Přistání seniora v Ruzyni
Přistání seniora v Ruzyni
Řízení letového provozu u nás (ne)funguje jako v USA 11. září 2001. Senior naštěstí neměl v letadle žádné nebezpečné látky a nechtěl to zapíchnout do nějaké budovy.
https://archiv.ihned.cz/c1-66769900-pristani-seniora-v-ruzyni-muze-zmenit-bezpecnostni-pravidla-letani-nova-opatreni-muze-prijmout-i-armada
https://archiv.ihned.cz/c1-66769900-pristani-seniora-v-ruzyni-muze-zmenit-bezpecnostni-pravidla-letani-nova-opatreni-muze-prijmout-i-armada
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 414
- Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
- Oblíbené typy letadel: 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Přistání seniora v Ruzyni
Kevil píše:Řízení letového provozu u nás (ne)funguje jako v USA 11. září 2001. Senior naštěstí neměl v letadle žádné nebezpečné látky a nechtěl to zapíchnout do nějaké budovy.
https://archiv.ihned.cz/c1-66769900-pristani-seniora-v-ruzyni-muze-zmenit-bezpecnostni-pravidla-letani-nova-opatreni-muze-prijmout-i-armada
ATC u nás nefunguje? A na to jsi přišel podle toho, že ho věžník nesestřelil raketometem nebo jak?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Přistání seniora v Ruzyni
zbozivulekral píše:Kevil píše:Řízení letového provozu u nás (ne)funguje jako v USA 11. září 2001. Senior naštěstí neměl v letadle žádné nebezpečné látky a nechtěl to zapíchnout do nějaké budovy.
https://archiv.ihned.cz/c1-66769900-pristani-seniora-v-ruzyni-muze-zmenit-bezpecnostni-pravidla-letani-nova-opatreni-muze-prijmout-i-armada
ATC u nás nefunguje? A na to jsi přišel podle toho, že ho věžník nesestřelil raketometem nebo jak?
Mozne mel Kevil na mysli, ze do nej mel veznik navest fotonova torpeda!
Re: Přistání seniora v Ruzyni
ATC u nás nefunguje? A na to jsi přišel podle toho, že ho věžník nesestřelil raketometem nebo jak?
Pokud ATC umožní, aby si každý pilot dělat co chce, tak na věži nemají co dělat a mohou jít domů.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 414
- Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
- Oblíbené typy letadel: 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Přistání seniora v Ruzyni
Kevil píše:ATC u nás nefunguje? A na to jsi přišel podle toho, že ho věžník nesestřelil raketometem nebo jak?
Pokud ATC umožní, aby si každý pilot dělat co chce, tak na věži nemají co dělat a mohou jít domů.
Jo tak. Prozradíš nám kolik toho máš nalítáno?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Přistání seniora v Ruzyni
Kevil píše:ATC u nás nefunguje? A na to jsi přišel podle toho, že ho věžník nesestřelil raketometem nebo jak?
Pokud ATC umožní, aby si každý pilot dělat co chce, tak na věži nemají co dělat a mohou jít domů.
... ak si si nevšimol, v článku sa uvádza, že zmätený nemecký senior s vežou nekomunikoval. Takže čo s tým má ATC?... Okrem toho, ak by ohlásil stav núdze, tak mu ATC musí pomôcť dostať sa na zem a to aj v riadenom priestore, kde by inak nemal čo hľadať.
Re: Přistání seniora v Ruzyni
Kevil píše:ATC u nás nefunguje? A na to jsi přišel podle toho, že ho věžník nesestřelil raketometem nebo jak?
Pokud ATC umožní, aby si každý pilot dělat co chce, tak na věži nemají co dělat a mohou jít domů.
Co když třeba díky technickým problémům ten pilot nemohl dělat vůbec nic,jen se štěstím sednout na dráhu,kterou zahlédl před sebou ? ATC udělalo jistě maximum,co mohlo.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Přistání seniora v Ruzyni
Fakt je ten, že za starých dobrých časů, kdy státní hranice byla opravdovou státní hranicí, a né parodií na hranice, by se to stát nemohlo. Na němčoura by už na čáře čekal vrtulníkový uvítací výbor a kdyby je ignoroval, tak už před Domažlicema by dostal dávku z Albatrosu. Možná tak to myslel autor vlákna..
