Ztráta ČSA za prvních 5 měsíců je údajně 1,2-1,4 mld. Kč

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Ztráta ČSA za prvních 5 měsíců je údajně 1,2-1,4 mld. Kč

Příspěvek od Robert »



dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

V lete urcite neco vydelaji, ale je to spatny...psalo se to tady stokrat a asi tomu nepomuzem. Zacinam se bat o dalkovky a bojim se taky ze je to horsi nez si myslime. Ale za tohle vsechno muze stat, to je jediny vinnik. Neni to ropa ani konkurence...je to jen a jen spatne vedeni spolecnosti v minulych letech a dalsi potvrzeni toho ze stat nedokaze vest spolecnost v konkurencnim prostredi. Je mi lito provoznich zamestnancu CSA kteri kazdy makaji v provozu,snaseji ruzna opatreni co vedou ke snizeni nakladu a vydelavaji na to politbyro co sedi v APC a bere prachy za to prachbidne vedeni spolecnosti.

honza.letec
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 27. 06. 2006, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od honza.letec »

dider píše:V lete urcite neco vydelaji, ale je to spatny...psalo se to tady stokrat a asi tomu nepomuzem. Zacinam se bat o dalkovky a bojim se taky ze je to horsi nez si myslime. Ale za tohle vsechno muze stat, to je jediny vinnik. Neni to ropa ani konkurence...je to jen a jen spatne vedeni spolecnosti v minulych letech a dalsi potvrzeni toho ze stat nedokaze vest spolecnost v konkurencnim prostredi. Je mi lito provoznich zamestnancu CSA kteri kazdy makaji v provozu,snaseji ruzna opatreni co vedou ke snizeni nakladu a vydelavaji na to politbyro co sedi v APC a bere prachy za to prachbidne vedeni spolecnosti.


S tím soulasím stoprocentně. Jak moc je situace špatná mě docela šokovalo, ikdyž náznaky ze zákulisí byly. Pokud jsou ta čísla pravdivá, tak to znamená, že budou na konci roku ČSA skutečně balancovat na hraně bankrotu.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Robert »

Je pravda, že v zimě se prodělává, ale výše té ztráty mě šokovala. Pokud se načtou ztráty ČSA z předchozích let, budou ČSA opravdu za chvíli balancovat na pokraji bankrotu. Hned je jasnější proč se ruší třeba ten Dubaj, situace začíná být opravdu krizová.

Dachen
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 26. 11. 2004, 13:55
Stav: Offline

Příspěvek od Dachen »

V rámci úspor by chtěly ČSA palubní týmy přesunout do levnějšího, nicméně neméně luxusního hotelu Marriott. Úspora se pohybuje okolo dvanácti milionů ročně. Letušky a piloti se však dlouhodobě brání.


s takovym pristupem, pokud je to pravda, nemam na adresu pilotu a letusek slov ... v dobe krize si ve spouste US aerolinek snizuji platy, ale ceskym se nelibi, ze by meli bydlet "jen" v Marriottu ...

myslim, ze kdyz CSA pujde do haje, tak se hodne rychle najde nahrada na vetsinu linek ...


pkuran
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 150
Registrován: 14. 05. 2006, 13:57
Stav: Offline

Příspěvek od pkuran »

Říkám to pořád, z ČSA by byl pěkný low cost, nemuseli by investovat do nových velkých letadel, polovinu lidí by mohli vyházet a kšeftů by měli dost. Smarti nejsou konkurence a se SkyEurope by se snad nějak srovnali. ....a hlavně by pořád nevyráběli větší a větší ztrátu !

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Robert »

pkuran píše:a se SkyEurope by se snad nějak srovnali. ....a hlavně by pořád nevyráběli větší a větší ztrátu !


Jenomže SkyEurope vyraběj taky stále větší a větší ztrátu.

honza.letec
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 27. 06. 2006, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od honza.letec »

Robert píše:
pkuran píše:a se SkyEurope by se snad nějak srovnali. ....a hlavně by pořád nevyráběli větší a větší ztrátu !


