Ztráta ČSA za prvních 5 měsíců je údajně 1,2-1,4 mld. Kč
V lete urcite neco vydelaji, ale je to spatny...psalo se to tady stokrat a asi tomu nepomuzem. Zacinam se bat o dalkovky a bojim se taky ze je to horsi nez si myslime. Ale za tohle vsechno muze stat, to je jediny vinnik. Neni to ropa ani konkurence...je to jen a jen spatne vedeni spolecnosti v minulych letech a dalsi potvrzeni toho ze stat nedokaze vest spolecnost v konkurencnim prostredi. Je mi lito provoznich zamestnancu CSA kteri kazdy makaji v provozu,snaseji ruzna opatreni co vedou ke snizeni nakladu a vydelavaji na to politbyro co sedi v APC a bere prachy za to prachbidne vedeni spolecnosti.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 44
- Registrován: 27. 06. 2006, 10:59
- Stav: Offline
dider píše:V lete urcite neco vydelaji, ale je to spatny...psalo se to tady stokrat a asi tomu nepomuzem. Zacinam se bat o dalkovky a bojim se taky ze je to horsi nez si myslime. Ale za tohle vsechno muze stat, to je jediny vinnik. Neni to ropa ani konkurence...je to jen a jen spatne vedeni spolecnosti v minulych letech a dalsi potvrzeni toho ze stat nedokaze vest spolecnost v konkurencnim prostredi. Je mi lito provoznich zamestnancu CSA kteri kazdy makaji v provozu,snaseji ruzna opatreni co vedou ke snizeni nakladu a vydelavaji na to politbyro co sedi v APC a bere prachy za to prachbidne vedeni spolecnosti.
S tím soulasím stoprocentně. Jak moc je situace špatná mě docela šokovalo, ikdyž náznaky ze zákulisí byly. Pokud jsou ta čísla pravdivá, tak to znamená, že budou na konci roku ČSA skutečně balancovat na hraně bankrotu.
V rámci úspor by chtěly ČSA palubní týmy přesunout do levnějšího, nicméně neméně luxusního hotelu Marriott. Úspora se pohybuje okolo dvanácti milionů ročně. Letušky a piloti se však dlouhodobě brání.
s takovym pristupem, pokud je to pravda, nemam na adresu pilotu a letusek slov ... v dobe krize si ve spouste US aerolinek snizuji platy, ale ceskym se nelibi, ze by meli bydlet "jen" v Marriottu ...
myslim, ze kdyz CSA pujde do haje, tak se hodne rychle najde nahrada na vetsinu linek ...
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 44
- Registrován: 27. 06. 2006, 10:59
- Stav: Offline
...když nemáš prachy, tak co nejvíc utrácej...třeba necelých 6 mil.Kč za reklamu na Prahu na CNN:
http://ihned.cz/3-18973400-%C8SA-000000_d-ca
http://ihned.cz/3-18973400-%C8SA-000000_d-ca
Na 49 letadel pracuje v CSA skutecne moc lidi...ale to je jen cast problemu. Naklady ted zbytecne zvysuje rada dalsich faktoru. A je nutne zacit zvedat vynosy ale to bude tezke s tou cirkusovou flotilou, nizkou kvalitou pro byznys klientelu...atd atd. Neni problem prodat levnou letenku a zaplnit letadlo, to dokaze kazdej nouma....
A kdyz v CR zatim neni tak velky potencial highyield klientely tak se budu snazit tak aby mne uzivila i stavajici klientela tzn. prispusobim naklady a veci s tim suvisejici.
A kdyz v CR zatim neni tak velky potencial highyield klientely tak se budu snazit tak aby mne uzivila i stavajici klientela tzn. prispusobim naklady a veci s tim suvisejici.
dider píše:Na 49 letadel pracuje v CSA skutecne moc lidi...ale to je jen cast porblemu. Naklady ted zbytecne zvysuje rada dalsich faktoru. A je nutne zacit zvedat vynosy ale to bude tezke s tou cirkusovou flotilou, nizkou kvalitou pro byznys klientelu...atd atd. Neni problem prodat levnou letenku a zaplnit letadlo, to dokaze kazdej nouma....
A kdyz v CR zatim neni tak velky potencial highyield klientely tak se budu snazit tak aby mne uzivila i stavajici klientela tzn. prispusobim naklady a veci s tim suvisejici.
Pečují o zaměstnance jak za socialismu,ale zisky chtějí kapitalistické....tak to bohužel nefunguje nikde.
didere, ty míváš hodně kvalitní ekonomické analýzy - jaká je tvoje prognóza, že se ČSA fakt položí, myslím v letošním roce?
Teď jsem se s někým bavil a říkal, že stát by ČSA padnout nenechal, ale já si myslím, že tohle prostě nejsou ČD, pokud aerolinky zbankrotují, pak prostě skončí a nikdo jim další prostředky dávat nebude.
