Letové trasy
Letové trasy
Existuje někde na internetu možnost vyhledat si, kudy obvykle vedou trasy letu mezi jednotlivými letišti...jedná se mi o trasu PRG-CDG-MEX-SJO-BOG-CDG-PRG
Re: Letové trasy
skater píše:Existuje někde na internetu možnost vyhledat si, kudy obvykle vedou trasy letu mezi jednotlivými letišti...jedná se mi o trasu PRG-CDG-MEX-SJO-BOG-CDG-PRG
http://rfinder.asalink.net/free/
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 354
- Registrován: 28. 01. 2003, 10:16
- Stav: Offline
...alespon priblizne...
http://gc.kls2.com/
http://gc.kls2.com/
jirkapilot píše:...alespon priblizne...
http://gc.kls2.com/
Dík..to už je výrazně lepší....úsek CDG-MEX to fakt letí přes Kanadu a USA?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 354
- Registrován: 28. 01. 2003, 10:16
- Stav: Offline
Minulý týden jsem si uvědomil, že vůbec nemám představu o stoupavosti jednotlivých typů.
Jak daleko od letiště ZHRUBA!!! dosáhnou naložená heavy letadla letové hladiny?
Jak dlouho do letové hladiny stoupají ?
Ptám se proto že jsem v Jižních Čechách
( v bodě 49°07´54 SŠ a 15°11´38 VD )
viděl zřetelně stoupající B777 a to dokonce dvakrát.
Letadlo bylo lehce rozpoznatelně a jasně šlo nahoru. Podle mapky
zmíněné v tomto fóru je uvedený bod cca 180km od Vídně, překvapilo mne, že by Boeingy byly ještě tak nízko.
Pokud to jsou opravdu letadla z Vídně, nepochybně jsou vidět ještě bez kondenzačních par, ale již pro mne neidentifikovatelné u nás na chatě, kde je pozoruji. Chata leží 5km jižně od ŘLP Písek, podle mapky to také odpovídá na trasu z Vídně.
Díky za info
Jak daleko od letiště ZHRUBA!!! dosáhnou naložená heavy letadla letové hladiny?
Jak dlouho do letové hladiny stoupají ?
Ptám se proto že jsem v Jižních Čechách
( v bodě 49°07´54 SŠ a 15°11´38 VD )
viděl zřetelně stoupající B777 a to dokonce dvakrát.
Letadlo bylo lehce rozpoznatelně a jasně šlo nahoru. Podle mapky
zmíněné v tomto fóru je uvedený bod cca 180km od Vídně, překvapilo mne, že by Boeingy byly ještě tak nízko.
Pokud to jsou opravdu letadla z Vídně, nepochybně jsou vidět ještě bez kondenzačních par, ale již pro mne neidentifikovatelné u nás na chatě, kde je pozoruji. Chata leží 5km jižně od ŘLP Písek, podle mapky to také odpovídá na trasu z Vídně.
Díky za info
49°07´54 SŠ a 15°11´38
Kunzak ? U Jindrichova Hradce ?
Tam mivaji letadla z Vidne priblizne FL260-280. To je takovy prumer, ze ktereho jsou ale i zasadni odchylky... poloprazdna B737-800 tam klidne muze mit FL360. Naopak CRJ tam bude mit horko tezko FL240.
Velmi pochybuji, ze bys tam videl B777, to by byla opravdu velka nahoda. Spis bych rekl, ze to byla 767 nebo A330.
B767 v tech mistech bude mit tech 260-280. Kdyz to bude A330 nebo A340 letici do USA, v tech mistech budou maximalne ve FL220, spis 180 - 200.
Vsecko je to ale ovlivneno milionem dalsich faktoru, jako napriklad pocasi, teplota, draha v pouzivani ve Vidni, nalozeni letadla, a v neposledni rade provozni duvody - v dnesni dobe uz se letadlum nedostava luxusu plynuleho stoupani do cestovni hladiny...
Tu Rudla
Kunžak - Bingo!!! Trapné je jen, že éro první hlásila moje 3letá dcera, to je tréning co ???
I doma se dívám na éra zespoda, lítá mi to přes balkon, zrovna teď je 31 v provozu a mam hody. 767 má jiná křídla než 777 a 330 se moc splést nedá, no ještě se zkusím podívat na profily... o ozvu se.
