Paralelní VPD
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 343
- Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
jirkapilot:nad Vámi jmenovanou oblastí je letadlo většinou na volnoběhu, nad čtvrtí Řepy apod. už je níž,v konfiguraci a "na otáčkách".
pan Zeman: zajímalo by mě, kolik lidí v Nebušicích a okolí koupilo pozemky v posledních pár letech? Bohužel má zkušenost("jen" z vojenského letiště)je, že lidé nakoupí levně pozemky u letiště (i když u Nebušic se o výrazu levně nedá mluvit), protože tam to letiště je a hned první věc po koupi je, že chtějí letiště zrušit. Trošku pokrytectví že......
pan Zeman: zajímalo by mě, kolik lidí v Nebušicích a okolí koupilo pozemky v posledních pár letech? Bohužel má zkušenost("jen" z vojenského letiště)je, že lidé nakoupí levně pozemky u letiště (i když u Nebušic se o výrazu levně nedá mluvit), protože tam to letiště je a hned první věc po koupi je, že chtějí letiště zrušit. Trošku pokrytectví že......
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
jirkapilot:
O Proseku či Kobylisích už opravdu řeč být nemůže. To bychom mohli počítat i Lhotku, Krč a Modřany a hned bychom se dostali na nějakých půl milionu obyvatel, že? Nehledě na to v jaké výšce se letadla nad těmito městskými částmi pohybují. Obávám se, že obyvatelé sídliště Bohnic nebo Proseka letadlo oproti těm z Řep opravdu uslyší jen velmi velmi tiše.
O Proseku či Kobylisích už opravdu řeč být nemůže. To bychom mohli počítat i Lhotku, Krč a Modřany a hned bychom se dostali na nějakých půl milionu obyvatel, že? Nehledě na to v jaké výšce se letadla nad těmito městskými částmi pohybují. Obávám se, že obyvatelé sídliště Bohnic nebo Proseka letadlo oproti těm z Řep opravdu uslyší jen velmi velmi tiše.
To Martin
To m@rtin:
a) Jak říká jirkapilot, tenhle argument je čistě politický, postižených bude více než 1/15 pův. stavu. A jinak stále slyším o novousedlíkách, a jak si stěžujou. Netýká se to i těch, kteří se stěhují do Řep, Barrandova apod.? Vždyť ta dráha 13/31 je v provozu taky dost dlouho!
b) Budete se divit 70 let žijící babičce u SJM, že se bude bránit výstavbě "paralelní" SJM třeba z druhé strany baráku? A propos-pokud vím, tak někteří obyvatelé u SJM už podali žalobu.
c)turisti v jiných regionech mohou využít jiná letiště
d)k té odbočce o obchvatu a jiných dopravních stavbách - opravdu si myslíte, že výstavbou obchvatů se zlepší vzduch pro 200 tis. obyvatel? Za prvé ty tunelové úseky budou mít někde výdechy, za druhé uvolněním silnic se uvolněná kapacita znovu naplní jinými vozidly. Např. já nejezdím do práce autem, protože nemám kde v centru zaparkovat, a protože je síť ucpaná. Pokud mi tam ale někdo postaví břevnovsku, radlickou nebo vysočanskou radiálu, Městský či Pražský okruh a ještě k tomu mi na Václaváku postavej garáže - začnu o jízdě automobilem vážně uvažovat!
To tristar:
Ve Vodochodech uvažují o 3-5 mil. cestujících, kapacita 1 dráhy je tak 10-15 mil. (laický odhad). Ruzyně má dnes 11, v roce 2015 uvažují ke 20 mil. Z toho mi vyplývá, že zprovozněním Vodochod před paralelkou 06/24 by se její výstavba mohla odložit až za rok 2015.
Jinak výrazný nárůst letecké dopravy je dán zvyšující se životní úrovní v ČR a konkurencí let. společností (levnější letenky). Vy jste odborníci, vy to budete vědět: je na leteckou dopravu uvalena nějaká obdoba spotřební daně? Pokud by totiž měly lidé bydlící pod let. koridory nějaké konkrétní kompenzace, třeba by "zavřely hubu".
