"Seberte jim křídla" - Smartwings
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Já jen, že si psal o západu za třicet let. Takže tohle konkrétně je východ, a pořád vztahující se do těch třiceti let. A poslední rýpnutí. Karlovy Vary jsou na západě země, ale taky to tam neříká pane pánům ze západu kontinentu.
Tohle generalizování prostě není možné. Stejné jako srovnávat QS a aerolinky ze západu (východu).
Tohle generalizování prostě není možné. Stejné jako srovnávat QS a aerolinky ze západu (východu).
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Pokud tomu někdo rozumíte, co tu marthym píše za útržky, rád si to nechám vysvětlit. Jinak na to blábolení už nebudu reagovat, díky za pochopení.
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
prodejce píše:Ale i zde si dovolím upozorrnit, že smlouva o privatizaci mezi Škodou a Volkswagenem má tajný dodatek, který je dodnes tajný. Hrozně bych se divil, kdyby nás ten dodatek nepoškozoval, když je tak pečlivě utajený.
Zdroj?
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
HonzaLB píše:prodejce píše:Ale i zde si dovolím upozorrnit, že smlouva o privatizaci mezi Škodou a Volkswagenem má tajný dodatek, který je dodnes tajný. Hrozně bych se divil, kdyby nás ten dodatek nepoškozoval, když je tak pečlivě utajený.
Zdroj?
poslána SZ
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
prodejce píše:Pokud tomu někdo rozumíte, co tu marthym píše za útržky, rád si to nechám vysvětlit. Jinak na to blábolení už nebudu reagovat, díky za pochopení.
Akurát dnes Penta predala Aero Maďarom. Lenže Aero GE Aviation sú presne podniky, ktoré by ČR mohli posunúť bližšie k tomu Západu, pretože robia vývoj a to je to najcennejšie. Nie prevádzkovanie pár lietadiel a personálu okolo na leto. Práve na ten vývoj chce dať FR vláda dať tie peniaze. Ano, možno sa pár miest zruší, ale to je súčasťou toho pokroku, ktorý si vláda FR sľubuje od tohoto balíčka. Nemám pocit, žeby sme sa bavili o nejakom pokroku v prípade QS, možno ak by im vláda prikázala lietať všetky linky ČSA s lietadlami ČSA a nenasadzovat tam QS lietadlá, tak by sme uz videli posun k tomu Západu. Teda za predpokladu, žeby nakúpili tie A220.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
.. to já všechno naprosto chápu. Já jenom chci - když už se nedělají kroky vpřed - tak aby se alespoň nedělaly kroky vzad! Pokud zrušíme jedinou aerolinku, která tu má domácí bázi, tak to prostě krok vzad je a západní zadotované aerolinky se zaradují, co jsme za východní kretény, a budou si tu nerušeně dělat, co je napadne.
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Pokiaľ by tá aerolinka mala aj nejakú vidinu a la Air Baltic, tak by som súhlasil. No pri súčasnom stave a vyhladoch určite nie. Vláda už počíta schodok 500 miliárd a chce dávať ľuďom poukazy na kúpeľne pobyty, tak možno nalejú prachy aj do QS
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
prodejce píše:Erynym píše:Smartwings ovšem není Lufhansa a ČR není Německo.
A to je dobře, nebo špatně?
Měly by SW být jako Lufthansa a ČR být jako Německo?
Ano, nebo ne?
Pokud vím, tak se třicet let snažíme Německo dohánět a pokud se k němu máme někdy v oblasti dopravního letectví tedy alespoň přiblížit, tak dobrovolným zrušením jediné aerolinky, která má v PRG domácí bázi, tomu moc nepomůžemeErynym píše: Záchrana aerolinky významné pouze pro koupáky nám nepřinese vůbec nic a sekeru v rozpočtu budeme mít dost velkou i bez toho.
O tři příspěvky výše a vůbec už od začátku říkám, že pomoc SW není o tom, co nám to přinese, ale o tom, co by nám to odneslo, kdybychom nepomohli. Předali bychom celý náš letecký trh zadotovaným západním aerolinkám, zadarmo, bez boje, v jejich prospěch tak, jako jsme v cizí prospěch dobrovolně a zdarma odevzdali už prakticky všechny ostatní oblasti naší ekonomiky. A zkušenost posledních třiceti let jasně ukazuje, že toto "odevzdávání" není přístup, který by byl v náš prospěch.