Jenomže SkyEurope vyraběj taky stále větší a větší ztrátu.


Ale taky vyrábějí nárůsty v objemech přepravy v řádu desítek procent ročně... :-) narozdíl od ČSA....

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Příspěvek od vitezslav »

Robert: Když se investuje do nových letadel, tak je to snad pochopitelný... A časem se uvidí - buď Sky začne vydělávat, nebo se výhodně prodá.

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

...když nemáš prachy, tak co nejvíc utrácej...třeba necelých 6 mil.Kč za reklamu na Prahu na CNN:
http://ihned.cz/3-18973400-%C8SA-000000_d-ca

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

Na 49 letadel pracuje v CSA skutecne moc lidi...ale to je jen cast problemu. Naklady ted zbytecne zvysuje rada dalsich faktoru. A je nutne zacit zvedat vynosy ale to bude tezke s tou cirkusovou flotilou, nizkou kvalitou pro byznys klientelu...atd atd. Neni problem prodat levnou letenku a zaplnit letadlo, to dokaze kazdej nouma....

A kdyz v CR zatim neni tak velky potencial highyield klientely tak se budu snazit tak aby mne uzivila i stavajici klientela tzn. prispusobim naklady a veci s tim suvisejici.

infiniti
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 15. 03. 2006, 21:10
Stav: Offline

Příspěvek od infiniti »

dider píše:Na 49 letadel pracuje v CSA skutecne moc lidi...ale to je jen cast porblemu. Naklady ted zbytecne zvysuje rada dalsich faktoru. A je nutne zacit zvedat vynosy ale to bude tezke s tou cirkusovou flotilou, nizkou kvalitou pro byznys klientelu...atd atd. Neni problem prodat levnou letenku a zaplnit letadlo, to dokaze kazdej nouma....

A kdyz v CR zatim neni tak velky potencial highyield klientely tak se budu snazit tak aby mne uzivila i stavajici klientela tzn. prispusobim naklady a veci s tim suvisejici.


Pečují o zaměstnance jak za socialismu,ale zisky chtějí kapitalistické....tak to bohužel nefunguje nikde.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Příspěvek od Pilgrim »

didere, ty míváš hodně kvalitní ekonomické analýzy - jaká je tvoje prognóza, že se ČSA fakt položí, myslím v letošním roce?
Teď jsem se s někým bavil a říkal, že stát by ČSA padnout nenechal, ale já si myslím, že tohle prostě nejsou ČD, pokud aerolinky zbankrotují, pak prostě skončí a nikdo jim další prostředky dávat nebude.

tl2
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 19. 04. 2006, 19:15
Stav: Offline

Příspěvek od tl2 »

Pilgrim píše:didere, ty míváš hodně kvalitní ekonomické analýzy - jaká je tvoje prognóza, že se ČSA fakt položí, myslím v letošním roce?
Teď jsem se s někým bavil a říkal, že stát by ČSA padnout nenechal, ale já si myslím, že tohle prostě nejsou ČD, pokud aerolinky zbankrotují, pak prostě skončí a nikdo jim další prostředky dávat nebude.


Nejsem dider, ale jestli se CSA polozi tezko soudit. Castecne to zalezi na objektivnich (jak dopadne letni sezona, jak vypadaji rezervace na podzim) i subjektivnich (trpelivost veritelu, vira bank v budouci prosperitu) skutecnostech, o kterych ma plne informace asi jen par zasvedcenych. Vyse ztraty mozna v mnoha relevantnich lidech (treba odbory) vyvola pochopeni, ze ted uz jde opravdu o preziti a je treba delat bolestne kompromisy. To stejne u dodavatelu. Vse se ale muze zhroutit jako domecek z karet v okamziku, kdy dojdou penize, banka dalsi neda a prvni pronajimatel si vezme zpatky letadlo. Ostatni veritele by pak mohli zavodit kdo drive uplatni svoji zastavu a nastalo by neco podobneho jako je run na banku.

