takže beru zpět.

Ale nebudu se s tebou (s vámi) hádat a jít do podobných invektiv - přijde mi to úsměvné, zbytečné a dětinské, což snad v našem věku není nutné. Proč je u někoho problém uznat, že něco formuloval špatně nebo alespoň nejasně (rodina - půlroční plat - 1 dospělý půlroční plat?)...? A myslet si, že do Tunisu v polovině 90. let mířily "průměrné" rodiny? A velké množství lidí? Opravdu, v 90. letech? Další úlet... Jsme na fóru o letecké dopravě, tak když byla řeč o statistikách: rok 1995, letiště odbavilo 3 miliony cestujících. Možná by nám někteří pamětníci dokázali pomoct, kam a jak často se tehdy k moři létalo.

Mimochodem, k tomu objednávání letenek, abychom se vrátili k tématu, volí firma Smartwings?


Nebráním, snažím se být objektivní a o fungování byznysu obecně i konkrétně v mojí branži dost vím. A hlavně se nenechám ovládat emocemi typu mám rád/nemám rád. Vše je obvykle složitější, než na první pohled vypadá.

Když jsem letěl v červnu 1994do Antalye (TU-154 bývalé federální letky pro jakousi později zkrachovalo tureckou cestovku), tak téhož dne tam letěla večer ještě jednou a k tomu pro ně i dvě TU-134A ČSA do Bodrumu, z toho jedna přes BTS. K tomu nejaký Monastir, Djerba, začínaly řecké ostrovy, Španělsko. Ty počty cestujících odhaduji na nižší jednotky statisíců ročně. O tom, zda to byly "průměrné" rodiny nebudu spekulovat, ale většinou na nich bylo vidět, že nijak pronikavě bohatí nejsou a že většinou přešaltovali z těch karos a stodvacítek. Ti skutečně bohatí už tehdy jezdili úplně jinam. Ty počty zpočátku rostly, pak se to kvůli delvalvaci CZK (tuším 1997) nějak zpomalilo, protože se ta devalvace odrazila v cenách zájezdů. Pak jsem už začal cestovat individuálně a přestal to sledovat.

Firma prakticky do Evropy (s výjimkou Slovenska) nedodává, takže na východ hlavně Emirates a pro někoho překvapivě Aeroflot, na který si ale nemohu stěžovat. Další zámoří bez nějakých preferencí. Vyhýbáme se (pokud to jde) CDG.

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od krakra »

Napadá mě, že nejlepší řešení by bylo, aby celé SmartWing krachly a značku ČSA by někdo odkoupil.
A s touto značkou by začal budovat nové aerolinky.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od Globik »

krakra píše:Napadá mě, že nejlepší řešení by bylo, aby celé SmartWing krachly a značku ČSA by někdo odkoupil.
A s touto značkou by začal budovat nové aerolinky.

Jojo, teď je ideální doba na budování nových aerolinek. A nechat značku spát a budovat nové aerolinky založené na spící značce také bude terno.

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od zdenda »

krakra píše:Napadá mě, že nejlepší řešení by bylo, aby celé SmartWing krachly a značku ČSA by někdo odkoupil.
A s touto značkou by začal budovat nové aerolinky.

Ano. Teď je na žádoucí krach SW ten nejlepší čas pokud jim dvě dominantní české CK (jinak jedna horší než druhá), s účinností do 31.8. zrušila zakázky....

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od zdenda »

zdenda píše:
krakra píše:Napadá mě, že nejlepší řešení by bylo, aby celé SmartWing krachly a značku ČSA by někdo odkoupil.
A s touto značkou by začal budovat nové aerolinky.

Ano. Teď je na žádoucí krach SW ten nejlepší čas pokud jim dvě dominantní české CK (jinak jedna horší než druhá), s účinností do 31.8. zrušila zakázky....

