Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od prodejce »

Poprvé v životě jsem překonal Atlantik na sovětských křídlech tehdejších Československých aerolinií. Bylo to na podzim 1981, do USA mě tehdy dopravil Iljušin 62 imatrikulace OK-JBI a stalo se tak v přepravní třídě economy. Jednak jsem v té době přepravní třídy ještě vůbec neřešil a i kdyby, tak bych býval měl stejně smůlu, poněvadž přepychová přepravní třída Club byla na paluby iljušinů ČSA zavedena až v roce 1983.

Doba se za 40 let změnila a dnes, na rozdíl od roku 1981, výběr správné přepravní třídy řeším a to velmi intenzivně. Pro svou poslední cestu do Los Angeles jsem nakonec jednoznačně zvolil přepravní třídu First imperiální letecké společnosti British Airways.

Na cestu směrem tam jsem si k překonání Atlantiku zvolil typ A380-800 a na cestu z Los Angeles zpět do Evropy potom 787-9, kde je firstka oproti A380 lehce upgradovaná, s větší obrazovkou, s designovou lampičkou a tak.

No a nemá cenu to protahovat, je to jasné – firstka na spodní palubě A380 je dechberoucí. Poprvé jsem seděl v letadle, aniž bych si u toho připadal jako v letadle. Je to fakt nezvyk, ten vysoký strop, ty schody do prvního patra á la Titanic, to foyer pod těmi schody a to množství vyplýtvaného místa do všech směrů – neekologické, neuvěřitelné a celkově neletecká zkušenost. Vskutku spíš trochu víc do lodě, než do letadla.

Dále pro ty, co by chtěli hnidopichovat nad úrovní první třídy BA tak ano, BA nepodávají ve firstce kaviár a nemají firstkové hajzly. To já moc dobře vím a s tím jsem letenku do BA First taky kupoval a čurat jsem chodil do prvního patra na ten podkrovní dvoupokojový hajzlík v byznysu, tam je to lepší než dole, ale dole se zase můžete holedbat tím, že sdílíte stejný záchod s kapitánem A380, takže to si člověk nakonec stejně nevybere, co je vlastně lepší.

Co se týče šampusu, tak dlouhodobě mám slabost pro Laurent Perrier – a to od chvíle, kdy jsem si onehdá v Paříži ve freeshopu koupil jejich první lahev. To bylo ještě v době, kdy freeshopy byly opravdovými freeshopy a ne ta dnešní parodie - a nemůžu si pomoct, na víno mám čuch a nic lepšího – alespoň co se týká běžné masové produkce – než Laurent Perrier opravdu není. Tedy u BA jsem co se týká vína vlastně doma. Laurent Perrier Grand Siecle, tedy „LPGS“, coby vlajková loď domu Perrierů podávaná ve First je mému zobáčku více než dobrá i za situace, kdy chuťové pohárky nejsou ovlivňovány wow-faktorem a přehnaným očekáváním. To víno je jednoduše skvělý, tečka a tak to je. Cena lahve odpovídá obsahu. Vskutku velmi příjemné popíjení. Vlastně až moc, ale k tomu se ještě dostaneme.

Tolik ke klasickým firstkovým atributům. Platit za firstku British Airways do LAX plnou palbu, tedy cca 330 tis, na to bych fakt neměl, ale vzhledem k tomu, že těsně před covidem, kam spadá tento tripreport, spadla cena BA First pod 100 tis., nebylo vlastně ani co řešit: proč bych se měl mačkat v byznysu, když nám pánbůh firstku dal?

Za ty prachy..

K feederu do Londýna bych napsal jen to, co už jsem zde možná napsal někdy dříve: pokud se ptáte, jestli má business class po Evropě vůbec nějaký význam, tak opravdu má. Ono se v letecké dopravě podle přepravních tříd hodně kastuje a cestující business class v letadle znamená o dost víc, než třeba cestující 1. třídy někde ve vlaku. Volná prostřední sedačka je super, hned se cítíte jako člověk, jeden a půl až dva stolečky na servis jsou super, sklo a porcelán je super, soft servis je super, bezedný bar je super, jen přijde na to, za kolik ten business je. Ale při dnešních cenách je to již téměř vždy OK. Někdo je slepej a ten rozdíl nevidí, ale já ho vidím, přijímám ho, líbí se mi to a jsem na to zákazník.