P.S. Nejsem z Nebušic.
a) Jak říká jirkapilot, tenhle argument je čistě politický, postižených bude více než 1/15 pův. stavu. A jinak stále slyším o novousedlíkách, a jak si stěžujou. Netýká se to i těch, kteří se stěhují do Řep, Barrandova apod.? Vždyť ta dráha 13/31 je v provozu taky dost dlouho!
b) Budete se divit 70 let žijící babičce u SJM, že se bude bránit výstavbě "paralelní" SJM třeba z druhé strany baráku? A propos-pokud vím, tak někteří obyvatelé u SJM už podali žalobu.
c)turisti v jiných regionech mohou využít jiná letiště
d)k té odbočce o obchvatu a jiných dopravních stavbách - opravdu si myslíte, že výstavbou obchvatů se zlepší vzduch pro 200 tis. obyvatel? Za prvé ty tunelové úseky budou mít někde výdechy, za druhé uvolněním silnic se uvolněná kapacita znovu naplní jinými vozidly. Např. já nejezdím do práce autem, protože nemám kde v centru zaparkovat, a protože je síť ucpaná. Pokud mi tam ale někdo postaví břevnovsku, radlickou nebo vysočanskou radiálu, Městský či Pražský okruh a ještě k tomu mi na Václaváku postavej garáže - začnu o jízdě automobilem vážně uvažovat!
To tristar:
Ve Vodochodech uvažují o 3-5 mil. cestujících, kapacita 1 dráhy je tak 10-15 mil. (laický odhad). Ruzyně má dnes 11, v roce 2015 uvažují ke 20 mil. Z toho mi vyplývá, že zprovozněním Vodochod před paralelkou 06/24 by se její výstavba mohla odložit až za rok 2015.
Jinak výrazný nárůst letecké dopravy je dán zvyšující se životní úrovní v ČR a konkurencí let. společností (levnější letenky). Vy jste odborníci, vy to budete vědět: je na leteckou dopravu uvalena nějaká obdoba spotřební daně? Pokud by totiž měly lidé bydlící pod let. koridory nějaké konkrétní kompenzace, třeba by "zavřely hubu".
P.S. Nejsem z Nebušic.
Zkusim po lopate (mozna take trochu populisticky), ale rad bych upozornil, ze nejsem zadny fanaticky priznivec betonovani kazdeho volneho prostoru ani zbesile vystavbe "panelaku nalezato" v obcich kolem Prahy.
a) Jiste, pokud se nekdo stehuje do Rep a na Barrandov, mel by pocitat s tim, ze ve zhruba 20 % pripadu, kdy fouka vitr od severu mu budou litat nad hlavou letadla
b)ne, ja se nedivim ze protestuji lide v Nebusicich. Spis zavidim jejich pravnikum Ja se spis divim, ze letisle udela skolackou v podstate formalni chybu a necha si timto zpusobem komplikovat zivot. Vzhledem k tomu, ze je to statni podnik mam zajem na jeho prosperite.
c)jina letiste? Jako naprikad ktera? Mnichov? Drazdany? Ktera dalsi letiste v okoli Prahy jsou pripravena prijimat treba 10 B737 za hodinu?
Pokud nic jineho, zhorsite zivotni prostredi tem, kteri budou v blizkosti tech hypotetickych letist bydlet a dale pak musite ty turisty dovest, coz zase klade naroky na zivotni prostredi.
Nezapomente, ze pomerne velke procento cestujicich v Praze prestupuje, coz pri pouziti jineho letiste bud znemoznite nebo vyrazne zkomplikujete.
Tranzity navic vytvari i priletove a odletove spicky. To znamena, ze nejdrive hodne letadel najednou pristane, lidi prestoupi a za hodinu zase hodne letadel najednou startuje. A pak je zase kapacita drah treba dve hodiny relativne nevyuzita.
d) Nejsem priznivcem mestskeho okruhu a vystavby dalnic obecne.
Ale dalnicni, ktery by mel vest zhruba po hranicich Prahy by se mel zvlast na severozapade postavit co nejdrive.
Kapacita drahy se takhle jednoduse asi odhadnout neda. Zalezi i na terminalu, pojizdeckach a spouste dalsich veci. Srovnejte treba Gatwick a Karlovy Vary
P.S: Na Praze 6 bydlim, pripravovana VPD posune provoz o 1.5 km blize memu bydlisti, ale drahu beru jako potrebnou a oduvodnenou stavbu. Na letisti nepracuju.
a) Jiste, pokud se nekdo stehuje do Rep a na Barrandov, mel by pocitat s tim, ze ve zhruba 20 % pripadu, kdy fouka vitr od severu mu budou litat nad hlavou letadla
b)ne, ja se nedivim ze protestuji lide v Nebusicich. Spis zavidim jejich pravnikum Ja se spis divim, ze letisle udela skolackou v podstate formalni chybu a necha si timto zpusobem komplikovat zivot. Vzhledem k tomu, ze je to statni podnik mam zajem na jeho prosperite.
c)jina letiste? Jako naprikad ktera? Mnichov? Drazdany? Ktera dalsi letiste v okoli Prahy jsou pripravena prijimat treba 10 B737 za hodinu?
