Proč je ČSA ve ztrátě? To je velice jednoduché!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Proč je ČSA ve ztrátě? To je velice jednoduché!
Nechce peníze svých zákazníků!
Na internetu platím kartou VISA electron. Např. u Skyeurope to není žádný problém. Přes web ČSA však letenku nezaplatím. Volám tedy na help desk, co s tím. Nic. Jedině cash nebo jinou kartou. A co takto bank.převod? Není problém. Ovšem zaplaceno musí být do 22.9. (let tam 6.10.). A to je již problém. Přestože vím, že peníze budou na účtu ČSA u KB nejpozději zítra ráno, pracovnice mi to nepovolí, protože na převod je 5 dní. A basta!
Tak holt nepoletím
Na internetu platím kartou VISA electron. Např. u Skyeurope to není žádný problém. Přes web ČSA však letenku nezaplatím. Volám tedy na help desk, co s tím. Nic. Jedině cash nebo jinou kartou. A co takto bank.převod? Není problém. Ovšem zaplaceno musí být do 22.9. (let tam 6.10.). A to je již problém. Přestože vím, že peníze budou na účtu ČSA u KB nejpozději zítra ráno, pracovnice mi to nepovolí, protože na převod je 5 dní. A basta!
Tak holt nepoletím
No tak s Visou Electron se muzete,prominte mi ten vyraz, jedine jit klouzat,jelikoz ji muze mit jakejkoliv studentik tak z pochopitelnych duvodu s ni nepujde platit. A vim ze vetsina veci pres net s Electron nelze platit,to chce nejakou embosovanou kartu nebo zajet na letiste,jsou tam 24hod denne tak to snad neni problem ne?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
dracoola píše:No tak s Visou Electron se muzete,prominte mi ten vyraz, jedine jit klouzat,jelikoz ji muze mit jakejkoliv studentik tak z pochopitelnych duvodu s ni nepujde platit. A vim ze vetsina veci pres net s Electron nelze platit,to chce nejakou embosovanou kartu nebo zajet na letiste,jsou tam 24hod denne tak to snad neni problem ne?
Ale třeba u easyJetu nebo u výše uvedených SkyEurope s Visou Electron zaplatit jde...Jinak kreditku může mít v dnešní době taky kdejakej studentík.
Pan Am píše:dracoola píše:No tak s Visou Electron se muzete,prominte mi ten vyraz, jedine jit klouzat,jelikoz ji muze mit jakejkoliv studentik tak z pochopitelnych duvodu s ni nepujde platit. A vim ze vetsina veci pres net s Electron nelze platit,to chce nejakou embosovanou kartu nebo zajet na letiste,jsou tam 24hod denne tak to snad neni problem ne?
Ale třeba u easyJetu nebo u výše uvedených SkyEurope s Visou Electron zaplatit jde...Jinak kreditku může mít v dnešní době taky kdejakej studentík.
Tak aspon je na tom videt jake let.spolecnosti berou Electron, CSA neni low-cost. Ani AF nebo Lufthansa by Electron nevzala.Ale to je jedno,neresme.
Pan Am píše:dracoola píše:Tak aspon je na tom videt jake let.spolecnosti berou Electron, CSA neni low-cost. Ani AF nebo Lufthansa by Electron nevzala.Ale to je jedno,neresme.
No třeba máš pravdu, ale myslím, že ČSA nejsou v situaci, aby si mohli vybírat cestující jen s embosovanými kartami.
Absolutne nesouhlasim!!! Letadla CSA jsou narvane cestujicimi az po pudu,situace jak je neni dana tim ze by letalo malo lidi, ale to v CSA vsichni vedi,chyba je v systemu a premnozeni se manageru a vubec kancelarskych osob v CSA,jinak let co let overbooked!!!!
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 686
- Registrován: 19. 07. 2003, 14:39
- Bydliště: BTS
- Stav: Offline
dracoola:
Zrovna s VISA Electron sa da platit azda uplne vsade, vratane Internetu, beru ju dokonca aj Maroku a nema to nic spolocne s tym, ci je niekto low cost alebo all business. Ak ju niekto neberie, sam sa pripravuje o kseft, tym duplom, ze ju moze mat akykolvek studentik - normalnemu obchodnikovi jeho peniaze nesmrdia...