Re: Přistání seniora v Ruzyni
Alternativou je, že se z něho mohla stát druhá položka v letovém řádu Rudého náměstí, když už jsi připomněl ty starý dobrý časy...
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Přistání seniora v Ruzyni
Kdyby jsi věděl, tak tyto malé letadla mají vlastní letový plán a lítají v nízké hladině. Takže toto ATC moc neovliňuje dole, ale poukazuje se na to hodně v poslední době. Navíc pro věž to bylo aktuální ve chvílí, kdy vlétl do prostoru LKPR a narušil ho tím, tedy někdy u Příbrami. Pokud zmáčkli červené tlačítko, tak to je jedno neboť to letadlo by bylo už v nějaké budově ( v tomto případě na 06, která je ještě uzavřená... ) a na Čáslavi by ještě rozehříval motory. Asi tak. Celý tento problém by mělo vyřešit nové ATC pro nízké hladiny, ale dle informací jsou jen s tím samé problémy.
Re: Přistání seniora v Ruzyni
MEA píše:... ak si si nevšimol, v článku sa uvádza, že zmätený nemecký senior s vežou nekomunikoval. Takže čo s tým má ATC?... Okrem toho, ak by ohlásil stav núdze, tak mu ATC musí pomôcť dostať sa na zem a to aj v riadenom priestore, kde by inak nemal čo hľadať.
Předpokládám, že by ATC měla řídit letecký provoz a ne jen nečinně přihlížet, jako se stalo např. v případě srážky letadel nad Bodamským jezerem (Bashkirian Airlines Flight 2937 & DHL Flight 611), která proti sobě letěla ve stejné výšce v kolizním kurzu přes celou Evropu... Nikdo ze sousedních ATC nic neudělal, aby třeba letadla letěla v jiné letové hladině, prý to nebylo jejich povinností...
P.S. Přijel jsem do New Yorku 10. září 2001 s tím, že si druhý den ráno prohlédnu WTC...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Přistání seniora v Ruzyni
Kevil píše:MEA píše:... ak si si nevšimol, v článku sa uvádza, že zmätený nemecký senior s vežou nekomunikoval. Takže čo s tým má ATC?... Okrem toho, ak by ohlásil stav núdze, tak mu ATC musí pomôcť dostať sa na zem a to aj v riadenom priestore, kde by inak nemal čo hľadať.
Předpokládám, že by ATC měla řídit letecký provoz a ne jen nečinně přihlížet, jako se stalo např. v případě srážky letadel nad Bodamským jezerem (Bashkirian Airlines Flight 2937 & DHL Flight 611), která proti sobě letěla ve stejné výšce v kolizním kurzu přes celou Evropu... Nikdo ze sousedních ATC nic neudělal, aby třeba letadla letěla v jiné letové hladině, prý to nebylo jejich povinností...
P.S. Přijel jsem do New Yorku 10. září 2001 s tím, že si druhý den ráno prohlédnu WTC...
Ty mas snad pocit, ze maj ve vezi na ty letadla dalkove ovladani nebo co...
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 14
- Registrován: 03. 08. 2019, 11:09
- Pohlaví: muž
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Přistání seniora v Ruzyni
Kevil píše:Řízení letového provozu u nás (ne)funguje jako v USA 11. září 2001.
Človeče, vieš ty vôbec niečo o tom, ako to ŘLP funguje? ŘLP je služba (pilotom). Ak letel v priestore triedy E (alebo dokonca G) podľa VFR a sám sa neohlásil na info, tak mu ŘLP vôbec žiadnu službu neposkytovalo, ani poskytovať nemuselo. Čo nanajvyš mohlo ŘLP urobiť, a nikde sa nepíše, že neurobilo, aj keď vďaka Schengenu to už asi nie je nutné, bolo ohlásiť prelet štátnej hranice armáde spolu s typom lietadla, letovou hladinou, smerom letu a tak ďalej (ak mal zapnutý S-mód, s ADS-B sa, tuším, zatiaľ nepracuje). V momente, keď vletel do CTR Ruzyně (alebo niektorého TMA Praha), tak mal na letisko asi 10 minút – ak bol v tú chvíľu vyhlásený v Čáslavi poplach, tak tá hotovosť ani nestihla doletieť.