Pokud nic jineho, zhorsite zivotni prostredi tem, kteri budou v blizkosti tech hypotetickych letist bydlet a dale pak musite ty turisty dovest, coz zase klade naroky na zivotni prostredi.
Nezapomente, ze pomerne velke procento cestujicich v Praze prestupuje, coz pri pouziti jineho letiste bud znemoznite nebo vyrazne zkomplikujete.
Tranzity navic vytvari i priletove a odletove spicky. To znamena, ze nejdrive hodne letadel najednou pristane, lidi prestoupi a za hodinu zase hodne letadel najednou startuje. A pak je zase kapacita drah treba dve hodiny relativne nevyuzita.
d) Nejsem priznivcem mestskeho okruhu a vystavby dalnic obecne.
Ale dalnicni, ktery by mel vest zhruba po hranicich Prahy by se mel zvlast na severozapade postavit co nejdrive.
Kapacita drahy se takhle jednoduse asi odhadnout neda. Zalezi i na terminalu, pojizdeckach a spouste dalsich veci. Srovnejte treba Gatwick a Karlovy Vary
P.S: Na Praze 6 bydlim, pripravovana VPD posune provoz o 1.5 km blize memu bydlisti, ale drahu beru jako potrebnou a oduvodnenou stavbu. Na letisti nepracuju.
Trochu offtopic
Jeste jednu populistickou poznamku, proc jsem za velky letiste blizko celkem rad:
Cim vic lidi bude letiste na Praze 6 zivit (a zivi je relativne slusne), tim bude P6 a okoli bohatsi a bude treba vic hospod a ja i vy budeme mit vetsi vyber hospody na vecerni pivo.
Pokud bude velky letiste treba ve Vodochodech nebo Pardubicich, budou ty hospody spis tam (a to mam na pivo daleko).
Cim vic lidi bude letiste na Praze 6 zivit (a zivi je relativne slusne), tim bude P6 a okoli bohatsi a bude treba vic hospod a ja i vy budeme mit vetsi vyber hospody na vecerni pivo.
Pokud bude velky letiste treba ve Vodochodech nebo Pardubicich, budou ty hospody spis tam (a to mam na pivo daleko).
Re: Trochu offtopic
OR píše:Jeste jednu populistickou poznamku, proc jsem za velky letiste blizko celkem rad:
Cim vic lidi bude letiste na Praze 6 zivit (a zivi je relativne slusne), tim bude P6 a okoli bohatsi a bude treba vic hospod a ja i vy budeme mit vetsi vyber hospody na vecerni pivo.
Pokud bude velky letiste treba ve Vodochodech nebo Pardubicich, budou ty hospody spis tam (a to mam na pivo daleko).
A čím větší rámus a smrad bude v Praze a okolí, tím častěji budu lítat k moři .
Re: Trochu offtopic
wsk.wz.cz píše:OR píše:Jeste jednu populistickou poznamku, proc jsem za velky letiste blizko celkem rad:
Cim vic lidi bude letiste na Praze 6 zivit (a zivi je relativne slusne), tim bude P6 a okoli bohatsi a bude treba vic hospod a ja i vy budeme mit vetsi vyber hospody na vecerni pivo.
Pokud bude velky letiste treba ve Vodochodech nebo Pardubicich, budou ty hospody spis tam (a to mam na pivo daleko).
A čím větší rámus a smrad bude v Praze a okolí, tím častěji budu lítat k moři .
To holt delaji lide z vetsiny velkych svetovych mest. Je to dan, kterou za zivot ve velkomeste musi kazdy zaplatit. Kdyz platit nechce, muze zit na venkove. Ja volim cesty k mori a zivot v Praze.
Proti jinym mestum ve svete, a par jsem jich jiz projel, na tom neni Praha vubec spatne.
BTW: Co maji rikat lide zijici v Praze na magistrale? To je teprve peklo.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
m@rtin píše:1) Ano, paralelní dráha pomůže více jak 150 tis. očanů. Je to snad málo? Je mi líto těch 10 tis., co to odskáčou, ale je mich jich líto 15X méně, něž tomu zbytku, kterému se uleví. Nikdy nelze vyhovět všem, ale pokud můžeme valné většině pomoci na úkor menšině, asi to vždy uděláme. Tento argument není vůbec alibistický, ale pravdivý.