Jelikož TR z této cesty vůbec nebyl v plánu, na fotky jsem totálně dlabal a bude zde tedy jen pár čistě dokumentačních výcvaků z mobilu:

2.jpg
3.jpg
4.jpg

Extra místo na servis, kvůli kterému je evropský byznys tak super. A né že bych byl nějak na oříšky, ale už jen fakt, že člověk nafasuje dvoje je přátelské gesto, které v dnešní hnusné době potěší.

5.jpg

I toto malé nic potěší, i když od Londýna dál mě čekají lepší a větší sousta.

6.jpg
7.jpg

BA jako jediné podávají v evropském byznysu pravý šampus. Značku si nepamatuji, ale Monopole to nebyl. Ono se to čas od času mění. Na evropských letech BA piju ráno jablečný džus a tento šampus a odpoledne potom vždy Bloody Mary, která je na každém letu jiná, ale vždycky dobrá. Je zajímavé, že BM na palubě British Airways chutná jinak než na palubách American Airlines. Kravinka sice, ale člověk se na to nakonec i těší.

V Londýně na T3 jsem si ze studijních důvodů vystoupil až úplně ven a na T5 jsem dojel vlakem. Chtěl jsem si totiž omrknout dedikovaný F check-in na T5. Docela pěkné, ale je to jako všude na letištích – načančaná holá chodba, ale míň lidí a oddělená security, kde se na člověka usmívají. A další výhodou načančané F chodby je, že končí přímo u vchodu do Concorde roomu.

Sice jsem z titulu funkce bývalého prodejce letenek věděl, že to bude stát zapikaču, ale i tak jsem si v předstihu prostřednictvím služby You First objednal v Concorde roomu jejich „cabanu“.

Cabanas jsou v CR asi jen dvě nebo tři a jsou to vlastně umolousané hotelové pokoje postavené uprostřed salonku. Myslím, že od mojí návštěvy už tyto Cabanas prošly renovací, ale nijak potom nepátrám, ono stejně není o co stát. Posuďte sami:

9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
16.jpg

Jediný „luxusní rozměr“ cabany je v tom, že jí lze využít jako velmi luxusní trůnidlo, neb tento hotelový pokoj kromě umolousaného gauče nabízí i rozměrný záchod hotelového typu kombinovaný se sprchou. V Cabaně v Concorde roomu tedy lze pohodlně posedět na míse s nataženýma nohama, s očima upřenýma na televizi a se sklenkou LPGS v ruce. Velmi dekadentní, ale pro mě až příliš odvážné. Po vyfocení všech možných otrhaných meníček a vypití jedné sklenky šampusu jsem cabanu opustil.

Druhým trhákem Concorde roomu je jeho terasa se slunečníky, s lehátky a s obsluhou. Vyfotil jsem pouze výhled z terasy:

17.jpg
18.jpg

Další výhled z terasy směřuje na obecnou část Terminálu 5, kdy je možné zeshora jakoby z nebes shlížet na útrpné hemžení těch, kteří cestující v chudinských přepravních třídách. Problém je, že když se člověk chce kochat mačkajícími se davy mravenečků, musí si stoupnout až k zábradlí. Při konzumaci vleže není na dělný lid vidět. Vleže jsou vidět jen ta letadla venku. Malou perličkou je, že v nedávné minulosti kdosi na této terase spáchal sebevraždu skokem přes zábradlí terasy na mramorovou podlahu obecného terminálu T5 v hlubině pod ní. Musím konstatovat, že sebevražda to musela být úspěšná, protože je to fakt vejška. Tato událost byla silně cenzurována, protože internetoví vtipálci začali ihned spojovat tento sebevražedný akt se servisem na terase poskytovaným. Objednal si hamburger a když viděl, co mu British Airways přinesly, tak radši skočil… ha ha ha ha ha.

Jaký je servis v Concorde roomu vlastně nevím, já jsem tu totiž měl jen tu jednu sklenku šáňa v cabaně, pak jsem si vyfotil jsem ikonickou lampu Concorde roomu:

20.jpg

.. no a pak už jsem mazal do gatu, tušíc, že teprve na palubě mě čeká ta pravá smršť servisu a cpát se a ožírat se v Concorde roomu by tedy vlastně nemělo ani význam.

A to je vše, co vám o Concorde roomu mohu říct.