Kevil píše:Předpokládám, že by ATC měla řídit letecký provoz a ne jen nečinně přihlížet, jako se stalo např. v případě srážky letadel nad Bodamským jezerem (Bashkirian Airlines Flight 2937 & DHL Flight 611), která proti sobě letěla ve stejné výšce v kolizním kurzu přes celou Evropu... Nikdo ze sousedních ATC nic neudělal, aby třeba letadla letěla v jiné letové hladině, prý to nebylo jejich povinností…
Ty si fakt mimoň! 757 DHL do letovej hladiny 360 povolil až ten preťažený dispečer ACC Zürich, k nemu do priestoru vstupoval v hladine 260, tzn. neleteli proti sebe cez pol Európy, v rovnakej letovej hladine boli zhruba 5 minút pred zrážkou. Dispečer zo susedného sektoru to na svojom radare videl, telefónom sa nemohol na ACC Zürich dovolať (odstávka systému) a žiadne z lietadiel už nebolo na jeho frekvencii.
Re: Přistání seniora v Ruzyni
Vy se tu všichni hádáte co kdo mohl a nemohl udělat. Myslím si, že jsem pochopil o co zakladateli vlákna šlo. Vás opravdu nikoho neděsí skutečnost, že se na dokonce zavřenou runaway největšího českého letiště, ve středu republiky, tedy vzdušnou čarou od každé hranice cca 150km, dostalo malé letadlo bez jakéhokoliv zásahu či reakce a první faktickou reakcí bylo, že za ním přijelo "follow me" s oranžovými majáky?
Ano, teď to asi byla nouze - nehoda, ale toto se určitě dostane do světového tisku a co si asi řeknou teroristé z celého světa? Toto je naše šance se zviditelnit! A přiznejme si, pokud bude nějaký teroristický útok v ČR, tak se to stane v Praze. Výjimkou by snad bylo, pokud by teroristi chtěli zaútočit na Číňany, to by to pak odnesl Český Krumlov
Ano, teď to asi byla nouze - nehoda, ale toto se určitě dostane do světového tisku a co si asi řeknou teroristé z celého světa? Toto je naše šance se zviditelnit! A přiznejme si, pokud bude nějaký teroristický útok v ČR, tak se to stane v Praze. Výjimkou by snad bylo, pokud by teroristi chtěli zaútočit na Číňany, to by to pak odnesl Český Krumlov
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Přistání seniora v Ruzyni
pettte píše:Vy se tu všichni hádáte co kdo mohl a nemohl udělat. Myslím si, že jsem pochopil o co zakladateli vlákna šlo. Vás opravdu nikoho neděsí skutečnost, že se na dokonce zavřenou runaway největšího českého letiště, ve středu republiky, tedy vzdušnou čarou od každé hranice cca 150km, dostalo malé letadlo bez jakéhokoliv zásahu či reakce a první faktickou reakcí bylo, že za ním přijelo "follow me" s oranžovými majáky?
Ano, teď to asi byla nouze - nehoda, ale toto se určitě dostane do světového tisku a co si asi řeknou teroristé z celého světa? Toto je naše šance se zviditelnit! A přiznejme si, pokud bude nějaký teroristický útok v ČR, tak se to stane v Praze. Výjimkou by snad bylo, pokud by teroristi chtěli zaútočit na Číňany, to by to pak odnesl Český Krumlov
No tak zasa toto sa myslím sleduje a rieši na iných úrovniach. Asi by takým bláznom (dúfam) nedovolili si urobiť výcvik a lietať. Verím, že by sa podozrivo správali už pri ňom. A načo by sa toľko namáhali a riskovali, keď tu máme drony, ktoré sú oveľa častejšie, potenciálne nebezpečnejšie a ťažšie odsledovanejšie a riaditeľné takmer hocikým. Plus si myslím, že väčšina magorov sa odhalí ešte keď komunikujú medzi sebou "poneváč" si myslím, že nebývajú príliš opatrní a často ani inteligentní. Pri hustote leteckej prevádzky a blízkosti riadených a neriadených priestorov máš jedinú šancu na stopercentnú bezpečnosť: posadiť všetkých do vlakov a na bicykle. No a tam zasa nejaký blázon môže vbehnúť kamiónom pred vlak a sme opäť na začiatku. Život sám o sebe je potenciálne nebezpečná činnosť...