Ale to snad ne Když deportujeme 300 tisíc Romů tak se taky uleví 10 milionům "Čechů", ne?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
pepa007:
Tady mícháte jabka s hruškama. Jak jinak chcete ulevit těm 150tisícům? Postavit nové letiště úplně jinde? Kde? A kdo to zaplatí? Všude budou lidé křičet. Nejsme Austrálie s hektary volných pozemků pro stavbu letišť, tady co dva kilometry, tak obec. Jsem velmi zvědavý, jak dopadnou Vodochody, ale obávám se, že tam to vyjednávání s okolními obcemi bude tak 10X složitější, než u par. 06R/24L. Jestli se nepostaví paralelní dráha, tak Vodochody už vůbec ne. A pokud se ta dráha na Ruzyni nepostaví, mohou okolní obce počítat s rozšířením na současné hlavní dráze do nočních hodin. A to je výhra? To mají být obyvatelé Řep v pohodě jen kvůli těm, co si v Nebušicích postavili vilky dávno po té, co byla dráha v plánu? Většina těch z Řep jsou obyvatelé sídliště a ty neměli v 70. a 80. letech moc šancí získat bydlení jiné. Ti, co dnes bojují proti nové dráze jsou hlavně "noví" obyvatelé a developeři, kteří vlastní velmi drahé pozemky v Nebušicích. Největší humbuk dělají "obyvatelé" čtvrtě Na Padesátníku. Dříve si 90% z nich postavilo domy načerno a dnes chtějí po radnici, aby jim jejich domy uznala. Přesto jsou slyšet hlavně ti, co ty domy nemají ani zkolaudované. Jako člověk ty lidi chápu, jako obyvatel Prahy, který pracuje ve městě s obrovským rozpočtem z cestovního ruchu, ty lidi nechápu. Pokud má pan "Novák" z Nebušic pocit, že se jeho Mercedes nepostavil ve fabrice, kvůli které se nemuselo zbourat pár baráků a kvůli které denodenně babičce na předměstí Stuttgartu neprojíždějí pod okny tisíce kamionů, tak se hluboce mýlí. Kdybychom všichni uvažovali jako pan Novák, jezdíme tu dodnes na koních. Ať si každý zamete před vlastním prahem, jestli to co každý den používá (dům, mobil, auto, počítač), nikdy někde někoho neomezilo právě kvůli těm fabrikám ať už při výrobě nebo distribuci. A pokud to vezmu kolem a kolem, tak černá bedna, do které tu všichni při čtení koukáme, se sem sama asi nedostala, že? Možná ji přivezlo Jumbo z Tchajvanu. Takže dokud se to netýká přímo mě, je vše v pořádku, ikdyž ostatním s autem pod okny smrdím také, ale hlavně že si vezu zadek a až budou chtít pod mými okny postavit silnici, protože kvůli mě a dalším milionům řidičů se sem ty auta prostě nevejdou, začnu řvát. To je pokrytecký názor a ať si každý sám uvědomí, jestli se chová vždy tak, jak by chtěl on sám, aby se ostatní chovali k němu. Pokud protestuji proti dálnicím, nesmím jezdit autem, pokud protestuji proti elektrárně, nesmím doma topit, ani svítit. To je prostě uděl moderní doby.