Ale zde narážíme na hlavní úskalí cestování v první třídě – a totiž, že ono toho servisu je někdy až moc, tedy že člověk vlastně musí vynaložit úsilí na to, aby si nic neobjednával a nic nekonzumoval, protože ono se toho tolik ani zkonzumovat nedá a kdybych se v CR zapomněl, tak na desetihodinový let do LAX budu bordovat už jako ožralej a přežranej pytel a to přeci nejde.

21.jpg

Ke gatu docházím právě v ideálním okamžiku – už je po boardingu pro kartičkáře a boarding pro chudinu ještě nezačal. Tzn. na kontrole boarding pasů nikdo není. No a vzhledem k tomu, že se jedná o let Londýn – Los Angeles a jelikož A380 je vyprodaná, tak těch kartičkářů je v nástupním prstu odhadem ke stovce. Fronta nástupuchtivých prémiových zákazníků vede ode dveří do letadla celým tím dlouhým chobotem pro A380 až skoro ke gatu.

A zde přichází onen krásný firstkový moment, kdy ani v nástupním prstu nemusím čekat. Chobot má totiž zhruba ve svojí polovině odbočku doleva a prudce dolů – samostatný prst pro nástup na lower-deck pro řady 1 až 4. Stačí tedy jen rozehnat zástup držitelů kartiček v prstu hlasitým voláním exkjůs mí, aby si dali své velké příruční kufry na stranu a mohl jsem projít a když už to vypadá na inzultaci (kam si ten blbec myslí, že jde, my tady stojíme frontu a máme zlaté karty), tak stačí jen na křižovatce zabočit doleva, zlatým kartám ukázat záda a sejít směrem z kopce do svého vlastního dedikovaného vchodu a nastoupit. Sedadlo 2A.

23.jpg
22.jpg

A ano, tady je to vau. Ono tedy při nástupu to ani tak nevypadá, teprve až když člověk dosedne. Toho místa je v A380 fakt moc. Ale hodně moc. Každý firstkáč má k dispozici dvojici oken, ale na to druhé už se nedá dosáhnout rukou – je strašně daleko. I proto se záclonky na oknech spouštějí elektricky – ono je to sice jako fancy a first, ale čistě prakticky vzato, na to druhé okénko se nedá dosáhnout, ani když se člověk hodně předkloní. Tři polštáře, vlastní peřiňák, skříň na sako a jak si člověk sedne, strop se zdá nekonečně vysoko. To opravdu nevypadá jako letadlo, tady je neuvěřitelně moc místa do všech stran, tohle není normální. Stejně tak samotná sedačka vypadá na první pohled malinkatá, ale jakmile jí člověk použije, zjistí, že to byl jen optický klam. Je to tady obrovské! Nevím jak to vychází na centimetry ve skutečnosti, ale čistě pocitově je ve firstce BA oproti třídě Club World ve stejném letadle 4x tolik místa. Už od první minuty mám pocit, že za ty peníze, za které jsem to koupil, je to zadarmo a že Club World je vlastně podvod na lidi :o)

K soft servisu ve first patří i osobní přivítání od vedoucího kabiny. Přijde starší pán, přečte si moje jméno z papírku a prohodí pár slov. A zase – někdo to tak nevnímá, ale já na tyhle drobnosti fakt slyším.

A pak se otevřoou stavidla. Typicky baňaté lahve LPGS víří po kabině sem a tam a tomu se odolat nedá. Tedy jako welcome drink bych si mohl dát i něco jiného, ale to by bylo jako vzdorovat povodni. Můžete o tom mluvit, můžete to snad i plánovat, ale realita si vás sama unese svým vlastním směrem..

Copak bude dnes k obědu?

24.jpg
25.jpg
26.jpg
27.jpg
28.jpg
29.jpg


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od prodejce »

Než dočtu jídelní lístek jsme ve vzduchu. Nikoho nezajímá video s instrukcemi, nikoho nezajímají pásy. Tedy já ho zapnutý mám, ale nikdo to nekontroluje. Při startu můžete ležet, sedět, stát na hlavně a odrážet se ušima, každému je to jedno, tohle je firstka. Jediný příznak startu je, že mi ze stolku mizí sklenka šampaňského. Prý je to jen na malý okamžik a pak mi přinesou další. A tak se také stane. Ale tentokrát už s ořechy a já tuším, že začínám mít drobný problém: já už ten chlast na sobě začínám cítit. Jsme teprve na startu dálkového letu, ale já mám v sobě od rána snad už skoro flašku šáňa. Objednávám si tedy k LPGS ještě sklenici vody. Ale už dopředu vím, že mi to bude nanic platné. I když bych servis šampaňského touto poslední skleničkou zarazil, tak vinný lístek podáváný k obědu jste viděli…