Není to ani dobře, ani špatně. To že se nějaký stát nějak rozhodne, přece neznamená, že se musíme rozhodnout stejně. Pro Německo a Francii to třeba dává smysl. Já jsem ovšem z Česka a ten smysl v tom, aby stát za peníze daňových poplatníků (tedy i za moje peníze), tu firmu podporoval více, než jak podporuje ostatní firmy, prostě nevidím. Nebo teď bude stát zachraňovat všechny firmy, které mohou mít kvůli epidemii problém?
Hovoří se o tom, že Citic dá 400 milionů, čeští akcionáři dalších 400 a stát má dát úvěr, nebo záruku za dalších 900. To je přece výsměch. A pak nám Vik v TV vypráví, že to přece státu vrátí, že to není dotace. Zaprvé není ani zdelaka jisté, že to dokážou vrátit a nekrachují i tak, nebo si nepřijdou pro další peníze. A zadruhé by si v prvé řadě meli říct Citicu, svému polovičnímu majiteli, ať jim ti půjčí on. Pokud on do toho nechce jít, tak je potřeba se ptát proč. To už snad komouši nemají peníze? Nebo jim jejich vlastní majetek nestojí za záchranu, respektive za to riziko, že už ty peníze zpět nikdy neuvidí? Proč bychom to potom měli financovat my všichni z našich daní?
Co by nám ta situace odnesla je diskutabilní. Docela určitě by nastal problém pro cestovky a jejich zákazníky, kde by se určitě rušily některé už nasmlouvané lety. To je problém. Nicméně jsem přesvědčen, že velmi krátkodobý problém a cestovky by si poměrně rychle dokázaly najít jiné dopravce. Je tady hromada aerolinek a letadel, které čekají na to, až si je někdo zaplatí. Zcela jistě by nenastal konec charterových letů z ČR. A i kdyby měl stát plně kompenzovat ty neuskutečněné dovolené, tak nás to bude stát mnohonásobně méně.
Co se týká pravidelných linek, tak tam jsou Smartwings naprosto bezvýznamnou aerolinkou, která už před epidemií jen velmi těžko dokázala obstát před konkurencí. Smysluplné linky velmi rychle zaplní konkurence s lepšími službami. A upřímně řečeno je mi vcelku jedno, jestli je to konkurence z Maďarska, Německa, Irska, nebo z Marsu.
Pokud tam něco stojí za záchranu, tak je to jedině značka ČSA. A i to říkám vlastně jenom díky sentimentu Asi bych se nebránil tomu, aby to stát za smysluplnou cenu vykoupil. Ovšem pod podmínkou, že bude mít zcela jasný a transparentní plán co s tím dělat, jak se to pokusit od nuly znovu postavit na základech malé regionální aerolinky a hlavně jak se toho opět zbavit.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
prodejce píše:.. to já všechno naprosto chápu. Já jenom chci - když už se nedělají kroky vpřed - tak aby se alespoň nedělaly kroky vzad! Pokud zrušíme jedinou aerolinku, která tu má domácí bázi, tak to prostě krok vzad je a západní zadotované aerolinky se zaradují, co jsme za východní kretény, a budou si tu nerušeně dělat, co je napadne.
Uprimne - me je asi jedno, zda “co je napadne” bude v CR delat Smartwings group, Ryanair, Easyjet, Air France, Lufthansa nebo British Airways.
Nemam pocit, ze by Smartwings byly v nejakem pozitivnim smeru prebornikem.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 167
- Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
prodejce píše:Klidně mě opravte, ale pokud vím, tak držitelé akcií Lufthansy taky nic neplatili ze svého. U Air France KLM byla schválena podpora dnes a ve zprávách taky nic nebylo o podílu akcionářů na balíku pomoci. Takže jsme pořád v relaci se zahraničím, jen jsme teda s pomocí narozdíl od nich poslední...
Odpověď je ve vlastnické struktuře. Zatímco u Lufthansy jsou majoritní investiční fondy, tedy budoucí/současní důchodci, u AirFrance/KLM jsou majoritní vlády FR a NL , zaměstnanci a fondy. U SW je polovina čínská vláda a druhá polovina čeští miliardáři. Takže zatímco německá vláda bude buď dneska sypat peníze do Lufthansy, nebo zítra sypat důchodcům, francouzká a holandská zachraňuje vlastní investice (a důchodce), česká by posílala peníze čínské vládě a partě lokálních byznysmenů.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 243
- Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Beerbar píše:...česká by posílala peníze čínské vládě a partě lokálních byznysmenů.
Takže radši odevzdáme celý trh a ty peníze od milionů cestujících, co SW každoročně přepraví, necháme Irům a Maďarům. Ale hlavně, že ten lokální byznysmen zchudne, že jo?