Praha Burgas. 2006. 11 hodin zpoždění. To tomu leteckému SW hnusu do konce života nezapomenu.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od prodejce »

Takže dle dnešních zpráv serveru Zdopravy.cz a agentury DPA byla letecké společnosti Lufthansa přiznána státní pomoc ve výši cca 245 miliard Kč. To znamená přibližně 1,7 milionu Kč na každého jednoho zaměstnance. Dotyčný článek ze kterého čerpám je zde: https://zdopravy.cz/vlada-se-s-lufthans ... dil-49606/

Pokud by tedy Smartwings/ČSA chtěly státní pomoc ve výši cca 1 milion Kč na zaměstnance, tak jsme zcela v relaci.

Je tedy již jen na nás, jestli chceme být i nadále větší kapitalisté, než naši němečtí vzoři, anebo zda se chceme Německu vyrovnat :D Jak jsem psaljiž dříve, musíme si třicet let po sametu říct, jestli chceme i nadále být vzorným žáčkem kapitalismu bez přívlastků, kterého ale naši velcí kapitalističtí vzoři vždycky nakonec ojebou, anebo zda se zachováme stejně jako naši velcí vzoři a zadotujeme jedním milionem na zaměstnance. Já vím, v hlavičkách se to bude hodně mlet, je to k vzteku, ale jak já subjektivně vnímám mediální diskuzi na téma podpory Smartwings/ČSA, tak lidé, kteří o tom něco vědí, jsou pro zadotování ať tím či oním způsobem a lidi, kteří o tom vědí kulový, jsou vesměs proti. A pak jsou tu ještě Piráti, kteří jsou proti všemu co létá už z principu.

Ať jsou Smartwings jací jsou, tak já jsem pro podporu. Už jen proto, abychom ZASE a OPĚT nebyli za blbce, co si sami podříznou pod sebou větev a všechno co jsme vybudovali (i když to stojí někdy za prd) dobrovolně zničíme a odevzdáme zadarmo "kamarádům ze západu" jen pro to zachování čistoty ideje sametu a pro čistou radost našich západních "spojenců", kterým naše sebezničování už třicet let přijde finančně velmi vhod. Jako základ pro případnou diskuzi si dovolím připomenout, že první, kdo přivedl ČSA ke krachu nebyl Jarda Tvrdík, ale byla to společnost Air France, které jsme se v návalu sametovosti pokusili Československé aerolinie odevzdat hned v roce 1992 a těmto západním kapitalistickým vzorům trvalo přivést ČSA ke krachu pouhé dva roky a stejně to nakonec zaplatil stát. Ono prostě není reálného důvodu proč náš trh odevzdávat na stříbrném podnose západním zadotovaným aerolinkám, aby si tu mohly dělat, co chtějí, jak se to děje skoro ve všech ostatních oblastech naší ekonomiky.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od zbozivulekral »

prodejce píše:Takže dle dnešních zpráv serveru Zdopravy.cz a agentury DPA byla letecké společnosti Lufthansa přiznána státní pomoc ve výši cca 245 miliard Kč. To znamená přibližně 1,7 milionu Kč na každého jednoho zaměstnance. Dotyčný článek ze kterého čerpám je zde: https://zdopravy.cz/vlada-se-s-lufthans ... dil-49606/

Pokud by tedy Smartwings/ČSA chtěly státní pomoc ve výši cca 1 milion Kč na zaměstnance, tak jsme zcela v relaci.

Je tedy již jen na nás, jestli chceme být i nadále větší kapitalisté, než naši němečtí vzoři, anebo zda se chceme Německu vyrovnat :D Jak jsem psaljiž dříve, musíme si třicet let po sametu říct, jestli chceme i nadále být vzorným žáčkem kapitalismu bez přívlastků, kterého ale naši velcí kapitalističtí vzoři vždycky nakonec ojebou, anebo zda se zachováme stejně jako naši velcí vzoři a zadotujeme jedním milionem na zaměstnance. Já vím, v hlavičkách se to bude hodně mlet, je to k vzteku, ale jak já subjektivně vnímám mediální diskuzi na téma podpory Smartwings/ČSA, tak lidé, kteří o tom něco vědí, jsou pro zadotování ať tím či oním způsobem a lidi, kteří o tom vědí kulový, jsou vesměs proti. A pak jsou tu ještě Piráti, kteří jsou proti všemu co létá už z principu.