Fakt je, ze VE nepouzivam na internetove transakcie, ale kebyze z nejakych dovodov chcem pouzit prave tuto kartu a ziadnu inu, tak na letisko kvoli tomu chodit nebudem, ked stranky dalsich desiatich spolocnosti su doslova "one click away" a tie mi tu kartu v pohode akceptuju. Aj Lufthansa, len tak BTW.
Zrovna s VISA Electron sa da platit azda uplne vsade, vratane Internetu, beru ju dokonca aj Maroku a nema to nic spolocne s tym, ci je niekto low cost alebo all business. Ak ju niekto neberie, sam sa pripravuje o kseft, tym duplom, ze ju moze mat akykolvek studentik - normalnemu obchodnikovi jeho peniaze nesmrdia...
Fakt je, ze VE nepouzivam na internetove transakcie, ale kebyze z nejakych dovodov chcem pouzit prave tuto kartu a ziadnu inu, tak na letisko kvoli tomu chodit nebudem, ked stranky dalsich desiatich spolocnosti su doslova "one click away" a tie mi tu kartu v pohode akceptuju. Aj Lufthansa, len tak BTW.
FL330 píše:dracoola:
Zrovna s VISA Electron sa da platit azda uplne vsade, vratane Internetu, beru ju dokonca aj Maroku a nema to nic spolocne s tym, ci je niekto low cost alebo all business. Ak ju niekto neberie, sam sa pripravuje o kseft, tym duplom, ze ju moze mat akykolvek studentik - normalnemu obchodnikovi jeho peniaze nesmrdia...
Fakt je, ze VE nepouzivam na internetove transakcie, ale kebyze z nejakych dovodov chcem pouzit prave tuto kartu a ziadnu inu, tak na letisko kvoli tomu chodit nebudem, ked stranky dalsich desiatich spolocnosti su doslova "one click away" a tie mi tu kartu v pohode akceptuju. Aj Lufthansa, len tak BTW.
Tak nevim,ja jen vim ze me VE moc na netu neberou a ze musim kvuli tomu tam platit embosovanou,mozna jsou nejak ty VE jeste rozdeleny,nevim.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 686
- Registrován: 19. 07. 2003, 14:39
- Bydliště: BTS
- Stav: Offline
dracoola píše:Tak nevim,ja jen vim ze me VE moc na netu neberou a ze musim kvuli tomu tam platit embosovanou,mozna jsou nejak ty VE jeste rozdeleny,nevim.
Ani moc nie. Z hladiska spolocnosti VISA su vsetky karty s jej logom rovnocenne a vsetky transakcie zuctovane rovnako. Zalezi na obchodnikovi a jeho banke, ktore karty akceptuje. Visa Electron totiz nie je klasicka cisto elektronicka a cisto debetna karta, ako napriklad eurosekove karty, pouzitelne len cez platobny terminal (obchodnici ich ale maju radi, lebo poplatky su 3-4x nizsie ako pri kreditkach). Ja mam napriklad dve VE, z nich jedna je debetna k uctu a druha kreditna so vsetkym, co k tomu patri.
Konkretna karta moze byt vydavajucou bankou blokovana pre pouzitie v "card not present" transakciach, v takomto pripade musi byt karta fyzicky precitana certifikovanym terminalom, aby prebehla transkacia - takze ju nemozes pouzit ani na Internete, ani cez telefon. Ale to sa tyka rovnako embosky, ako elektronickej.
Na druhej strane moze obchodnik, alebo jeho banka vyzadovat card present transactions only pre neembosovane karty. Ked obchodnik predava cez Internet, tak to znamena, ze tieto karty nemoze akceptovat. Ale to je jeho problem, ze odmieta potencialnych zakaznikov. Pre obchodnika v tom totiz nie je nijake riziko, to znasa VISA.
Ak CSA na letisku VE berie a cez net nie, tak je to presne tento pripad. Je pravda, ze na nete je vela obchodnikov, ktori tieto karty neberu, ale ved oni casom bud dostanu rozum, alebo skrachuju.
Este k tym udajne plnym letom: load factor CSA za rok 2005 = 70,1%. Nie uplna katastrofa, ale najnizsi za poslednych 6 rokov.