30.jpg
33.jpg
31.jpg


Ano, v A380 je televizní obrazovka vzhledem k rozměrům letadla i k prostoru vyplýtvanému na kokony první třídy směšně malá. Ale ono je to tak nějak jedno. Na co větší televizi? Zlepší větší obrazovka servis? Možná je to i tím vínem, ale velikost nějaké obrazovky je mi jedno…

Ve firstce se člověk fakt nenudí a pořád má něco na práci a jak už jsem přiožralej, snižuje se mi tolerance k nošení pyžam. Mám nutkání převlíknout se do pyžama ještě před večeří, protože tuším, že po večeři už by mohlo být pozdě a já vytuhnu v džínách. A i když jsem na palubě nafasoval pyžamo a amenity kit s logem First, obojí odkládám do peřiňáku (nevím jak jinak ten odkládací prostor nazvat) a odebírám se po schodech do prvního patra na záchod, kde se můžu v klidu převléct do svého oblíbeného a vyzkoušeného pohodlného pyžamka, které si s sebou vezu z domova. A i při této epizodce objevuji něco nového. Schody do prvního patra, tedy do byznysu vedou z jakéhosi foyer, které tvoří prostor mezi dveřmi do pilotní kabiny A380 a právě těmito privátními schody do prvního patra. Toto foyer je obrovské a není v něm vůbec nic. Ani kuchyňka, ani šatna, ani sklad, prostě nic, jen prázdno, pár jump-seatů a jeden hajzlík ekonomických rozměrů, kam se chodí uvolňovat cockpit crew.

A na jednom jump-seatu tu sedí asijská nanny, která chová na klíně bílého kojence. Jedná se o aranžmá, o které jsem v průběhu své kariery prodejce letenek nebyl nikdy požádán a ani jsem nevěděl, že je něco takového možné. Ta nanny přišla zeshora z businessu a vzala si na klín bílé dítě bílého manželského páru z firstky. A pokud to dítě bude řvát a otravovat a bude něco chtít během příštích deseti hodin, ta nanny vždycky přijde zeshora po schodech a sedne si s tím dítětem na jumpseat a tam bude pěkně sedět za záclonou a bude dítě konejšit. Asi se jedná o nějaké schudlé miliardáře, kteří museli prodat svůj private-jet, nebo co, a tak vymysleli tuhle skopičinu s nanny na jump-seatu. Chudáci.

32.jpg

Amouse bouche složený ze salámů a sejra není pro českého pasanta kdovíco. Ale už s lososem přichází překvapení – a hele, že by přeci jen kaviár? Alespoň pár kuliček? :o

34.jpg
35.jpg
36.jpg
37.jpg
38.jpg
39.jpg
40.jpg

Za zmínku ještě stojí, že v BA first lze pojíst ve dvou. Tzn. jeden konzument sedí na své sedačce a naproti na footstoolu je místo pro druhého strávníka. Dokonce jak je vidět na fotografii, footstool má svůj vlastní bezpečnostní pás pro tu druhou osobu:

23.jpg

Co se týká prostoru k sezení, pro dva je to docela OK, jen to jídlo samotné smusí být dost nepohodlné, protože i když dvoudílný posunovací stůl je dostatečně velký, tak talíře ve firstce jsou neskladné – kulaté a velké - a jaksi jíst ve dvou se vším tím prostíráním a se dvěma másly by to byla docela ekvilibristika. Naštěstí já letím sám, tak nemusím na večeři nikoho zvát.

A máslo, ano to máslo. I když letím s imperiálními britskými aerolinkami, tak máslo je francouzský model a řekl bych, že je to úplně stejný model jako v businessu. To je jistý downgrade, dalo by se říci, protože byly doby, kdy se v BA First podávalo máslové curlée, tzn. máslo vykrojené zubatou lžící, jak je tomu zvykem v michelinských restauracích, a né tenhle buranský máslový puk. Ano, civilizace jde dozadu, nikoliv dopředu, to už tvrdím kolik let a ona je to evidentně pravda.

