Jak se dostat do cockpitu?

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Pavel píše:
kober píše:
Jafa píše:Překvapilo mě, že se používá protektorování :shock: Protektor bych si neobul kvůli jeho nevyzpytatelnosti ani na auto natož na letadlo!

No možná kdyby tvoje auto žralo pneumatiky tak jako letadlo, tak bys byl ještě za protektory rád :D
Já bych na auto protektory taky nedal - hlavně protože u nich neznám jejich historii. Ale na letadle mi to přijde jako jediné možné řešení...


přesně tak, aby se pneumatika z letadla dala protektorovat,musí splňovat mnoho podmínek,jinak je bez milosti vyhozena.....jedna z podmínek je,že se nesmí sjet na limit...
hlavně u společností,která provozují x letadel je to nejschůdnější řešení, jak naprosto zbytečně nevyhazovat peníze


OK můžou se takto používat, pak by ale měly vést přesné záznamy o talku v pneumatice před i po přistání, jelikož jak je patrné s uvedené mimořádné situace, je to kriticky důležité pro její životnost...


Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Příspěvek od Pavel »

Jafa píše:
Pavel píše:
kober píše:
Jafa píše:Překvapilo mě, že se používá protektorování :shock: Protektor bych si neobul kvůli jeho nevyzpytatelnosti ani na auto natož na letadlo!

No možná kdyby tvoje auto žralo pneumatiky tak jako letadlo, tak bys byl ještě za protektory rád :D
Já bych na auto protektory taky nedal - hlavně protože u nich neznám jejich historii. Ale na letadle mi to přijde jako jediné možné řešení...


přesně tak, aby se pneumatika z letadla dala protektorovat,musí splňovat mnoho podmínek,jinak je bez milosti vyhozena.....jedna z podmínek je,že se nesmí sjet na limit...
hlavně u společností,která provozují x letadel je to nejschůdnější řešení, jak naprosto zbytečně nevyhazovat peníze


OK můžou se takto používat, pak by ale měly vést přesné záznamy o talku v pneumatice před i po přistání, jelikož jak je patrné s uvedené mimořádné situace, je to kriticky důležité pro její životnost...


přesné záznamy o tlaku se nevedou,je to na zodpovědnosti toho mechanika, který v Daily checku podepisuje kontrolu a dohuštění kol, má jasnej předpis,jak to má být nafouklý...

Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 711
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Stav: Offline

Příspěvek od Lucky »

Pavel píše:
Jafa píše:
Pavel píše:
kober píše:
Jafa píše:Překvapilo mě, že se používá protektorování :shock: Protektor bych si neobul kvůli jeho nevyzpytatelnosti ani na auto natož na letadlo!

No možná kdyby tvoje auto žralo pneumatiky tak jako letadlo, tak bys byl ještě za protektory rád :D
Já bych na auto protektory taky nedal - hlavně protože u nich neznám jejich historii. Ale na letadle mi to přijde jako jediné možné řešení...


přesně tak, aby se pneumatika z letadla dala protektorovat,musí splňovat mnoho podmínek,jinak je bez milosti vyhozena.....jedna z podmínek je,že se nesmí sjet na limit...
hlavně u společností,která provozují x letadel je to nejschůdnější řešení, jak naprosto zbytečně nevyhazovat peníze


OK můžou se takto používat, pak by ale měly vést přesné záznamy o talku v pneumatice před i po přistání, jelikož jak je patrné s uvedené mimořádné situace, je to kriticky důležité pro její životnost...


přesné záznamy o tlaku se nevedou,je to na zodpovědnosti toho mechanika, který v Daily checku podepisuje kontrolu a dohuštění kol, má jasnej předpis,jak to má být nafouklý...


Prave ze od jiste doby se zaznamy vedou.V potvrzovaci karte pro kazdy Daily check je tabulka kam namerene tlaky zapisujes
Naposledy upravil(a) Lucky dne 23. 06. 2006, 13:22, celkem upraveno 1 x.

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Příspěvek od Pavel »

Lucky píše:
Pavel píše:
Jafa píše:
Pavel píše:
kober píše:
Jafa píše:Překvapilo mě, že se používá protektorování :shock: Protektor bych si neobul kvůli jeho nevyzpytatelnosti ani na auto natož na letadlo!