Tady mícháte jabka s hruškama. Jak jinak chcete ulevit těm 150tisícům? Postavit nové letiště úplně jinde? Kde? A kdo to zaplatí? Všude budou lidé křičet. Nejsme Austrálie s hektary volných pozemků pro stavbu letišť, tady co dva kilometry, tak obec. Jsem velmi zvědavý, jak dopadnou Vodochody, ale obávám se, že tam to vyjednávání s okolními obcemi bude tak 10X složitější, než u par. 06R/24L. Jestli se nepostaví paralelní dráha, tak Vodochody už vůbec ne. A pokud se ta dráha na Ruzyni nepostaví, mohou okolní obce počítat s rozšířením na současné hlavní dráze do nočních hodin. A to je výhra? To mají být obyvatelé Řep v pohodě jen kvůli těm, co si v Nebušicích postavili vilky dávno po té, co byla dráha v plánu? Většina těch z Řep jsou obyvatelé sídliště a ty neměli v 70. a 80. letech moc šancí získat bydlení jiné. Ti, co dnes bojují proti nové dráze jsou hlavně "noví" obyvatelé a developeři, kteří vlastní velmi drahé pozemky v Nebušicích. Největší humbuk dělají "obyvatelé" čtvrtě Na Padesátníku. Dříve si 90% z nich postavilo domy načerno a dnes chtějí po radnici, aby jim jejich domy uznala. Přesto jsou slyšet hlavně ti, co ty domy nemají ani zkolaudované. Jako člověk ty lidi chápu, jako obyvatel Prahy, který pracuje ve městě s obrovským rozpočtem z cestovního ruchu, ty lidi nechápu. Pokud má pan "Novák" z Nebušic pocit, že se jeho Mercedes nepostavil ve fabrice, kvůli které se nemuselo zbourat pár baráků a kvůli které denodenně babičce na předměstí Stuttgartu neprojíždějí pod okny tisíce kamionů, tak se hluboce mýlí. Kdybychom všichni uvažovali jako pan Novák, jezdíme tu dodnes na koních. Ať si každý zamete před vlastním prahem, jestli to co každý den používá (dům, mobil, auto, počítač), nikdy někde někoho neomezilo právě kvůli těm fabrikám ať už při výrobě nebo distribuci. A pokud to vezmu kolem a kolem, tak černá bedna, do které tu všichni při čtení koukáme, se sem sama asi nedostala, že? Možná ji přivezlo Jumbo z Tchajvanu. Takže dokud se to netýká přímo mě, je vše v pořádku, ikdyž ostatním s autem pod okny smrdím také, ale hlavně že si vezu zadek a až budou chtít pod mými okny postavit silnici, protože kvůli mě a dalším milionům řidičů se sem ty auta prostě nevejdou, začnu řvát. To je pokrytecký názor a ať si každý sám uvědomí, jestli se chová vždy tak, jak by chtěl on sám, aby se ostatní chovali k němu. Pokud protestuji proti dálnicím, nesmím jezdit autem, pokud protestuji proti elektrárně, nesmím doma topit, ani svítit. To je prostě uděl moderní doby.
Jablka vs. hrušky
To m@rtin:
Furt tady čtu zájem většiny, a jak to všem prospěje, a že se bez ní neobejdeme. A že dělaj problémy jen v Nebušicích? Oni jsou jen nejvíc slyšet, problém budou mít i Suchdolští, Sedlečtí, Lysolajští, Čimičtí, Jenečtí, ...
Jaký by měla ve skutečnosti dopad nová dráha třeba na Váš příjem? Můj odhad je, že se Vám zvedne blahobyt o méně než 0,01 procentního bodu. A kolik přibude psychických poruch u postižených obyvatel? Slyšel jsem např. o jednom zaměstnanci ČZÚ, který v zoufalosti volal na letiště, že je tam bomba.
To je jako s tou kamionovou dopravou - ta přece také přináší do rozpočtu peníze (spotřební, silniční, daň ze mzdy, DPH, ...) a teďka chtějí kamioňáky omezit mýtnym.
U letiště Vodochody mají nevýhodu v tom, že dráha tam už stojí. U nové VPD musí všechno projít celým stavebním řízením, včetně EIA. A to se může protahovat a protahovat.
Další věcí je, že Ruzyně nyní patří státu - po odprodeji se veřejný prospěch stane spíš výsměch. Nebo teprve po prodeji plánují orgány zavést ekopoplatek za přelet? Já bych i jako potenciální cestující tu stovku/dvě připlatil.
Cestujících ročně: 20 mil.
Postižených na obou stranách: 150+150tis.
Vybráno ročně: 4 mld. Kč
Tedy na hlavu cash ročně: 13 tis. Kč
K tomu ještě ty okna. Možná by Nebušičtí alespoň "tu hubu přivřeli" a zaplatili si v létě klimatizaci.
HAWK
Furt tady čtu zájem většiny, a jak to všem prospěje, a že se bez ní neobejdeme. A že dělaj problémy jen v Nebušicích? Oni jsou jen nejvíc slyšet, problém budou mít i Suchdolští, Sedlečtí, Lysolajští, Čimičtí, Jenečtí, ...
Jaký by měla ve skutečnosti dopad nová dráha třeba na Váš příjem? Můj odhad je, že se Vám zvedne blahobyt o méně než 0,01 procentního bodu. A kolik přibude psychických poruch u postižených obyvatel? Slyšel jsem např. o jednom zaměstnanci ČZÚ, který v zoufalosti volal na letiště, že je tam bomba.