42.jpg

Další fotka pořízená u pobřeží Islandu znovu poukazuje na úskalí cestování v první třídě. Né že by rozežraná večeře byla nějak estetická na focení, to ne, ale jde jaksi o zdůraznění té hojnosti a rozežranosti, které je ale ve firstce tak obtížné – skoro až nemožné - vzodorovat. Ne že bych byl ten typ čecha ze Slunce seno erotika, co si řekne „je to zaplacený, tak to tady přece nenecháme“, ale přeci jen… vždyť tomuto druhu konzumace se nedá rozumově odolat. Na snímku je k vidění má druhá sklenka Chateau Batailley 2008, kterou jsem k večeři měl, protože dát si jen jednu sklenici tohodle vína, když už je ta lahev otevřená, to je hřích před bohem a k vidění na fotce je i má první sklenka burgundského premier cru, se kterým jsem chtěl porovnat to Bordeaux. A ano, uhádli jste, Bordeaux 2008 vítězí nad Burgundy 2013, to je přece každému jasné, ale rozhodněte to jen tak podle vinného lístku od stolu, podle papírů, když máte možnost to rozhodnout naživo.

Ach jo.

A co dál? Sýrů se vzdávám, cítím, že žaludek mám jen jeden a nemusím mít všechno. Ale to je mi znovu málo platné. Když nechci sýr, je mi vnucen alespoň sladký dezert. Tak OK, tak tedy sladké. Opravdu špatně se tomu vzdoruje, když je na člověka naléháno tak, až to skoro vypadá, jako bych plivnul stevardovi do kscihtu, když mi nebude moct přinést nic dalšího.

A další vodu, prosím.

43.jpg
44.jpg

A co dál? Kávu, koňak?
Kávu.. a vodu.
A k té kávě co tedy? Koňak nebo whisky?


Vzdávám se.. tak tedy Blue Label. Ze svých prostředků jsem měl zatím všechny Honzy Procházky až do zelené barvy, modrého Procházku zatím ale nikdy. A taky jsem nikdy neměl v letadle slušné kafe, vždy zatím jen tu klasickou černou vodu. Tady ve First by to poprvé mělo být lepší (úplně slyším, jak se teď v Brně někdo směje) a tak to si dám, a té whisky prosím opravdu jen kapku. Přesněji řečeno žádám o „a drop of whiskey“.
Ale zase ne, dostanu tuhle lampu:

45.jpg

Jakákoliv naděje, že by kafe mohlo offsetovat něco z vypitého alkohol tímto padá. Ale je to už marná snaha se letušákovi zavděčit, dopíjím jen kafe a vodu a panáka už nechávám odnést. Sice jsem si svlažil do vizoura rty, ale to se opravdu nedá. V této fázi je nacpávačka a nalejvačka už až trochu nepříjemná.

Jde se spát.

46.jpg

Kanada – Hudson Bay a všechny ty kanadské p****e za ním. Tradičně nejhorší fáze transatlantických letů. Lůžko je fajn, jen už si nepamatuju, jestli jsem si nechal ustlat. Opravdu si to nepamatuju, ale myslím že ne, že už jsem nebyl schopný se zvednout.

Ke konci Kanady jdu čurat do prvního patra – a ano, asijská nanny znovu sedí s dítětem na jump seatu, zatímco honorace spinká - a toto čurání se mi stane osudným.

Co dál?
Hned jsem odchycen.
Jako co dál k jídlu?
Jídelní lístek má ještě další stranu!
Ok, tak ty krevety ale nic jinýho!

47.jpg
48.jpg

V této fázi ztrácím zájem o focení a jediné další co si pamatuju, že jsem vystoupil z narvané A380 jako první a to bylo opravdu fajn, protože z letiště venku jsem z tohoto letu byl také jako první. Příjemné.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od prodejce »

Moje stravování v USA je poněkud monotónní a neodpovídá mému věku, ale tohle jediné tady chutná opravdu lépe, než v Evropě. O dost lépe:

50.jpg
51.jpg
52.jpg
53.jpg
54.jpg
55.jpg

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od prodejce »

Wuhůů, na zpáteční cestě mě čeká novoučký B787-9, kde je klasicky 8 míst ve firstce (oproti 14 místům v A380) a taky mě čeká Qantas lounge na TBIT. Bohužel, i když je Qantas lounge nejlepším salonkem na letišti v LAX, není již nadále místem setkání s hollywoodskými hvězdami. Pro ně a pro miliardáře s vlastními letadly byl v LAX již před časem otevřen jejich vlastní privátní terminál, který je paparazzi-free, poněvadž stojí na úplně opačném konci letiště. A je to drahá záležitost. Hodně drahá. Bradpita tedy v salonku docela určitě nepotkám.