Navíc SW zaměstnává Čechy, pár by jich možná vzal ten Buzz a Wizz, pokud by tu rozšířili/otevřeli bázi, ale jinak by Praha byla obsluhována ze zahraničních bází a míst v leteckém průmyslu by u nás zbyl zlomek.
A tím, že by se všechny linky ihned nahradily bych si nebyl vůbec jistý. Stačí se podívat na Portugalsko, odkud ČSA odešly loni před létem. TAP akorát zvedl ceny a tím to skončilo, skvělá příležitost pro nízkonákladovky a nezájem.
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Erynym píše:Pokud tam něco stojí za záchranu, tak je to jedině značka ČSA. A i to říkám vlastně jenom díky sentimentu Asi bych se nebránil tomu, aby to stát za smysluplnou cenu vykoupil. Ovšem pod podmínkou, že bude mít zcela jasný a transparentní plán co s tím dělat, jak se to pokusit od nuly znovu postavit na základech malé regionální aerolinky a hlavně jak se toho opět zbavit.
Tak toto se dá ošéfovat podobně jako na Kypru v roce 2016. Stát může "značku" ČSA prodat nějaké úplně jiné firmě (třeba zahraniční; mě to nepobuřuje), která tu založí lokální pobočku a tu pojmenuje ČSA, s právem používání na x-let. Otázka je, proč by tu někdo zakládal českou pobočku, když může lítat pod svou mateřskou značkou, zaregistrovanou kdekoliv jinde v EU. Takže otázka je, jestli by někomu ta značka ČSA stála za to..domnívám se, že nikoliv. A navíc značku ČSA už na celostátní úrovni vlastně marně zachraňujeme přes 10 let...se stále horšími výsledky finálního produktu
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 167
- Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Mat píše:Beerbar píše:...česká by posílala peníze čínské vládě a partě lokálních byznysmenů.
Takže radši odevzdáme celý trh a ty peníze od milionů cestujících, co SW každoročně přepraví, necháme Irům a Maďarům. Ale hlavně, že ten lokální byznysmen zchudne, že jo?
Navíc SW zaměstnává Čechy, pár by jich možná vzal ten Buzz a Wizz, pokud by tu rozšířili/otevřeli bázi, ale jinak by Praha byla obsluhována ze zahraničních bází a míst v leteckém průmyslu by u nás zbyl zlomek.
A tím, že by se všechny linky ihned nahradily bych si nebyl vůbec jistý. Stačí se podívat na Portugalsko, odkud ČSA odešly loni před létem. TAP akorát zvedl ceny a tím to skončilo, skvělá příležitost pro nízkonákladovky a nezájem.
Ale já o odevzdání trhu nepíšu. Já vesměs ani nejsem proti státní pomoci SW, to vůbec ne. Jen říkám, že těch pohledů může být víc a že některé vlády nepodporují ajrolinky jen z důvodu aby měli ajrolinky. Krach LH či AF/KLM by svým vládám přinesl daleko víc problémů než jen pár nezaměstnaných. Peníze německých důchodců byl ostatně jeden z důvodů tzv. šrotovného v roce 2009 a primární důvod záchrany bankrotujícího řecka o pár let později. BTW, z těch peněz od šesti milionů cestujících co SW každoročně přepraví toho český stát stejně moc nevidí. Těch cca 1200 zaměstnanců zhruba odpovídá počtu polských brigádníků ve škodovce.
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Facebook a placená online reklama nestačí. Už se našly peníze i na reklamu v tisku.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/smart ... dy/1901533
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/smart ... dy/1901533
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 345
- Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
A teď mi říkejte, že ta firma nemá peníze, když s lobbingem na svou záchranu tapetuje veřejný prostor.
S Číňany jsem měl tu čest pracovat i obchodovat a jsou to pěkně prolhaní vykuci. Oni by tam ty peníze mohli nalít, ale proč když to může udělat někdo jiný a bez rizika pro ně? Už najednou vyhrabali 400 milionů, co před tím neměli.
Chápu, že tu spousta z vás má přímé či nepřímé vazby na Smartwings, protože letecky byznys tu jde výhradně přes ně. To je další špatná věc. Ale to neznamená, že se má nacpat miliarda kamarádům do černé díry.
S Číňany jsem měl tu čest pracovat i obchodovat a jsou to pěkně prolhaní vykuci. Oni by tam ty peníze mohli nalít, ale proč když to může udělat někdo jiný a bez rizika pro ně? Už najednou vyhrabali 400 milionů, co před tím neměli.
Chápu, že tu spousta z vás má přímé či nepřímé vazby na Smartwings, protože letecky byznys tu jde výhradně přes ně. To je další špatná věc. Ale to neznamená, že se má nacpat miliarda kamarádům do černé díry.