Brno - Tuřany
4 HighFlyer: není pravda, že např. AN124 náklady v BRQ pouze vykládají, zúčastnil jsem se několika nakládek AN124 které odlétaly s 95 tunami nákladu, neznám max payload u tohoto letadla, ale letělo směrem Kabul a mezipřistání mělo až někde v Rusku, takže odlétalo s max payload. Nevím, jak je to u jiných typů 747 atd...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4077
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
TDK777 píše:4 HighFlyer: není pravda, že např. AN124 náklady v BRQ pouze vykládají, zúčastnil jsem se několika nakládek AN124 které odlétaly s 95 tunami nákladu, neznám max payload u tohoto letadla, ale letělo směrem Kabul a mezipřistání mělo až někde v Rusku, takže odlétalo s max payload. Nevím, jak je to u jiných typů 747 atd...
Ja jsem taky nic takovyho nenapsal. Cituji sam sebe: odlitaji prazdny NEBO CASTECNE VYTIZENY. Naklad 95 tun je CASTECNE VYTIZENI, nebo ne? Prazdnej An124 vazi 175 tun, MTOW je 405 tun, max. payload 120 tun a pri jeho nakladu je zapotrebi vzletova draha 3000m.
2650 < 3000. Staci?
UTFG!
HighFlyer píše:Thisway, nejde o velikost aeroplanu, ale o delku drahy potrebnou pro vzlet (maximum take-off weight field length = MTOW FL) a pro pristani (maximum landing-weight field length = MLW FL) s plnym nakladem.
Na pristani s plnym nakladem staci vzdycky kratsi draha nez na vzlet s plnym nakladem (hadej proc? napoveda: kolik vazi plna nadrz?) Takze jasne, v BRQ uz x-krat pristal 747 nebo Andula 124, ale jenom "odlozily" zatez a odlitly prazdny nebo popripade jen castecne vytizeny, aby stacilo 2650m na vzlet.
Teoreticky by to tak slo delat i s cestakama (z USA do Brna 250 pax, zpatky jenom 150 pax - aby se to odlepilo pred koncem rwy), ale to by se ti zase nekde jinde hromadili hornici
Vše, co jste napsal, samozřejmě vím. To bylo jen tak pro doplnění .
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 342
- Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
- Bydliště: BRQ/LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Pokud jde o tu délku runwaye, tak na ostrově Saint Maarten, kam přilétají stroje 747 denně několikrát , mají dráhu dlouhou 2300m. Viz foto: http://www.planes.cz/cs/photo/1003702/
Hansb píše:Pokud jde o tu délku runwaye, tak na ostrově Saint Maarten, kam přilétají stroje 747 denně několikrát , mají dráhu dlouhou 2300m. Viz foto: http://www.planes.cz/cs/photo/1003702/
Máš pravdu přistávají, ale na zpětný transatalntický let tam nemůžou načerpat tolik paliva proto třeba dříve AF dělala kolečko ještě v dominikánské republice, odkud letěla zpět do Francie. A jako účastník takového letu na ten vzlet z této dráhy mám ještě teď živé vzpomínky.
Hansb píše:No to ti docela veřim, ono přeci jenom 2300 metrů je pro i prázdný jumbo docela záhul.
Do té doby jsem vždy prohlašoval že 747 je nejpříjemnější letadlo pro start, pěkně jemně subj menší úhel stoupání. Co jsem ale zažil tam - 747 ostře do vzduchu pak pěknej propad ( startovali jsme od pláže směrem k horám ) kdy letadlo zas nabralo rychlost toto se zopakovalo ještě jednou ( tj. ostře nahoru a zas propad ) a pak už to šlo vše normalně ... fuj
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 342
- Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
- Bydliště: BRQ/LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Zkus tohle: http://www.airspotter.eu/spotting.html