Ať jsou Smartwings jací jsou, tak já jsem pro podporu. Už jen proto, abychom ZASE a OPĚT nebyli za blbce, co si sami podříznou pod sebou větev a všechno co jsme vybudovali (i když to stojí někdy za prd) dobrovolně zničíme a odevzdáme zadarmo "kamarádům ze západu" jen pro to zachování čistoty ideje sametu a pro čistou radost našich západních "spojenců", kterým naše sebezničování už třicet let přijde finančně velmi vhod. Jako základ pro případnou diskuzi si dovolím připomenout, že první, kdo přivedl ČSA ke krachu nebyl Jarda Tvrdík, ale byla to společnost Air France, které jsme se v návalu sametovosti pokusili Československé aerolinie odevzdat hned v roce 1992 a těmto západním kapitalistickým vzorům trvalo přivést ČSA ke krachu pouhé dva roky a stejně to nakonec zaplatil stát. Ono prostě není reálného důvodu proč náš trh odevzdávat na stříbrném podnose západním zadotovaným aerolinkám, aby si tu mohly dělat, co chtějí, jak se to děje skoro ve všech ostatních oblastech naší ekonomiky.


Kde to můžu podepsat?

beijinka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 16
Registrován: 15. 05. 2020, 10:55
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od beijinka »

zbozivulekral píše:
prodejce píše:Takže dle dnešních zpráv serveru Zdopravy.cz a agentury DPA byla letecké společnosti Lufthansa přiznána státní pomoc ve výši cca 245 miliard Kč. To znamená přibližně 1,7 milionu Kč na každého jednoho zaměstnance. Dotyčný článek ze kterého čerpám je zde: https://zdopravy.cz/vlada-se-s-lufthans ... dil-49606/

Pokud by tedy Smartwings/ČSA chtěly státní pomoc ve výši cca 1 milion Kč na zaměstnance, tak jsme zcela v relaci.

Je tedy již jen na nás, jestli chceme být i nadále větší kapitalisté, než naši němečtí vzoři, anebo zda se chceme Německu vyrovnat :D Jak jsem psaljiž dříve, musíme si třicet let po sametu říct, jestli chceme i nadále být vzorným žáčkem kapitalismu bez přívlastků, kterého ale naši velcí kapitalističtí vzoři vždycky nakonec ojebou, anebo zda se zachováme stejně jako naši velcí vzoři a zadotujeme jedním milionem na zaměstnance. Já vím, v hlavičkách se to bude hodně mlet, je to k vzteku, ale jak já subjektivně vnímám mediální diskuzi na téma podpory Smartwings/ČSA, tak lidé, kteří o tom něco vědí, jsou pro zadotování ať tím či oním způsobem a lidi, kteří o tom vědí kulový, jsou vesměs proti. A pak jsou tu ještě Piráti, kteří jsou proti všemu co létá už z principu.

Ať jsou Smartwings jací jsou, tak já jsem pro podporu. Už jen proto, abychom ZASE a OPĚT nebyli za blbce, co si sami podříznou pod sebou větev a všechno co jsme vybudovali (i když to stojí někdy za prd) dobrovolně zničíme a odevzdáme zadarmo "kamarádům ze západu" jen pro to zachování čistoty ideje sametu a pro čistou radost našich západních "spojenců", kterým naše sebezničování už třicet let přijde finančně velmi vhod. Jako základ pro případnou diskuzi si dovolím připomenout, že první, kdo přivedl ČSA ke krachu nebyl Jarda Tvrdík, ale byla to společnost Air France, které jsme se v návalu sametovosti pokusili Československé aerolinie odevzdat hned v roce 1992 a těmto západním kapitalistickým vzorům trvalo přivést ČSA ke krachu pouhé dva roky a stejně to nakonec zaplatil stát. Ono prostě není reálného důvodu proč náš trh odevzdávat na stříbrném podnose západním zadotovaným aerolinkám, aby si tu mohly dělat, co chtějí, jak se to děje skoro ve všech ostatních oblastech naší ekonomiky.