FL330 píše:dracoola píše:Tak nevim,ja jen vim ze me VE moc na netu neberou a ze musim kvuli tomu tam platit embosovanou,mozna jsou nejak ty VE jeste rozdeleny,nevim.
Ani moc nie. Z hladiska spolocnosti VISA su vsetky karty s jej logom rovnocenne a vsetky transakcie zuctovane rovnako. Zalezi na obchodnikovi a jeho banke, ktore karty akceptuje. Visa Electron totiz nie je klasicka cisto elektronicka a cisto debetna karta, ako napriklad eurosekove karty, pouzitelne len cez platobny terminal (obchodnici ich ale maju radi, lebo poplatky su 3-4x nizsie ako pri kreditkach). Ja mam napriklad dve VE, z nich jedna je debetna k uctu a druha kreditna so vsetkym, co k tomu patri.
Konkretna karta moze byt vydavajucou bankou blokovana pre pouzitie v "card not present" transakciach, v takomto pripade musi byt karta fyzicky precitana certifikovanym terminalom, aby prebehla transkacia - takze ju nemozes pouzit ani na Internete, ani cez telefon. Ale to sa tyka rovnako embosky, ako elektronickej.
Na druhej strane moze obchodnik, alebo jeho banka vyzadovat card present transactions only pre neembosovane karty. Ked obchodnik predava cez Internet, tak to znamena, ze tieto karty nemoze akceptovat. Ale to je jeho problem, ze odmieta potencialnych zakaznikov. Pre obchodnika v tom totiz nie je nijake riziko, to znasa VISA.
Ak CSA na letisku VE berie a cez net nie, tak je to presne tento pripad. Je pravda, ze na nete je vela obchodnikov, ktori tieto karty neberu, ale ved oni casom bud dostanu rozum, alebo skrachuju.
Este k tym udajne plnym letom: load factor CSA za rok 2005 = 70,1%. Nie uplna katastrofa, ale najnizsi za poslednych 6 rokov.
Ja to vidim denne,naprosto narvany letadla az jsem z toho sam nestastnej ale je pravda ze v roce 2005 si jeste pamatuju lety do Fankfurtu jen s par cestujicimi protoze uz to neni code-share s Lufthansou ale jinak ty letadla praskaji cestujicimi a kdokoliv z CSA vam to potvrdi. A rozhodne si nemyslim ze je CSA ve ztrate jen pro to ze nebere na netu Visu Electron
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 323
- Registrován: 19. 01. 2005, 01:41
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Proč je ČSA ve ztrátě? To je velice jednoduché!
Globík píše: pracovnice mi to nepovolí, protože na převod je 5 dní. A basta!
Tak holt nepoletím
Neni nahodou na prevod max 3 dny, tj. muze to byt i driv?
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 75
- Registrován: 20. 02. 2006, 18:00
- Bydliště: LUX
- Stav: Offline
Imho si myslim, ze Globik uhodil hrebicek na hlavicku-nejde jen o VE, ale obecne o prodejni postupy OK-casto je prodej neprekonatelny problem. Vychazim teda ze zkusenosti byv zamestnance CSA (prodej v CR i zahr) z doby pred 3 lety-mozna se uz neco zmenilo, ale jak videt, tak mezery tu stale jsou. Zakopany pes je podle mne mj. v tom, ze na prodej letenek existuovaly bichle schvalenych postupu s x dodatky a kdyz prodejni sila na neco zapomela, a podniku vznikla i treba jen relativni skoda (treba prodala letenku o neco levneji), tak se na ni hned poslal skodova komise atd. Vysledek:kdyby mohl byt problem, radsi neprodam nic, sorry very kliente (tato citace je doslovna).
Chapu, ze z historickeho vyvoje prodejnich kanalu i z faktu, ze CSA je sitovy dopravce, bude jejich preodej vzdy slozitejsi nez u LC, ale to, co tu bylo pred 3 roky, bylo opravdu kontraproduktivni.
To insiders-uz se to lepsi?
Chapu, ze z historickeho vyvoje prodejnich kanalu i z faktu, ze CSA je sitovy dopravce, bude jejich preodej vzdy slozitejsi nez u LC, ale to, co tu bylo pred 3 roky, bylo opravdu kontraproduktivni.
To insiders-uz se to lepsi?