To je jako s tou kamionovou dopravou - ta přece také přináší do rozpočtu peníze (spotřební, silniční, daň ze mzdy, DPH, ...) a teďka chtějí kamioňáky omezit mýtnym.
U letiště Vodochody mají nevýhodu v tom, že dráha tam už stojí. U nové VPD musí všechno projít celým stavebním řízením, včetně EIA. A to se může protahovat a protahovat.
Další věcí je, že Ruzyně nyní patří státu - po odprodeji se veřejný prospěch stane spíš výsměch. Nebo teprve po prodeji plánují orgány zavést ekopoplatek za přelet? Já bych i jako potenciální cestující tu stovku/dvě připlatil.
Cestujících ročně: 20 mil.
Postižených na obou stranách: 150+150tis.
Vybráno ročně: 4 mld. Kč
Tedy na hlavu cash ročně: 13 tis. Kč
K tomu ještě ty okna. Možná by Nebušičtí alespoň "tu hubu přivřeli" a zaplatili si v létě klimatizaci.
HAWK
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
m@rtin píše:pepa007:
Tady mícháte jabka s hruškama. Jak jinak chcete ulevit těm 150tisícům? Postavit nové letiště úplně jinde? Kde? A kdo to zaplatí? Všude budou lidé křičet. Nejsme Austrálie s hektary volných pozemků pro stavbu letišť, tady co dva kilometry, tak obec. Jsem velmi zvědavý, jak dopadnou Vodochody, ale obávám se, že tam to vyjednávání s okolními obcemi bude tak 10X složitější, než u par. 06R/24L. Jestli se nepostaví paralelní dráha, tak Vodochody už vůbec ne. A pokud se ta dráha na Ruzyni nepostaví, mohou okolní obce počítat s rozšířením na současné hlavní dráze do nočních hodin. A to je výhra? To mají být obyvatelé Řep v pohodě jen kvůli těm, co si v Nebušicích postavili vilky dávno po té, co byla dráha v plánu? Většina těch z Řep jsou obyvatelé sídliště a ty neměli v 70. a 80. letech moc šancí získat bydlení jiné. Ti, co dnes bojují proti nové dráze jsou hlavně "noví" obyvatelé a developeři, kteří vlastní velmi drahé pozemky v Nebušicích. Největší humbuk dělají "obyvatelé" čtvrtě Na Padesátníku. Dříve si 90% z nich postavilo domy načerno a dnes chtějí po radnici, aby jim jejich domy uznala. Přesto jsou slyšet hlavně ti, co ty domy nemají ani zkolaudované. Jako člověk ty lidi chápu, jako obyvatel Prahy, který pracuje ve městě s obrovským rozpočtem z cestovního ruchu, ty lidi nechápu. Pokud má pan "Novák" z Nebušic pocit, že se jeho Mercedes nepostavil ve fabrice, kvůli které se nemuselo zbourat pár baráků a kvůli které denodenně babičce na předměstí Stuttgartu neprojíždějí pod okny tisíce kamionů, tak se hluboce mýlí. Kdybychom všichni uvažovali jako pan Novák, jezdíme tu dodnes na koních. Ať si každý zamete před vlastním prahem, jestli to co každý den používá (dům, mobil, auto, počítač), nikdy někde někoho neomezilo právě kvůli těm fabrikám ať už při výrobě nebo distribuci. A pokud to vezmu kolem a kolem, tak černá bedna, do které tu všichni při čtení koukáme, se sem sama asi nedostala, že? Možná ji přivezlo Jumbo z Tchajvanu. Takže dokud se to netýká přímo mě, je vše v pořádku, ikdyž ostatním s autem pod okny smrdím také, ale hlavně že si vezu zadek a až budou chtít pod mými okny postavit silnici, protože kvůli mě a dalším milionům řidičů se sem ty auta prostě nevejdou, začnu řvát. To je pokrytecký názor a ať si každý sám uvědomí, jestli se chová vždy tak, jak by chtěl on sám, aby se ostatní chovali k němu. Pokud protestuji proti dálnicím, nesmím jezdit autem, pokud protestuji proti elektrárně, nesmím doma topit, ani svítit. To je prostě uděl moderní doby.
To že se to v minulosti (i současnosti) nepochybně dělalo ještě neznamená že to je správně. Romové nebo Židé se v minulosti taky vyhlazovali. Nerozumím v čem míchám jabka s hruškama? (já se nehádám, jen tomu zdůvodnění pořád nerozumím).
Pokud tam někdo stavěl po schválení územního plánu s druhou RWY, tak je to jeho blbost - o těch se bavit nebudeme...