Díky za info.
Kunžak - Bingo!!! Trapné je jen, že éro první hlásila moje 3letá dcera, to je tréning co ???
I doma se dívám na éra zespoda, lítá mi to přes balkon, zrovna teď je 31 v provozu a mam hody. 767 má jiná křídla než 777 a 330 se moc splést nedá, no ještě se zkusím podívat na profily... o ozvu se.
Díky za info.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 258
- Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
IL62 píše:to skater: myslím, že to má s leteckými trasami pramálo společného. Stejného výsledku dosáhneš, když si na globusu natáhneš mezi zmíněnými městy provázek.
Dokonce to v realu i podobne funguje, protoze pres severni Atlantik nejsou stabilni letove cesty, ale dvakrat denne se vyhlasuji tzv. tracky, coz je system nekolika vicemene paralelnich tras definovanych pocatecnim a koncovym RNAV bodem (vicemene nad pevninou) a souradnicemi pruseciku 10, 20, .... poledniku z.d.
Aktualni prubeh tracku se urcuje tak, aby co nejvic odpovidal ortodrome (= nejkratsi spojnici dvou bodu na zemi) s vyuzitim rozmisteni tlakovych utvaru a vyskoveho proudeni, aby byla zajistena minimalni doba letu, ale zato s maximalnim komfortem (bez turbulence). V prislusnych RNAV bodech konci/zacinaji klasicke letove cesty.
Aby bylo mozne vyuzivat system tracku, letadlo musi splnovat predepsane pozadavky na spolehlivost systemu, spojeni a navigacni vybaveni.
Z vyse uvedenho je zrejme, ze pri urcite konstelaci je mozne, ze cestou z Venezuely bude casove nejkratsi cesta pres Newfoundland, i kdyz podle globusu to tak zdaleka nevypada.
to Rudla
Pečlivě jsem si ještě prostudoval obrázky. Určitě ne 330, 762 a 763.
Zviklala mne 764. Pokud se ve skutečnosti liší křídla mezi 764 a 76zbytek tak, jak se liší na profilových obrázcích v airliners.net, je to možné.
762 a 3, 330 vidím z balkonu běžně, 764 jsem viděl jen z boku a to je mi
u letadla letícího v FL220 prd platný.
Na chatě v Pičíně už jenom spočítám motory, pokud se mi to letadlo ještě bez kondenzačních par podaří najít. Mám to v oku, většinou najdu, ale na určení typu už to nestačí. Pozná se jen Jumbo, ten úhel šípu v kombinaci s trupem je typický, ale odlišit ostatní 4-motoráky mezi sebou ve větších výškách neumím.
Velmi pochybuji, ze bys tam videl B777, to by byla opravdu velka nahoda. Spis bych rekl, ze to byla 767 nebo A330.
Pečlivě jsem si ještě prostudoval obrázky. Určitě ne 330, 762 a 763.
Zviklala mne 764. Pokud se ve skutečnosti liší křídla mezi 764 a 76zbytek tak, jak se liší na profilových obrázcích v airliners.net, je to možné.
762 a 3, 330 vidím z balkonu běžně, 764 jsem viděl jen z boku a to je mi
u letadla letícího v FL220 prd platný.
Na chatě v Pičíně už jenom spočítám motory, pokud se mi to letadlo ještě bez kondenzačních par podaří najít. Mám to v oku, většinou najdu, ale na určení typu už to nestačí. Pozná se jen Jumbo, ten úhel šípu v kombinaci s trupem je typický, ale odlišit ostatní 4-motoráky mezi sebou ve větších výškách neumím.
tl2 píše:Rudla píše: Velmi pochybuji, ze bys tam videl B777, to by byla opravdu velka nahoda. Spis bych rekl, ze to byla 767 nebo A330.
Austrian ma tri 777, takze to asi mozne je.
Joo, ma, ty bejvaly Laudovo, ale ty posila na linky na dalnej vychod a do Australie, lita tusim pres Kualu a Singapur do Melbourne a Sydney. To ale na ty trati jak se bavime letet nemuze, tamtudy litaj do Ameriky a Kanady, to je temer vzdy airbus nebo B767-300. Proto rikam ze videt tripla nad Kunzakem je velika nahoda.