Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
TDK777
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 03. 04. 2007, 11:14
Stav: Offline

Příspěvek od TDK777 »

4 HighFlyer: není pravda, že např. AN124 náklady v BRQ pouze vykládají, zúčastnil jsem se několika nakládek AN124 které odlétaly s 95 tunami nákladu, neznám max payload u tohoto letadla, ale letělo směrem Kabul a mezipřistání mělo až někde v Rusku, takže odlétalo s max payload. Nevím, jak je to u jiných typů 747 atd...


vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Příspěvek od vitezslav »

HF: Vždycky když promluví "odborník" Thisway, tak to stojí za to :D ! "Bye, bye ČSA..", jestli ho tam někdy vezmou. :lol:

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

TDK777 píše:4 HighFlyer: není pravda, že např. AN124 náklady v BRQ pouze vykládají, zúčastnil jsem se několika nakládek AN124 které odlétaly s 95 tunami nákladu, neznám max payload u tohoto letadla, ale letělo směrem Kabul a mezipřistání mělo až někde v Rusku, takže odlétalo s max payload. Nevím, jak je to u jiných typů 747 atd...


Ja jsem taky nic takovyho nenapsal. Cituji sam sebe: odlitaji prazdny NEBO CASTECNE VYTIZENY. Naklad 95 tun je CASTECNE VYTIZENI, nebo ne? Prazdnej An124 vazi 175 tun, MTOW je 405 tun, max. payload 120 tun a pri jeho nakladu je zapotrebi vzletova draha 3000m.

2650 < 3000. Staci?

UTFG!

TDK777
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 03. 04. 2007, 11:14
Stav: Offline

Příspěvek od TDK777 »

4 HF: no tak to jsem aspoň moudřejší, myslel jsem že max 95 tun byl limit hlavně kvůli payload a ono to bylo asi kvůli délce RW... Díkes.

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Jak už tu bylo párkrát řečeno, tak ty jumba, která se v Brně vyskytla, tam vezla palivové články do atomky a zpátky letěly poprázdnu...


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

TDK777 píše:4 HF: no tak to jsem aspoň moudřejší, myslel jsem že max 95 tun byl limit hlavně kvůli payload a ono to bylo asi kvůli délce RW... Díkes.


Rado se stalo ;-) A priste UTFG.

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

HighFlyer píše:Thisway, nejde o velikost aeroplanu, ale o delku drahy potrebnou pro vzlet (maximum take-off weight field length = MTOW FL) a pro pristani (maximum landing-weight field length = MLW FL) s plnym nakladem.

Na pristani s plnym nakladem staci vzdycky kratsi draha nez na vzlet s plnym nakladem (hadej proc? napoveda: kolik vazi plna nadrz?) Takze jasne, v BRQ uz x-krat pristal 747 nebo Andula 124, ale jenom "odlozily" zatez a odlitly prazdny nebo popripade jen castecne vytizeny, aby stacilo 2650m na vzlet.

Teoreticky by to tak slo delat i s cestakama (z USA do Brna 250 pax, zpatky jenom 150 pax - aby se to odlepilo pred koncem rwy), ale to by se ti zase nekde jinde hromadili hornici :-)

Vše, co jste napsal, samozřejmě vím. To bylo jen tak pro doplnění :wink: .

Hansb
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
Bydliště: BRQ/LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Hansb »

Pokud jde o tu délku runwaye, tak na ostrově Saint Maarten, kam přilétají stroje 747 denně několikrát , mají dráhu dlouhou 2300m. Viz foto: http://www.planes.cz/cs/photo/1003702/

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

hansb: Ale 747 KLM neletí přímo do AMS, ale sedne ještě někde poblíž(CUR?) nabere plnou a letí dál. AF líta s přímo 343 ale ta tam bude mít taky nejaké restrictions. CDG je cca 7000km a nemusí brát "plnou".

pepoš
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 176
Registrován: 04. 09. 2004, 12:14
Stav: Offline

Příspěvek od pepoš »

Hansb píše:Pokud jde o tu délku runwaye, tak na ostrově Saint Maarten, kam přilétají stroje 747 denně několikrát , mají dráhu dlouhou 2300m. Viz foto: http://www.planes.cz/cs/photo/1003702/


Máš pravdu přistávají, ale na zpětný transatalntický let tam nemůžou načerpat tolik paliva proto třeba dříve AF dělala kolečko ještě v dominikánské republice, odkud letěla zpět do Francie. A jako účastník takového letu na ten vzlet z této dráhy mám ještě teď živé vzpomínky.

Hansb
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
Bydliště: BRQ/LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Hansb »

No to ti docela veřim, ono přeci jenom 2300 metrů je pro i prázdný jumbo docela záhul.

pepoš
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 176
Registrován: 04. 09. 2004, 12:14
Stav: Offline

Příspěvek od pepoš »

Hansb píše:No to ti docela veřim, ono přeci jenom 2300 metrů je pro i prázdný jumbo docela záhul.


Do té doby jsem vždy prohlašoval že 747 je nejpříjemnější letadlo pro start, pěkně jemně subj menší úhel stoupání. Co jsem ale zažil tam - 747 ostře do vzduchu pak pěknej propad ( startovali jsme od pláže směrem k horám ) kdy letadlo zas nabralo rychlost toto se zopakovalo ještě jednou ( tj. ostře nahoru a zas propad ) a pak už to šlo vše normalně ... fuj

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od bugr »

poraďte spotterská místa, jedu na víkend do Brna a rád bych dal pár fotek jestli bude hezky, díky

Hansb
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
Bydliště: BRQ/LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Hansb »


bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od bugr »

dík ale nesjou tam fotky, teda fotka ze shora. škoda


Odpovědět