Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od Thisway »

Nemáte někdo nějaké bližší informace o těchto strojích? Mám na mysli uspořádání interiéru, barevné schéma atd.


Dachen
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 26. 11. 2004, 13:55
Stav: Offline

Příspěvek od Dachen »

Tady je vize Airbusu, jak by ACJ mohl vypadat:

http://www.flightglobal.com/Articles/20 ... iners.html

FL 410
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 20
Registrován: 26. 01. 2006, 11:17
Stav: Offline

Příspěvek od FL 410 »

To zase daňový poplatník zaplakal.

American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »

FL 410 píše:To zase daňový poplatník zaplakal.


Kvůli čemu? Jako vyspělý stát by snad naši přední představitelé měli létat reprezentativními stroji ne?

letajicismoula
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 15. 03. 2003, 19:48
Stav: Offline

Příspěvek od letajicismoula »

American píše:Kvůli čemu? Jako vyspělý stát by snad naši přední představitelé měli létat reprezentativními stroji ne?


Myslím, že v rámci úspory nákladů by mohli létat s ČSA. Pokud si dobře vzpomínám, tak v minulosti byl nákup nových letadel zdůvodňován především potřebami armády. Nakonec se koupí dvě letadla, z nichž jedno bude určeno pouze pro přepravu politiků. O nákupu vhodných letadel pro přepravu vojenské techniky apod. se už taktně mlčí. Stejně tak - pokud si dobře vzpomínám - se v minulosti řešil případ, kdy naše přepravní vojenská letadla měla někam letět, ale protože neměla nějaké výstražné / rušící zařízení (nevím přesně), muselo se to řešit pronájmem.

Takže nákupem těchto nových letadel se vyřeší především to, že pan ministr zahraničí si bude moci volně létat po světě, aniž by mu hrozilo, že se někde nedejbože na den zasekne kvůli porouchanému letadlu.


Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 711
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Stav: Offline

Příspěvek od Lucky »

Myslim si ze nakup techto letadel je neekonomicky zvlast kdyz armada nemuze v dobe kdy nebude pro letadla vyuziti je komercne pronajimat.Timto zpusobem by se vratila alespon cast vynalozenych financnich prostredku.A tak ty letadla budou stat na letisti a jednou za "uhersky" rok s nimi nekdo nekam poleti.Ale nevim jestli se o udrzbu a provoz budou starat CSA nebo si ji vojaci budou provadet vlastnimi silami.

American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »

letajicismoula píše:
American píše:Kvůli čemu? Jako vyspělý stát by snad naši přední představitelé měli létat reprezentativními stroji ne?


Myslím, že v rámci úspory nákladů by mohli létat s ČSA. Pokud si dobře vzpomínám, tak v minulosti byl nákup nových letadel zdůvodňován především potřebami armády. Nakonec se koupí dvě letadla, z nichž jedno bude určeno pouze pro přepravu politiků. O nákupu vhodných letadel pro přepravu vojenské techniky apod. se už taktně mlčí. Stejně tak - pokud si dobře vzpomínám - se v minulosti řešil případ, kdy naše přepravní vojenská letadla měla někam letět, ale protože neměla nějaké výstražné / rušící zařízení (nevím přesně), muselo se to řešit pronájmem.

Takže nákupem těchto nových letadel se vyřeší především to, že pan ministr zahraničí si bude moci volně létat po světě, aniž by mu hrozilo, že se někde nedejbože na den zasekne kvůli porouchanému letadlu.


Nebude tím snad létat i prezident? Ted opravdu nevím, ale pokud ano, tak ej to jasný. Jinak na druhou stranu, když létají s ČSA, tak je aspon můžete potkat na letišti. Jednou sem potkal minisra Škromacha asi v půl jedný v noci před pasovkou a pohádal se s ním, zda-li by si to taky nechtěl vystát a jít tím příkladem namísto toho, že všechny předběhne.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

Jsem čekal, že někdo se ozve s TTD.

Airbus na svých stránkách uvádí maximální dolet a další, ale jaká
bude přesně konfigurace pro ACJ AČR ?

V podstatě by mi stačil např. dolet s prezidentem + doprovod, předpokládám, že již New York bez zastávky v Ganderu a hlavně dolet letadla narvaného humanitární pomocí nebo vojenským materiálem, tak jak Túčka létaly Afganistán, JV Asii, a pod. " přískokama v před "

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

Tady je porovnani a zakladni udaje ze stranek vyrobce

ACJ versus A319

http://www.airbus.com/en/aircraftfamili ... ctcompare/

Max range bude zaviset na vzlet. hmotnosti.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

Zjevně si nerozumíme

The Airbus Corporate Jetliner has a complete range of fuel tankage-range capability options; the customers choose the option best suited to their needs. The choice includes basic fuel with full lower deck baggage and cargo space up to 6 additional tanks in the lower hold for increased range.


Pokud to dobře chápu, mimo další záleží na tom, kolik si AČR objedná nádrží. Na to mi žádný tool na stránkách Airbusu neodpoví. Právě proto mne TTD zajímají.

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Musím říci, že mě překvapilo, že byl vybrán právě A319CJ, neboť zde vidím významný velikostní rozdíl mezi tímto strojem a TU-154M. :shock:
A jak to bude s posádkami letadel? Budou se přeškolovat z TU-154M na A319CJ... :?:
Já bych spíše čekal přestupy posádek Challengerů.

Jay
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 21. 07. 2005, 19:10
Stav: Offline

Příspěvek od Jay »

To zase daňový poplatník zaplakal.


Jo, a těch 214 transportérů se nám bude taky určitě hodit!:? Naprosto souhlasím...

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

Musím říci, že mě překvapilo, že byl vybrán právě A319CJ, neboť zde vidím významný velikostní rozdíl mezi tímto strojem a TU-154M.


Rozdíl je přímo zásadní. Poletí jen papaláši a doprovod. Novináři se již nevejdou a pofrčí linkama a za své :wink: :wink: :wink:

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

Reprezentativni stroje by meli ybt a danovy poplatnik by mohl brcet jeste vic jelikoz TU154 i kdyz je uzasne letadlo (otec na nem letal jeste pred 30 lety) spolyka tolik paliva jako male mesto...

Sediva reprezentace Airbusu se mi hodne libi... momentalni barvy jsou trosicku blizsi Ruske lettce....

myslel jsem ze to bude neco takoveho ... snazil jsem to udelat podle curent scheme....http://www.cardatabase.net/modifiedairl ... d=00006215

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

to MS743: Já musím říci, že toto imaginární schéma A319 Vl AČR se mi líbí mnohem více, než to, které je v plánu :wink:


Odpovědět