No možná kdyby tvoje auto žralo pneumatiky tak jako letadlo, tak bys byl ještě za protektory rád :D
Já bych na auto protektory taky nedal - hlavně protože u nich neznám jejich historii. Ale na letadle mi to přijde jako jediné možné řešení...


přesně tak, aby se pneumatika z letadla dala protektorovat,musí splňovat mnoho podmínek,jinak je bez milosti vyhozena.....jedna z podmínek je,že se nesmí sjet na limit...
hlavně u společností,která provozují x letadel je to nejschůdnější řešení, jak naprosto zbytečně nevyhazovat peníze


OK můžou se takto používat, pak by ale měly vést přesné záznamy o talku v pneumatice před i po přistání, jelikož jak je patrné s uvedené mimořádné situace, je to kriticky důležité pro její životnost...


přesné záznamy o tlaku se nevedou,je to na zodpovědnosti toho mechanika, který v Daily checku podepisuje kontrolu a dohuštění kol, má jasnej předpis,jak to má být nafouklý...


Prave ze od jednoho incidentu se zaznamy vedou.V potvrzovaci karte pro kazdy Daily check je tabulka kam namerene tlaky zapisujes


aha,tak to už mě minulo......tak aby to k něčemu bylo,tak by tam měla být i teplota pneu v době měření :wink:

Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 711
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Stav: Offline

Příspěvek od Lucky »

Pavel píše:
Lucky píše:
Pavel píše:
Jafa píše:
Pavel píše:
kober píše:
Jafa píše:Překvapilo mě, že se používá protektorování :shock: Protektor bych si neobul kvůli jeho nevyzpytatelnosti ani na auto natož na letadlo!

No možná kdyby tvoje auto žralo pneumatiky tak jako letadlo, tak bys byl ještě za protektory rád :D
Já bych na auto protektory taky nedal - hlavně protože u nich neznám jejich historii. Ale na letadle mi to přijde jako jediné možné řešení...


přesně tak, aby se pneumatika z letadla dala protektorovat,musí splňovat mnoho podmínek,jinak je bez milosti vyhozena.....jedna z podmínek je,že se nesmí sjet na limit...
hlavně u společností,která provozují x letadel je to nejschůdnější řešení, jak naprosto zbytečně nevyhazovat peníze


OK můžou se takto používat, pak by ale měly vést přesné záznamy o talku v pneumatice před i po přistání, jelikož jak je patrné s uvedené mimořádné situace, je to kriticky důležité pro její životnost...


přesné záznamy o tlaku se nevedou,je to na zodpovědnosti toho mechanika, který v Daily checku podepisuje kontrolu a dohuštění kol, má jasnej předpis,jak to má být nafouklý...


Prave ze od jednoho incidentu se zaznamy vedou.V potvrzovaci karte pro kazdy Daily check je tabulka kam namerene tlaky zapisujes


aha,tak to už mě minulo......tak aby to k něčemu bylo,tak by tam měla být i teplota pneu v době měření :wink:


No oni jsou tam vlasnte 2 tabulky.Jedna kdyz meris hned po pristani.A druha kdyz meris min. 2 hodiny po pristani.To uz se povazuji pneumatiky za vychladle,ale je zvlastni ze u Airbusu se nerozlisuje teplota pneumatik a tabulka je jenom jedna


sobik
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 323
Registrován: 19. 01. 2005, 01:41
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od sobik »

Jak hodne se ty tlaky lisi v zavislosti na teplote? V pneumatikach je dusik kvuli tomu, ze se moc nemeni (v porovnani se vzduchem) v zavislosti na teplote. Taky jsem zaslechl (primo v hangaru, ale jen ustne), ze to je taky z pozarnich duvodu, aby to v pripade exploze melo "hasici efekt". Muzete to nekdo vyvratit ci potvrdit?

Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 711
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Stav: Offline

Příspěvek od Lucky »

sobik píše:Jak hodne se ty tlaky lisi v zavislosti na teplote? V pneumatikach je dusik kvuli tomu, ze se moc nemeni (v porovnani se vzduchem) v zavislosti na teplote. Taky jsem zaslechl (primo v hangaru, ale jen ustne), ze to je taky z pozarnich duvodu, aby to v pripade exploze melo "hasici efekt". Muzete to nekdo vyvratit ci potvrdit?


Ty tlaky jsou trochu rozdilne v zavislosti na teplote.Kdyz na studene nameris 217 p.s.i. Tak na pneumatice zahrate z pristani nameris neco kolem 230p.s.i.S tim pouzitim dusiku z pozarnich duvodu si nejsem jisty.
Naposledy upravil(a) Lucky dne 23. 06. 2006, 16:16, celkem upraveno 1 x.