A vůbec, Qantas lounge ve mně nevzbuzuje žádná velká očekávání v gastronomickém směru, bo je naprosto jasné, že co je v Americe v jídle považováno za „posh“ je i pro řadového českého prodejce nepoživatelná srajda. Jediné co si od Qantas lounge slibuju, je vzduch, světlo, klid, málo lidí a plná lednice šampusů.

Opět jako na všech letištích se jedná o naleštěnou bídu, navíc v americkém designu, kde se nekonají žádné ikonické lampy ani v kachním, ani v koňském vydání. Relaxační zóna bez obsluhy mě nechává chladným, stejně tak jako „restaurace“, tzn. ohrazená část, kde jsou stolky jako v podnikové kafeterii, ale obsluhované černými číšníky v bílých rukavicích. Děkuji, pro mě není třeba. Mou volbou je tedy až přímo samotný snack-bar. Mexikánec za barem sice ze mě nemá moc radost, na baru tady asi nikdo nikdy nesedí, ale co nadělá. Já chci sedět přímo u zdroje.

56.jpg

A opravdu tady je na výběr: lze si dávát jednotlivá šampáňa po skleničce, i když se jedná jen o sprostou masovku a jen o jakýsi startér – ty opravdu dobré lahve čekají vždy až na palubách letadel. Ale proč se neprojít napříč supermarketovou produkcí šampaňského.

58.jpg
59.jpg
61.jpg

Neznámou je pro mě Perrier Jouet, který ochutnávám, ale jak zjišťuji, je to patok (i když se samozřejmě jedná jen o tu nejzákladnější „cordon rouge“, nikoliv o prémiovou kupáž). Okamžitě přesedlávám na Mumm. Laurent Perrier to sice není, ale pořád o třídu lepší než Veuve Clicquot, nebo dokonce onen proklínaný Perrier Jouet či Monopole. Mumm je prostě ten lepší z patoků. Pokud si tedy budete někdy v budoucnu kupovat šáňo v supermarketu, dejte na mé doporučení a oranžovou vinětu nebrat.

K jídlu si dávám nějaký předkrm a potom pstruha lososovitého, či co to bylo. Ano, a je to sice jakoby posh, ale jen na americké poměry. Na moje ne. Začínám nicméně tušit, že podobný „á la europe“ catering mě bude nakonec čekat i v letadle, protože lépe se tady nevaří nikde. Pstruhovi tedy dávám šanci.

57.jpg
62.jpg

787-9 je relativně malé letadlo a navíce větší polovinu jeho podlahové plochy zabírají prémiové třídy – a tomu odpovídá i kultura boardingu. Vlastně jakoby nic. Přesto vzniká droboučká fronta, kterou totálně ignoruji. K agentovi místo zepředu, odkud jdou všichni, přijdu zezadu. Jednoduše objedu jeho pult, a stoupnu si mu za záda. To u něj sice vyvolá jakési překvapení a rozpaky a už už by mi chtěl říct, že tohle nemůžu, ale jakmile mu podstrčím firstkový boarding pas, agent roztává úlevou. Ano, když mám palubní vstupence F, tak můžu cokoliv. To je v pořádku.

63.jpg
64.jpg
65.jpg
67.jpg
69.jpg
70.jpg
71.jpg
72.jpg
73.jpg
74.jpg
75.jpg

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od prodejce »

Upgradovaná first je OK, je tu opět další „ikonická“ lampička, jsou z toho moc pěkné fotky a je to moderní, ovšem oproti A380 je to spíše komorní záležitost. Ve srovnání s Club World je i zde firstka obrovská, ale kus místa mi tu přeci jen chybí.

Když vidím ten rozdíl oproti A380, tak i zde je víc místa, než může kdokoliv potřebovat, ale subjektivní odhad říká, že tohle je jen asi tak 3x větší, než sedadlo v Club World a v A380 jsem firstku odhadnul že je 4x větší. Čistě subjektivně samozřejmě. A strop je tu nízko. Prostě jako v letadle, no.. a žádný schody tu nejsou :eh:

Nicméně i tak mě čeká velmi poetické odpoledne nad Los Angeles s malou zatáčkou, kterou uděláme nad Tichým oceánem, se západem slunce nad Arizonou a do toho zase ten nápor chlastu a žrádla.. jo a konečně velká ta televize.