V pripade teoretickeho bankrotu nebo i v pripade jeho bezprostredni hrozby (TEORETICKEHO!!!) jsou moznosti statu pomoci velmi omezene. Jakoukoliv verejnou podporu musi schvalovat EU a vyjadruji se k ni konkurenti, kteri samozrejme by v takovem pripade byli proti. A CR nema v EU stejny vliv jako treba Italie, aby verejnou pomoc protlacila jako v pripade Alitalie. A i tam mohl Italsky stat pomoci jen omezene.

Bankrot aerolinky - treba v pripade Sabeny nebo Swiss (Svycarsko ma hospodarskou unii s EU takze omezeni EU se jej vastecne tykaji) v podstate znamenal vycleneni zivotaschopne = velmi osekane s osekanymi naklady i mzdami a jen casti flotily = casti firmy a jeji prodej pod kuratelou konkursniho spravce. Od 1.1. u nas vstupuje v platnost novy zakon o konkursu, ktery je radikalne zmeneny a pratelstejsi k tomu, aby firma dal fungovala a reorganizovala naklady (obdoba US Chapter 11 pod kterym jsou nyni NW, Delta nebo United), ale zaroven nevyzkouseny.

Kdyz se to vezme kolem dokola, kdo by ztracel teoretickym kracem CSA? Doufam ze je to jen akademicka debata. Obcane a zakaznici by neutrpeli nic, konkurence CSA by jiste rychle zaplnila misto uvolnene CSA. Jen by nekteri prisli o sve mile ve frequent flier programu. Ze bychom museli jezdit na dovolenou nebo sluzebky autobusem myslim nekrozi. Stat? Hodnota CSA dnes stejne neni velka, dane ze zisku ta firma neplati. Nejhure by na tom byli zamestnanci. Urednicka mista se hledaji stale hure, management by pri pohovorech tezko poukazovat na sve minule uspechy, rada techniku jsou vysoce kvalifikovani odbornici, ale jejich kvalifikace je velmi jednostranna a v Cesku nejak neni dost jinych zamestnavatelu, kteri by ocenili jejich specializaci. A letajici personal sice poukazuje na prumerne platy ve Skyteamu, ALE aerolinky ve Skyteamu nejak moc neprijimaji, a pokud, tak najdou metodu jak uprednostnit mistni lidi (treba pozadavkem na mistni jazyk). Takze by piloti nastupovali nekde u lowcostu nebo charteru, na dolni urovni hierarchie seniority, ale s zivotnimi naklady nesrovnatelne vyssimi nez v CR.

Ale doufejme, ze je to jen akademicka debata. Jak dobre/spatne na tom CSA jsou tady na foru asi nevi nikdo, takze nespekulujme prilis.

tiburon
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 29
Registrován: 29. 07. 2005, 13:52
Stav: Offline

Příspěvek od tiburon »

Pilgrim píše:...v podstate znamenal vycleneni zivotaschopne = velmi osekane s osekanymi naklady i mzdami a jen casti flotily


...tak, tak. Model aplikovaný minulý týden v případě Varigu. Po vyloučení nepřítomných věřitelských hlasů z prvního hlasování z kvora byla akceptována nabídka Variglog. Je to tvrdé přesně jak se píše shora. Z 10 tisíc zaměstnanců zatím na následující dva měsíce přebírá jen 1680 a od příštího týdne počítá s 15 - 20 letadly.

A konkurence TAM, OceanAir... mezitím rozhodně nespala.

Tím spíše mne ve světle uvedeného i evropských zkušeností zaráží (alespoň ve vyjádřeních odborů v médiích) "zabejčenost" zaměstnanců na pozici ani korunu ze mzdy a požitků dolů.


Odpovědět