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1066
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od PV »

Když je guma nafouklá stlačeným vzduchem,tak působením kyslíku při vyšších teplotách rychleji stárne - oxyduje a puchří. Což je použitím čistého dusíku vyloučeno - anebo alespoň velmi zpomaleno.

pkuran
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 150
Registrován: 14. 05. 2006, 13:57
Stav: Offline

Příspěvek od pkuran »

Stát se Miss ČR :lol:
http://www.super.cz/co-se-kde-sustne/9300-renatu-langmannovou-chytili-cetnici.html

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Jak se dostat do cockpitu?

Příspěvek od salam »

Admin píše:Ne, neplánuje se. Byl smazán jeden příspěvek a pro přehlednost diskuse tři s ním související příspěvky.


Možná by stálo za úvahu založit zvláštní thread "Chlívek", kam by se nevhodné příspěvky přesouvaly a na původním místě by byl odkaz - jako je to třeba na D-FENSovi.

dudinko
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 16
Registrován: 15. 10. 2006, 12:34
Stav: Offline

Příspěvek od dudinko »

Do kokpitu sa mi podarilo vniknut presne dnes. Letel som s Austrian Airlines z Hurghady a kedze som nastupoval medzi poslednymi tak dvere kokpitu boli pootvorene, tak som do nich nakukol a zaroven sa na mna usmial kapitan. Sadnem si, cca po 2 minutach a zrazu vidim kapitana ako ide cez celu A321 a hlada ma... Dojde ku mne a spyta sa ma ci sa nechcem pozriet na vzlet, tak som s nim samozrejme siel do kokpitu, posadil ma na 3 sedadlo presne do stredu, dal mi headset a zacalo sa to... Dosiel som prave ked zacali s before engine start checklist a ja som sa len kochal.... Proste zazitok do konca zivota. A vyhodil ma ked vypol Seat Belts transparenty..

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

dudinko píše:Do kokpitu sa mi podarilo vniknut presne dnes. Letel som s Austrian Airlines z Hurghady a kedze som nastupoval medzi poslednymi tak dvere kokpitu boli pootvorene, tak som do nich nakukol a zaroven sa na mna usmial kapitan. Sadnem si, cca po 2 minutach a zrazu vidim kapitana ako ide cez celu A321 a hlada ma... Dojde ku mne a spyta sa ma ci sa nechcem pozriet na vzlet, tak som s nim samozrejme siel do kokpitu, posadil ma na 3 sedadlo presne do stredu, dal mi headset a zacalo sa to... Dosiel som prave ked zacali s before engine start checklist a ja som sa len kochal.... Proste zazitok do konca zivota. A vyhodil ma ked vypol Seat Belts transparenty..


...ty jsi vysoká modrooká blondýna? :wink: Každopádně závidím! :shock:

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Příspěvek od františek dobrota »

Přejme tomu kapitánovi AUA ,aby na jejich IBLu nebo výš neseděl vídeňskej čech (typicky Prohazka),co surfuje po airways.Možná by neškodilo zamyslet se nad tím, jaké informace zde pouštíte a co mohou způsobit.Pak se nedivte,že nic neuvidíte....

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

dudinko píše:Do kokpitu sa mi podarilo vniknut presne dnes. Letel som s Austrian Airlines z Hurghady a kedze som nastupoval medzi poslednymi tak dvere kokpitu boli pootvorene, tak som do nich nakukol a zaroven sa na mna usmial kapitan. Sadnem si, cca po 2 minutach a zrazu vidim kapitana ako ide cez celu A321 a hlada ma... Dojde ku mne a spyta sa ma ci sa nechcem pozriet na vzlet, tak som s nim samozrejme siel do kokpitu, posadil ma na 3 sedadlo presne do stredu, dal mi headset a zacalo sa to... Dosiel som prave ked zacali s before engine start checklist a ja som sa len kochal.... Proste zazitok do konca zivota. A vyhodil ma ked vypol Seat Belts transparenty..

a nechtěl po Tobě pak telefon? :D

dudinko
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 16
Registrován: 15. 10. 2006, 12:34
Stav: Offline

Příspěvek od dudinko »

františek dobrota píše:Přejme tomu kapitánovi AUA ,aby na jejich IBLu nebo výš neseděl vídeňskej čech (typicky Prohazka),co surfuje po airways.Možná by neškodilo zamyslet se nad tím, jaké informace zde pouštíte a co mohou způsobit.Pak se nedivte,že nic neuvidíte....
Nechcem nijako zabrdat, ale pochybujem ze by nasli presne toho pilota... A preco je to vlastne zakazane? Dakujem

a nechtěl po Tobě pak telefon? :D

Neak som nepochopil...


Odpovědět