76.jpg
77.jpg
78.jpg
79.jpg
80.jpg
81.jpg
82.jpg
83.jpg
84.jpg
85.jpg
86.jpg
87.jpg
88.jpg

Catering z USA je opravdu slabší než z Evropy. Například ten houbový vol-au-vent je velmi evropský a z dobrých surovin, ale je vidět že to dělala americká ruka, která to nezná. Stejně tak kukuřičná polévka není nic, o čem by Evropan měl psát domů:

89.jpg
90.jpg
91.jpg
94.jpg
95.jpg
96.jpg

U bifteku máme přímé porovnání verze ex LAX a verze ex LON:

97.jpg
40.jpg

Vše zakončují importované sýry a po nich už jsem si v televizi pustil film s jedním známým americkým kuchařem, který se taky snažil pořád vařit jakože po evropsku :twisted:

98.jpg
99.jpg
100.jpg

Tentokrát jsem si po večeři nechal rozestlat a cejchy jsou fajn. A i když jsem nafasoval další pyžamo, i na tomto letu jsem si raději obléknul to svoje z domova. A udělal jsem dobře, protože ty pyžama co se ve firstce fasují jsou sice kvalitní, ale příliš hřejivé. To je tak na chalupu v zimě si to vzít, ale do letadla, to by mi v tom bylo fakt vedro. Prostě pyžamo si do letadla berte vždycky jenom to svoje, na které jste zvyklí.

A jaký že byl servis na tomto letu?

No, pokud se divíte, že tu není žádná fotka plnohodnotné firstkové snídaně nad Londýnem, tak se prosím nedivte – byl jsem ještě ráno tak ožralej, že jsem snídani výslovně odmítl, na přeletu z Londýna do Prahy jsem nevyfotil vůbec nic a dokonce jsem ani nešel do firstkového salonku na T3 :o) Takovou už jsem k tomu všemu měl averzi :-s A musím říct, že jsem nebyl sám, kdo byl na tomto letu z LAX ožralej do kuličky a kdo jim odmítnul snídat.

Holt, lítat firstkou je docela fuška, protože chlast vyčerpává. A unavuje. A když nepijete, tak vás zase vyčerpá odmítání toho chlastu a odmítání těch žrádel, takže potom už ke konci na to ani nemáte náladu.

Ale jinak je to docela fajn když člověk může všechno a nemusí nic. Jen bych možná do budoucna zvážil, jestli na směru do USA nevzít firstku a na cestě zpět do Evropy už jen ten byznys. Ono by to asi stačilo. Ten overnight nazpátek je ve firstce možná až moc a když je ta americká kuchyně..

Ale nechci se raději rouhat a vůbec proč vlastně? Proč vlastně se mačkat v byznysu, když nám pábůh firstku dal? A vůbec, vemte si ze mě příklad a už konečně přestaňte lítat do USA v economy, toho už bylo dost, píše se 21. století, tak podle toho létejte! Moderní je létat vleže!

No a jestli vy máte v šuplíku nějaký tripreport, tak ho konečně napište a postněte tady na Airways. Aktivně se tímto připojuji k výzvě Lkpraka za obnovení tradice tripreportů!

Váš důchodce p.
Naposledy upravil(a) prodejce dne 15. 12. 2022, 23:37, celkem upraveno 1 x.


jonapet
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Stav: Offline

Re: Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od jonapet »

Milý Prodejče!

moc děkuji za románového průvodce první třídou imperiálních aeroliní! Je to takové hořkosladké připomenutí nejlepších časů Airways.

Přeji spoustu letů plných drahého šampaňského!