Teď jsem se s někým bavil a říkal, že stát by ČSA padnout nenechal, ale já si myslím, že tohle prostě nejsou ČD, pokud aerolinky zbankrotují, pak prostě skončí a nikdo jim další prostředky dávat nebude.
Pilgrim píše:didere, ty míváš hodně kvalitní ekonomické analýzy - jaká je tvoje prognóza, že se ČSA fakt položí, myslím v letošním roce?
Teď jsem se s někým bavil a říkal, že stát by ČSA padnout nenechal, ale já si myslím, že tohle prostě nejsou ČD, pokud aerolinky zbankrotují, pak prostě skončí a nikdo jim další prostředky dávat nebude.
Nejsem dider, ale jestli se CSA polozi tezko soudit. Castecne to zalezi na objektivnich (jak dopadne letni sezona, jak vypadaji rezervace na podzim) i subjektivnich (trpelivost veritelu, vira bank v budouci prosperitu) skutecnostech, o kterych ma plne informace asi jen par zasvedcenych. Vyse ztraty mozna v mnoha relevantnich lidech (treba odbory) vyvola pochopeni, ze ted uz jde opravdu o preziti a je treba delat bolestne kompromisy. To stejne u dodavatelu. Vse se ale muze zhroutit jako domecek z karet v okamziku, kdy dojdou penize, banka dalsi neda a prvni pronajimatel si vezme zpatky letadlo. Ostatni veritele by pak mohli zavodit kdo drive uplatni svoji zastavu a nastalo by neco podobneho jako je run na banku.
V pripade teoretickeho bankrotu nebo i v pripade jeho bezprostredni hrozby (TEORETICKEHO!!!) jsou moznosti statu pomoci velmi omezene. Jakoukoliv verejnou podporu musi schvalovat EU a vyjadruji se k ni konkurenti, kteri samozrejme by v takovem pripade byli proti. A CR nema v EU stejny vliv jako treba Italie, aby verejnou pomoc protlacila jako v pripade Alitalie. A i tam mohl Italsky stat pomoci jen omezene.
Bankrot aerolinky - treba v pripade Sabeny nebo Swiss (Svycarsko ma hospodarskou unii s EU takze omezeni EU se jej vastecne tykaji) v podstate znamenal vycleneni zivotaschopne = velmi osekane s osekanymi naklady i mzdami a jen casti flotily = casti firmy a jeji prodej pod kuratelou konkursniho spravce. Od 1.1. u nas vstupuje v platnost novy zakon o konkursu, ktery je radikalne zmeneny a pratelstejsi k tomu, aby firma dal fungovala a reorganizovala naklady (obdoba US Chapter 11 pod kterym jsou nyni NW, Delta nebo United), ale zaroven nevyzkouseny.
Kdyz se to vezme kolem dokola, kdo by ztracel teoretickym kracem CSA? Doufam ze je to jen akademicka debata. Obcane a zakaznici by neutrpeli nic, konkurence CSA by jiste rychle zaplnila misto uvolnene CSA. Jen by nekteri prisli o sve mile ve frequent flier programu. Ze bychom museli jezdit na dovolenou nebo sluzebky autobusem myslim nekrozi. Stat? Hodnota CSA dnes stejne neni velka, dane ze zisku ta firma neplati. Nejhure by na tom byli zamestnanci. Urednicka mista se hledaji stale hure, management by pri pohovorech tezko poukazovat na sve minule uspechy, rada techniku jsou vysoce kvalifikovani odbornici, ale jejich kvalifikace je velmi jednostranna a v Cesku nejak neni dost jinych zamestnavatelu, kteri by ocenili jejich specializaci. A letajici personal sice poukazuje na prumerne platy ve Skyteamu, ALE aerolinky ve Skyteamu nejak moc neprijimaji, a pokud, tak najdou metodu jak uprednostnit mistni lidi (treba pozadavkem na mistni jazyk). Takze by piloti nastupovali nekde u lowcostu nebo charteru, na dolni urovni hierarchie seniority, ale s zivotnimi naklady nesrovnatelne vyssimi nez v CR.
Ale doufejme, ze je to jen akademicka debata. Jak dobre/spatne na tom CSA jsou tady na foru asi nevi nikdo, takze nespekulujme prilis.
Pilgrim píše:...v podstate znamenal vycleneni zivotaschopne = velmi osekane s osekanymi naklady i mzdami a jen casti flotily
...tak, tak. Model aplikovaný minulý týden v případě Varigu. Po vyloučení nepřítomných věřitelských hlasů z prvního hlasování z kvora byla akceptována nabídka Variglog. Je to tvrdé přesně jak se píše shora. Z 10 tisíc zaměstnanců zatím na následující dva měsíce přebírá jen 1680 a od příštího týdne počítá s 15 - 20 letadly.
A konkurence TAM, OceanAir... mezitím rozhodně nespala.
Tím spíše mne ve světle uvedeného i evropských zkušeností zaráží (alespoň ve vyjádřeních odborů v médiích) "zabejčenost" zaměstnanců na pozici ani korunu ze mzdy a požitků dolů.