Kde to můžu podepsat?


Je nutné sledovat transparentnost firmy a to, co za to stát získal. Nelze to přepočítávat na cenu za pracovní místo. Německo získalo výhodně akcie Lufthansy, které jsou transparentně obchodovatelné na burze, takže na tom okamžitě jejich stát vydělal. Dnes stojí akcie Lufthansy 8,64 Eura (https://www.google.com/search?client=fi ... ansa+akcie), Německo získalo jednu akcii za 2,56 Eura. Dále dle neoficiálního zdroje: Tichá účast ale bude zahrnovat platbu čtyřprocentního úroku pro letošní a příští rok. Úrok by se měl postupně zvyšovat až na 9,5 procenta, aby byla firma motivována k rychlému splacení pomoci. "
Tohle u SW není reálné.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od prodejce »

beijinka píše:
Je nutné sledovat transparentnost firmy a to, co za to stát získal. Nelze to přepočítávat na cenu za pracovní místo. Německo získalo výhodně akcie Lufthansy, které jsou transparentně obchodovatelné na burze, takže na tom okamžitě jejich stát vydělal. Dnes stojí akcie Lufthansy 8,64 Eura (https://www.google.com/search?client=fi ... ansa+akcie), Německo získalo jednu akcii za 2,56 Eura. Dále dle neoficiálního zdroje: Tichá účast ale bude zahrnovat platbu čtyřprocentního úroku pro letošní a příští rok. Úrok by se měl postupně zvyšovat až na 9,5 procenta, aby byla firma motivována k rychlému splacení pomoci. "
Tohle u SW není reálné.


Vůbec nemám nic proti tomu, aby forma podpory SW/ČSA byla pro Šimáněho s Vikem osobně nevýhodná. Jen ať si klidně stojí před volbou, zda ztratit něco, anebo zda ztratit všechno, to mi vůbec nevadí. Jde jen o to, abychom OPĚT neodevzdali česky mluvící trh cizím zadotovaným firmám, když všichni vyspělí kapitalisti okolo vesele dotují.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 229
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od Paul1 »

prodejce píše:
beijinka píše:
Je nutné sledovat transparentnost firmy a to, co za to stát získal. Nelze to přepočítávat na cenu za pracovní místo. Německo získalo výhodně akcie Lufthansy, které jsou transparentně obchodovatelné na burze, takže na tom okamžitě jejich stát vydělal. Dnes stojí akcie Lufthansy 8,64 Eura (https://www.google.com/search?client=fi ... ansa+akcie), Německo získalo jednu akcii za 2,56 Eura. Dále dle neoficiálního zdroje: Tichá účast ale bude zahrnovat platbu čtyřprocentního úroku pro letošní a příští rok. Úrok by se měl postupně zvyšovat až na 9,5 procenta, aby byla firma motivována k rychlému splacení pomoci. "
Tohle u SW není reálné.


Vůbec nemám nic proti tomu, aby forma podpory SW/ČSA byla pro Šimáněho s Vikem osobně nevýhodná. Jen ať si klidně stojí před volbou, zda ztratit něco, anebo zda ztratit všechno, to mi vůbec nevadí. Jde jen o to, abychom OPĚT neodevzdali česky mluvící trh cizím zadotovaným firmám, když všichni vyspělí kapitalisti okolo vesele dotují.


Ty možná proti tomu nic nemáš, ale Šimáně s Vikem určitě ano. Ti si dopředu kladli podmínky jakou podporu mají dostat a žádného podílu ve firmě nechtějí vzdát. Slušnost jim absolutně chybí, jen arogance a vyhrožování. Nevím, že by si nějaká zahraniční aerolinka chovala při žádosti o podpoře jako Smartwings.

Takže za mě ať to klidně přeberou ti zahraniční zadotovaní kapitalisti.


Odpovědět