Austrian omezuje dalkovky

Odpovědět
mike-delta
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 20. 02. 2006, 18:00
Bydliště: LUX
Stav: Offline

Austrian omezuje dalkovky

Příspěvek od mike-delta »

viz Homepage Airways

krome Australie (prilis velky tlak EK?) omezuje OS i Cinu, takze se ukazuje, ze to neni samospasitelny trh... i kdyz mozna je za tim dohoda o deleni kolace s LH?


Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Nemec »

No mě nejvíc překvapilo, že ruší Austrálii. Melbourne bych asi chápal ale Sydney? Do Sydney by mohl být zájem celkem vysokej. A taky Singapur.

Jay
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 21. 07. 2005, 19:10
Stav: Offline

Australie

Příspěvek od Jay »

Taky me prekvapila ta Australie, zrovna jsem se tam chystal :D ... no, moc rad bych se tam dostal, ale za ceny, ktere Austrian nabizi radsi poletim v prisernem b747 British Airways, kteri jsou asi 3x levnejsi.

Mam spis pocit, ze to je jen docasny krok, jak se budou zvetsovat, tak urcite zas dalkovky zavedou. Aspon podle me.

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Nemec »

Já taky doufám

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Příspěvek od Orus-x »

Doufat můžete, ale sami dobře víte, že jakmile je nějaká destinace zrušená a společnost odejde z trhu, těžko se pak vrací. Pokud by ten očekávaný útlum byl jenom dočasný, vsadím se, že by se AUA snažily v těch destinacích ještě nějakou dobu urdžet i za cenu dočasné ztrátovosti. Je to prostě důsledek globalizace a členství v aliancích, proč budou nějací Rakušáci lítat do Austrálie, když má Austrálii Star Alliance bohatě ošéfovanou prostřednictvím Thai, Singapore Airlines. S jednou přestoupí a je to. Taky je pravda, že ta Tripple-7 byla pryč mimo domovské letiště víc než 3 dny...


pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Příspěvek od pivko »

taky mě to trošku překvapilo i nepřekvapilo zároveň. je fakt, že jsem OS obdivoval za jejich vytrvalost v austrálii, když to už všichni ostatní vzdali, ale je asi pravda, že když to nesype, tak to nesype a asiati nabízí lepší služby za srovnatelné ceny. plus ten přestup někde po cestě je možná na takovýmhle letu pohodlnější, než těch 20+ hodin čučet ve stejným letadle.

no, a na závěr optimističtější notu, OS vyklízí, je čas, aby OK nastoupilo, ne? 4 330ky, s tím už by se dalo něco podniknout :D

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

Problémy Austrianu vznikli už v době, kdy OS koupil Laudu a Tyrolean. Vznikla tak ne moc velká, ale zato pestrá flotila. Provozovat tolik typů letadel musí být šíleně nákladná záležitost.

Vzrůstající konkurence na letišti ve Vídni,expanze SkyEurope v BTS a několik dalších faktorů vytvořilo tlak na snižování cen a následně nákladů. A Austrian se dostal do problému, které teď musí řešit. Jedním z nich je i vyčištění síťe linek o ztrátové(málo ziskové)linky.

Hlavní strategie společnosti je vytvořit ve Vídni přestupní bod východ-západ, a to se společnosti pravděpodobně daří a dál chce svojí síť rozšiřovat. Naopak problémy vznikli u dálkovek. Tam je konkurence mnohem silnější i v rámci Star Aliance. Problém linky do Austrálie popsal Orus-x. Austrianu stačí letět do BKK(přípoje TG) . Možná by se dalo napsat, že vznikl boj v rámci aliance o dálkové linky. Huby SA(ZRH,VIE,MUC,FRA) jsou relativně blízko a vzájemně si konkurují. A to taky Austrianu v jeho situaci moc nepomohlo. Dá se očekávat, že část cestujících ze zrušených linek se přesune právě na linky operované LH.

Abych to shrnul. Austrian potřeboval nutně optimalizovat svojí strategii na dálkových linkách. Zbavil se možná perspektivních, ale zatím ztrátových linek a posílil ty výdělečné. Zároveň vyřešil mnohotypovost svojí flotily, kterou zdědil po svých dcerách. Další etapa bude možná optimalizace provozu středních tratí. A tam další boj A vs. B, konkrétně 737NG vs. A32X. Uvidíme.

CSA bohužel nemá v současnosti sílu na převzetí a start některých linek po OS. Bohužel si nedokáže poradit se svojí současnou situací na dálkových linkách, těžko říct jestli by akvizice čtyř A330 firmu definitivně nepoložilo.


Odpovědět