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od Tony Smoke »

ach, prodejcovo pyzamo - tu sa mi vybavuju spomienky na C class letenky VIE-LGW :angel: este raz diki ^:)^

a diki aj za TR, velmi prijemne citanie. sice mam aktualne po ranajkach, ale znovu som hladny :lol:

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1337
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od Lkprak »

Wau, tak tohle bylo hodně drsné čtení k ranní kávě. Jakoby z jiného světa. Vždycky se mi ten nóbl styl Prodejce a dalších, létajících v Céčku a Fku hodně líbil, představoval takový přirozený protipól oproti nám low-cost cestovatelům. Pokud má "výzva" (opět děkuji za její vyslyšení) sem opět přinese i tripreporty z tohoto segmentu cestování, budu za to jedině rád :D

Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 215
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Stav: Offline

Re: Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od Filisipi »

Prodejče, udělals mi trochu veletoč v peněžence. Zjevně byl můj úsudek omámen nekončícím smíchem, který mě postihl při čtení Tvého TR a musel jsem si upgradovat lednový long haul s LX do F :lol:

Čili díky za pobavení, super čtení, inspiraci a chudé Vánoce :crazy: :lol:

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od Fabo »

Prodejce, jedina tva omluva je, ze uz neprodavas, protoze nemas pravdu.

BA opravdu neni jedina aerolinka ktera po Evrope naleva sampanske. Air France to, uplne prirozene, dela taky. To si jeste jako nedavno zchudly, ale predtim premiovych kabin alespon po Evrope vyuzivajici komutér pamatuji. Toci to, mel jsem tam Laurent-Perriera i Pommery, i nejake dalsi ktere si nepamatuji nebo jsem je neznal.

Takovy omyl Ti ovsem musim odpustit, jelikoz mam stejny nazor na vyber lahve, a Laurent-Perrier patri spolu s Piper-Heidsieckem (neplest s Heidsieck & Co.) k mym oblibenym maison de Champagne.

Prekvapily me ovsem tve boty. Musim rict, ze jsem cekal vic...

tramin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 202
Registrován: 28. 11. 2011, 10:04
Stav: Offline

Re: Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od tramin »

No protože firstku nikdy nezažiju, tak jsem aspoň hezky početl. Dík

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od beardie »

hezke, hezke, pan prodejce a jeho pyzamo spravne pomenovali problemy Fka - vela zradla a chlastu a malo casu :lol:

zeby som aj ja pridal nejaky TR vdaka tejto iniciative?!?

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4156
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od whiskey »

beardie píše:
20. 12. 2022, 10:29
hezke, hezke, pan prodejce a jeho pyzamo spravne pomenovali problemy Fka - vela zradla a chlastu a malo casu :lol:
njn, idealnejsie su nejake dlhsie trasy z/do Europy, GRU, SIN, JNB, ale panboh zaplat za to, co sa podari hoci aj kratsie...

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od prodejce »


whiskey píše: njn, idealnejsie su nejake dlhsie trasy z/do Europy, GRU, SIN, JNB, ale panboh zaplat za to, co sa podari hoci aj kratsie...
To jsou ale noční lety a to je právě naprd, Fko chce ve dne a byznys v noci. Právě např FRA-MEX s LH je naprosto ideální v F...

Á propos věděli jste že pouze jen na letech do/z MEX je v LH F podávána tequila?

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Proč se mačkat v byznysu když nám pánbůh firstku dal?

Příspěvek od Kevil »

Na nějaké šampáňo se.. Goro bílý pes. Z bublinek si mi dělá špatně :oops: . Pokud jde o víno, brácha říká, že nejlepší je značkové krabicové :wink:.

I když jsem letos 2x letěl pracovně přes Atlantik sockou, udělám si seating do uličky, kdykoliv se mohu projít nebo na zádi letadla sám obsloužit a jsem v pohodě 8) . Těším se, až mi letuška nabídne chickenpizza? Když jsem si jednou zkusil předem objednat seafood, nebylo to špatné, ale studené :shock: . Teplé kuře je na jistotu :D .

Před pár lety jsem Atlantik pokořil i na katamáránu, kde je obrovský bejvák s kuchyní a válendou. Vždy po 15° zeměpisné délky jsem si musel posouvat hodinky, aby se srovnaly s místním časem. Koupání na laně uprostřed Atlantiku nemělo chybu, voda 26° C, na známé Maho beach, kde proklatě nízko přistávají a startují letadla pak 28° C. Oproti letadlu přeplavba sice chvíli trvá, ale bezprostřední kontakt s mořem nemá chybu. Přes satelitní telefon Iridium jsem se v pohodě dovolal komukoliv, mohl jsem jenom zapomenou na surfování na Internetu. Rychlost 2 400 bit/s stačila tak na stažení jednoho mailu.


Odpovědět